Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:23

Nikki schreef:
Nu in de auto... keihard "Wiggle Wiggle" meezingen met het foute uur op Qmusic en dan beseffen dat je vanaf je kleuter tijd al een heel ranzig nummer mee zit te zingen.

_O-
De tekst laat niets te raden over.
Maar het Wiggle Wiggle klinkt zo schattig hé?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:44

Nikki schreef:
Nu in de auto... keihard "Wiggle Wiggle" meezingen met het foute uur op Qmusic en dan beseffen dat je vanaf je kleuter tijd al een heel ranzig nummer mee zit te zingen.

Dat dacht ik net in de auto dus ook haha..

Anoniem

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:46

Is Wiggle al zo oud dan dat je het al vanaf je kleutertijd kent? Dacht dat het van 2013 was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:53

Anoniem schreef:
Is Wiggle al zo oud dan dat je het al vanaf je kleutertijd kent? Dacht dat het van 2013 was.

Het is ietsjes ouder....1994. :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:12

Sheran schreef:
Ja, een bekende van mij heet Willy Kok. Die is geemigreerd naar Australie waar ze haar naam veranderd heeft in Emma :P

je gelooft het of niet, maar waar ik opgegroeid ben had je ene heer Pik,
Die had een speelgoedwinkel.

Zijn toenmalige verloofde heeft hem toch duidelijk gemaakt dat de combinatie speelgoedwinkel en die achternaam toch wel wat klandizie zou kosten, dus of hij zijn naam wilde veranderen..

het werd veranderd in een naam die niet meer frans klinkend is, zodat het niet meer teruggebracht wordt op een geslachtsdeel.. welke naam exact laat ik maar even in het midden, omdat het natuurlijk niet zo netjes is om iemand die heel lang geleden zijn naam gewijzigd heeft alsnog met winkelnaam te kakken te zetten :')

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:15

Eerder vandaag pas realiseerde ik me dat Lou Reed in het nummer Perfect Day niet
'you're going to read just what you saw' zingt, maar
'you're going to reap just what you sow'
:)*

Ben er ook pas na jaren gedachteloos meezingen achter gekomen waar Niet of nooit geweest van Acda&Munnik eigenlijk over gaat :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:24

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:

Het is ietsjes ouder....1994. :D

Wou ik net zeggen.... Ik was tien toen het uitkwam, toen kreeg ik net Engels. Wisten wij veel.

Dit liedje kwam ook uit die tijd, en dat verstonden we dan weer wél. :D *nostalgiealarm!!!!!!!*

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:57

Klijntje schreef:
Eerder vandaag pas realiseerde ik me dat Louk Reed in het nummer Perfect Day niet

Ben er ook pas na jaren gedachteloos meezingen achter gekomen waar Niet of nooit geweest van Acda&Munnik eigenlijk over gaat :+

Ik mn zusje uitlachen dat ze het een dom lied vind want ze snapte hem niet. Maar eerlijk, eigenlijk weet ik het denk ik ook niet zo goed hahahaha! Dusse, jij gaat me helpen met mijn mysterie?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:18

Anoniem schreef:
Nikki schreef:

_O-
De tekst laat niets te raden over.
Maar het Wiggle Wiggle klinkt zo schattig hé?

Aah ja net als dat liedje Whistle; ook altijd hilarisch als het kwartje valt en er weer een stukje onschuld bij een tiener verdwijnt. Ook zo'n tekst die niks te raden overlaat.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:29

Mijn zusje was zo eens in een pretpark in Duitsland hardop het volgende liedje aan het zingen, en het maar vreemd vinden dat mensen haar aankeken :+ In Nederland keek er tenslotte niemand naar om :) En als je geen Duits verstaat lijkt het misschien ook wel een onschuldig kinderliedje, zeker met het lieve filmpje van een blije bij erbij :)

https://www.youtube.com/watch?v=fMCRlBjfu7I

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 16:33

:= Familie van "konijntje kom maar wiebelen?"

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:29

xJurdyWonanx schreef:
Klijntje schreef:
Eerder vandaag pas realiseerde ik me dat Louk Reed in het nummer Perfect Day niet

Ik mn zusje uitlachen dat ze het een dom lied vind want ze snapte hem niet. Maar eerlijk, eigenlijk weet ik het denk ik ook niet zo goed hahahaha! Dusse, jij gaat me helpen met mijn mysterie?

Lang verhaal kort: hij gaat vreemd :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:53

xxCYNNxx schreef:
Aah ja net als dat liedje Whistle; ook altijd hilarisch als het kwartje valt en er weer een stukje onschuld bij een tiener verdwijnt. Ook zo'n tekst die niks te raden overlaat.

Dat hoorde ik voor het eerst toen ik met een collega op het terras zat, en gedachteloos meezong :oo

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:24

Klijntje schreef:
Lang verhaal kort: hij gaat vreemd :j

Oké, dat kwartje valt ook bij mij nu pas. Dit is de eerste keer in dit topic dat ik iets écht allang had moeten weten. Niet kunnen weten, moeten. Muziekwetenschapper, bachelor- en masterscriptie over Nederlandstalige pop, jeetje... (Gelukkig geen van beide over A&dM, maar toch.)

Het zal wel komen doordat Nederlandstalige popmuziek vaak vage teksten heeft waar je alle kanten mee op kunt. Dan zoek je niet naar zo'n voor de hand liggende oplossing.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:41

Das alleen bij Bløf :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:43

Nou, acda en de munnik kunnen er ook wat van. Maar Blof spant te kroon...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:00

Geweldige teksten en geweldige band haha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:19

Like a prayer van Madonna is ook verre van een gelovig nummer :+

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:21

Lielle schreef:
xxCYNNxx schreef:

Dat hoorde ik voor het eerst toen ik met een collega op het terras zat, en gedachteloos meezong :oo

Bij mij valt het kwartje pas nu ik het lees. En ik was al ruim geboren toen dit nummer uitkwam :')

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:35

Sommige K3 konden er oook wat van hoor _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:41

de teksten van bijv de Spice girls of Toybox ofzo zeker nooit nader bestudeerd? :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:05

Das elke boy of girlband wel zo :=

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:57

elenaMM77 schreef:
Sheran schreef:
Ja, een bekende van mij heet Willy Kok. Die is geemigreerd naar Australie waar ze haar naam veranderd heeft in Emma :P

je gelooft het of niet, maar waar ik opgegroeid ben had je ene heer Pik,
Die had een speelgoedwinkel.

Zijn toenmalige verloofde heeft hem toch duidelijk gemaakt dat de combinatie speelgoedwinkel en die achternaam toch wel wat klandizie zou kosten, dus of hij zijn naam wilde veranderen..

het werd veranderd in een naam die niet meer frans klinkend is, zodat het niet meer teruggebracht wordt op een geslachtsdeel.. welke naam exact laat ik maar even in het midden, omdat het natuurlijk niet zo netjes is om iemand die heel lang geleden zijn naam gewijzigd heeft alsnog met winkelnaam te kakken te zetten :')

Haha, Ik vertel dit verhaal zojuist aan mijn ouders en het blijkt dat ik in hetzelfde dorp woon. Die naam was voor mijn tijd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:03

Hm, dan moet ik het ook wel kennen. Verhaal nooit gehoord!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:19

Hier viel het kwartje laat..
Dat als je je voor het slaapkamer raam uitkleed met het ligt aan en t buiten donker is.. mensen op straat je kunnen zien.. :,) oeps