Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sanneloveyou

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 08:44

Het gaat nu inderdaad officeel door. Voorlopigkoopcontract moet getekend worden, en dan moet de financiering natuurlijk nog geregeld worden. Maar daar voorzie ik eerlijk gezegd geen problemen.

Isabel wat spannend! Hopelijk vind je snel een woning waarin je je thuisvoelt! Hoe zit dat precies moet je nu wachten tot er een woning vrij komt dan inschrijven en hopen dat je het word?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:04

Eigenlijk werkt het inderdaad zo :+ Ik zit niet op de schopstoel oid dus ik wacht rustig af tot er iets voorbijkomt wat ik echt tof vind. Ik sta al 4,5 jaar ingeschreven dus veel punten en dus kans om een huis te krijgen. :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:07

Spannend Isabel!

Lekker Sanne!

Zijn jullie nu jullie meer thuis zitten ook meer aan het rommelen/klussen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:14

Ik werk nog gewoon en kom eigenlijk tijd te kort maar als het kan ben ik wel aan het knutselen. Maar nu moet ik eerst alles uitmesten. Weinig tijd allebei gehad voor schoonmaken en de afwas.

We gaan nu serieus op zoek naar wat anders. We hebben nogal een vervelend bovenbuurkind die voor veel overlast zorgt en nu is de bovenbuurvrouw zwanger van nr 2. Met de zwangerschapshormonen en straks vermoeidheid die bij een baby komt kijken verwacht ik nog veel meer ruzie en herrie helaas

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:59

Val nu onder de Now regeling dus veel vrijetijd. Druk bezig op mijn eigen stukje moestuin. Ben nu bezig met opschonen aardbeien bed wat dus een oerwoud was.

Afbeelding
Gisteren was ik nog een stukje verder, maar wel een 40 liter zak gevuld met onkruid afval. :')

Conclusie tot nu toe is dat er het nodige vervangen moet worden. Paaltje tussen de 2 planken was helemaal weggerot en de 2 planken zijn ook rot.

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:15

Fijn dat de kans op een huis hoog is!

Leuk die moestuin! In ons nieuwe huis willen we ook kijken of we ene klein moestuin gedeelte kunnen maken.

En ja ben echt super blij, sta soms nog versteld over hoe snel het allemaal is geweest. Wij krijgen begin augustus de sleutel ook al :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:31

Welkom Isabel, wat spannend :D

Leuk zo Marcella, heerlijk tijdverdrijf zo in de tuin

Vervelend capopjekop :(:) lijkt me vermoeiend, snap wel dat jullie dan naar iets anders opzoek gaan

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:00

Wat leuk die moestuin! Wij hebben dat toen we nog in zeeland woonden ook een paar jaar gehad. :D

En wat vervelend Capjekop

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:27

capopjekop schreef:
Ik werk nog gewoon en kom eigenlijk tijd te kort maar als het kan ben ik wel aan het knutselen. Maar nu moet ik eerst alles uitmesten. Weinig tijd allebei gehad voor schoonmaken en de afwas.

We gaan nu serieus op zoek naar wat anders. We hebben nogal een vervelend bovenbuurkind die voor veel overlast zorgt en nu is de bovenbuurvrouw zwanger van nr 2. Met de zwangerschapshormonen en straks vermoeidheid die bij een baby komt kijken verwacht ik nog veel meer ruzie en herrie helaas

Vervelend zeg! Vermoeiend ook wel...

Ik betrap mezelf op geregeld snuffelen op Funda :+. Onze buren hebben een makelaarskantoor met geregeld leuke huizen te koop, ook wat wij kunnen kopen als ik straks groot en afgestudeerd ben. Dus ik zit wel eens te kijken naar toffe huizen :+.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:50

Vandaag stond ik opeens op 1 bij een huis. Heel onverwacht, maar super leuk! Morgen ga ik kijken en als alles goed gaat (de hele papierwinkel en weet ik het wat), heb ik een huisje. *\o/*

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:36

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:18

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:52

Inmiddels is het al een week geleden dat ik in het appartement ben gaan kijken. Toen ik daar aankwam wist ik niet precies wat het zou zijn (ik wist het adres) maar ik kon het huisnummer nergens vinden + het was een groot appartementencomplex. :')

Tot mijn grote verbazing en geluk ( :+ ) bleek het een benedenwoning te zijn met een ini-mini-tuin en een hele voorgevel vol met ramen. *\o/* Ook zijn de badkamer en keuken helemaal vernieuwd. Ik heb het huisje geaccepteerd en hoop eind deze week of begin volgende week te horen of ik écht het contract mag gaan ondertekenen. *\o/* Stiekem ben ik al aan het kijken naar de inrichting en weet ik het wat. :D Veel te leuk, maar ook erg duur allemaal. _O-

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:21

Wat leuk veel plezier met de voorpret :D
En het is duur inderdaad ja, af en toe is het echt even slikken als je weer een bedrag moet aftikken haha.

Tip, laat in je sociale kring weten dat je uit huis gaat, soms komen mensen dan met 2ehands dingen die je misschien over kan nemen voor een klein bedrag of gratis. Het kan zo een paar honderd euro schelen als je een vriezer, koelkast, tv oid niet hoeft te kopen
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:28

Dat heb ik gedaan inderdaad! Pannen van mijn oma gekregen en een wasmachine van de vriend van mijn moeder. Ik heb geluk dat mijn moeder ook gaat verhuizen waardoor er in het familiehuis ook dingen over gaan zijn. :D

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:36

O wat leuk isabel_k!

Ik ga vrijdag eindelijk het huurcontract tekenen na een verbouwing van 7 weken. Maar dan heb ik straks wel lekker een nieuwe keuken, badkamer en wc dan kan ik lekker gaan klussen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:54

Wat leuk ook! Ik vind het stiekem wel een fijn idee dat ik een nieuwe keuken en badkamer heb. :+ kan me voorstellen dat jij dat ook hebt!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:47

Wat fijn Isabel :)) heeeerlijk die voorpret!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:09

Fireheart schreef:
Wat fijn Isabel :)) heeeerlijk die voorpret!

Ik denk dat dat het leukste is. _O- Ik kan ook echt niet wachten tot ik kan genieten van couscous en andere vegetarische/vegan gerechten zonder dat mijn broertje miept dat hij vlees mist :+

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:43

Isabel_k schreef:
Wat leuk ook! Ik vind het stiekem wel een fijn idee dat ik een nieuwe keuken en badkamer heb. :+ kan me voorstellen dat jij dat ook hebt!

Nou inderdaad! Je kunt het anders goed schoonmaken maar toch. Nu lekker alles schoon en nieuw. Hopelijk gaat het opknappen voorspoedig en kan ik er snel in. Al duurt het nog wel even voor mn meubels komen al heb ik die al een meer dan een maand geleden besteld heb.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 22:41

Inmiddels is het zeker en krijg ik op 25 juni de sleutel :)) Zo leuk.

Nu druk bezig met een vloer uitzoeken. Man een keuzestress :+ Ik twijfel tussen een licht en een grijs eiken laminaat. Bij de lichte ben ik bang dat het allemaal een heel landelijke uitstraling gaat krijgen (zeker met mijn okergele muur zie: kleed) maar bij het grijs eiken vraag ik me af of het te grijs gaat worden. _O-

Afbeelding
Afbeelding

Het kleed is gewoon mijn vloerkleed, het andere kleed is mijn kleuren-voorbeeld + bedsprei en het staat op de bank die ik meeneem

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 23:28

Het antwoord kan ik je niet geven :D het is echt jouw huis, ik zou gaan voor wat je zelf het aller leukste lijkt: jij gaat er in wonen en elke dag er naar kijken.
Wat ik zelf leuk vond om te doen was eerst digitaal in een programma het huis inrichten zodat je kan zien hoe kleuren en patronen bij elkaar er ongeveer uit zien. Je hebt apps in de appstore waarmee je dat kan. Dan kan je ook kasten en ander meubilair in de ruimte neerzetten, alles een kleur en patroon naar wens geven, zodat je kan zien wat leuk bij elkaar staat en wat niet.

Ik heb daar de app 'home design 3d' voor gebruikt, volgens mij heeft die ook een gratis probeer versie
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 08:29

Nee daar heb je zeker gelijk in haha. Ik heb ook zo'n app gebruikt. :D
Ik had het dilemma ook voorgelegd aan familie en die hadden allemaal nuttige reacties over wat zij er wel en niet mooi aan vonden. Uiteindelijk gekozen voor de grijze. Voornamelijk omdat ik niet het 'welkom in mijn woonboerderij'-effect wil. En ja, niet elke woonboerderij heeft zo'n vloer, maar ik heb die associatie. :+

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:27

Die grijze vind ik ook het mooiste :j