Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSagan

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:06

Gefeliciteerd immanuela29!

Hier laatst ook een creatieve schrijfworkshop meegedaan. Ook met pen en papier. Was zeker leuk en inspirerend omdat je er anders naar gaat kijken. Soms ook voorlezen, merk dat dat echt niet mijn ding is. Nooit van gehouden ook.xD laat mij maar schrijven.xD

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:09

Oh vreselijk, voorlezen is echt niks voor mij :')
Wel leuk die workshops!

Hebben er nog meer mensen moeite met het in orde houden van de tijdslijn in hun boek? Ik loop net iets met volle overtuiging te schrijven, maar het kan geschrapt worden, omdat het niet klopt :+

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:42

Ja ook wel. Ik probeer het dan op te schrijven in schrift of waar dan ook met gevolg dat het dan alsnog niet klopt omdat ik te veel notitie boekjes ervan heb.xD

Zo zit ik nu in een stuk waarvan het karakter een ander personage al ontmoet heeft, maar ik niet goed bijgehouden heb hoe ze er uit zag. Oeps….xD dat moet ik nog even terug lezen en opschrijven dus.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:17

Ik had een karakter dat aan een ander iets moest gaan vragen. Nog imo goed geschreven ook, maar toen kwam ik erachter dat een van die karakters dus ziek thuis hoort te zitten :+

Ik heb ook echt een probleem met leeftijden onthouden, dus daar heb ik nu een blaadje voor opgesteld, maar dus inderdaad op zo’n los vel welke ik sowieso kwijt ga raken :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:45

Ik heb ook altijd aantekeningen voor tijdlijnen etc.

Inmiddels act 1 van dit nieuwe boek af en zeker niet ontevreden.

30 november neem ik deel aan een boekevenement, MH Books event bij Van der Valk in Tiel. Staan heel veel standjes! Nog nooit gedaan, ben heel benieuwd.

Ik heb laatst ook mijn eerste panel gehad, dat was echt superleuk. Afgelopen week in London ook met 1 van de auteurs uit gegeten en een drankje gedaan.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 21:54

xSagan schreef:
Gefeliciteerd immanuela29!

Hier laatst ook een creatieve schrijfworkshop meegedaan. Ook met pen en papier. Was zeker leuk en inspirerend omdat je er anders naar gaat kijken. Soms ook voorlezen, merk dat dat echt niet mijn ding is. Nooit van gehouden ook.xD laat mij maar schrijven.xD

Ahh, nog bedankt! :D Voorlezen lijkt mij juist super leuk! Ik zou elke karakter zijn eigen stem geven enzo :')

Annash schreef:
Ik heb ook altijd aantekeningen voor tijdlijnen etc.

Inmiddels act 1 van dit nieuwe boek af en zeker niet ontevreden.

30 november neem ik deel aan een boekevenement, MH Books event bij Van der Valk in Tiel. Staan heel veel standjes! Nog nooit gedaan, ben heel benieuwd.

Ik heb laatst ook mijn eerste panel gehad, dat was echt superleuk. Afgelopen week in London ook met 1 van de auteurs uit gegeten en een drankje gedaan.

Oeeh klinkt gaaf! Ik denk er ook over na om een keertje bij stands te gaan staan met de boeken. Maar ik twijfel of ik dat niet te snel doe dan :o

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:53

Net een hoofdstuk afgeschreven, maar echt niet tevreden. Het is te kort en gehaast, maar alles staat er eigenlijk in. Heb het maar afgesloten en kijk er wel naar als ik de eerste kladversie af heb. Heb er voorin een opmerking over gemaakt om me eraan te herinneren. Nadeel van werken op papier; ik kan niet ergens tussendoor een alinea toevoegen :+