Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Dat is echt erg, ik moest naar de bouwmarkt dat kon niet wachten en het was erg druk.
Hutcherson schreef:Verder ga ik elke dag naar stal (eigen stal), rij mijn paard, haal vlas, maak een praatje met de buren (over de omheining), ga 1x per week voor kleine boodschappen en 1x per twee weken voor grote boodschappen. Grote boodschappen samen met partner anders niet te doen met de hoeveelheid en sjouwen.
[...]
Ik wil het zelf ook echt niet krijgen en werk in de zorg. Verder op het werk zijn we wel redelijk streng alleen weiger ik mondkapjes te gebruiken. Vind het ergens eng omdat je niet ziet wie erachter zit.
Wel handschoenen, spatscherm, 1,5 meter, geen handen, zeep en desinfectant etc.
Astorga schreef:Met de grote boodschappen kan toch één vd twee buiten of in de auto wachten? Dan kun je alsnog met z'n tweeën sjouwen. Ik verbaas me in de supermarkt over de stellen met één lege en een volle kar. Dat kan toch anders? Maar goed, ik heb geen relatie dus kan me die klefheid niet zo voorstellen.
Mellow schreef:Lekker veroordelend betreffende klefheid. Ik ging samen met mijn man boodschappen omdat ik heel slecht ertegen kon dat 1.5 meter en wachten op elkaar bij sommige mensen gewoon niet werkt. En dat letterlijk een soort paniek bij mij opleverde. Dus hij ging mee om mij te steunen. Nu ga ik inmiddels wel alleen boodschappen doen maar wel nog met veel moeite. Heb me er wat overheen gezet. Dus het is soms niet uit klefheid.
Of soms doen mensen boodschappen voor meerdere huishoudens.
Brainless schreef:Heeft niets met klefheid te maken hoor.
Bij bv de Lidl hebben wij meer dan op 1 band past.
Dus 1 gaat al bij de kassa inladen terwijl de ander het laatste op de band zet.
Daarnaast kan ik niet veel sjouwen en een zware kar duwen gaat ook moeizaam.
Mellow schreef:Lekker veroordelend betreffende klefheid. Ik ging samen met mijn man boodschappen omdat ik heel slecht ertegen kon dat 1.5 meter en wachten op elkaar bij sommige mensen gewoon niet werkt. En dat letterlijk een soort paniek bij mij opleverde. Dus hij ging mee om mij te steunen. Nu ga ik inmiddels wel alleen boodschappen doen maar wel nog met veel moeite. Heb me er wat overheen gezet. Dus het is soms niet uit klefheid.
Marie_Anne schreef:Maar jullie partners kunnen dan toch de boodschappen doen, als het voor jullie te zwaar is? Of in ieder geval één van beiden die achter de kassa wacht en daar dan evt kan helpen.
Als je voor meerdere huishoudens boodschappen doet, kun je gewoon opsplitsen met ieder een kar.
Ik vind het ook storend hoor, met zijn tweeën boodschappen doen nu... Het is gewoon echt onhandig en lastig om anderhalve meter aan te houden als mensen dan bij elkaar blijven in zo'n gangpad in de supermarkt. Mensen letten ook minder goed op als ze met elkaar in gesprek zijn. Ik word er niet blij van.
Morrie schreef:Boodschappen doen bleek hier ook een crime, we deden dat vroeger altijd samen. Mijn man heeft het 1 x gedaan en snapte het briefje niet of nam bv wasmiddel voor zwarte kleren mee en we hebben geen zwarte kleren en dat soort dingen. Iets lekkers meenemen "had ie niet gezien op het briefje" enz.
We hebben dus ssel een bezorgabonnement bij AH genomen, dan kan ik het lijstje maken en er hoeft niemand naar de winkel.
Als je geen abonnement wilt, kan je rond een uur of 6 's avonds kijken of er de volgende dag nog een bezorgmoment vrijgekomen is.
Mensen met een bezorgabonnement kunnen hun wekelijks bezorgmoment cancellen en dan komt er een tijdslot vrij.
Brainless schreef:Marie_Anne schreef:Maar jullie partners kunnen dan toch de boodschappen doen, als het voor jullie te zwaar is? Of in ieder geval één van beiden die achter de kassa wacht en daar dan evt kan helpen.
Als je voor meerdere huishoudens boodschappen doet, kun je gewoon opsplitsen met ieder een kar.
Ik vind het ook storend hoor, met zijn tweeën boodschappen doen nu... Het is gewoon echt onhandig en lastig om anderhalve meter aan te houden als mensen dan bij elkaar blijven in zo'n gangpad in de supermarkt. Mensen letten ook minder goed op als ze met elkaar in gesprek zijn. Ik word er niet blij van.
Mijn man kan wel wat boodschappen doen hoor.. maar heeft dan echt een volledig briefje nodig.
Als er bv op staat: wasmiddel, dan zou hij niet weten wat hij moet pakken.
En zet ik er een merk op, en dat is er niet dan weet hij het ook niet meer.
Hij kan niet de winkel in en een rondje lopen en dan wat wij nodig hebben in de kar doen.
Ik ben degene die kookt en vooral nu veel op is, bepaal ik in de winkel wat ik ga eten.
Daarnaast is het bij ons in de winkel absoluut niet druk.
Sizzle schreef:Ik wist niet dat zulke hulpeloze mannen nog bestonden![]()
Meestal doe ik boodschappen omdat ik degene ben met rijbewijs maar ik haat het om te bedenken dat we nodig hebben dus het lijstje wordt meestal door mijn man gemaakt![]()
Meestal ga ik als een projectiel door de winkel en besluit ad-hoc wat ik denk nodig te hebben.