Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:51

Volgens mij wordt daar meestal geen aangifte van gedaan maar eigen rechter bij gespeeld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:52

Ik heb mezelf net met antimug ingesmeerd en heb nu jeuk in mn oog.. hoe kan ik nu het beste krabben? :+ ik denk dat mn vinger in mn oog nu enorm gaat prikken :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:57

Shanna schreef:
Ik heb mezelf net met antimug ingesmeerd en heb nu jeuk in mn oog.. hoe kan ik nu het beste krabben? :+ ik denk dat mn vinger in mn oog nu enorm gaat prikken :')

Je handen wassen en daarna krabben?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:58

Shanna schreef:

Handen wassen? Of is dat te simpel gedacht :')
Anders misschien met een make-up doekje/baby doekje/vochtig toilet papier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:59

Werkt niet voldoende :+
Uiteindelijk is het de achterkant van een penseeltje geworden, tip voor de volgende keer :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:59

Op dit soort vragen is het standaard antwoord bij ons thuis "ga liggen en wacht op hulp".... ;)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:25

Hoe kom ik van mn "over de kop in achtbanen angst" af? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 00:28

Beginnen in achtbanen die niet over de kop gaan, en daarna als je die "saai" vind gewoon in een rij van een simpele wel over de kop achtbaan gaan staan. Als kindjes van 8 er veilig in kunnen kan jij dat ook ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:12

Waarom heb ik van die bizarre dromen, sinds ik morfine slik.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:35

enamorada schreef:
Bij ons doen ze het andersom. Lichten zijn in de helft van de zaak uit, bezorgscooters staan binnen, tafeltjes zijn naar binnen gehaald en we zijn met 5 man bezig het ijs uit de vitrine naar de vriezer te brengen. En dan komen ze nog binnen om op hun gemakkie een ijsje te halen zonder te vragen of we nog open zijn. (Al is het heel zichtbaar dat we al gesloten zijn.) Vaak hebben ze ook nog het lef om een koffie te bestellen. Alsof ze echt niet doorhebben dat we al lang dicht zijn? :?
En als mensen buiten dan zien dat er nog mensen een ijsje aan het halen zijn, komen zij natuurlijk ook binnen. En voor je het weet staat er een half uur na sluitingstijd een rij tot buiten de deur. Zucht...

Kwestie van de deur dicht doen als je dicht bent en er een bordje 'gesloten' ophangen.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:41

oomens schreef:
enamorada schreef:
Bij ons doen ze het andersom. Lichten zijn in de helft van de zaak uit, bezorgscooters staan binnen, tafeltjes zijn naar binnen gehaald en we zijn met 5 man bezig het ijs uit de vitrine naar de vriezer te brengen. En dan komen ze nog binnen om op hun gemakkie een ijsje te halen zonder te vragen of we nog open zijn. (Al is het heel zichtbaar dat we al gesloten zijn.) Vaak hebben ze ook nog het lef om een koffie te bestellen. Alsof ze echt niet doorhebben dat we al lang dicht zijn? :?
En als mensen buiten dan zien dat er nog mensen een ijsje aan het halen zijn, komen zij natuurlijk ook binnen. En voor je het weet staat er een half uur na sluitingstijd een rij tot buiten de deur. Zucht...

Kwestie van de deur dicht doen als je dicht bent en er een bordje 'gesloten' ophangen.

Daar gaat de baas over, niet ik. :n

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:42

APCIII schreef:
xMaxxiee schreef:
Ik vraag me af hoe het kan dat het aantal mogelijk te rijden kilometers in de auto niet is gestegen na het tanken. :?

Is de gewone tankmeter wel omhoog gegaan? (de buis tussen benzinetank en dop wordt niet gemeten, dus die paar liter wordt ook niet meegeteld)

Nope ook niet... Vraag me af of ik niet ben opgelucht door Firezone :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:50

Weet iemand of ze bij de duitse winkel de Kik ook klamboe's verkopen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:11

Ik heb net een nieuwe zonnebril op sterkte. Ik heb aangegeven deze voor autorijden te willen gebruiken. En meekleurende glazen werd als optie genoemd. Nu heb ik de bril een maand, maar in de auto werkt het totaal niet. Dat het in de auto nietzou werken is me niet verteld. Teruggaan? Verder is het ideaal. Maar waarvoor ik de bril gekocht heb niet. Verder bleven zonnebrillen op sterkte ongedragen. Ben bang dat dit ook weer het geval zal zijn bij echte bruine glazen. Als gewone bril is meekleurend glas prima, alleen wat dikke glazen omdat ze niet dunner geslepen zijn.
Bril was niet duur, 70 euro, maar ik vind wel dat zehadden moeten melden dat hrt in de auto niet werkt.

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:35

er zijn zonnebrillen met speciaal gekleurd glas voor het autorijden (roadview heet dat geloof ik)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:37

BarryPlopper schreef:
er zijn zonnebrillen met speciaal gekleurd glas voor het autorijden (roadview heet dat geloof ik)

Ik wilde 1 bril met monochromatische glazen. En het is nu een prima gewone bril. Maar in de auto werkt het niet. Standaard bruine glazen is weer een extra bril. Roadview ook. Dat zocht ik juist niet

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:48

Carglass schrijft dat 8% van de ruiten uv bescherming heeft. Dat heeft mijn golf dus.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:12

In mijn vaders auto kleurde mijn bril nooit mee, in de auto van mijn vriend wel - al is dat minder dan wanneer ik gewoon buiten loop. Als je aangegeven hebt dat je de bril juist in de auto wilde gebruiken, vind ik het vreemd dat ze meekleurend aangeraden hadden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:13

_Mirjam schreef:
In mijn vaders auto kleurde mijn bril nooit mee, in de auto van mijn vriend wel - al is dat minder dan wanneer ik gewoon buiten loop. Als je aangegeven hebt dat je de bril juist in de auto wilde gebruiken, vind ik het vreemd dat ze meekleurend aangeraden hadden.

Ja, en het langzaam terugkleuren in tunnels is expliciet benoemd. Niet dat het niet zou werken. Het werkt in mijn auto totaal niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:18

BarryPlopper schreef:

Deze heb ik. En ik vind ze echt enorm fijn.
https://www.pearle.nl/brillen/autobril

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:37

Wie weet een tandpasta de echt redelijk goed whitening is? Voor zo ver een tandpasta je tanden witter kan maken. :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:14

Waarom komen mijn dekjes ineens zeiknat uit de wasmachine? Ik was wekelijks dekjes, nooit geen problemen mee gehad. Maar de afgelopen weken komen ze er ineens zeiknat uit, als ik ze ophang moet ik ze eerst uitknijpen en dan nog stroomt het water er letterlijk uit en liggen er hele plassen onder. Komt dit omdat ik onbewust een ander programma kies of kan dit ook aan de stof liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:20

Ik denk dat je ze minder hard laat centrigugeren. Hoe hoger het toerental, des te harder worden ze drooggeslingerd. Bij mij staat hij altijd op 1200 toeren, maar bijvoorbeeld bij handwas zet de machine de toeren ook omlaag. Kan ik wel handmatig weer hoger instellen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-17 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:20

klinkt alsof ze niet meer gecentrifugeerd worden, in het vervolg nog even op centrifugeprogramma zetten. :)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:27

Ah bedankt, dat klinkt wel logisch. Van de week even testen of dat het probleem was :)