Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:55

purny schreef:
Klanten doen vaak neerbuigend over de caissières. En als je je irriteert aan het feit dat wij ons soms irriteren aan de klanten dan ga je lekker verder opzoek naar een ander topic

Ik heb eerlijkgezegd vaker meegemaakt dat de cassière zich superieur voelt dan het omgekeerde :') is niet bij alle cassières het geval natuurlijk, maar ik vind het maar apart dat sommigen van jullie zo neerbuigend doen over de klanten omdat ze een klein dingetje verkeerd doen. Zonder hen zou er geen supermarkt zijn en dus ook geen salaris.

Destination

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:59

Maar dit is een topic om je ergernissen kwijt te kunnen, logisch dat dan ook kleine dingen benoemd worden, toch? :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:59

Arc_En_Ciel schreef:
purny schreef:
Klanten doen vaak neerbuigend over de caissières. En als je je irriteert aan het feit dat wij ons soms irriteren aan de klanten dan ga je lekker verder opzoek naar een ander topic

Ik heb eerlijkgezegd vaker meegemaakt dat de cassière zich superieur voelt dan het omgekeerde :') is niet bij alle cassières het geval natuurlijk, maar ik vind het maar apart dat sommigen van jullie zo neerbuigend doen over de klanten omdat ze een klein dingetje verkeerd doen. Zonder hen zou er geen supermarkt zijn en dus ook geen salaris.

en zonder supermarkten ag ji lekker weer naar de prehistorie zelf je land bewerken :') komop zeg. Klanten vinden zichzelf geweldig en veel bete dan personeel. Ze vergeten da zij ook maar ergens personeel zijn hoor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:02

Uit deze reacties blijkt maar weer het tegengestelde :P

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:03

Terug naar de prehistorie :') is goed hoor meid, je bent hartstikke onmisbaar, klanten moeten aan je voeten gaan liggen omdat we anders terug moeten naar de tijd van de jager verzamelaars. Doe gewoon maar even normaal, zonder klanten krijg jij geen cent meer aan salaris hoor :') met je 'klanten betalen het loon niet, dat doet de supermarkt'.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:05

Arc_En_Ciel schreef:
Terug naar de prehistorie :') is goed hoor meid, je bent hartstikke onmisbaar, klanten moeten aan je voeten gaan liggen omdat we anders terug moeten naar de tijd van de jager verzamelaars. Doe gewoon maar even normaal, zonder klanten krijg jij geen cent meer aan salaris hoor :') met je 'klanten betalen het loon niet, dat doet de supermarkt'.

maar dat is het toch wat jij zegt dat er geen supermarkten meer zijn. ja dan mag jij lekker zelf je spullen bij elkaar zoeken :') klanten zijn niet heilig. ik stoorde me dood aan mensen die zo uit de hoogte deden dat ze min loon betaalde (in een bekerij). Ik doe vriendelijk en nergens uit de hoogte tegen klanten, het is niet omdat we hier ons ergen dat we onvriendelijk gaan doen hoor.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:06

Arc_En_Ciel schreef:

Nou de supermarkt is toch echt mijn werkgever en betaalt me elke maand :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:13

Ho ho dames, rustig aan :) Niemand verwacht hier dat iemand aan z'n voeten ligt. Wat mensen die niet in een supermarkt werken vaak niet zien is dat er mensen zijn die echt ongelofelijk asociaal tegenover supermarktpersoneel zijn. Er zijn dingen naar me gegooid, mensen die hun kleingeld zo op de band flikkeren waardoor alles ertussen valt en ik moet gaan graven. Ja, het hoort bij in een supermarkt werken, maar een klant die mij respectvol behandeld zal ook altijd respectvol terug behandeld worden. Dat heeft niks te maken met superieur zijn, net zoals dat ik me niet onderdanig hoef op te stellen tegenover klanten. Als je een grote bek geeft tegen mij ga ik niet op mijn handjes zitten en met tranen in mijn ogen sorry zeggen. Dat heeft te maken met normaal sociaal gedrag vertonen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:22

Emmaa_ schreef:
Ho ho dames, rustig aan :) Niemand verwacht hier dat iemand aan z'n voeten ligt. Wat mensen die niet in een supermarkt werken vaak niet zien is dat er mensen zijn die echt ongelofelijk asociaal tegenover supermarktpersoneel zijn. Er zijn dingen naar me gegooid, mensen die hun kleingeld zo op de band flikkeren waardoor alles ertussen valt en ik moet gaan graven. Ja, het hoort bij in een supermarkt werken, maar een klant die mij respectvol behandeld zal ook altijd respectvol terug behandeld worden. Dat heeft niks te maken met superieur zijn, net zoals dat ik me niet onderdanig hoef op te stellen tegenover klanten. Als je een grote bek geeft tegen mij ga ik niet op mijn handjes zitten en met tranen in mijn ogen sorry zeggen. Dat heeft te maken met normaal sociaal gedrag vertonen.

_/-\o_ You go girl! Of bonnetjes uit je handen trekken. Ik ben zo blij dat ik een weekje vakantie heb nu.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:23

Emmaa_ schreef:

Als iemand geld naar je gooit is dat natuurlijk hartstikke abnormaal, en dan mag je ook best wat zeggen vind ik :) maar ik doel meer op cassières die je minachtend aankijken of zich ergeren aan mensen die zich niet perfect gedragen. Een beetje de 'ik ben hier de baas want ik verkoop iets aan jou'-instelling.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:24

Emmaa_ schreef:

Precies dit, als ik gewoon netjes en met respect wordt behandeld kun je dat ook van mij terug verwachten, dan zet ik zelfs nog wel een stapje extra.

Maar als iemand zich dus zo gedraagt als hierboven wordt beschreven snauw ik net zo hard terug.

Ik ben zelfs al voor prutsmuts uitgemaakt omdat ik een kind terecht wees was de boel was aan het vermeubelen. Vond moeders niet zo leuk. En al bedreigt omdat er met vals geld werd betaald. Maar ach, achter de kassa werken is zó makkelijk.

Ben blij dat ik het maar een paar uur per week hoef en als ik het beu ben kan opstaan en weglopen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:27

Misschien hebben die meiden die minachtend kijken net echt gewoon een rotklant gehad. Net zoals dat de meneer die mij een keer uitschold voor 'you stupid whore' vast ook een rotdag zal hebben gehad. Zoals ik dan daar rekening mee houd, zou ik het ook fijn vinden als klanten er rekening mee houden als het met mij wat minder ging. Al kreeg ik gelukkig vaak complimenten over mijn vriendelijkheid (oprecht glimlachen, ouderen/invaliden helpen met inpakken). Wellicht dat zij ook dan wat meer begrip voor me hadden als ik er even niet zo bij was met mijn hoofd, omdat 5 minuten daarvoor iemand me bedreigd had oid.
Persoonlijk zou ik er echt geen nacht minder om slapen als een caissière niet naar me kijkt zoals ik zou willen, als ik m'n spulletjes allemaal maar heb en ze niet brutaal is :+
Laatst bijgewerkt door Jennifuur op 30-08-15 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:41

Er zijn zeker ongelofelijk rotte caissieres, chagrijnige mensen die er niet willen zijn. Ben ik 100% met je eens.

Maar wat KimD ook al zegt.... Als een klant mij goed behandelt zet ik met liefde een stapje extra voor ze, dan krijgen ze altijd een brede lach en dan doe ik zo vriendelijk als ik maar kan. Ook als ik aan het einde van mijn shift zit. Maar als ik net een enorm asociaal persoon aan de kassa heb gehad kan ik daar behoorlijk van ondersteboven zijn. Het is gewoon heel intimiderend, de manier waarop klanten soms met caissieres omgaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:43

Emmaa_ schreef:
Er zijn zeker ongelofelijk rotte caissieres, chagrijnige mensen die er niet willen zijn. Ben ik 100% met je eens.

Maar wat KimD ook al zegt.... Als een klant mij goed behandelt zet ik met liefde een stapje extra voor ze, dan krijgen ze altijd een brede lach en dan doe ik zo vriendelijk als ik maar kan. Ook als ik aan het einde van mijn shift zit. Maar als ik net een enorm asociaal persoon aan de kassa heb gehad kan ik daar behoorlijk van ondersteboven zijn. Het is gewoon heel intimiderend, de manier waarop klanten soms met caissieres omgaan.

Waar werken jullie dan? :o dat jullie zo vaak intimiderende klanten tegenkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:44

Ik stuur je even een PB!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:20

Arc_En_Ciel schreef:
Het irritantst vind ik eigenlijk dit topic en alle cassières die klagen over klanten. Die klanten betalen jouw salaris dus doe gewoon je werk :+ en dan doet de klant dit weer verkeerd, en dat, en dat is hartstikke asociaal.. Je bent een cassière, niet Maxima.

De titel van dit topic is algemeen "Ergernissen aan de kassa", wat betekent dat de ergernissen van beide kanten kunnen en mogen komen: klant en cassière. Als jij je nergens aan ergert, kun je dat gewoon zo schrijven of het topic voorbij scrollen. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:24

Emmaa_ schreef:

Dit dus. Dit was in mijn tijd ook al zo. De meeste bezoekers waren vriendelijk, maar er zaten een paar flink rotte appels tussen en als je die ook nog eens allemaal op één dag hebt...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:30

verootjoo schreef:
Emmaa_ schreef:

Waar werken jullie dan? :o dat jullie zo vaak intimiderende klanten tegenkomen.

In de Randstad is het af en toe echt erg hoor. Sta wel eens in de rij en hoor dan een klant klagen over de cassière. Heb wel eens tegen zo'n klant gezegd: "Misschien heeft ze vanmorgen wel een heel naar bericht te horen gekregen" of "Ik zou me ook niet vrolijk voelen als ik al een paar nachten niet goed heb kunnen slapen". Die laatste betrof een kennisje van mij die nog in de supermarkt werkt. Er is er ook eentje die standaard chagerijnig is, maar dan wacht ik mijn beurt wel af in een andere rij.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:50

Ik ben over het algemeen vriendelijk en beleefd, maar ben soms zo druk in m'n hoofd dat ik vergeet te groeten oid.
Blijf wel altijd netjes, óók als ik bijna ontplof omdat er een bejaarde met 1,5 voet in het graf net voor me de rij in duikt (uiteraard wanneer er geen andere kassa's open zijn) en bekant 10 minuten doet over karretje uitladen, 5 minuten over het afrekenen en weer 10 minuten over het karretje weer inladen ondertussen beide banden bezet houdend. :x |o ^) >;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:04

lor1_1984 schreef:
Ik ben over het algemeen vriendelijk en beleefd, maar ben soms zo druk in m'n hoofd dat ik vergeet te groeten oid.
Blijf wel altijd netjes, óók als ik bijna ontplof omdat er een bejaarde met 1,5 voet in het graf net voor me de rij in duikt (uiteraard wanneer er geen andere kassa's open zijn) en bekant 10 minuten doet over karretje uitladen, 5 minuten over het afrekenen en weer 10 minuten over het karretje weer inladen ondertussen beide banden bezet houdend. :x |o ^) >;)

Dat laat ik niet toe, zeker niet als ik zelf ook met maar een paar dingen in de rij stà. Als die oudere generatie nu komt aanwaggelen met maar een paar dingen, en achter me gaat staan terwijl ik een volle kar heb bied ik meestal ook aan of ze even voor willen gaan.

Maar zomaar voorgaan, echt niet, daar word ik ook brutaal van. Zeg er ook altijd even bij 'Als u dat nou even gevraagd had.... ook jeugd laat oudere mensen voor.'

Ook als ik als cassiëre zit en ik zie dat iemand doen 'zonder toestemming' dan zeg ik 'volgens mij was die mevrouw/meneer voor, of vergis ik me?' Meestal verontschuldigen ze zich dan aan diegene wat eerst in de rij stond en meestal zeggen die mensen dan ook wel 'Nou vooruit, ga uw gang.'

Hetzelfde geldt voor kinderen, schreeuwende, blèrende, zeurende, jengelde kinderen moeten altijd wachten. En als ze dan stil zijn en er met u gesproken kan worden, help ik ze.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:27

Ze drong niet voor, we liepen tegelijkertijd richting de kassa en zij was er net iets eerder dan ik. :)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:36

Een klant ziet misschien 2-4 cassieres per week? Een cassiere ziet een paar honderd klanten per dag. Er zullen dus meer cassieres zijn met verhalen over klanten, en klanten over cassieres denk ik zo.

En natuurlijk zeur je tijdens je werk niet, hoor je altijd een glimlach op je gezicht te hebben en de klant als koning te behandelen, maar ik denk dat ook de cassieres dit topic gewoon een beetje als uitlaatklep gebruiken :P

In de paardenwereld erger ik me ook weleens dood aan klanten, zeur ik ook niet over, maar als er een topic zou zijn over ergernissen in de paardenwereld zou ik er ook een hoop hebben :o

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 19:52

Een caissière mag wat mij betreft zeker ergernissen hebben, dat is ten slotte menselijk, zolang de klant hier maar geen last van ondervind. Zo heb ik een aantal collega's die echt laten merken aan klanten dat ze even geen goede dag hebben. Hierbij staren ze de klant op een vervelende manier aan, komt er een sarcastische goedemiddag tot ziens uit, waar ik mij als caissière die er naast zit soms ook kan ergeren. :') Een klant kan er niks aan doen dat jij een slechte dag hebt.

Al een aantal keer heb ik klanten mee gemaakt, waar mijn haren recht van overeind gingen staan. Een mevrouw wilde graag een spoedservice laten maken van een speciaal formaat foto's. Helaas kunnen wij geen spoed aanvragen verwerken, wat ik mevrouw rustig probeerde uit te leggen. Nouja mevrouw wilde toch de manager spreken (nog best begrijpelijk) dus hem er maar bij geroepen. De manager stond op dat moment beneden in het magazijn en het duurt ongeveer 5/7 minuten om boven te komen. Mevrouw begon na ongeveer 4/5 minuten mij uit te kafferen en te roepen dat ze wel wat beter te doen had. Toen zij weg liep kwamen er worden uit die ik hier niet eens durf neer te zetten. Ik stond er even met mijn mond vol tanden naar te kijken.

Helaas ook al een aantal klanten mee gemaakt die op een woensdag de spot drijven met me, dat ik een studie moet zoeken of dat ik niet moet spijbelen, want dan moet ik voor altijd hier blijven werken. De klanten realiseerde zich niet dat ik elke woensdag vrij was van mijn opleiding en ik een dagje extra geld wilde verdienen.

De discussie klein bedrag met €50 betalen, snap ik eerlijk gezegd niet. Hier erger ik mij totaal niet aan. Gel is ten slotte geld. De mensen die met groot geld betalen worden gelukkig snel weer gecompenseerd door vele mensen die alleen maar af moeten van hun kleingeld.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:05

Ha ha ha, heb ook wel eens naar mijn hoofd geslingerd gekregen dat ik maar eens een opleiding moest volgen. Laat ik nou een dusdanige stapel diploma's hier hebben liggen, waar diegene niet alleen haar hele woonkamer mee kan behangen. Punt is alleen dat ik helemaal gestoord werd van kantoorwerk, of eigenlijk: van het op kantoor zitten. Het werk was zo af, maar dat verplicht binnen zijn en zoveel mogelijk op je werkplek moeten blijven.... Niet aan mij besteed. Wat kunnen mensen een vooroordelen hebben op dat gebied: alsof je achterlijk moet zijn om in een winkel te gaan werken. Sommigen moeten het noodgedwongen, omdat er geen werk is voor hun "niveau". Anderen vinden het gewoon veel leuker, omdat ze dan nog eens wat meemaken. Ik kwam nooit met iets zinnigs te vertellen thuis toen ik nog op kantoor zat, werd er zelfs kriegel van: dag in dag uit hetzelfde, voorspelbare. In de winkel werd het al wat "spannender" en in Amsterdam maak(te) ik elke werkdag van alles mee.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 20:16

Het kleine bedrag met een briefje van 50,- of 100,- betalen is bij ons dus wel een probleem soms.
We hebben een wisselgeld-kluisje, maar ook daar zit soms voornamelijk (groot) briefgeld in.
En als je dan een stuk of 6 klanten achter elkaar hebt, word het echt verdomd lastig.
Gelukkig hebben we ook veel vaste klanten die of pinnen, of begripvol reageren en proberen klein bij te geven.

Over ergeren gesproken, buitenlandse mensen die geen woord nederlands of engels kunnen, en dan behoorlijk druk gebarend en/of lichtelijk agressief proberen duidelijk te maken wat ze willen.
Sorry, je bent in nederland, ik ga geen cursus pools, bulgaars etc volgen maar wil best tegemoet komen door een beetje steenkolen engels/duits te brabbelen.
Als dat ook niet begrepen word kan ik je helaas niet helpen.

Ook de neerbuigende klanten kunnen van mij de boom in, net als klanten die denken alles maar te kunnen zeggen (voorbeeld: man van middelbare leeftijd komt sigaretten halen, ik vraag of meneer nog iets anders had gewild... Antwoord: ja, een tongzoen)
Zonder mij geen sigaretten, snoep etc, dus een klein beetje wederzijds respect is wel op z'n plaats.