Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Kan je niet carpoolen met iemand naar je werk? Dat je de kosten van de benzine deelt?
Ayla_4Ever schreef:Het sparen gaat hier opzich aardig, maar ik kreeg zopas een berichtje dat de rente weer omlaag gaat. Dit maakt het voor mij bijna onaantrekkelijk om nog geld op een spaarrekening te zetten. Iemand die een goed alternatief weet of een bank die meer dan 0,15% rente geeft?
Barbabientje schreef:Wat ik nu heb gedaan is een aparte spaarrekening openen, zodat ik er eentje heb waar ik begin van de maand zeg maar 500€ op zet. En dan aan het einde van de maand wat daarvan over is zet ik op die andere rekening. Daar mag ik echt alleen in hoge nood nog aankomen. Dit lijkt voor mij te werken
lor1_1984 schreef:Barbabientje schreef:Wat ik nu heb gedaan is een aparte spaarrekening openen, zodat ik er eentje heb waar ik begin van de maand zeg maar 500€ op zet. En dan aan het einde van de maand wat daarvan over is zet ik op die andere rekening. Daar mag ik echt alleen in hoge nood nog aankomen. Dit lijkt voor mij te werken
Handig systeem.
Ik heb zelf een betaalrekening met daaraan gekoppelde spaarrekening waar maandelijks een vast bedrag op gestort wordt en eens in de zoveel tijd het overschot wat op m'n betaalrekening staat ook.
Daarnaast heb ik een boodschappenrekening, hierop wordt wekelijks €50,- gestort voor de boodschappen, het dagelijks onderhoud van de dieren en wat daarvan overblijft mag ik vrij besteden.
Soms heb ik een spaardoel (bijv bestellen van een partij voer) en zet ik alles wat overblijft op een spaarrekening die gekoppeld is aan m'n boodschappenrekening.
Overigens heb ik maandelijks nog €50,- extra voor leuke dingen of eens uitgebreid eten met feestdagen, extra boodschappen halen ofzo en soms leg ik dat bij een voerbestelling of iets anders nuttigs.
Urona447 schreef:Leaseplan zit momenteel ook nog op 0.45 rente. In ieder geval beter dan dat de meeste banken hebben.
Sparen gaat hier dankzij belasting teruggave en aankomend vakantiegeld erg goed.
suikermeisje schreef:Ik zit ook te wachten op geld van de belasting. Bijna een maandsalaris, dus daar gaat veel van naar de spaarrekening. Wel van te voren alvast een hoofdstel gekocht ervan. Wilde graag dat hoofdstel maar kon hem nu met korting krijgen. Dus beter nu dan over 3 weken.