Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:12

raket schreef:
Corendon heeft onze vakantie geannuleerd. Wel fijn dat het nu zeker is. Als de maatregelen versoepeld worden kijken we wat er mogelijk is.

We gebruiken onze voucher nu voor september denk ik. En anders maken we er thuis wel wat van. Je wordt er ook wel creatief van.

Inmiddels niet meer, hahaha, ja na een fles wijn :+, maar ook die
mag ik niet dagelijks, dus mijn inspiratie wordt steeds minder.

Ik ben nog op zoek naar een leuke vriend(in) met een leuke boerderij,
wat paarden en een hottub in de tuin. Hier iemand toevallig?

Autumnn

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:18

Verwachten jullie dat reizen in september wel weer kan. Of, anders gezegd, vanaf wanneer verwachten jullie dat er weer gevlogen kan worden?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:20

Ik verwacht niks, maar ik hoop dat ik in september op vakantie kan. Maargoed, het moet wel kunnen natuurlijk. Gezondheid gaat voorop. (alvast even een disclaimer, voordat mensen hierover vallen :) )

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:24

Monique, wat super fijn!! Snap dat het spannend is, maar wel erg fijn dat je weer naar NL kan.

Raket, zonde maar wel zekerheid dus nu. Waar zouden jullie naar toe?

Ik zag dat er via natuurhuisje.nl nog best wat te boeken is. Dan heb je wel een fijn plekje, eigen sanitair en in NL, maar geen camping/drukte/toiletgebouw.
Voor de mensen die van rust houden misschien nog een optie voor vakantie in NL?

Ik heb met mijn lief daar naar gekeken, maar die wil nog niets boeken. Mochten we in juli/augustus naar het buitenland mogen dan pakken we een weekje de tent, en anders blijven we dit jaar thuis.

Qua vliegen, geen idee, mijn inkomen is er van afhankelijk helaas.
Maar ik zou het zelf niet aandurven voorlopig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:45

BloemBloem schreef:

Nou ja, die heb ik, maar die zit dus in f*cking Hongarije :')

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:50

BloemBloem schreef:

Haha wat toevallig, ik ook :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 16:51

Autumnn schreef:
Verwachten jullie dat reizen in september wel weer kan. Of, anders gezegd, vanaf wanneer verwachten jullie dat er weer gevlogen kan worden?

Ik hoorde van een viroloog dat in het allergunstigste scenario hij verwacht dat er vanaf september beperkt gevlogen kan worden en vanaf januari weer ‘normaal’.
En in het minder gunstige scenario vanaf de kerst beperkt gevlogen en vanaf volgend jaar zomer weer ‘normaal’. :7 Tweede scenario is waarschijnlijker dan het eerste.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:13

Daar word ik eigenlijk wel heel verdrietig van Verootje....
Ik heb sinds de Kerst mijn ouders al niet gezien en die begin ik toch wel behoorlijk te missen.
Vanuit hier is met de auto niet echt te doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:24

purny schreef:
mvdende schreef:
izoen als ze maar 2 maanden per jaar open zijn.
Maar bijvoorbeeld in een museum of dierentuin hebben kinderen ook vaak korting, terwijl ze net zoveel "ruimte" innemen als een volwassen.

Daar zou gewoon tot 1 jaar gratis en vanaf 1 jaar volwassen prijs gerekend moeten worden in mijn ogen.

Vergeet niet dat je als gezin zijnde vaak vastzit aan vakanties waardoor het duurder is, soms tot wel 50% boven op de gewone prijs buiten de vakanties door.
Mensen die geen kinderen hebben kunnen weg wanneer ze willen en zitten niet aan de toeslagen vast.
Bovendien zijn mensen met gezinnen vaak veel meer geld kwijt aan andere dingen.

Ik ben lerares zonder kinderen en kan niet weg wanneer ik wil.....en zo meer mensen mer bepaalde beroepen. |o 8)7

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:33

BloemBloem schreef:
raket schreef:
Corendon heeft onze vakantie geannuleerd. Wel fijn dat het nu zeker is. Als de maatregelen versoepeld worden kijken we wat er mogelijk is.

We gebruiken onze voucher nu voor september denk ik. En anders maken we er thuis wel wat van. Je wordt er ook wel creatief van.

Inmiddels niet meer, hahaha, ja na een fles wijn :+, maar ook die
mag ik niet dagelijks, dus mijn inspiratie wordt steeds minder.

Misschien weekje oppassen ergens in september gaan wij met de camper weg.
Mooi huis midden in bos .
Paarden en hond maar geen jacuzzi .

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:46

mvdende schreef:
Frankrijk de campings draaien inderdaad maximaal 2 maanden. Daarna is het een uitgestorven boel. De camping is nog wel open, maar alle outdoor bedrijven zijn dan dicht. Die gaan niet voor één persoon een hele "excursie" optuigen, dat kost ze meer dan gewoon dicht zijn.

Ik wilde bijvoorbeeld nog een keer klimmen, canyoning, raften die laatste week, maar heb alleen 1x kunnen kayacken. De rest kon niet meer.

En die kinder korting is trouwens echt wel fors.

Trein: kinderen gratis tot 11 jaar. Hond: €3,50 per dag.

Kijk, in een restaurant snap ik het, een kindje eet natuurlijk veel minder dan een volwassen. En in een Efteling snap ik het ook: er is voor de meeste attracties een minimum lengte dus kleine kinderen kunnen niet 100% gebruik maken van het park.

Maar bijvoorbeeld in een museum of dierentuin hebben kinderen ook vaak korting, terwijl ze net zoveel "ruimte" innemen als een volwassen.

Daar zou gewoon tot 1 jaar gratis en vanaf 1 jaar volwassen prijs gerekend moeten worden in mijn ogen.

Lang meegelezen maar moet nu reageren. Dit is gewoon complete onzin. Er zijn misschien campings waar dit daadwerkelijk zo is, maar ook meer dan genoeg waar dit niet zo is. Gewoon een kwestie van je goed oriënteren wanneer je buiten het hoogseizoen op vakantie gaat. Daarbuiten reageer je steeds wel heel zuur, alsof je echt aan alle kanten benadeeld en tekortgeschoten wordt. Zo slecht heb jij, en hebben wij in Nederland, het nog niet. Kijk eens naar wat je wél hebt in plaats van alles wat je niet hebt. Misschien al die tijd eens investeren in het opvoeden van je hond. Alles wat jij van de opvoeding van kinderen roept, doe je zelf net zo min (opvoeden dus)

Hier gaat de vakantie ook niet door (al moet hij nog even officieel geannuleerd worden), jammer, maar komt volgend jaar wel weer. Zouden naar Amerika, die loopt niet weg en in deze situatie (Corona en de economie daar) moet je daar echt niet willen zijn. We zien wel wat de rest van het jaar brengt. Jaartje niet is ook prima als dat noodzakelijk is. Gezondheid van onszelf en de mensen om ons heen is véél belangrijker

@Monique wat heerlijk dat jullie woonruimte voor je dochter hebben gevonden! En nog gefeliciteerd met je prachtige kleindochter trouwens. Alvast een hele goede reis gewenst! :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:50

Wij zouden naar Samos gaan. Eigenlijk wilden we meteen boeken voor eind september. Ik neem eigenlijk al jaren 2 weken in het voorseizoen en 2 weken in het najaar.

Maar een kritische blik op de voorwaarden geeft aan dat het voucher wat we nu hebben met sgr garantie is. En dat als we nu boeken voor september vervalt dat.

Nu gaan we maar afwachten.
Dit hele gedoe maakt ook wel snel tevreden, dus desnoods als het echt niet lukt allemaal gaan we alle bossen in de buurt verkennen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:26

@knabbelgirl: dank je wel! Ze doet het zo goed, het kleintje.

Grootste uitdaging lijkt nog met drie personen in de auto door België te komen, officieel wonen we niet in één huis, al is mijn dochter al vanaf december bij ons in huis. We gaan het toch doen, met verklaring van de ambassade.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:29

Ik betwijfel of België lastiger gaat zijn dan Frankrijk. We zitten hier immers ook gewoon in een lockdown en de versoepeling is nog steeds flink restrictief. Zoals al eerder geschreven mogen wij in de groene regionen niet verder dan 100km rondom thuis reizen en in de oranje en rode regionen is dat zelfs nog minder.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:31

Echwel schreef:
Zou mooi zijn als campings enz voorrang zouden geven aan mensen uit de zorg en mensen met kinderen

Waarom mensen zonder kinderen en die niet in de zorg werken maar bv ander vitaal Beroep hebben geen vakantie nodig ? Sorry maar dat is echt belachelijk

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:45

edit : bericht verwijderd ivm geen discussies met Germie meer willen aangaan. :evaw:
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 30-04-20 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:51

United heeft al een vliegtuig ingericht op de nieuwe norm. Overal een stoel leeg op een rij. Misschien ook stukken plastic om het te scheiden?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:56

wizz air hervat de lijnvlucht Eindhoven-Wenen per 1 mei, morgen dus. Wel met mondkapje.

En Cathay wil per 21 juni graag weer vliegen tussen Amsterdam en Hong Kong, maar wel afhankelijk van reisrestricties.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:24

lizy29 schreef:
Ik betwijfel of België lastiger gaat zijn dan Frankrijk. We zitten hier immers ook gewoon in een lockdown en de versoepeling is nog steeds flink restrictief. Zoals al eerder geschreven mogen wij in de groene regionen niet verder dan 100km rondom thuis reizen en in de oranje en rode regionen is dat zelfs nog minder.

Voor Frankrijk kan je formulieren downloaden, ook van de Spaanse ambassade die verklaren dat je naar je thuisland reist met verzoek om Nederlandse staatsburgers en/of ingezetenen vrije doorgang te verlenen. Voor België ook, maar blijkbaar lopen mensen daar vaker tegen onbegrip aan.

Je verklaart daarin alleen in noodsituaties te stoppen (waaronder tanken valt en toiletgang bij tankstations) en de kortste route te nemen. In België mag je blijkbaar helemaal niet stoppen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:31

Monique is het eventueel niet mogelijk om dan om België heen te rijden om die onzekerheid te vermijden?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:32

germie schreef:
wizz air hervat de lijnvlucht Eindhoven-Wenen per 1 mei, morgen dus. Wel met mondkapje.

Dan moet je daar wel heel graag naartoe willen. In Oostenrijk geldt momenteel nog steeds 14 dagen thuisquarantaine als je van buiten Oostenrijk komt, sowieso als je via het luchtruim het land binnenkomt. Toevallig net voor iemand opgezocht.

https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassu ... r=20011082

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:35

Monique is het heel gigantisch om via Duitsland? Die grens met Nederland mag jij gewoon over, België doet zwaar moeilijk inderdaad. Het ligt er natuurlijk aan hoe je moet rijden en waar je precies naartoe moet, maar eventueel vanuit noord-Frankrijk Duitsland in, Zuidlimburg of Noordlimburg weer Nederland in en naar Brabant?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:43

MoniqueT schreef:
lizy29 schreef:

Voor Frankrijk kan je formulieren downloaden, ook van de Spaanse ambassade die verklaren dat je naar je thuisland reist met verzoek om Nederlandse staatsburgers en/of ingezetenen vrije doorgang te verlenen. Voor België ook, maar blijkbaar lopen mensen daar vaker tegen onbegrip aan.

Je verklaart daarin alleen in noodsituaties te stoppen (waaronder tanken valt en toiletgang bij tankstations) en de kortste route te nemen. In België mag je blijkbaar helemaal niet stoppen.

Hoi Monique

En Esmee laten vliegen is dat geen optie ?
In België zijn ze streng ja .

Trouwens nog van harte gefeliciteerd , wat een mooi meisje !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:47

germie schreef:

En Cathay wil per 21 juni graag weer vliegen tussen Amsterdam en Hong Kong, maar wel afhankelijk van reisrestricties.

Dat is goed nieuws! Eindelijk weer een beetje vliegverkeer! :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 21:56

MoniqueT schreef:
lizy29 schreef:

Oke. Die formulieren ken ik niet maar heb me er dan ook niet in verdiept want niet nodig. Op zich is stoppen in België natuurlijk ook niet nodig. Zorgen dat je bij Lille tankt en plast en gas erop. 2 uur later sta je bij Breda.