Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:55

Het wordt nog een informatief topic zo! :list:

Zeer waarschijnlijk zal er in de toekomst meer mogelijk zijn als het om trouwen gaat.

Helaas is de grote dag voor veel mensen in het water gevallen vanwege de Corona.

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:20

Evamarie schreef:
Helaas is de grote dag voor veel mensen in het water gevallen vanwege de Corona.


Zowel het wettelijk als een kerkelijk huwelijk kon/kan goeddeels doorgaan.

Citaat:
Zeer waarschijnlijk zal er in de toekomst meer mogelijk zijn als het om trouwen gaat.


Hier is de planning voor het weekeinde in het water gevallen. Letterlijk; door de regen is de paddock nu zó modderig dat ik balen aan de paarden geven niet aan lief kan vragen. Moet dus ´s morgens en ´s avonds op de boerderij zijn.
Gelukkig óók door de ´bel´gered; mag sinds gisteren binnen de provincie verplaatsen. Dus meerlief opgehaald. We zitten nu <3 <3 <3 op de bank bij een romantisch gezellig vlammend hout in de haard.

Zou met plezier deze twee ceremonieel huwen. Moet dan echter met máximaal alleen de kinderen erbij en dan nog; de ouders van beiden zouden het níet begrijpen. Beter niet dus -O-
Blijft bij de onderling gemaakte en zich gaandeweg ontwikkelende afspraken.

Verder zie ík geen uitgebreider wettelijk mogelijkheden aan de horizon.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:23

Dus eigenlijk is jouw omgeving een grotere barrière dan de regelgeving. Zegt wel wat over het draagvlak.

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:53

Callisto04 schreef:
Dus eigenlijk is jouw omgeving een grotere barrière dan de regelgeving. Zegt wel wat over het draagvlak.


Die ouders van ver in de tachtig zijn geheel niet representatief voor het draagvlak in de maatschappij.
Indien een wettelijk huwelijk tussen ons drie mogelijk zou zijn, zou de acceptatie door de ouders héél anders liggen.

Verder geen enkele barrière m.b.t. hoe we het leven invullen. Poli is in Spanje hoofdstroom geworden de laatste paar jaar.
Het is ronduit verrassend hoe breed het draagvlak voor meerliefde hier, nota bene in het bínnenland!, is.
Soms gewoon hartverwarmend zelfs, met ongevraagde bijval- reacties. Vrijwel alleen door vrouwen trouwens. Die zien de romantiek, mannen veel oppervlakkiger de sex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:51

Huertecilla schreef:
Evamarie schreef:
Helaas is de grote dag voor veel mensen in het water gevallen vanwege de Corona.


Zowel het wettelijk als een kerkelijk huwelijk kon/kan goeddeels doorgaan.

Citaat:
Zeer waarschijnlijk zal er in de toekomst meer mogelijk zijn als het om trouwen gaat.


Hier is de planning voor het weekeinde in het water gevallen. Letterlijk; door de regen is de paddock nu zó modderig dat ik balen aan de paarden geven niet aan lief kan vragen. Moet dus ´s morgens en ´s avonds op de boerderij zijn.
Gelukkig óók door de ´bel´gered; mag sinds gisteren binnen de provincie verplaatsen. Dus meerlief opgehaald. We zitten nu <3 <3 <3 op de bank bij een romantisch gezellig vlammend hout in de haard.

Zou met plezier deze twee ceremonieel huwen. Moet dan echter met máximaal alleen de kinderen erbij en dan nog; de ouders van beiden zouden het níet begrijpen. Beter niet dus -O-
Blijft bij de onderling gemaakte en zich gaandeweg ontwikkelende afspraken.

Verder zie ík geen uitgebreider wettelijk mogelijkheden aan de horizon.


Dus je zat cosie op de bank te bokken?

Een huwelijk kan niet als je een feest wil geven heb ik begrepen of is dat bij jullie anders?

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:34

Evamarie schreef:
Een huwelijk kan niet als je een feest wil geven heb ik begrepen of is dat bij jullie anders?


Huh?? :o?

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:02

Wow.
Ben niet snel zonder hét jusite woord, doch dát is zo dichtbij als ik kom: Wát een romantisch weekeinde.
Twee intense liefdes, totaal anders. Beiden houden van mij en ik van hen; doen we graag ´moeite´voor elkaar; alle drie.

Als bonus zijn de kinderen óók nog eens niet aleen ´akkoord´ met de relaties, ze doen zelfs een stap extra om tijd/ruimte te geven. Dat heb ik bepaald anders meegemaakt. Niet met míjn zoon, maar met kinderen van de meerliefde.
Dat is met meerliefde niet echt anders dan voor elke oude die een nieuwe relatie probeert aan te gaan, doch met oudere kinderen wel een éxtra acceptatiedrempel.
Is net als ouders/vrienden etc. volstrekt werkelijke wereld en van invloed op hoe je een liefde kan beleven. De verliefdheid, de chemie is hetzelfde doch het genieten is heel anders met tegenwerking en in een negatieve omgeving.

We kennen allemaal de romantische verhalen over ´onmogelijke liefdes´ doch we hoeven helemaal niet zover te kijken. De meeste mensen zijn niet bepaald flexibel in hun opvattingen en dat houdt in dat je maar zelden een flexibele sociale omgeving hebt. Verliefd worden op iemand die niet helemaal in de mal van de omgeving past ís een hindernis. Dan ook nog eens in een ander model ... oeff!

Dat is dan nog niet eens hypocrisie en jaloezie meerekenend.
Meerlief heeft een boze vriendin nu.
Die is zogenaamd gelukkig getrouwd maar loopt wel over van sexuele fantasieën, lees frustraties.
Meerlief lééft die nu en de reactie is voorspelbaar. Als compliment zien maar en je kan het nooit iedereen naar de zin maken.

Maar goed, súperromantisch weekeinde met echt méérliefde <3

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:04

Die weerstand tegen iets anders snap ik dan ook niet goed en vind het jammer dat mensen zo voor het een of tegen het ander moeten zijn.

Ik ben er echt niet tegen als mensen meerdere liefde's hebben, maar ik denk dat mensen zich erg moeilijk in een ander kunnen verplaatsen vaak.

Nee, ik begrijp niet waarom je dat zou willen, want ik heb absoluut die behoefte niet, dus voel dat niet en dan mis je gewoon waarom dat meerwaarde heeft. Je kan dan alleen een ander op zijn/haar woord geloven.

Net als iemand die de voorkeur heeft aan meerdere liefde's, zich toch moeilijk kan verplaatsen in een ander die echt puur uit eigen beweging en eigen behoefte gewoon met 1 partner samen wil zijn. Als je die gevoelens niet hebt, die behoefte niet begrijpt, moet je daar gewoon niet over oordelen.

Ik ben echt niemand wat verplicht, ben altijd een beetje het zwarte schaap geweest van de familie, schopte tegen alles en deed waar ik zin in had.
Mijn oma kwam bijv uit 1912 en toen onze zoon in 1997 werd geboren, gingen we naar haar toe. Ze vroeg toen; Gaan jullie nu trouwen? Ik zag dat ze het spannend vroeg om te vragen en het kwam onverwacht, maar ik zei gewoon; Nee, oma en dat was het. Ik was stapelgek op haar en ze zal weleens opmerkingen hebben gekregen van leeftijdsgenoten, maar daar zal zij ook maling aan hebben gehad.

Ik vind het oprecht erg als mensen met behoefte's rondlopen en daar niet open over kunnen zijn. En je kan nooit bij een ander naar binnen kijken. Al ken ik mijn man nog zo lang en goed, kan ik never 100% zeker weten of hij wel of niet een behoefte heeft aan een andere/extra vrouw.
Wel weet ik, dat ik het zou durven uitspreken, maar hoe vaak ik dit topic ook lees en er over nadenk, die gevoelens komen echt niet. Het is me niet opgedrongen, afgedwongen, helemaal niks. Ik heb het puur over mijn eigen gevoelens.
En nee, dat komt ook niet uit voorbeelden, want zoveel goede voorbeelden had ik nou ook weer niet.

Als morgen iemand die me na staat met een dergelijke relatie komt, vind ik dat prima voor diegene. Maar het is vanuit mijn standpunt logisch dat ik me dan zorgen maak of dat wel goed zal gaan.
Net als dat een vrouw met meerdere mannen, misschien bang is of ik mezelf niet tekort doe. Dat is puur denken, voelen en handelen vanuit eigen gevoelens.

En ja, ik kan best wel van meer mensen houden, maar toch ook wel zeer beperkt. Ik was als moeder heel erg verliefd op onze zoon, op een gezonde!! manier, maar zo voelde dat. En toch is dat totaal anders dan mn man. Ik ben ook nog nooit man en vader geweest, maar denk zelfs dat dat weer anders is. En anders is niet beter of slechter, meer of minder. Gewoon anders.

Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:22

Ik denk inderdaad dat alle vormen van liefde weer anders zijn. Ik heb bijvoorbeeld bij mijn echt goede vrienden ook weleens dat verliefde gevoel bij een fijn gesprek of knuffel, en dat betekent dan niet dat ik met ze naar bed wil of een romantische relatie met ze zou willen, maar wel dat ik op een vriendschappelijke manier ook heel erg van ze hou. :j Ik denk dat er veel vormen van liefde zijn die je voor alle diverse mensen en dieren in je leven kan voelen.

Zelf heb ik gelukkig nog weinig negatieve ervaring met reacties op meerdere relaties. Daar was ik wel bang voor van tevoren, maar zelfs de mensen die het niet snappen zijn eigenlijk heel ondersteunend en lief en blij voor mij/ons. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:23

Huertecilla schreef:
Dat is dan nog niet eens hypocrisie en jaloezie meerekenend.
Meerlief heeft een boze vriendin nu.
Die is zogenaamd gelukkig getrouwd maar loopt wel over van sexuele fantasieën, lees frustraties.
Meerlief lééft die nu en de reactie is voorspelbaar. Als compliment zien maar en je kan het nooit iedereen naar de zin maken.

Maar goed, súperromantisch weekeinde met echt méérliefde <3


Ik vind het jammer dat je tussen de regels door monogamie elke keer zo af zeurt. Men heeft toch ook respect voor jouw keuze, waar kan je dat niet terug hebben. En nu niet zeggen dat je dat doet, want je veroordelende toon is overduidelijk.

Ik heb ook sexuele fantasieën, wil niet zeggen dat ik ze ook perse uit wil voeren. Dan heb je toch niet gelijk een ongelukkig huwelijk. Hoe kom je er toch bij.
Ik droom ook van het wonen in een kasteel, maar ben volkomen happy in mijn eigen huis.

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:32

Mindim schreef:
Ik vind het jammer dat je tussen de regels door monogamie elke keer zo af zeurt.


Ok nog één keer:
- ik vind zowel monogamie als sexclusiviteit helemaal +:)+ als dat een vrijwillige keuze van betrokkenen is; ALLES IS (imo) EVEN GOED!!
- lees niet tússen de regels wat je daar geheel en al zélf verzonnen tussen WIL lezen

Mijn hemel zeg; waar geen wil is, is geen weg, maar hou jouw verzonnen onzin over wat ik denk voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:39

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:
Ik vind het jammer dat je tussen de regels door monogamie elke keer zo af zeurt.


Ok nog één keer:
- ik vind zowel monogamie als sexclusiviteit helemaal +:)+ als dat een vrijwillige keuze van betrokkenen is; ALLES IS (imo) EVEN GOED!!
- lees niet tússen de regels wat je daar geheel en al zélf verzonnen tussen WIL lezen

Mijn hemel zeg; waar geen wil is, is geen weg, maar hou jouw verzonnen onzin over wat ik denk voor je.

Ja hoor, ik verbeeld het me enkel :roll:
En verder mag ik altijd nog zelf weten of ik een mening over jouw posts voor me houd ;)

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:46

Mindim schreef:
Ja hoor, ik verbeeld het me enkel :roll:
En verder mag ik altijd nog zelf weten of ik een mening over jouw posts voor me houd ;)


Kan je nu écht niet lezen? Lees gewoon de regels en niet ertussen.

Nee dat mag je niet als je onzin schrijft, recht op vrije meningsuiting houdt op waar de rechten van anderen beginnen. Zélfs op Bokt. Maar goed, je wil dus niet; volgende keer tem ik gewoon; tant pis.

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:56

Mindim schreef:
Ja hoor, ik verbeeld het me enkel :roll:
En verder mag ik altijd nog zelf weten of ik een mening over jouw posts voor me houd ;)

We verbeelden het ons allemaal :+ Fantasievol vrouwvolk hier toch :')

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:04

We verbeelden ons wat allemaal?

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:05

Cer schreef:
We verbeelden ons wat allemaal?


´Ze´ zijn ervan overtuigd dat ik tegen sexclusief en monogaam ben want dat lezen ze tussen de regels....

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:36

Nee hoor. “Ze” zijn ervan overtuigd dat jij predikt erg verdraagzaam te zijn maat dat in de praktijk helemaal niet zo blijkt te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:46

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:
Ja hoor, ik verbeeld het me enkel :roll:
En verder mag ik altijd nog zelf weten of ik een mening over jouw posts voor me houd ;)


Kan je nu écht niet lezen? Lees gewoon de regels en niet ertussen.

Nee dat mag je niet als je onzin schrijft, recht op vrije meningsuiting houdt op waar de rechten van anderen beginnen. Zélfs op Bokt. Maar goed, je wil dus niet; volgende keer tem ik gewoon; tant pis.


Ik kan prima lezen hoor :j

Maar als je iets post, kan je daar een reactie op verwachten. Dat de reactie je niet zint en je dan gelijkt terug grijpt op dat ik de vrijheid van meningsuiting overtreedt, vind ik een beetje te ver gaan. Jij post toch ook waar je zin in hebt en ook niet al te vriendelijk?

Maar goed als je zo beledigd bent door mijn post, dan tem gerust zou ik zeggen, als jij je daar beter van voelt.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:50

Wie is “ze” in deze?
Want ik vind van alles maar ik lees heel regelmatig dat HC vooral vind dat iedereen moet doen wat ze zelf willen mits iedereen in de situatie akkoord is. En daar ben ik het hartgrondig mee eens

Ik merk wel dat een aantal mensen een anti monogamie boodschap in de berichten lezen en dat staat er imo gewoon niet .. dat lijkt heel erg op zelf invullen

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:54

rien10 schreef:
Nee hoor. “Ze” zijn ervan overtuigd dat jij predikt erg verdraagzaam te zijn maat dat in de praktijk helemaal niet zo blijkt te zijn.


Nu nóg mooier!
Wat weet jij in vrédesnaam van de praktijk hier??!!
Ben jij hier geweest? Kennen wij elkaar persoonlijk?

Je leest het Cer, zelfs de praktijk wordt ingevuld.

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:01

Nee hoor. We kennen elkaar niet persoonlijk. Daar heb je helemaal gelijk in. 100%.
Maar ik zie, ik lees, dat jouw verdraagzaamheid ten aanzien van mensen die het/de dingen /de liefde niet zo zien als jij dat doet, erg klein is. Dat is in tegenspraak met wat je “predikt”. Namelijk dat iedereen moet doen waar hij/zij zich gelukkig bij voelt. Ik denk dat je dat je bedoelt dat ieder moet doen waar hij gelukkig van wordt. Maar uit je communicatie is dat verrotte slecht te lezen.

Wat jij persoonlijk doet is niet mijn zaak. Als jij gelukkig bent met wat jij doet dan vind ik dat fijn.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:06

Rien, ik lees dat alleen als er een situatie beschreven wordt waarin iemand meent gelukkig getrouwd te zijn maar dat niet is...

En zo ken ik er ook een paar :) daarmee zeg ik niks naars over monogamie maar wel over mensen die menen dat wat zij doen het enige juiste is zelfs als ze daar (in stilte) ongelukkig in zijn..

rien10
Berichten: 14952
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:10

Cer schreef:
Rien, ik lees dat alleen als er een situatie beschreven wordt waarin iemand meent gelukkig getrouwd te zijn maar dat niet is...

En zo ken ik er ook een paar :) daarmee zeg ik niks naars over monogamie maar wel over mensen die menen dat wat zij doen het enige juiste is zelfs als ze daar (in stilte) ongelukkig in zijn..

Monogamie is niet zalig makend. Poly amorie ook niet. Wij kunnen hier niet beoordelen of iemand gelukkig of ongelukkig getrouwd is.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:14

rien10 schreef:
Monogamie is niet zalig makend. Poly amorie ook niet. Wij kunnen hier niet beoordelen of iemand gelukkig of ongelukkig getrouwd is.

Dat is beiden waar :j

Het lijkt nu een beetje alsof je aangeeft dat ik poly zaligmakend vind en dat zeg ik niet :)

Als iemand tegen mij zit te zeiken over een mono relatie kan ik goed beoordelen of iemand gelukkig is, dat dan weer wel ;)
Zo bedoelde ik het in ieder geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:16

Toch vraag ik mij af HC: Je hebt veel voldoening brengende liefdes.. Waar haal jij je tijd voor bokt vandaan?