Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 00:21

Karina schreef:
Oeh, Ruiters herinner ik me echt als een boek wat inderdaad er uit ziet als dikke pil maar je blijft maar lezen, leuk!

Na weer eens een verhuizing nieuwe kringloopwinkels aan het ontdekken, in Putten kocht mijn man een Jack&jones-broek voor 2 euro, echt zo goed als nieuw, en in Ermelo een Regatta regenjas voor 3 euro, en ik voor 2,50 een supermooie ketting als extraatje voor mijn jarige dochter die eigenlijk haar kado al gehad had, maar het was geweldig dat ze net de meest prachtig matchende jurk aan had toen ze hem kreeg, en iedereen inclusief zijzelf vond hem geweldig! We gingen trouwens eigenlijk voor een bank maar daar ben ik toch lastig mee merk ik. Wel vorige week nog een supermooi groot vloerkleed voor 7,50. Gezien we eind van het jaar waarschijnlijk een puppie krijgen geen zin om nu duur kleed te kopen, maar hij is zo gaaf dat ik er voor een paar euro van die waterdicht spray op gespoten heb in de hoop dat ie puppie overleefd <3

Bij welke winkels ben je geweest in Putten en Ermelo?

Ik kwam er afgelopen week achter dat ik geen enkel jasje heb voor bij een zwarte broek, dus ik denk dat ik dinsdag even naar Nunspeet ga. Dat vind ik qua kleding de fijnste kringloop. En ik ben laatst naar de Dorcas in Apeldoorn geweest, ik snap niet dat ik die niet eerder ontdekt heb. Dat vind ik echt de fijnste kringloop in Apeldoorn. Hele mooie prijsjes, vriendelijk personeel en een enorme boekenafdeling.

germie

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:23

Ik had een speleorugzak op een vrijmarkt. Geen kringloop, maar wel tweedehands. Blij mee.Wel een oudje, maar dat geeft niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 10:40

Coby schreef:
[ [url=m/PgRZPZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk kastje 40 euro!

<3

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:25

Ik heb een vraagje, ik heb laatst een trui gekocht bij de kringloop en deze natuurlijk meteen gewassen maar na het opdrogen aan het wasrek (meteen uit de wasmachine gehaald) stinkt de trui. Er hangt zo’n lucht aan van kleding die nat is geworden en te lang nat ergens heeft gelegen maar wel inmiddels is opgedroogd zegmaar. Hebben jullie dit ook weleens gehad, en wat hebben jullie toen gedaan? Ik heb geen eigen wasmachine (ga naar een wasserette), dus die schoonmaken oid is niet echt een optie, en ik weet ook niet of het daaraan ligt, aangezien ik bij mijn andere was geen last heb van vervelende geuren.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 17:41

Dorcas in Apeldoorn ken ik nog niet maar die ga ik zeker even onthouden.
Ik was laatst bij 2 Phoenix winkels in Apeldoorn geweest en ze hadden daar leuk spul maar veels te prijzig naar mijn mening.

Die in Nunspeet is dat met de kleding op de 1e etage? Daar heb ik elke keer wel leuke kleding kunnen kopen.
Ze hebben een leuke grote maten collectie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:34

WithinYuuri schreef:
Ik heb een vraagje, ik heb laatst een trui gekocht bij de kringloop en deze natuurlijk meteen gewassen maar na het opdrogen aan het wasrek (meteen uit de wasmachine gehaald) stinkt de trui. Er hangt zo’n lucht aan van kleding die nat is geworden en te lang nat ergens heeft gelegen maar wel inmiddels is opgedroogd zegmaar. Hebben jullie dit ook weleens gehad, en wat hebben jullie toen gedaan? Ik heb geen eigen wasmachine (ga naar een wasserette), dus die schoonmaken oid is niet echt een optie, en ik weet ook niet of het daaraan ligt, aangezien ik bij mijn andere was geen last heb van vervelende geuren.

Dat is een lastige.

Heb je al azijn geprobeerd?
Hopelijk kun je de trui wel redden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 21:50

De Foenix kringlopen in Apeldoorn zijn veel te duur inderdaad. Voor kapotte dingen vragen ze nog de hoofdprijs en bloempotten kosten al minstens €3,-.

De Dorcas is inderdaad betaalbaar :) en je steunt gelijk het goede doel!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-21 22:08

Ik heb van de week 3 boeken gekocht voor 3 euro ik heb twee boeken opgezocht en die waren samen al 20 euro waard

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:34

Ik kwam toevallig langs de kringloop vanaf locatie A naar locatie B. Is wel een duurdere dan ik gewend ben, maar toch even snuffelen he :+ Ze hadden toevallig heel veel Disney dvds. Heb ze niet allemaal meegenomen, werd me wat te gortig. Maar wel een mooie selectie! En een dubbele natuur docu.

Afbeelding

Ik vind het alleen vreemd dat een kringloop hetzelfde bedrag vraagt voor dvds die duidelijk gebrand zijn en niet origineel. Ligt dat aan mij?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:36

Als ze gebrand zijn mogen ze ze niet eens verkopen...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 17:38

Oh, dan zijn ze er denk ik door heen geslopen, zal het de volgende keer melden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:06

Dan zal het niet opgevallen zijn dat ze niet origineel zijn. Maar bij ons weigeren ze ze. Het mag inderdaad niet.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:10

Ze waren ook echt wel heel erg lelijk geprint, de hoesjes die erom heen zaten :P Maar ik ga dit de volgende keer melden, ik wist niet dat het uberhaupt niet mag!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:35

Anoeska27 schreef:

.

In Putten bij Overnodig, en in Ermelo bij de Zaak. Voor kleding slaag ik verder vaak goed bij de Restore in Ede.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 00:05

Ik was vandaag bij een van de kringlopen in almere en wat een schandalige prijzen durfden ze daar te vragen. Ben uiteindelijk zonder iets weer weg gegaan. een paar voorbeelden: Espresso kop en schotel 1,50
Grote buiten bloempot 30,- (doorsnee ca 30cm)
Houten lego doos uit de jaren 60 zonder lego (en beschadigd) 55 euro :') :')
Kast van eiken of zo 150 euro

echt.. niet normaal.. en dan te bedenken dat zij het spul gratis krijgen he?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 07:21

Welke ben je geweest in Almere?
Ik was laatst bij de kringloop in Kruidenwijk (met 3 etages) en ik sloeg ook stijl achter over kwa prijzen.

Bij deze kringloop kwam ik voorheen wel vaker maar ik zou er nu niet meer speciaal voor omrijden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 08:18

paddington schreef:
Ik was laatst bij de kringloop in Kruidenwijk (met 3 etages) en ik sloeg ook stijl achter over kwa prijzen.

Bij deze kringloop kwam ik voorheen wel vaker maar ik zou er nu niet meer speciaal voor omrijden.

Sommige dingen zijn er inderdaad duur, maar ik heb er laatst 3 boeken gekocht voor 3 euro waarvan de waarde samen ongeveer op 25 euro uitkomt als ik ze nieuw zou kopen.

Je hebt in Almere ook rataplan, daar vind ik de kleding afdeling wel heel fijn, netjes, ruim en veel keuze

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:48

paddington schreef:

Dit was bij rataplan in stad, normaal vind ik die wel ok.. maar het is echt duurder geworden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:50

Karina schreef:
Anoeska27 schreef:

.

In Putten bij Overnodig, en in Ermelo bij de Zaak. Voor kleding slaag ik verder vaak goed bij de Restore in Ede.

Ik heb gisteren een heel mooi colbertje gescoord voor 3 euro bij Overnodig en laatst Garfield 1 en 2 (DVD). Ken je Woord en Daad ook al in Putten? Die zitten op het industrieterreintje achter de molen. Het is vrij klein, maar wel altijd leuk om even te neuzen. Restore ken ik nog niet, die ga ik onthouden.

Ik moet vanmiddag wat ophalen in Nijkerk, dus ik wil daar even snuffelen bij de kringloop in het centrum. Daar ben ik nog nooit geweest. De Dorcas daar is helaas dicht wegens vakantie.

Ik was laatst ook bij Rataplan in Almere, maar kon daar niet slagen. Ik ben vorig jaar eens in een kringloop in Almere (dacht ik) geweest, maar die kon ik niet meer terug vinden. Dat was er eentje met een bovenverdieping vol met boeken en het was niet die in Kruidenwijk. Waar je binnenkwam kon je gelijk de trappen op naar de diverse verdiepingen. Op de onderste stond al het glaswerk. Ik heb daar toen heel veel mooie boeken gekocht en het frustreert me een beetje dat ik hem niet meer kan vinden.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:02

Wij hebben ook een rataplan in lelystad en daar zijn de prijzen nogal wisseld kwa spullen.

Meubels vaak veels te duur en ik vind de kleding daar vaak stinken. En ben bang dat ik die stank er thuis niet uit krijg.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:08

Anoeska27 schreef:
[Ik heb gisteren een heel mooi colbertje gescoord voor 3 euro bij Overnodig en laatst Garfield 1 en 2 (DVD). Ken je Woord en Daad ook al in Putten? Die zitten op het industrieterreintje achter de molen. Het is vrij klein, maar wel altijd leuk om even te neuzen. Restore ken ik nog niet, die ga ik onthouden.

Nog niet! Zit wel in de planning om eens te kijken maar kwam tot nu niet uit met de openingstijden. Ik had ook veel leuke colbertjes zien hangen bij Overnodig maar helaas niet veel mijn maat. Pas wel nog een soort colbertje van sweat-stof, die was wel heel leuk en meegenomen.
Mijn moeder heb ik nogal aangestoken, die kwam er nooit maar gaat helemaal los nu met kopen en brengen. En ze gaat dan na het brengen steeds kijken of ze haar spullen ziet _O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:57

Vint in Amersfoort. Een paar keer geweest nu en echt de moeite waard om te gaan kijken maar schrik niet van de prijzen. Geen standaard kringloop en dat zie je wel aan het aanbod.
Ik loop er :~ rond. Gister 4 vintage glazen bordjes van het merk duralex gekocht voor 2,50 per stuk.

Afbeelding

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 09:11

Hier zijn nog wel wat boerenbont liefhebbers toch :D

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:09

Vandaag langs 2 winkels geweest: mijn kraam en mijn tafel. Zeker nummer 2 vind ik erg leuk! Ik heb 2 boeken uit de chaos gevist van Jonathan Kellerman en deze 2 blikjes <3

Afbeelding

Kwam ook veel boerenbont tegen :+

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 01:50

Wij zijn vandaag ook weer lekker op pad geweest!

6 kringloop winkels afgegaan

Eerst 2 in Vlaardingen.

Kringloop Vlaardingen: niet heel groot, maar op zich een leuke winkel, netjes en redelijk overzichtelijk. Prijzen variëren. Kleding redelijk duur, accessoires waren op zich leuke prijsjes. Dvd’s spotgoedkoop, €0,25. Hier niks gekocht.

Daarna door naar Het Goed.
Grote kringloop, leuke prijzen, erg overzichtelijk! Het is bijna een echte “winkel”. Grote kledingafdeling waar alles op kleur én op maat hangt. Daar ga ik zo goed op! Schoentjes voor m’n nichtje gekocht

Afbeelding

Daarna door naar Maassluis.

Eerst naar de Doorsluizer geweest. Kleine winkel, veel accessoires. Maar niet mijn favoriete winkel.. Ze hebben nog een winkel, Faveur, waar ze de pareltjes verkopen. Voor ook hogere prijzen. Dat is wel een mooie winkel! Wel nog een leuk truitje/jurkje voor m’n nichtje gekocht.

Door naar Maasdijk!

Stichting Kringloop Maasdijk.
Eens en nooit meer :Y) Wat een belachelijke prijzen. Echt bizar voor een kringloop. Wel overzichtelijk, maar als ik al zie wat de prijzen zijn voor een simpel bloempotje, ben ik er al klaar mee.. :+

Toen zagen we dat er nog een kringloop vlakbij zat, Karel de Koning ontruimingen.

Erg onoverzichtelijk, prijzen redelijk, sfeer een beetje Tokkie als ik het mag zeggen. Knetterharde Hollandse muziek op. Aparte mensen.. Maar leuk om eens te snuffelen.

Door naar Hoek van Holland!

Eerst naar de Snuffelloods. Een klein pandje, waar we redelijk snel weer zijn vertrokken. Mevrouw stond lekker een sigaretje te doen achter de balie. Die hele winkel vergeven door de rooklucht.. Vreselijk.. Ook niet erg vriendelijk.. :7

Daarna door naar Kringloopwinkel Hoek van Holland.
Ook klein, bomvol en redelijk duur. Ik klink echt heel saai, maar ook hier niets gekocht.

Laatste was Rataplan in Naaldwijk.

Ik ben nooit zo’n hele grote Rataplan fan, maar ik vond deze wel erg leuk! Leuke prijzen, mooi overzichtelijk. Hier ook nog wat leuke dingetjes gekocht: bloempotje, wierook, nieuwe Riverdale kaarsen voor een prikkie.

Het was een geslaagde dag!

Doordat wij zelf in een kringloop werken is het altijd leuk om op pad te gaan en nieuwe te ontdekken. Maar het gevaar is dan ook wel dat je echt teveel gaat vergelijken.. Vooral qua prijzen etc. Maar goed, ik zie wel of iets echt te duur is of niet. :')