Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:41

Ik vraag mij af,

Bij Whatsapp kun je locatie delen. Dan is er de mogelijkheid om bij de weergave aan te vinken: 'Verkeer weergeven'. Nu veranderd er volgens mij niets als ik dat aan zet. Wat houdt 'Verkeer weergeven' nou precies in?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:32

Ik heb een jurk besteld in de UK van rond de €55 + €20 zodat ik hem over een paar dagen binnen krijg. Nu staat er bij DHL dat ik €50 aan invoerrechten en btw moet betalen?! Hoort dat zo enorm veel te zijn? Ik schrok er een beetje van :\ . Normaal zoek ik alles wel goed uit, maar dit bedrag is even groot als die van de jurk.. er stond ook niks aangegeven op de site ofzo.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:40

Alaskan schreef:
Ik heb een jurk besteld in de UK van rond de €55 + €20 zodat ik hem over een paar dagen binnen krijg. Nu staat er bij DHL dat ik €50 aan invoerrechten en btw moet betalen?! Hoort dat zo enorm veel te zijn? Ik schrok er een beetje van : . Normaal zoek ik alles wel goed uit, maar dit bedrag is even groot als die van de jurk.. er stond ook niks aangegeven op de site ofzo.

Bij aankopen niet uit de EU klopt dat inderdaad, maar volgens mij is dat voor de UK (nog) niet aan de orde. Vrij verkeer van goederen en dat soort dingen. Ik vind dit bij de Belastingdienst: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ijn-pakket

Misschien even bellen met DHL? Klinkt alsof het niet klopt.

Myka

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:43

Wat ik me afvraag.. waarom word de snelheid op matrixborden zo vaak genegeerd? Als ik op de snelweg rijd en er staat 70 dan blijft iedereen 90/100 rijden. Dan voel ik me ook altijd zo'n spelbreker al ga ik wel 70 rijden. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:53

Arnon schreef:
Wat ik me afvraag.. waarom word de snelheid op matrixborden zo vaak genegeerd? Als ik op de snelweg rijd en er staat 70 dan blijft iedereen 90/100 rijden. Dan voel ik me ook altijd zo'n spelbreker al ga ik wel 70 rijden. :+

Voor mezelf sprekend: ik laat het gas los en neem heel rustig snelheid terug, maar ik rijd wel mee met het verkeer. Ik vind het gevaarlijker om strak 70 te gaan rijden als de rest nog dik 100 rijd en er nog geen 'gevaar' is. Maar dat verschilt dus per situatie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:03

Maar matrixborden geven een maximum snelheid aan, ik houd me daar dus aan. Ik ga geen 30-km-te-hard boete krijgen omdat de rest dat wel graag wilt. Iemand moet de eerste zijn, en met mij zijn er zat die dus ook 70 gaan rijden, en anders lopen ze zelf maar kans op de boete door me in te gaan halen. Matrixborden staan niet zonder reden aan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:06

Voor mijn gevoel laat iedereen dan juist zijn gas los :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:06

Dat klopt, maar ik zie vaak genoeg mensen vol in de ankers gaan omdat de matrixborden ineens aan gaan. Naar mijn idee creëer je zo dus juist file. Gas loslaten en afzakken naar een lagere snelheid lijkt mij dan een betere manier. Tenzij ze dus voor je vol in de ankers gaan, dan heb je weinig keus :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:12

Ik vraag me iets af.
Ik doe BBL en het einde van mijn opleiding is in zicht, nu ben ik dus ook bijna klaar op mijn werk maar dat is goed te merken ook. Ik word amper nog ingepland, de dagen dat ik ingepland sta zijn het dagen van 4 uur en na mijn examens sta ik in een hele maand nog maar 3! keer ingepland.

Wat zouden jullie in zon situatie doen? Ik kan hier niet van leven en het voelt ook een beetje alsof ik gebruikt word om eerlijk te zijn. Ik wil nog gaan vragen aan mijn leidinggevende waarom ik zo weinig sta ingepland alleen ik vind het altijd lastig om dat soort dingen te vragen. (niet assertief genoeg enz :P)

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:27

Ja, ik laat wel altijd mijn gas los. Maar dan nog blijven mensen vaak langer harder door rijden naar mijn idee. :')

Ik zou dat wel gewoon vragen Shaggy, je hebt toch recht op een X aantal uren of niet?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:28

Ja ik heb op het begin afgesproken 20 uur per week aan te houden want dat moet voor school, en dat het weleens mag afwijken maar niet teveel. Maar daar hebben ze gewoon schijt aan en school die controleert dat ook helaas niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:20

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is en wat het kost om blokhakken te laten vervangen?
Ik heb deze schoenen alleen de hak begint steeds erger te piepen.

Afbeelding

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:24

Jolien87 schreef:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is en wat het kost om blokhakken te laten vervangen?
Ik heb deze schoenen alleen de hak begint steeds erger te piepen.

[ Afbeelding ]

Beetje schoenmaker kan dat wel hoor. Gewoon even binnen lopen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:32

moet ik een komkommer van de albert heijn in plastic nog wassen voor consumptie?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:16

Ik houd alles altijd even onder de kraan. En niet dat het per se vies zal zijn maar ik vind het bij groente lekker fris.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:42

Is het gebruikelijk om na ziekte je bloed te testen op tekorten ten behoeve van een beter herstel? (gerichter supplementen kunnen nemen om je reserves op te bouwen)

We doen het allemaal bij onze paarden, maar bij onszelf???

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:53

Is het dan niet logischer om dat te testen tijdens de ziekte? Als je al beter bent lijkt het me dan een beetje mosterd na de maaltijd.

Zou niet eens zo verkeerd zijn om eens in de zoveel tijd eens bloed te prikken om te kijken of alles nog is zoals het moet zijn.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:39

Mjetterd schreef:
Ik vraag mij af,

Bij Whatsapp kun je locatie delen. Dan is er de mogelijkheid om bij de weergave aan te vinken: 'Verkeer weergeven'. Nu veranderd er volgens mij niets als ik dat aan zet. Wat houdt 'Verkeer weergeven' nou precies in?

Beetje late reactie maar misschien als je dit in de spits doet dat files rood/oranje kleuren? Geen idee eigenlijk haha. Ook nog nooit gezien

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 01:20

theadora99 schreef:
Mjetterd schreef:
Ik vraag mij af,

Beetje late reactie maar misschien als je dit in de spits doet dat files rood/oranje kleuren? Geen idee eigenlijk haha. Ook nog nooit gezien

Wrs is het hetzelfde als bij google maps en dan wordt aangegeven hoe druk het dan op de weg is. :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:41

Waarom zie je vrijwel nooit (Nederlandse) kentekens met de letter M?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:44

Ghostattack schreef:

Die letter is gereserveerd voor kentekens van motoren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:45

Ghostattack schreef:

Omdat de M alleen als eerste letter van een motor is toegestaan, verder is hij uitgesloten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:53

Froukje schreef:
Is het dan niet logischer om dat te testen tijdens de ziekte? Als je al beter bent lijkt het me dan een beetje mosterd na de maaltijd.

Zou niet eens zo verkeerd zijn om eens in de zoveel tijd eens bloed te prikken om te kijken of alles nog is zoals het moet zijn.

Toen hebben ze me ook geprikt in het zkh. Maar kan langslepend zijn en er is geen kant en klaar iets voor. Regulier zegt men: gewoon uitzieken.
Maar er zijn veel gevallen bekend die lang ziek waren en een B12 tekort kregen.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:20

Mag iedereen zelf naar de maan vliegen?
Stel, ik zou zelf een raket bouwen (zonder hulp van andere instanties) die naar de maan kan vliegen. Mag ik dat doen?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:33

Je moet toestemming van de staat hebben omdat het onder de verantwoordelijkheid van de staat valt. Dat is alles wat ik ervan weet.
Maar je mag ook niet zomaar zelf een raket bouwen als het goed is :P