[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:30

En die doen ook nooit iets fout...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:32

Gho :') Ik kan dat niet beamen. Dit vraag je aan de verkeerde. Ik sta daar iets anders in dan andere moeders _O- Maar dan is het toch alleen maar ok om ze daarop te wijzen dat het niet zo is en wat er gebeurt niet ok is? En als het ze niet aanstaat kun je nog altijd zeggen dat wat zelfreflectie geen kwaad kan :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:34

Ik spreek heel vaak kinderen aan het werk omdat ze op de balie klimmen, met dingen gooien, achter de balie willen lopen (hete frituur enzo). En het ergste: OP DIE poedersuiker KRUKKEN ZITTEN TE DRAAIEN OMDAT DIE DAN ZO LEKKER PIEPEN. Zo’n hoge nare iiiiiieeeeeepp piep. Dus dan zeg ik “doe maar niet”. En de tweede keer krijgen ze een blik waardoor ze vanzelf altijd stoppen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:34

Ik bemoei me niet met ouders en hun kinderen :D. Ik doe alleen aan geïrriteerde blikken, ergerlijk zuchten en hardop afvragen of de supermarkt een speeltuin geworden is.

Laatst nog best wel hard garverdamme geroepen toen zo'n kledder met snotterhanden in de snoepbak van de Kruidvat zat. Mijn god wat ontiegelijk goor :r.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:35

MarlindeRooz schreef:
Ik spreek heel vaak kinderen aan het werk omdat ze op de balie klimmen, met dingen gooien, achter de balie willen lopen (hete frituur enzo). En het ergste: OP DIE poedersuiker KRUKKEN ZITTEN TE DRAAIEN OMDAT DIE DAN ZO LEKKER PIEPEN. Zo’n hoge nare iiiiiieeeeeepp piep. Dus dan zeg ik “doe maar niet”. En de tweede keer krijgen ze een blik waardoor ze vanzelf altijd stoppen...

Dat vind ik weer wat anders. Kinderen die zich misdragen op de plek waar ik verantwoordelijk ben voor het reilen en zeilen horen dat ook gewoon.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 10:47

elnienjo schreef:
capopjekop schreef:
In dat opzicht ben ik benieuwd hoe mijn nichtje wordt als ze straks kan praten en lopen. Ik herken toch wel wat trekjes van mezelf in haar :') en ik ben benieuwd of mijn broertje strenger gaat zijn dan onze vader voor ons :') aankomende wintersport zitten we met de hele familie in een appartement. Ik denk dat ik tijdens de huilbuien maar met hun hond ga lopen

Zou ik dus nooit doen, samen in een appartement gaan zitten. Zou gillend gek worden van het gebrek aan privacy bij zoveel mensen en dan ook nog krijsje. Waarom boek je niet een hotelkamer voor jezelf?

Waarom laten ze die baby eigenlijk niet thuis bij de andere opa/oma? Met 'n baby op sleeptouw kunnen de ouders toch niet skieen.

Als mijn vriend mee zou gaan hadden we dat gedaan idd. Maar ik ga niet alleen in een dure kamer zitten terwijl ik gratis in dat appartement kan zijn en ik het gezellig vind om weer eens met het gezin weg te gaan. En ik ben dol op mijn nichtje. En zoals ik zei ze lijkt op mij. Stop er eten in en ze is tevreden :')

Ik zou mijn kind niet zomaar een week achterlaten om op vakantie te gaan. Een weekendje oké, maar 8 dagen zou ik te lang vinden. Daarnaast gaat haar andere oma ook mee en gaan we met een groep van 40 man. Dus mijn broertje en schoonzus kunnen gewoon skiën want er is altijd oppas aanwezig. Ze maken nog net geen ruzie wie er mag oppassen :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:14

Ik bemoei me nooit eigenlijk. Tenzij een kind iets gevaarlijks doet zoals op de roltrap spelen.

Maar een kind afzeiken omdat je niet lekker in je vel zit vind ik een beetje zielig. Beheers jezelf, denk ik dan.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:34

Zo’n kind moet ook leren omgaan met teleurstellingen en schijnbaar kon oma dat op dat moment even niet bijbrengen. Het gezegde luidt niet voor niks “it takes a village to raise a child”.
Ik ben sinds mijn whiplash nogal gevoelig voor geluid dus als een kind krijst gaan mijn vingers in mijn oren en dan is de hint vanzelf duidelijk :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:39

En toch, als ik mijn kind sta te corrigeren en iemand bemoeit zich daarmee wordt het niet gezellig.

Moet trouwens zeggen dat het zoiets nog nooit gebeurd is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:41

MarcoBorsato schreef:
En toch, als ik mijn kind sta te corrigeren en iemand bemoeit zich daarmee wordt het niet gezellig.

Omdat je dan aan t corrigeren bent. Zou me daar ook niet mee bemoeien. Alleen met m'n ogen rollen want ik heb een hekel aan krijsende kinderen :D.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:43

Ik ook, hij krijst ook zelden gelukkig.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:44

Afbeelding

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:46

MarcoBorsato schreef:

Als je aan 't corrigeren bent dan is het toch ook goed? Het gaat er juist om als mensen hun kind laten doorjengelen/dreinen/vervelen in het openbaar zonder ze te corrigeren.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:47

Ik stond laatst bij de Jumbo en daar nam zo'n blaag een klein hapje uit een appel. Moeder zag het net te laat en ipv de appel te kopen, nee ging ze de appel zo leggen dat je het hapje niet zag. :(

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:49

Kinderen en boodschappen doen is letterlijk de slechtste combinatie ooit. :')
Ik snap die moeders ook nooit zo goed want tegenwoordig kun je overal je boodschappen bestellen of zelf ophalen, scheelt toch een heleboel gedoe.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:49

Cookies schreef:
Ik stond laatst bij de Jumbo en daar nam zo'n blaag een klein hapje uit een appel. Moeder zag het net te laat en ipv de appel te kopen, nee ging ze de appel zo leggen dat je het hapje niet zag. :(

Gatver wat goor!

Vind het trouwens ook niet zo fris dat tegenwoordig de pistolets en andere broodjes open en bloot liggen. Niet alleen wegens de vieze handjes die er in kunnen grijpen maar er zal ook vast wel 'ns overheen gehoest/niest worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:50

Ik ga nooit naar de supermarkt zonder mijn koptelefoon. Heb niet eens altijd muziek op. Maar kan heel slecht tegen hard geluid. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:57

MarlindeRooz: dat is nog eens een goede tip voor mij eigenlijk! Ik heb zo'n hekel aan winkelen. Veel te veel prikkels. :x Bij mijn fysio heb ik, zodra ik oefeningen moet gaan doen, ook altijd muziek in mijn oren om het omgevingsgeluid wat te kunnen negeren. Maar heb er nog nooit aan gedacht dat dat in de winkel ook prima kan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:59

Ik huil nu ook al vast... ik heb in de voorjaarsvakantie gewoon colleges. Mag ik dus in de trein gaan zitten met al die rottige koters en hun familie. :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:04

Cookies schreef:

Oh dan zou ik echt heel hard iets erover zeggen :').

Ayasha
Blogger

Ik was woensdag tentamen gaan doen (open universiteit.) maar dat is dus in een gewone universiteit.

En terwijl ik daar rond liep (want ik ben altijd te vroeg.) om nog even naar toilet te gaan en nog wat na te kijken kwam ik in eerste instantie tot de conclusie wat een snotneuzen er rond liepen....

En mijn tweede, meer correcte conclusie was, met enige horror.... Dat die "snotneuzen" allemaal minstens 18 zijn en dat ik gewoon oud aan het worden ben.... _O-
Dat was een domper.... Niet zo groot als het feit dat ik vrijdag om half tien voor de herkansing mag gaan wat dus betekent dat ik hier om 08:15 ten allerlaatste moet vertrekken, maar toch, een domper. :=

Urbanus

Shaggy09 schreef:
Ik snap die moeders ook nooit zo goed want tegenwoordig kun je overal je boodschappen bestellen of zelf ophalen, scheelt toch een heleboel gedoe.

Ze moeten het toch leren. Met je paard ga je ook geen lastige situaties uit de weg, neem ik aan.

MarlindeRooz schreef:
Ik huil nu ook al vast... ik heb in de voorjaarsvakantie gewoon colleges. Mag ik dus in de trein gaan zitten met al die rottige koters en hun familie. :x

Ohhh wat kak. Sterkte!

Ayasha schreef:
MarlindeRooz: dat is nog eens een goede tip voor mij eigenlijk! Ik heb zo'n hekel aan winkelen. Veel te veel prikkels. :x Bij mijn fysio heb ik, zodra ik oefeningen moet gaan doen, ook altijd muziek in mijn oren om het omgevingsgeluid wat te kunnen negeren. Maar heb er nog nooit aan gedacht dat dat in de winkel ook prima kan.

Doe ik ook, heerlijk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:06

Je kan ook wachten met leren tot ze fatsoenlijk kunnen communiceren en "nu stil zijn en niet krijsen" snappen. Een baby heeft er totaal niks aan. :=

Zag laatst wel iemand hardlopen met zo'n speciale kinderwagen. Heb daar wel diep respect voor. :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:09

MarcoBorsato schreef:
Shaggy09 schreef:

Ze moeten het toch leren. Met je paard ga je ook geen lastige situaties uit de weg, neem ik aan.

Ik zie niet in waarom een kind van 4 moet leren hoe die boodschappen moet doen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:10

Het concept iets is pas van jou als je het betaald hebt is in een fysieke winkel mss wat makkelijker aan te leren dan van een website?

Ik ben er wel blij mee eigenlijk. Vorige week had ik iets wat je had kunnen uitleggen als een hupsje van mijn eierstokken. Toen ging ik zondag naar de ah en alles was daarna weer rustig :')