Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:21

Emmaa_ schreef:
Zoe_97 schreef:
deze discussie misschien niet hier voeren maar er is ene topic over het weren van studenten uit de spits. Dan kunnen we het hier weer ons gaan ergeren aan andere dingen, aangezien voor deze ergernis specifiek een topic loopt :)

Dit sluit toch precies aan op de rest van de discussie?

ik bedoel gewoon hier best geen discussie starten over het hele studenten uit de spits bannen op deze plek als daar ene apart topic aan gewijd is. Dan kunnen hier losstaande gebeurtenissen weer besproken worden. Was niet aanvallend bedoeld hoor.

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:24

Flying_Angel schreef:
Vind het met een kleed ook anders. Zonder kleed echt vies

Ja inderdaad, de stoelen van de NS zijn zo ranzig, daar zou ik mijn arme hondje ook niet zonder kleedje opzetten. Dat is echt ook een van mijn frustraties, je moet voor de grap eens op een stoel kloppen..

Anoniem

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:25

Dat deden wij als pubers in de bus richting huis _O- , komt me wat uit zo'n stoel :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:40

En daarom zit ik in de bus vaak vooraan. Die stoelen zijn over het algemeen nog het minst ranzig :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:08

de jongen die nu naast me zit zit met zn benen ongelovelijk breed. ik moet in een hoekje de hele tijd mn been verplaatsen en hij gaat steeds breder zitten. ik wil niet met mijn been tegen zijn been aanzitten dus ik heb zo'n zin om die gozer een rot trap te verkopen. rekening houden met andere mensen is ook een vak.. aso gedoe.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:12

its_daantjee schreef:
de jongen die nu naast me zit zit met zn benen ongelovelijk breed. ik moet in een hoekje de hele tijd mn been verplaatsen en hij gaat steeds breder zitten. ik wil niet met mijn been tegen zijn been aanzitten dus ik heb zo'n zin om die gozer een rot trap te verkopen. rekening houden met andere mensen is ook een vak.. aso gedoe.

Misschien wil hij wel graag tegen je been aan zitten? :(:)
Jij trekt dat steeds weg dus moet hij steeds verplaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:16

Nep niezen en dan herzitten , en dan xxl herzitten

its_daantjee

hahaha nou dan kan hij al helemaal een rot trap na krijgen, t had mn broertje kunnen zijn.
ah geweldig, hij stapt uit. ik heb niet echt behoefte aan lichamelijk contact met vreemden.

its_daantjee

Rebecca schreef:
Nep niezen en dan herzitten , en dan xxl herzitten

hahaha ja, en dan ook nog zijn kant op niezen is ook wel leuk :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:32

Ik zou gewoon vragen of hij misschien zijn eigen ruimte wil gebruiken ipv de jouwe. Heb daar echt schijt aan.. :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:42

hahah tjaa. ik ben niet zo spraakzaam naar mensen die ik niet ken :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:03

Haha ik je zoiets maar dan toen ik in de rij van t vliegtuig stond. Werd heel de tijd in mijn rug gepord door de mensen achter mij en op den duur stonden ze naast mij! :wow: ik dacht, als we zo gaan lopen en ze gaan dan niet achter mij, trek ik m'n mond open. Was niet nodig gelukkig :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:19

xTammyy schreef:
Haha ik je zoiets maar dan toen ik in de rij van t vliegtuig stond. Werd heel de tijd in mijn rug gepord door de mensen achter mij en op den duur stonden ze naast mij! :wow: ik dacht, als we zo gaan lopen en ze gaan dan niet achter mij, trek ik m'n mond open. Was niet nodig gelukkig :)

Oh dat heb ik ook es gehad. Die moesten perse voordringen. Nu kan ik me daar niet heel druk om maken. Vervelende alleen is dat ik achterin zat en dus moest wachten tot diegene rustig zijn bagage in het bagageruim had gezet en heerlijk de tijd nam om te gaan zitten. En daarbij dus iedereen op te houden...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:29

Vliegtuig is ook OV toch?

Waar ik me altijd kapot aan erger; er wordt omgeroepen om te boarden en op lange vluchten doen ze dat met een systeem. Vaak worden eerst de ouders met kleine kinderen opgeroepen om die rustig in de stoelen te positioneren, daarna per rij en dan doen ze bv eerst abc, def, ghi enz. Maar zodra mensen horen dat er geboard worden rent iedereen naar het vliegtuig om maar vooraan de rij te staan zo gauw mogelijk in de vliegtuig te zitten. Alsof ie zomaar vertrekt zonder dat iedereen zit of dat je stoel ingepikt wordt 8)7
Het gaat echt sneller als iedereen gewoon luistert naar wie er mag boarden en alsde rest gewoon even blijft wachten |o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:38

Ze boarden toch per rij? Dus eerst buisiness class, dan comfort class en dan van achter naar voren...
Bij Amerikaanse maatschappijen boarden ze per zone. Dan heb je een zone op je pas staan. Gaat volgens mij ook een stuk sneller

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:51

Oh dat heb ik nog niet meegemaakt dat je echt specifiek omgeroepen word per rij ofzo. Maar ik heb ook nog maar 8x in een vliegtuig gezeten :P. Heen en terug

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:58

Is vaak op langere vluchten in de grote vliegtuigen. Niet in Europa :P in zo'n kleiner vliegtuig passen max 200 mensen dan is business class en economy class scheiden wel voldoende, maar in de grotere intercontinentale waar 500 man in gaan die allemaal tegelijk in willen stappen en geen zin hebben om te wachten tot hun rij aan de beurt is wordt een grote chaos :\ helemaal als er ook nog ouders en stewardessen in het gangpad staan om de kleine kids en baby's goed te positioneren. Daarom worden die altijd als eerst geboard.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:03

Ik vind het altijd meer irritant als je terugbent op Hollandse bodem. Ik wil dan altijd vlug het vliegtuig uit en dan pakt iedereen rustig z'n handbagage. En dan sta je toch wel een tijdje te wachten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:06

Oh daar erger ik me dan ook weer kapot aan, mensen die gaan lopen heuen dan. Sneller dan het gaat gaat het echt niet hoor :') doe gewoon relaxed en wacht tot de boel gaat lopen, of boek standaard je stoel in rij A dan kun je snel het vliegtuig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:11

Of stewardessen die van beide kanten van het vliegtuig, met zo'n voedselkarretje naar elkaar toe werken. Als je daar dus tussenzit en je moet plassen dan heb je gewoon nog makkelijk een uur pech...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:49

Ik heb tot nu toe alleen nog maar met de goedkope maatschappijen gevlogen, maar mensen doen inderdaad net alsof het vliegtuig zonder hen vertrekt als ze niet lopen te dringen.
Of van die mensen die alle slechte dingen van een maatschappij gaan opnoemen. Tja, moet je niet met RyanAir of een andere prijsvechter gaan he :roll:
Weet zo snel even geen overige ergerissen terwijl ik de afgelopen 9 maanden al zo'n 11 heb gevlogen haha

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:21

Zullen we een 'Op vakantie met het vliegtuig' topic maken? Dan komen er vast nog veel meer leuke en minder leuke verhalen van mensen die hier anders niet meelezen ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:47

Nou ja...waarom? Vliegtuig hoort ook bij OV alleen gaat het nu eventjes heel veel over het vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:59

Toen ik vanuit Kroatië vorig jaar oktober terug kwam vliegen waren er mensen zo immens lang aan het treuzelen met hun handbagage, dat de piloot gewoon is gaan taxiën naar de landingsbaan "zitten en zwijgen". We hadden zo even 10 minuten vertraging al opgelopen omdat een paar man het absoluut niet vond kunnen dat hun koffer niet pal boven hun hoofd in het vak kon, maar 2 rijen verder moest. Joh, als we landen staat er zo veel volk in 1x recht dat ze het nooit kunnen stelen, er is toch geen doorkomen aan :') En anders stop je het toch gewoon onder je stoel?

Wat ik toen wel zo handig vond was dat er op je boardingpas aangeduid stond of je vooraan of achteraan moest instappen adhv je zitplek. Niet dat dat echt opgevolgd werd...

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:00

friendly schreef:
Nou ja...waarom? Vliegtuig hoort ook bij OV alleen gaat het nu eventjes heel veel over het vliegen.

volgensmij bedoeld ze net zo'n topic als "rare mensen op marktplaats" maar dan "rare mensen op vliegvakantie" ofzo. zodat mensen die vaak met het vliegtuig reizen hun leuke ervaringen kunnen delen