Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:15

Haha Cer ik snap het hoor.

Ergernis van vandaag iemand die zijn/haar auto voor mijn auto gooit en vervolgens heel langzaam gaat rijden.
Achter mij was alle ruimte. Had even gewacht.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:43

Dat hadden wij vandaag met een vrachtwagen, luuntje, dat is best schrikken.

Ik was benieuwd hoe het met snelheidsovertredingen bij aanhangers zit. Dus ik heb de politie gevraagd hoe dat zit, maar de boete voor een snelheidsovertreding met aanhanger is hoger dan zonder aanhanger. Weer wat geleerd, zou het namelijk ook wel krom vinden als dat niet het geval zou zijn. :Y)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:24

Vandaag weer lang op de weg gezeten. Ik erger me kapot aan mensen die op een zes- of vijfbaansweg precies in het midden stug blijven rijden. En dan net onder de 100. Ga aub gewoon naar rechts! -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:26

Mijn bijrijder zei even iets te laat dat ik rustig over een drempel moest, toen was het stuiter stuiter.

En mensen die constant te langzaam rijden. Rij gewoon door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:28

Ik had net een Belgische auto die keurig midden op de tweebaans snelweg bleef rijden :?

Heb maar even stevig geseind :=
We reden er ook 2 om 2 achter al :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:19

Flying_Angel schreef:
Vandaag weer lang op de weg gezeten. Ik erger me kapot aan mensen die op een zes- of vijfbaansweg precies in het midden stug blijven rijden. En dan net onder de 100. Ga aub gewoon naar rechts! -:(-

Dat had ik van de week ook op de A4. Ik ga er dan demonstratief links langs en meteen met mijn richtingaanwijzer naar rechts weer voorlangs naar de meest rechterbaan. En die vrouw zat me raar aan te kijken. Ik had het gevoel dat het iemand was die in het ‘keep your lane’ principe heeft leren rijden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 23:47

Dat te langzaam rijden is hier ook een ergernis, voortdurend 60 rijden waar je 80 mag. En dan zo dat je er net niet langs kan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 06:45

Vlakbij mijn huis is een weg met ook een oversteek in het midden, stond ik gisteren achter twee lesauto’s daar in het midden :=
Had mijn pakje brood wel mee kunnen nemen want het liep gewoon vast!
Ze wachten gewoon tot er helemaal geen auto aankomt en dat in Utrecht >;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:00

chanicha schreef:
Vlakbij mijn huis is een weg met ook een oversteek in het midden, stond ik gisteren achter twee lesauto’s daar in het midden :=
Had mijn pakje brood wel mee kunnen nemen want het liep gewoon vast!
Ze wachten gewoon tot er helemaal geen auto aankomt en dat in Utrecht >;)

Doe ik vaak ook hoor. Vind ergens snel tussen piepen nog doodeng en meestal wacht ik tot ik er echt zeker van ben dat ik kan.

Ik heb geen haast, mensen achter mij wachten maar even. Sta daar echt geen 10 minuten ofzo, maar als het echt druk is, misschien wel 5 minuten in het ergste geval. Maar waarschijnlijk eerder 1 a 2 minuten.

Liever safe than sorry. En als jij in tijdnood komt, had je eerder moeten vertrekken.

Ik rijd alleen nog niet in de drukke gebieden in Nederland, die vermijdt ik wijselijk nog een tijdje. In Utrecht binnenstad zal je me dan ook echt niet tegen komen met de auto.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:51

Ik had gisteren even boodschappen gedaan, rijdt er toch een figuur voor me. Volvo met 4 mannen van rond de 30 erin die met vanalles bezig waren behalve auto rijden. Heb een stuk na dit filmpje de politie gebeld want het bleef bezig en zorgde gewoon voor gevaarlijke situaties (midden op een weg stilstaan, bijna tegen lantaarnpalen rijden etc). Wat een idioten :7

Ik ben echt een hele rustige en geduldige chauffeur maar mijn stuur is wel een beetje aangevreten hierna :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:57

Jezus, daar had ik echt niet achter moeten zitten.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:01

Wat zijn die aan het doen joh, wtf! :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:13

Ik had bij de eerste 10 secondes al op mn tuter geplakt _O- wauw... echt idioten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:28

Wat een aparte figuren.
Is de politie er iets mee gaan doen?
Is het in Leiderdorp?

Ik had zoon naar roeien gebracht dit weekend, in Leiderdorp en reed terug over de A4.
Een auto met CD in het kenteken bleef op de middelste rijstrook rijden.
Rechts was er alle ruimte.
Bekeuren schijnt dan weer lastig te zijn bij diplomaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:46

knabbelgirl schreef:
Ik had gisteren even boodschappen gedaan, rijdt er toch een figuur voor me. Volvo met 4 mannen van rond de 30 erin die met vanalles bezig waren behalve auto rijden. Heb een stuk na dit filmpje de politie gebeld want het bleef bezig en zorgde gewoon voor gevaarlijke situaties (midden op een weg stilstaan, bijna tegen lantaarnpalen rijden etc). Wat een idioten :7
[ Video ]
Ik ben echt een hele rustige en geduldige chauffeur maar mijn stuur is wel een beetje aangevreten hierna :')

Ik was de andere kant opgereden, vermoed dat deze mensen niet helemaal nuchter waren.

Als ik straks een andere auto heb dan gaat er sowieso een dashcam in, word soms helemaal kriechel van sommige mensen in het verkeer.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:49

Nee het was in een andere stad Luuntje. Politie is er naar op zoek gegaan, verder niks meer gehoord.
Toeter heeft ook wel 2x geklonken hier hoor, ik had het echt niet meer hahha

Dat denk ik ook Marije, of drugs, hing wel steeds een hele dikke walm rook in die auto, niet normaal. Andere kant was helaas geen optie, dus op veilige afstand erachter gebleven, ook zodat ik de politie kon informeren waar ze zich bevonden
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-20 15:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: puntjes uit plaatsnaam verwijderd

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 11:58

knabbelgirl schreef:
Nee het was in een andere stad Luuntje. Politie is er naar op zoek gegaan, verder niks meer gehoord.

Dat denk ik ook Marije, of drugs, hing wel steeds een hele dikke walm rook in die auto, niet normaal. Andere kant was helaas geen optie, dus op veilige afstand erachter gebleven, ook zodat ik de politie kon informeren waar ze zich bevonden

Vering van de Volvo lijkt ook helemaal 'op'. Wegligging van 6x niks.....tenzij die gasten in de auto elk 100+ kilo waren en/of er 12 zakken cement in de kofferbak lagen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:07

knabbelgirl schreef:
[ Video ]

Geven wel keurig richting aan +:)+ :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:09

Ik blijf tuteren tot die normaal rijd of aan de kant gaat, maar dat is de Haagse mentaliteit hier :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:12

Een auto die mij geen ruimte als fietser geeft.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:12

Dat deed een tijd geleden ook iemand Rennie toen lieten ze even een pistool zien :wow:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:22

chanicha schreef:
Dat deed een tijd geleden ook iemand Rennie toen lieten ze even een pistool zien :wow:

Hmm zou daar niet heel erg van onder de indruk zijn denk ik, als jij als een staatsmongool rijd en niet recht kan rijden op een normaal tempo zal je al helemaal niet recht kunnen schieten. Maar misschien denk ik er te makkelijk over na :Y) maar kan mij dat nieuwsbericht nog wel herinneren geloof ik.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:28

Cowboy55 schreef:
knabbelgirl schreef:

Vering van de Volvo lijkt ook helemaal 'op'. Wegligging van 6x niks.....tenzij die gasten in de auto elk 100+ kilo waren en/of er 12 zakken cement in de kofferbak lagen.

Klopt, was mij ook al opgevallen, en vrij zachte banden hahaha

Rennie89 schreef:
Ik blijf tuteren tot die normaal rijd of aan de kant gaat, maar dat is de Haagse mentaliteit hier :+

Tsja daar ben ik te sociaal voor gok ik :o Heeft toch geen zin. En waarom zou ik op het spel zetten dat zo iemand de pan uit vliegt? Ik reed er in dit geval ook liever achter dan voor of naast, kon ik veel beter de boel in de hand houden

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:32

Ik had dinsdagavond nog een ergernisje trouwens. wilde inparkeren, in dit geval achteruit fileparkeren. Ik rem voor het vak waar ik in wilde al af, zet richtingaanwijzer aan en kom tot stilstand als ik half naast de auto voor het vak waar ik in wilde kom te staan. Zet auto in achteruit, komt iemand die een stuk achter me reed eerst pal achter me staan, wacht een seconde of tien en haalt me dan al toeterend in. Ik kon toch écht niet nog duidelijker aangeven dat ik wilde inparkeren :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:36

In de stad moet je vaak mensen attenderen op hun aso gedrag dus tuteren hoort erbij xD

Net even poedersuiker bij uitvoegen op A4 richting schiphol. Is traject 100 km en ik reed op de middelste baan en wou naar rechts, was een auto ipv gewoon normaal links inhalen mij rechts aan het inhalen (kon niet harder door auto voor mij en moest er echt af) en gaf mij totaal geen ruimte. Uiteindelijk laatste moment met moeite afrit kunnen pakken maar dit soort automobilisten zijn kapot irritant. Geef mensen de ruimte en ga niet in de dooie hoek rijden rechts.