Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:35

Getsie, sparen ging hier eigenlijk heel lekker. Ontdek ik vanmiddag een spijker in de achterband van mijn 45km auto. En dan natuurlijk op een plek waar repareren geen optie is. Dus mag ik morgen even € 67,50 aftikken voor een nieuw bandje -O- Rotspijker :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:58

Moet je niet 2 dezelfde banden op 1 as hebben zitten? Dus niet alleen merk/model maar ook qua slijtage?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:12

Varekaj schreef:
Moet je niet 2 dezelfde banden op 1 as hebben zitten? Dus niet alleen merk/model maar ook qua slijtage?

Nee, dat is volgens mij alleen als je een 4 wheel drive hebt. :) Ga er ook vanuit dat anders garage of bandenboer het wel had laten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:36

In België weet ik dat je minimaal per achteras dezelfde banden moet hebben, ongeacht het type auto. Niet dat de auto er op afgekeurd zal worden, maar het kan bij een ongeval voor je verzekering wel een punt zijn om moeilijk te doen.

Een winterband van michelin en een winterband van goodyear mag dus niet, zelfs al zijn de banden op hetzelfde moment geplaatst en behalve de naam volledig identiek.

Maw, als je lek rijdt is een bandje vervangen gewoon 2 nieuwe onder je kar -O-

Alwiene

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 01:02

Ik ben het vandaag nog even gevraagd bij de bandenboer maar is blijkbaar niet verplicht hier.
Hij gaf aan dat het wel effect kan hebben maar dan vooral bij voorbanden en hogere snelheden. Dit was achter en ik kan max 65km/u. Gelukkig niet nodig dus.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 01:11

Ik probeer te sparen, maar hou voor alsnog weinig over := dure hobbys zullen we maar zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 07:43

Des te beter Alwiene, is weer geld gespaard.

Ik moet een nieuwe batterij voor mijn stroombakje op de weide halen, gelukkig zijn die niet zo ontzettend duur. En eens kijken voor een eetbak voor in de trailer om aan de voorstang te hangen.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:29

Het sparen gaat hier opzich aardig, maar ik kreeg zopas een berichtje dat de rente weer omlaag gaat. Dit maakt het voor mij bijna onaantrekkelijk om nog geld op een spaarrekening te zetten. Iemand die een goed alternatief weet of een bank die meer dan 0,15% rente geeft?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 09:37

SNS maxisparen geeft 0.5% rente. Nadeel kan zijn dat je maandelijks spaart (tussen de 100-1000€ per maand, maandelijks aanpasbaar) en niet tussendoor mag bijstorten. Dat maandelijks sparen is wel makkelijk haha.

Of een rekening bij Argenta, die geeft op dit moment ook 0,5% en heeft geen moeilijke voorwaarden.

Nadeel van beide is dat het een dag duurt voor het op je betaalrekening staat. Ik heb een kleine spaarrekening (max €1000, vaak minder) bij de Rabobank, waar ik ook betaalrekening heb, om als ik echt snel iets nodig heb er toch direct bij te kunnen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:21

Mijn spaargeld gaat hard krimpen de komende tijd, heb een nieuw huisje en ben die aan het verven voor ik erin kan, daarna paar maanden overbruggen zonder huurtoeslag dus :evaw: spaargeld.
Huurtoeslag krijg ik gelukkig met terugwerkende kracht teruggestort en vakantiegeld komt er ook weer aan dus dat scheelt weer. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:23

Varekaj schreef:
Kan je niet carpoolen met iemand naar je werk? Dat je de kosten van de benzine deelt?

Helaas werk ik in de zorg en is dit vrij lastig ivm wisselende diensten, heb gelukkig wel een collega die dichtbij woont (dorp verder) en daar probeer ik altijd wel mee te carpoolen.
"Gelukkig" zit ik nu in de ziektewet waardoor het wel weer wat scheelt mbt ritjes _O-

Alwiene; Wat ontzettend klote.
Dat herinnert me eraan dat ik ook nog nieuwe zomerbanden moet bestellen -O-

Lor: leuk! Heb je foto's? :)

Hier gaat sparen op zich wel lekker. Ben bezig met een zoektocht naar een 'nieuw' zadel, dus gisteren even veeel moeten pinnen, maar dat krijg ik terug van vriendje als verjaardagscadeau <3

Wat ik nu heb gedaan is een aparte spaarrekening openen, zodat ik er eentje heb waar ik begin van de maand zeg maar 500€ op zet. En dan aan het einde van de maand wat daarvan over is zet ik op die andere rekening. Daar mag ik echt alleen in hoge nood nog aankomen. Dit lijkt voor mij te werken _O-

Vriendje hier bijna jarig, ik vragen wat ie wil voor zn verjaardag; 500€ op jouw spaarrekening :') Eeeennn bedankt _O-

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:27

Sparen gaat hier gelukkig ook goed. Laatst een nieuwe boxspring gekocht dus spaarrekening was een beetje kleiner geworden, maar dat is er gelukkig alweer dik bijgespaard. Nieuwe bijbaan waarbij ik net wat meer verdien dan bij de vorige dus iedere maand nog net iets meer extra sparen. Nog 2 keer schoolgeld betalen en dan de 2 zomermaanden niet dus dat ook weer extra sparen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 11:29

Ayla_4Ever schreef:
Het sparen gaat hier opzich aardig, maar ik kreeg zopas een berichtje dat de rente weer omlaag gaat. Dit maakt het voor mij bijna onaantrekkelijk om nog geld op een spaarrekening te zetten. Iemand die een goed alternatief weet of een bank die meer dan 0,15% rente geeft?

Ik heb spaargeld waar ik niet a la minuut bij hoef te kunnen bij Moneyou staan. Weet ff de rente niet uit mijn hoofd maar dacht 0.45% of iets dergelijks. Gewoon vrij opneembaar maar wel enige tijd nodig ivm overboeken.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:14

Leaseplan zit momenteel ook nog op 0.45 rente. In ieder geval beter dan dat de meeste banken hebben.

Sparen gaat hier dankzij belasting teruggave en aankomend vakantiegeld erg goed.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:22

Barbabientje schreef:
Wat ik nu heb gedaan is een aparte spaarrekening openen, zodat ik er eentje heb waar ik begin van de maand zeg maar 500€ op zet. En dan aan het einde van de maand wat daarvan over is zet ik op die andere rekening. Daar mag ik echt alleen in hoge nood nog aankomen. Dit lijkt voor mij te werken _O-

Handig systeem. :j
Ik heb zelf een betaalrekening met daaraan gekoppelde spaarrekening waar maandelijks een vast bedrag op gestort wordt en eens in de zoveel tijd het overschot wat op m'n betaalrekening staat ook.
Daarnaast heb ik een boodschappenrekening, hierop wordt wekelijks €50,- gestort voor de boodschappen, het dagelijks onderhoud van de dieren en wat daarvan overblijft mag ik vrij besteden.
Soms heb ik een spaardoel (bijv bestellen van een partij voer) en zet ik alles wat overblijft op een spaarrekening die gekoppeld is aan m'n boodschappenrekening.
Overigens heb ik maandelijks nog €50,- extra voor leuke dingen of eens uitgebreid eten met feestdagen, extra boodschappen halen ofzo en soms leg ik dat bij een voerbestelling of iets anders nuttigs.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:24

lor1_1984 schreef:
Barbabientje schreef:

Handig systeem. :j
Ik heb zelf een betaalrekening met daaraan gekoppelde spaarrekening waar maandelijks een vast bedrag op gestort wordt en eens in de zoveel tijd het overschot wat op m'n betaalrekening staat ook.
Daarnaast heb ik een boodschappenrekening, hierop wordt wekelijks €50,- gestort voor de boodschappen, het dagelijks onderhoud van de dieren en wat daarvan overblijft mag ik vrij besteden.
Soms heb ik een spaardoel (bijv bestellen van een partij voer) en zet ik alles wat overblijft op een spaarrekening die gekoppeld is aan m'n boodschappenrekening.
Overigens heb ik maandelijks nog €50,- extra voor leuke dingen of eens uitgebreid eten met feestdagen, extra boodschappen halen ofzo en soms leg ik dat bij een voerbestelling of iets anders nuttigs.

Scheelt dat mijn vriend en ik gewoon gezamenlijke rekening hebben waar alle vaste lasten voor het huis vanaf gaan, dus ik hoef eigenlijk alleen paard en auto zelf te betalen, maar dan blijft er vrij weinig over :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:27

Ik ben alleen. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:28

Urona447 schreef:
Leaseplan zit momenteel ook nog op 0.45 rente. In ieder geval beter dan dat de meeste banken hebben.

Sparen gaat hier dankzij belasting teruggave en aankomend vakantiegeld erg goed.

Belastingteruggave zit ik op te wachten... Hopelijk is het snel binnen. En nog een betaling van de zorgverzekeraar en dan nog mijn trainersgeld dat ik nog moet krijgen.... Hopelijk kan er dan deze maand even extra veel naar de spaarrekening :=

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:32

Ik zit ook te wachten op geld van de belasting. Bijna een maandsalaris, dus daar gaat veel van naar de spaarrekening. Wel van te voren alvast een hoofdstel gekocht ervan :)). Wilde graag dat hoofdstel maar kon hem nu met korting krijgen. Dus beter nu dan over 3 weken.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:32

suikermeisje schreef:
Ik zit ook te wachten op geld van de belasting. Bijna een maandsalaris, dus daar gaat veel van naar de spaarrekening. Wel van te voren alvast een hoofdstel gekocht ervan :)). Wilde graag dat hoofdstel maar kon hem nu met korting krijgen. Dus beter nu dan over 3 weken.

Ik kreeg 0 euro :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:36

Ik moest €50 betalen door opvangwerk wat ijverig jaar deed.
Ik krijg €1440 terug omdat ik via 2 werkgevers heb gewerkt. En ik heb over die tweede veel te veel belasting betaald omdat die eerste toen minder dan €700 was. Ach, uiteindelijk is dat wel een mooi spaarpotje geweest.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:48

Elke maand gaat er wat naar de spaarrekening van mijzelf en die van mijn zoontje. En al het extra's (belasting ect) gaat door naar de spaarrekening. Had helemaal niks meer eind vorig jaar (ex), maar heb gelukkig alweer wat opgebouwd.
Ik ben een alleenstaande moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:20

Hier zit het budget dat ik wou sparen alweer in een nieuwe batterij voor de weide, een extra tankbeurt en een eetbak die in de trailer gebruikt kan worden. Zucht.
Vakantiegeld komt er (gelukkig) nog aan. Dat geld gaat integraal opzij. In juni ben ik 2 weken op vakantie met mijn vriend en zijn auto + er zijn geen wedstrijden die maand. De paarden kunnen vanaf nu, als het goed gaat, ook 24/7 op gras en er hoeft geen hooi meer aangekocht. 2 weken vakantie betekend ook 2 weken geen les.

Ik denk dat ik een keer ga berekenen wat ik uitspaar aan vakantie, en dat bedrag schuif ik dan ook door naar de spaarrekening. Verblijf is overal al betaald en de uitgaven ginds gaan van onze gezamenlijke rekening af.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:55

Zijn er ook mensen die geld beleggen hier of in vastgoed investeren of iets?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:58

Nee ik durf het niet, we hebben nu een leuk spaarbedrag en ben bang als ik ga beleggen dat ik het geld kwijt raak. Het is soms erg verleidelijk als ik rente percentages van 8 procent zie voorbijkomen. Het investeren in vastgoed is voor ons financieel niet mogelijk, volgens mij heb je dan minimaal al 1 ton of meer nodig maar daar heb ik me nooit in verdiept.

Wij hebben wel bijna al het geld in depositos staan. Dat scheelt kwa rente wel maar ik heb al wel een paar keer gehad dat we iets groots wilden kopen maar het niet kon omdat het geld vast stond.
Laatst bijgewerkt door Urona447 op 05-05-17 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt