bigone schreef:Tja, mensen die één miljoen per jaar verdienen, dat is veel. Dat de klm de bonus voor de topman volgend jaar van 475.000 naar 500.000 wil verhogen is prima, iemand die in het buitenland zo’n bedrijf leid verdient 5 a 10 keer zoveel. Maar in deze tijd met dikke steun van de overheid zal de overheid ook tegenmaatregelen nemen zoals helemaal geen bonussen en terecht. Hebben ze voor het redden van de bankencrises ook gedaan. Maar klm is niet de enige, kijk naar Booking.com , miljarden aan reserve op de botten maar wel profiteren en steun aanvragen voor doorbetaling personeel. Volgens de regels hebben ze er recht op maar ik vind het schandalig. Dat soort bedrijven moet je het land uitschoppen wanneer alles weer over is, ze hebben ook nog eens alle verantwoording voor boekingen bij de zaken neergegooid waar ze boekingen voor doen. Red je er maar mee.
Ik stel voor om ze niet het land uit te schoppen, maar ze gewoon na deze crisis fatsoenlijk belasting te laten betalen. Je kan je niet als groot bedrijf met belastinggeld laten "redden", om daarna vrolijk door te gaan met maximaal op alle mogelijke manieren belasting te ontwijken. Als dat een gevolg van deze crisis zou zijn, dat internationale bedrijven hun rechtvaardige deel aan belasting gaan betalen in de landen waar ze actief zijn, dan zou ik al heel blij zijn.