Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:49

Sammie schreef:
Die is niet compleet :)

Poëzie, zo moeilijk niet, op alles rijmt wel iets. Behalve dan op waterfiets, op waterfiets rijmt niets.

Dat is 'm :D

Hah wat een leuk rijmpje :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:49

Haha wilde ik ook net zeggen. Herman Finkers :P

Bij twaalf moet ik denken aan Osdorp Posse:
https://www.youtube.com/watch?v=GunE91u928M, die rijmen schandalig op twaalf. Klopt natuurlijk niet, maar in een liedje klinkt het nog redelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:54

Peperkroket schreef:
Sammie schreef:
Die is niet compleet :)

Poëzie, zo moeilijk niet, op alles rijmt wel iets. Behalve dan op waterfiets, op waterfiets rijmt niets.

Dat is 'm :D

Hah wat een leuk rijmpje :)

Finkers :D

Ik heb 'm als onderschrift gehad :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:03

Ik krijg nog steeds de slappe lach als ik dat liedje hoor, vooral als het over die Canadees gaat :')

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:05

Ik vraag me af wat je vandaag de dag voor een kind koopt dat vijf jaar oud wordt.... Kind is al helemaal aan de ipad gewend en een speelgoed auto zoals ik die vroeger kreeg zullen ze nu niet eens meer naar omkijken. Moet voor zaterdag een kado kopen voor een jongetje maar heb dus geen idee wat. Kind komt al om in het speelgoed en kijkt daar al amper na.

YellowGray

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:07

Mijn moeder koopt voor kleine neefjes/nichtjes altijd nog standaard een boek. Eentje met plaatjes om voor te lezen als ze nog heel klein zijn, en een leuk leesboek als ze wat ouder zijn. Het kan haar niet schelen, ze weigert gewoon mee te doen aan die iPad-trend :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:07

Lastig hoor. Ik probeer meestal iets uit te kiezen wat de verbeelding prikkelt. Heeft hij al magic sand? Dat vindt mijn dochter van 5 erg leuk.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:08

Ik ging inderdaad al vragen waarom die rand nu om bokt zit en waarom het logo kleurloos is, maar zou dat dan met ibonn te maken hebben?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:09

YellowGray schreef:
Mijn moeder koopt voor kleine neefjes/nichtjes altijd nog standaard een boek. Eentje met plaatjes om voor te lezen als ze nog heel klein zijn, en een leuk leesboek als ze wat ouder zijn. Het kan haar niet schelen, ze weigert gewoon mee te doen aan die iPad-trend :P

Groot gelijk heeft ze ook!! Ik vind dat kinderen tegenwoordig veel te weinig buitenspelen, te veel speelgoed hebben en nauwelijks meer creatief zijn en/of zichzelf makkelijk kunnen vermaken.

Amke: Ja, dat is omdat de crematie vandaag is

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:14

amkeVH schreef:
Ik ging inderdaad al vragen waarom die rand nu om bokt zit en waarom het logo kleurloos is, maar zou dat dan met ibonn te maken hebben?

Ja dat klopt. Ibonn wordt vandaag gecremeerd, dus vandaar het grijze logo en de rouwrand om het forum.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:18

Warboel schreef:
amkeVH schreef:

Ja dat klopt. Ibonn wordt vandaag gecremeerd, dus vandaar het grijze logo en de rouwrand om het forum.

heel netjes van Bokt dat jullie dat doen

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:19

YellowGray schreef:

Een leuk voorlees boek is inderdaad een erg leuk idee. En dat magic zand ook. Ik ga eens kijken of ik iets kan vinden in de speelgoedwinkel hier.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:29

silvericathy schreef:
Ik vraag me af wat je vandaag de dag voor een kind koopt dat vijf jaar oud wordt.... Kind is al helemaal aan de ipad gewend en een speelgoed auto zoals ik die vroeger kreeg zullen ze nu niet eens meer naar omkijken. Moet voor zaterdag een kado kopen voor een jongetje maar heb dus geen idee wat. Kind komt al om in het speelgoed en kijkt daar al amper na.

Dat probleem hadden wij afgelopen jaar ook in de familie: allemaal al op jonge leeftijd verslaafd aan zo'n glasplaat en overvoerd met speelgoed. We hebben ze meegenomen voor een dagje uit, ZONDER glasplaat. Bleek de leukste dag en het leukste cadeau in lange tijd te zijn geweest! Voordeel was ook: we hadden kortingsbonnen van de Postcodeloterij, dus wie weet is het ook een tip voor jou. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:31

YellowGray schreef:

Ben helemaal voor! Er wordt veel te weinig gelezen en gefantaseerd tegenwoordig, omdat alles al uitgedacht is op zo'n stom ding.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:32

of anders optimel-codes invoeren op optimel.nl, dan kun je kortingsvouchers kopen van je optimeleuro's en soms kunnen de kleinsten met zo'n voucher gratis.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:41

silvericathy schreef:

Een bal,waterspeelgoed bv pistool,zwemband en dan een grote,opblaas dier en dan krokodil,dolfijn,nemo waar hij op kan zitten.Bellenblaas en heel leuk stoepkrijt.Simpel bouwpakket.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:54

Liselot schreef:
YellowGray schreef:

Groot gelijk heeft ze ook!! Ik vind dat kinderen tegenwoordig veel te weinig buitenspelen, te veel speelgoed hebben en nauwelijks meer creatief zijn en/of zichzelf makkelijk kunnen vermaken.

Gelukkig ken ik meerdere ouders die de regel hebben om tv/ipad/laptop tijd tot 1 of 2 uur per dag houden. Anders komen ze er nooit vanachter.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:57

Kleine kinderen en een overvoering aan (grote!) kadootjes snap ik ook niets van.

Zo veel en groot en duur speelgoed, voor van die ukkies die het binnen afzienbare tijd niet leuk meer vinden of zijn vergeten. Zelfs al als ze nog klein genoeg zijn om het papier leuker te vinden dan de inhoud van het kadootje :/

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:05

Ik vraag me na een verjaardag vaak ook af waar ik alles moet laten. Met haar vijfde verjaardag heb ik grote opruiming gehouden vlak voor haar verjaardag en een hoop dingen weg gedaan. Vraag me ook af waarom het zo moeilijk is om dingen weg te doen. Het gaat vaak naar zolder, waar het stof ligt te vangen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:07

Meisjes kan je ook blij maken met een nieuw kledingstuk om kado te geven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:10

Moet het wel de juiste smaak zijn. Mijn dochtertje krijgt ook wel eens kleding kado, van mijn schoonzus en zwager maar die hebben een hele andere smaak dan wij. Daardoor draagt ze het uiteindelijk nooit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:12

Een kind van vijf jaar hoef je toch niet perse naar 'eigen smaak' aan te kleden.. Als het te klein of te groot is is het een ander verhaal. Anders kun je beter zeggen dat ze het maar beter niet kunnen kopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:17

Dat eerste ben ik niet met je eens, het laatste wel maar dat is een beetje ingewikkeld verhaal. Is nou niet echt familie waar we een goede band mee hebben en dus makkelijk kritiek op kunnen uiten. Sowieso vind ik het met schoonfamilie toch vaak veel stroever lopen als het contact met eigen familie.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:24

silvericathy schreef:

het ligt er denk ik ook helemaal aan wat voor soort ouders het zijn.
als een kind van 5 helemaal gewend is aan een ipad en erop uitgekeken..
dan klinkt het alsof er weinig 'speeltijd' met de ouders is..

een gezamelijk buitenspel kopen heeft dan weinig nut, want een kind kun je nog wel veranderen, volwassenen een stuk minder.

afhankelijk van wat je budget is zou ik in de zomer vooral kijken naar waterspeelgoed idd..
waar hij zichzelf zonder hulp van ouders eventueel mee kan vermaken (eventueel alleen hulp bij het opzetten)..

- waterslide
- waterspeeltafel
- schelpzandbak met drijvend speelgoed (dan is de hint ook wel duidelijk dat je m als waterbak kunt gebruiken.
- als ze een zwembad hebben in de tuin, kun je opduikstokjes meenemen (wat ook weer het zwemmen stimuleert als ze nog lessen).. of van die opduikringetjes. of noodles

en wil je zo'n kleinen een beetje stimuleren kun je natuurlijk altijd voorstellen te gaan 'spelen'.

waterfles gooien/rollen was bij ons altijd populair, tot ver in de tienertijd. Neem twee lege frisdrankflessen, vul ze met water, laat de dop eraf..

ga tien meter uit elkaar staan, zet de fles neer op de grond en probeer met een bal de fles van de ander om te rollen.. wordt je fles geraakt, moet je eerst de bal pakken voor je fles weer overeind mag.. degene wiens fles het eerst leeg is, heeft verloren..

kun je makkelijk op een 'verjaardag' spelen met een kind (en je krijgt vaak dan alle kinderen mee.. ouders blij, want die hebben de rest van de visite zonder kids even.. en kids onthouden het spelletje weer).

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:24

Staan er wel eens spelfouten in Woordenboeken? En hoe wordt dat dan opgelost?