tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:42

xDenies, ik snap precies wat je bedoelt... maar ik wil hem ook niet helemaal kwijt zijn... alhoewel, ik wil nu helemaaaaal niet horen wat hem bezighoud... dus ik spreek mezelf wel tegen :x

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:48

Hier ook geen vrienden meer met ex. Ik kan dat niet. Al gaat het wel gewoon normaal als we elkaar spreken.

Voor de rest ga ik met Denies mee :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:54

Je bent hen toch al kwijt. Hij kiest er niet voor niets voor.

Jezelf kwellen met t idee dat het binnen bereik is maar niet aan te raken? Ben gek zeker.

Liever open stellen voor een echte liefde die tegelijk ook mn maatje is ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 00:54

Ik werk elke dag nog samen met mijn ex. Sommige mensen op werk hebben niet eens door dat het uit is, terwijl dat toch al sinds januari zo is := Wij kunnen gewoon nog heel goed met elkaar, maar dan echt als vrienden. Meer voel ik echt niet (meer) voor hem :n Andersom weet ik niet, hoor van gemeenschappelijke vrienden dat zij daar nog wel eens hun twijfels bij hebben.. Maar als hij daarmee kan dealen is dat prima zo :j
We gaan zelfs nog wel eens na werk wat drinken/eten en hij komt nog wel eens langs bij mijn paard.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 13:13

Nou ik heb vannacht weer over mijn ex gedroomd :') ...

Hij wilde met mij praten dus nam mij op een feestje apart, dus eerst naar mijn huidige vriend gelopen en ik zei; het is oke, ik ben zo terug, maak je geen zorgen en gaf hem een kus.
Vervolgens buiten begon ik erover dat ik zei; het is je eigen schuld jij hebt me laten lopen. Me ex werd boos en riep mijn schuld? Ik heb je nooit laten lopen. Vervolgens liep hij huilend en boos weg en ben ik terug naar binnen gelopen.

Het leek ZOO echt. Vreemd, vreemd, vreemd soms die dromen...

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:16

Inderdaad vreemd, wat betekent dat allemaal...

Ik denk dat ik ga proberen gewoon vrienden te zijn, activiteiten die leuk zijn nog eens samen te doen. We zien dan wel als het voor een van de twee niet lukt. We spreken dit weekend af omdat we over hoe het gelopen is nog eens samen bij de psycholoog gaan en gaan bespreken wat de verwachtingen zijn. Misschien ietwat vreemd, maar ik heb het gevoel dat het mezelf kan vooruit helpen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:34

Mag ik mij ook melden in dit topic? :+

Ik ben nu sinds 6 uur vrijgezel en wil even het verhaal van me afschrijven aangezien het geen gezonde relatie was.
Ik heb mijn ex ontmoet online. Hij kwam heel leuk over en al snel hadden we een date. Na een maandje hadden we een relatie en ik was zoo gek op hem. Ik merkte na twee maanden al dat ik meer om hem gaf dan hij om mij. Maarja, ik was nog nooit verliefd geweest en hij maakte me toch zo gelukkig. Dus ik bleef bij hem. Hij had serieuze mentale problemen en natuurlijk gaf ik hem alle steun die hij nodig had. Helaas sloegen die problemen over op mij en zag hij het niet zitten tussen ons. Hij was doodongelukkig, dat zag ik aan hem. Na een jaar had hij het uitgemaakt. En tja wat doe je dan als zijn geluk meer betekent dan je eigen geluk en hij verlaat je? Ik ging redenen zoeken om bij hem te blijven. Zo hadden we 4 maanden alleen een friends with benefits relatie. Ik stond er niet compleet achter, maar zo kon ik bij hem blijven en hem toch een beetje gelukkig maken want daar draaide het bij mij om. Na die 4 maanden wou hij het weer proberen, een relatie. Een week later vroeg hij me zelfs mee op vakantie! We hebben twee topweken gehad! Na die twee weken ging ik twee weken nog naar Griekenland. Ik voelde meteen dat de liefde ineenkeer gezakt was.

Vandaag kwam hij naar me toe dat hij het weer niet zag zitten tussen ons. Ik vind het heel lastig om hem nu echt los te laten. Ik weet gewoon dat hij niet lekker in zijn vel zit en dat hij me na een paar dagen weer wilt zien... Nog steeds betekent hij heel veel voor mij en wil ik niets liever dan hem gelukkig te zien. Ik weet dat het veel beter is dat ik bij hem weg blijf want ik verdien beter dan hem. Maar ik ben liever ongelukkig en hij gelukkig dan ik gelukkig en hij ongelukkig... En dat is geen goed teken.

Hebben jullie tips voor mij om hier doorheen te komen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:26

meid veel sterkte gewenst!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:06

Dankjewel! Ik vind het echt moeilijk... Ik ben echt een rollercoaster van emoties. 5 minuten geleden heb ik weer gejankt als een gek en 5 minuten daarvoor was ik happy single.

Je merkt pas hoe aanwezig iemand is wanneer die persoon weg is. Mijn hele kamer herinnert mij aan hem. Hij heeft mijn boekenkast gemaakt, mijn bureau... Ik had gisteravond bijna de neiging om het uit mijn kamer te halen.

Ik was gisteren gaan paardrijden en normaal raakt mijn paard paniek van schapen. Mijn nu ex vond dat altijd zó grappig. En nu ging mijn paard er zonder problemen langs. Het eerste wat ik dacht: Oh dit moet hij weten! Maar dan realiseer je meteen dat hij er niet is en dat je niemand hebt waarmee je deze domme trots kan delen. :(

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:44

Dan meld ik me hier toch ook maar, aangezien ik het moeilijk heb met mijn break-up van ongeveer 3 weken geleden. Naar mijn idee ging het erg goed met ons, we hebben elkaar in de zomervakantie 5 weken niet gezien, en toen er een avondje was dat we allebei thuis waren was hij 'te moe' om af te spreken. Ben toch een uurtje gegaan en alles voelde gewoon goed. Als ik in de vakantie op facebook stuurde dat ik hem miste, miste hij mij eigenlijk helemaal niet, heb een paar nachten met tranen in bed gelegen. Voor de vakantie hadden we het geweldig maar hij was het vergeten ofzo, zoiets zei hij ook 'als ik je lange tijd niet zie weet ik niet meer waarom ik je leuk vond'.
Nu school weer was begonnen hoorde ik telkens dat hij huiswerk wilde maken in plaats van afspreken, huiswerk heeft hij overigens bijna nooit gemaakt in het verleden. Hij wilde meer tijd voor zichzelf zei hij toen ik ernaar vroeg, hij wilde niet zo veel afspreken als ik dat wilde (1 of 2 keer per week).
Toen hij op gegeven moment weer niet wilde afspreken heb ik hem duidelijk gevraagd wat hij nou wilde. Of hij nog verder met me wilt, of niet, en waarom hij zo afstandelijk doet. Als we bij elkaar waren was het trouwens gewoon helemaal leuk, en hadden we het gezellig enz. Snapte er niks van... Nog steeds niet..
Toen wilde hij praten, hij had wat twijfels, maar die zouden we samen misschien weg kunnen halen zei hij. Maar dat bleek anders, hij maakte het uit en het leek alsof hij het er erg moeilijk mee had. Ik snapte er niks van, we hadden het toch leuk samen? Wel wilde hij vrienden blijven ...
Nu zijn we 3 weken verder en ik heb soms dagen dat ik gewoon vrolijk ben en me er niks van aan trek, maar ook dagen dat ik zijn knuffels mis en samen tijd doorbrengen. We praten niet met elkaar, maar ik zie hem wel dagelijks op school wat het erg moeilijk maakt, omdat hij de dag nadat hij het uitmaakte al weer zo vreselijk vrolijk was, dat ik niet meer wist of dat het hem totaal niks uitmaakte dat ik zo verdrietig was en dat we uit elkaar waren. Hij heeft me wel 2 keer gevraagd hoe het met me ging, de ene keer snauwde ik hem af omdat ik niet wist wat ik moest zeggen, en moest vervolgens huilen. De andere keer was via facebook, we hadden een gezellig gesprek, maar het was duidelijk dat hij 0 spijt had en ik was aan het verkeerde adres als ik dat wilde horen.
Ik mis hem gewoon enorm, lekker knuffelen op de bank met een kop thee en lekker kletsen... Het ene moment wil ik hem zo hard slaan dat hij er een week last van heeft, en het andere moment wil ik knuffelen...
Ik weet het allemaal niet meer, het lijkt alsof hij totaal geen vrienden meer wilt zijn, ookal wil ik dat wel want ik wil hem gewoon niet uit mijn leven schrappen.
Sorry dit is een langer verhaal geworden dan ik dacht...

Iedereen in dit topic heel veel sterkte, ik hou hoop bij dat iedereen zegt dat het beter wordt! :(:)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:07

@dogs_horses Heel veel sterkte! :(:)

Is het misschien niet beter om helemaal geen contact meer te hebben? Je gaat er zo kapot aan... Laat hem gaan. Hij wou niet meer verder met jou? Prima, dat is dan zijn probleem toch? Mijn ex was net zo met dat afspreken en mij totaal niet missen. Ga leuke dingen met je vriendinnen doen. Zoek afleiding. Dat helpt echt. Meestal als je laat zien hoeveel plezier je zonder hen hebt, gaan ze je pas missen. Jij verdient iemand die door het vuur gaat voor jou! Niet iemand die je nieteens mist als je zoveel weken weg bent. Geef het tijd en focus op jezelf in plaats van hem.

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:18

Dat vind ik dus het moeilijke, loslaten, ookal weet ik dat het beter is.
Echte goede vriendinnen heb ik niet echt, wel 3 goede vriendinnen maar die hebben erg drukke levens en kunnen vrijwel nooit afspreken. Je hebt gelijk, en dit advies geeft iedereen me, maar het is zo verdomd moeilijk!
Ik ben niet het meest sociale persoon, dus stappen in het weekend of met een groep vrienden ergens heen is niks voor mij (ook omdat ik geen groep vrienden heb, oeps). Afleiding zoeken is dus echt moeilijk, tot nu toe is het bokt en wandelen in het bos, maar daar vermaak ik me ook niet voor eeuwig mee.
Dankje voor je tips, ik ga het proberen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:27

Jammer dat je niet dicht in de buurt woonde, anders konden we elkaar gaan opvrolijken haha. Rij je paard? Anders kun je daar extra tijd insteken. Of lekker focussen op school. Bij veel mensen helpt hardlopen ook. Daar raak je ook een beetje je 'woede' kwijt.
Misschien helpt het ook als je hem overal op verwijdert? Verwijder zijn telefoonnumer, verwijder hem van fb. Leg het hem wel even uit dat je even geen contact met hem wil. Dan zal hij rekening met je houden en jou ook geen berichtjes sturen (ook al hoop je natuurlijk dat hij dat wel doet, maar geloof me... het is beter als hij het niet doet).

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:48

School en paardrijden steek ik inderdaad meer tijd in ja en hardlopen is een goede! Hem verwijderen wil ik gewoon niet, hij is nog steeds zo belangrijk voor me, hij heeft me erg geholpen met moeilijke dingen. Ik kan niet iemand die zo veel betekend helemaal uit mijn leven gooien, slechte eigenschap in dit geval vrees ik... Berichtjes zal hij toch niet gaan sturen nu, hij zegt hoi tegen me als ik langs loop maar verder is het alsof hij me niet meer kent. Hij zei dat hij dat doet omdat het voor mij nog te pijnlijk is om met hem te praten, merkte hij, dus dat is op zich wel aardig.
Het is zo moeilijk allemaal.. Ik doe echt mijn best om hem te laten gaan, zal uiteindelijk wel lukken denk ik :).

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:08

Je hoeft hem ook niet voorgoed te verwijderen in je leven. Maar je moet hem nu even loslaten. Na dat de gevoelens weg zijn kan je kijken of er nog iets van vriendschap in zit? Dat heeft wel tijd nodig. Het is niet zo dat die gevoelens binnen één maand weg zijn. Zolang jij hem nú in je leven wilt houden ga je nooit dit proces verwerken. Geloof me, dat heb ik ook gehad. Het heeft me een paar maanden zo ongelukkig gemaakt. En maar volhouden dat het goed komt. Ik wil liever nu door dit proces heen en dat ik daarna als een beter mens eruit kom dan dat ik weer doodongelukkig word.

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:14

Je hebt gelijk.. Dankjewel :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:41

Hoe doen jullie dat trouwens met de schoonouders? Ik had met de moeder sowieso totaal geen goede band, die zag me het liefst gaan. Maar toch was ik altijd welkom daar. Is een kaartje/brief gepast? Ik mocht namelijk ook mee op vakantie en ik had hun eigenlijk mee-eten willen meenemen als dankje dat ik mee mocht op vakantie, maarja nu is het uit.
Ik wil het graag netjes afsluiten :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:06

Even korte reactie via de telefoon. Sterkte allebei! :j geen contact is altijd makkelijker om het te verwerken en los te laten. Maar de stap tot geen contact is zuur..
Ik heb mijn ex schoonouders niet eens meer gezien, heb daar geen behoefte aan. Had een relatie met hem en niet met zn ouders. Hij is n eikel dus vind het goed.

Ik word depressief van jullie berichten dus ik ga even lekker op stap haha :Y)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 23:54

Ik heb ze wel even op gebeld en bedankt voor alles. Ze nemen je op in het gezin, je maakt gebruik van hun huis, ze nemen je mee uiteten. Even laten weten dat je het hebt gewadeerd ( jemig, raar woord om te schrijven :') )Ik vind dat wel het minste wat je moet doen. Zijn ouders vonden het erg fijn om mij nog even gesproken te hebben.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:22

Het doet mij niks _O-
Had ook niet het idee dat ik zn ouders moest gaan bedanken. Nee op de manier dat het ging, daar zitten zijn ouders ook achter. Heb ze elk moment als ik er at ofzo bedankt, dus die bedankjes hebben ze allemaal op het moment gehad :j
Hij woonde toch op zichzelf, dus we waren er niet gek veel :D

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:49

Ik vind het een ander verhaal als hij al op zichzelf woonde
Maar in dit geval kwam ik bijna elk weekend naar ze toe :')
Ook al denk ik dat de moeder mijn kaartje direct in de fik steekt, stuur ik er toch eentje, gewoon voor mezelf. Om het helemaal af te sluiten :j

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:52

Ik spreek mijn ex zijn ouders nog wel vaker. Als ik ze tegenkom zullen ze altijd een praatje komen maken. Ze vonden het ook heel erg dat mijn ex het heeft uitgemaakt toen.

Meneer zei dat hij vrijheid nodig had... Nou nu 5 maanden later heeft hij een nieuwe vriendin blijkbaar. Totaaaaal ander type dan mij. Ben benieuwd voor hem hoe dat gaat lopen. Stiekem hoop ik dat hij ook eens enorm gedumpt word, want zo voel ik me na 5,5 jaar :( Ben nu wel op zo'n punt dat ik niet weet of ik hem nog terug zou willen (mocht hij ooit van gedachte veranderen). Ik wil iemand die ook zijn best voor mij doet en dat is wel iets wat ik enorm heb gemist in onze relatie... Het voelt goed om te denken dat ik beter af ben zonder hem, maar ondanks dat ben ik natuurlijk ook verdrietig en de herinneringen blijven pijnlijk. Uiteindelijk had ik het liever anders gezien en was ik nu nietsvermoedend gelukkig geweest.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:54

Ik kom ze gelukkig niet meer tegen, voordeel aan een stukkie van elkaar af wonen.

Dat is altijd naar om te horen.. Mijn ex had na een twee weken ongeveer alweer een nieuw 'pleziertje' als je snapt wat ik bedoel _O- Nou dat sloeg ook in als een bom. Zorgde er wel voor dat ik snel over hem heen was, toont hoeveel het hem dus niet deed.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:44

Meeh, ben je niet drie dagen vrijgezel wil iemand op een date... Ik raakte in paniek, begon als een gek te huilen en heb die persoon meteen geblokkeerd op whatsapp :Y)

Edit: Mijn ex heeft me net overal van verwijdert... Hij heeft me verwijdert van spotify en al onze goede playlisten verwijdert. Dat was wel een klap... :(

dogs_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:26

Vervelend Argai! Snap dat dat rot voelt, maar het schijnt dat je van geuren en geluiden enz meer herinneringen weer weet dan als je alleen aan iemand denkt. Dus misschien is het voor nu wel beter, net wat je tegen mij zegt, even loslaten.. Ik wil niet eens weten hoeveel chocola en ijs ik al heb gegeten, en hoeveel tranen er langs mijn wangen hebben gelopen, lucht erg op dus hoe vreemd ook: dat raad ik je erg aan! ;)