Shadow0 schreef:Ik denk overigens in het algemeen: hoe terughoudender iedereen is met reizen, naar buiten gaan, de randen van de regels opzoeken, hoe minder het verboden hoeft te worden. Veel van de maatregels die genomen zijn tot nu toe zijn ook om de reactie van mensen in te dammen. Hoe meer we dat zelf doen, hoe minder we dat af hoeven te dwingen.
(Dus wat de dierenarts betreft: ik denk dat die in principe volgens avond/weekendschema zouden kunnen werken voor acute zorg, maar zodra duidelijk wordt dat er nog steeds veel onnodige verplaatsingen zijn, des te groter de kans dat het helemaal wordt verboden.)
Dit dus. Mensen kunnen ook zelf hun verantwoordelijkheid nemen. Hier ga ik alleen de deur uit voor de meest noodzakelijke boodschappen en mijn man alleen voor zijn werk.
Familie wordt dagelijks gebeld om op de hoogte te blijven. Het is niet anders op het moment.
Onze dierenarts is alleen bereikbaar voor spoed, euthanasie of op afspraak medicijnen afhalen. Hopelijk blijft dit ook zo tijdens een eventuele lockdown.