Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 20:55

Foaly schreef:
Dit is meer een retorische vraag maar waarom zit station Sloterdijk zo raar in elkaar? :+

Ik gok, maar dit is vooral een educated guess, dat dit zo in elkaar zit om het aantal overkruis bewegingen (waar treinen die tegelijkertijd vertrekken of binnenkomen elkaar moeten kruisen) te minimaliseren, omdat dit best een heel druk punt in het spoor netwerk is. Door het te splitsen naar twee lagen kun je veel meer treinbewegingen in dezelfde tijd uitvoeren dan je zou kunnen als het allemaal gelijkvloers zou zijn.

Foaly

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 10:39

Dat klinkt op zich logisch, maar dan nog vind ik de perronnummering en de stationshal enorm verwarrend :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 22:58

Is er iemand die morgen op treinstation Holendrecht komt en mij kan vertellen of de lift op spoor 5 het doet?

Ik ken wel een site waarop staat welke liften er buiten gebruik zijn. Maar deze is alles behalve up to date. Zaterdag moet ik met mijn fiets vanaf Holendrecht naar Oudekerk aan de Amstel fietsen, en ik krijg mijn fiets met geen mogelijkheid de (rol)trap op. Ik kan ook vanaf Bijlmer Arena vertrekken, maar ook daar is vaak liftstoring. Het gaat echt om het Treinstation, niet de metro.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:46

Geen vraag, maar gewoon een mededeling dat de waterbus tussen Dordrecht en Rotterdam zo gaaf is! Hij gaat hard! En met een tripje met bus, trein, waterbus en tram wil ik gewoon iedereen die in het OV werkt even bedanken. **\O/**

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:32

*Negeert rode letters*

Ik ben een treinreis naar Londen aan het plannen, en ik vroeg me iets af. Ik heb namelijk niet echt goede ervaringen met de lijn Den Haag-Rotterdam (de laatste twee keer dat ik daarmee moest reizen had ik dikke vertraging), dus zou ik vanaf Den Haag ook een trein (of wat) eerder kunnen nemen dan waarvoor ik via NS International het ticket geboekt heb? Vanaf Rotterdam zou ik dan weer de voorgestelde treinen aanhouden.

Dus stel, NS International zegt dit:

Afbeelding

Zou ik dan ipv de trein van 8.30 ook die van 8.09 kunnen nemen? En dan op Rotterdam wachten op de Eurostar van 8.58? Of gaan ze dan moeilijk doen als ik per ongeluk gecontroleerd wordt?

Ik zou natuurlijk ook vanaf Rotterdam kunnen boeken en dan het stukje DH-Rotterdam met mn OV kaart kunnen doen, maar volgens mij wordt dat niet aangeraden?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:41

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 11:43

Held _O-

Dat is dus geen probleem, dat scheelt :D

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:48

Ik blaas even het stof van dit topic :+
Volgende week wil ik met het openbaar vervoer naar mijn zwaardvechttraining. Ik heb dan een schild van 75cm bij me. Normaal neem ik de trein naar Groningen, maar nu het hoofdstation verbouwt wordt was ik van plan de bus te nemen. Mag iets van dit formaat mee? Het is natuurlijk geen kinderwagen die je even in klapt

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 17:58

Ga je binnen of buiten de spits reizen? Eigenlijk maakt het niet gek veel uit hoe groot iets is, als je het makkelijk mee kan nemen is het (vaak) voor de bus voldoende om te voldoen als 'handbagage'. Er worden ook grote koffers en dat soort dingen mee genomen, moet vaak wel kunnen.

Alleen als je vol in de spits gaat en de bus afgeladen vol is kan het zijn dat de chauffeur je weigert. Maar dat komt niet heel vaak voor.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 18:01

Ik weet niet waar je heen moet wellicht zijn er andere alternatieven, maar ik zie vaak genoeg grote artikelen in de bus, dat zou geen probleem moeten zijn.

De trein stopt nu op Europapark vanaf daar gaan ook bussen of misschien kan je een OV-fiets huren.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-25 19:16

Goed om te weten :j ik zou dan de bus vanuit mijn woonplaats van van 18:15 nemen naar Europapark toe. Nu is de bus naar Groningen toe altijd rustiger op dat tijdstip dan de bus van Groningen terug naar het ommeland.
Ik kreeg net ook een lief pbtje van een bokker, dus grote kans dat ik met een gerust hart met de bus kan zonder bang te zijn om geweigerd te worden :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 10:51

Ik had hem al in het OV-ergernissen topic geplaatst maar eigenlijk hoort hij hier:

Ik wil maandag 16 juni met de trein van Hoogeveen naar Den Haag. Weet iemand of dat gaat lukken ivm de voorgenomen staking in regio Noord? Valt Hoogeveen nog onder Noord, en zo nee, zou het daar dan gewoon rijden?

Of kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen en op zondag vertrekken?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:26

Hoogeveen valt onder noord. Of de trein daar zal rijden valt moeilijk te voorspellen, door een hoop ingewikkelde mechanismes die ik nu niet uit zal leggen. Als je het echt zeker wil weten kun je het beste de dag ervoor al reizen

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:31

Ja ik was wat verder gaan speuren en zie dat alles boven Zwolle onder Noord valt.

Ik ga zondag wel :+

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:30

Foaly schreef:
Ja ik was wat verder gaan speuren en zie dat alles boven Zwolle onder Noord valt.

Ik ga zondag wel :+

Ik ga er vanuit dat niks daar gaat rijden. Voor volgende week hebben ze alle treinen in de regio's die staken al laten vervallen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:40

Het is handig om er rekening mee te houden dat ook treinen buiten de stakende regio's (kunnen) komen te vervallen, maar dat is vaak pas bekend op vertrektijd van de betreffende trein.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:40

Ja daar ga ik nu ook van uit. Heb ik in elk geval een goed excuus om een dag eerder weg te gaan van mn familieweekend. Thanks NS _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:45

Volgende stakingen zijn 10 (regio Zuidwest), 12 (regio Noordwest) en 16 juni (regio Noord en Zuid).

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:46

Foaly schreef:
Ja daar ga ik nu ook van uit. Heb ik in elk geval een goed excuus om een dag eerder weg te gaan van mn familieweekend. Thanks NS _O-

Mag ik stiekem hierom wel lachen :D
Straks zegt je familie breng je wel thuis :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:48

zonnebloem18 schreef:
Volgende stakingen zijn 10 (regio Zuidwest), 12 (regio Noordwest) en 16 juni (regio Noord en Zuid).

Je mist ergens nog een stukje Oost :o
Want Arnhem-Nijmegen valt onder Oost ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:49

x_Jeanine_x schreef:
zonnebloem18 schreef:

Je mist ergens nog een stukje Oost :o
Want Arnhem-Nijmegen valt onder Oost ;)

Oost is 10 juni

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 19:52

x_Jeanine_x schreef:
Foaly schreef:

Mag ik stiekem hierom wel lachen :D
Straks zegt je familie breng je wel thuis :+

Lachen is toegestaan _O- En nee, dat is 3 uur enkele reis voor ze, dus dat gaan ze niet doen :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:23

zonnebloem18 schreef:

6 juni Utrecht
10 juni Randstad
12 juni oosten
16 juni zuiden
Vanaf 17 juni mogelijk landelijk

Volgens mijn informatie :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 20:26

Van de NS website:

Afbeelding
Afbeelding

Vjestagirl