Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:47

Oh, fijn! Bevalt het? Ik vond hem op de site al erg mooi maar toen ik hem gisteren zag staan werd ik helemaal verliefd. Ik heb graag een hoog bed en het hout vind ik prachtig. En die extra laderuimte lijkt me ontzettend handig :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:54

Ik wilde dat bed ook, maar vond hen ook nogal duur. Wij zijn voor de Brimnes gegaan :) Op termijn komt er nog wel eens een mooier bed. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:22

Ik heb al 3 jaar een goedkope van de jysk , ik wil eigenlijk een nieuwe maar van een kale kip kan je niet plukken :P . Bed ligt niet lekker meer en hij raakt gewoon af ..

Afbeelding

Deze :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:46

Gefeliciteerd Yasmine! :D
mooi bed!!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 08:24

Gefeliciteerd yasmine! Lekker geshopt dus :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:24

Gefeliciteerd Yasmine!
Ik ga vandaag bellen wanneer ik de sleutel krijg van mijn huis. Staat nog geen datum vast..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 10:39

Yasmine schreef:
Oh, fijn! Bevalt het? Ik vond hem op de site al erg mooi maar toen ik hem gisteren zag staan werd ik helemaal verliefd. Ik heb graag een hoog bed en het hout vind ik prachtig. En die extra laderuimte lijkt me ontzettend handig :)

Hij is inderdaad erg mooi. De laderuimte is erg ruim, wij kunnen er echt veel in kwijt!
Helaas hebben wij vochtproblemen in ons huisje en zijn we daarom continue schimmel van de onderkant van het bed aan het poetsen ;( Lang leve een lakse huisbaas..

Wij hebben ook toevallig hetzelfde dekbedovertrek op het bed liggen als ze op de plaatjes bij de ikea hebben, terwijl we ze onafhankelijk van elkaar hebben uitgezocht. Zagen later pas die ikea foto's, haha

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 10:56

Zo, de meeste spullen gaan nu weg met de verhuisbus! Nog een paar doosjes morgen...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:18

Ik heb met Kerst nog een hoop kleine dingetjes gekregen. Sponsjes, schoonmaakdoekjes, schoonmaak middel. Oh ja, ik moet straks een heel huisje gaan schoonhouden :+
Ik ben zo benieuwd wanneer ik meer hoor voor het contract etc. Officieel volgende week, maar dan ben ik op vakantie := (en ik weet niet of ik dan bereikbaar ben).
Straks even naar het huisje, voor de overdacht van de inboedel kort te sluiten en contractje op te stellen.

Purny loves New York volgens mij :P Inderdaad wel wat druk behang, maar wel mooi! Zijn alle wanden zo?

Yasmine, gefeliciteerd :)
Dat bed is inderdaad heel mooi! Ik zal eerst mijn eigen bed gewoon meenemen waarschijnlijk. Of ik moet wat centjes over houden :P Ik heb nu een van de goedkoopste bedversies van de Ikea.

Milatje, weet je al meer wanneer je de sleutel krijgt?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:07

Laurahh schreef:
Hij is inderdaad erg mooi. De laderuimte is erg ruim, wij kunnen er echt veel in kwijt!
Helaas hebben wij vochtproblemen in ons huisje en zijn we daarom continue schimmel van de onderkant van het bed aan het poetsen ;( Lang leve een lakse huisbaas..

Wij hebben ook toevallig hetzelfde dekbedovertrek op het bed liggen als ze op de plaatjes bij de ikea hebben, terwijl we ze onafhankelijk van elkaar hebben uitgezocht. Zagen later pas die ikea foto's, haha

Laderuimte is ook hetgeen wat me zo trekt, maar het probleem is wel dat mijn bed sowieso tegen de muur moet staan met één lange zijde dus de helft ben ik al kwijt. Maar ik vind hem gewoon zo mooi <3
Wat rot dat je zo'n vochtproblemen hebt dat je schimmel aan je bed hebt :\ Hopelijk is het snel opgelost. Maar dat verhaal van de lakse huisbaas ken ik, vriendin van me heeft zo'n vochtproblemen dat de condensatie na één nacht van de muren druipt...

Zo spannend, Tancreda! Wanneer mag je erin of weet je dat nog niet? Een heel huisje voor jou alleen, lijkt me zó heerlijk :) Neem je inboedel van de vorige eigenaar over?

Bij mij begint ook alles vorm te krijgen! 15 januari mag ik erin. Ik heb overname van internet- en televisieabonnement gisteren geregeld, dat wordt allemaal aangesloten op 16 januari. Heb ook een erg mooie bank besteld, maar die kon ten vroegste 7 februari geleverd worden omdat ik het in het weekend wou ivm werk (ik begin maandag op m'n nieuwe werk en vind het stom om meteen de tweede week een halve dag vrij te vragen gewoon voor het leveren van een bank...). Alleen moet ik nu sowieso de 16de vroeger van het werk weg voor m'n internetaansluiting, dus even navragen of ik die vrijdag m'n bank niet geleverd kan krijgen. Morgen ook nog eens naar het appartement gaan kijken om enkele maten op te meten.

Alleen vind ik dus écht geen tv-meubel naar mijn zin :+ Er moet een dvdspeler en digitale tv-box in kunnen, en liefst ook plaats voor dvd's (niet in een lade maar open, zodat je de dvd's kan zien) maar ik vind niets dat voldoet. Alles heeft deurtjes, geen plaats voor een dvdspeler of is te duur. Qua boekenkast ben ik er wel uit, dat wordt deze <3
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/produ ... /S79907725

Nu nog een goede, mooie (en vooral betaalbare :P ) buffetkast en dan is het compleet *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:27

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:39

Ik word er nu al gek van, zal blij zijn als het voorbij is en ik de deur op slot kan draaien. :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:47

Zit je er al in, Konstantine? Kan me inbeelden dat je het beu bent, verhuizen is zoooo'n gedoe :=

Ik word vooral gek van het continu rondrijden van hier naar daar om alles te verzamelen. Ikea, Blokker, Action, Leen Bakker, weer een keertje naar de Action omdat ik iets vergeten ben en dan nog een keer naar al die elektrowinkels waar eindeloze files zijn 8)7 Gelukkig heb ik net 3 weken vakantie gehad want ik had die niet alleen in het weekend kunnen doen.

Dat tvkastje zag ik vanmiddag in de Leen Bakker vanmiddag maar het hout past niet bij het parket en mijn andere meubels, en zo is het altijd wat :')

Bank is deze geworden! Ben er erg blij mee, hij was erg betaalbaar voor een hoekzetel (€250) en hij zit heerlijk :j
http://www.domomeubelen.be/content/prod ... u23201.jpg

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:23

We zijn nu bezig, hopelijk kunnen we er in de loop van de nieuwe week in.
Ik herken je gevoel over het rondrijden, we zijn ook alweer heel de dag bezig en nog niet klaar :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:09

Yasmine zo herkenbaar :') , ik ging op mijn fiets met rek ervoorop en een mand erop de winkels af (arme fiets :') )

Had nog 5 euro extra korting , dus op de gok gekocht. Moet nog even in elkaar := , voor 20 euro ipv 50 euro , ach wie doet me wat :+

Gaaf je bank wauuuwww <3

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:09

Oh leuk nog een topic over het huis uit gaan :)
Ik wil graag meepraten.. als jullie dat oke vinden haha

Ikwil graag gaan samenwonen met mijn vriend eind 2015.
Hij woont in lelystad en ik in heukelum (2,5 uur met de trein, 5 kwartier met de auto :O ).
Het reizen is nogal een opgaaf en willen graag bij elkaar zijn dus gaan samenwonen.
Wilde het liefst een gulden middenweg, tussen amsterdam en leerdam (ivm ons werk).
Dus hebben gekozen voor Houten.
Nu zijn we er achter gekomen dat we niet in aanmerking komen voor huren via de woningbouwcorporatie omdat we niet werken of wonen in die regio (moet minimaal 6 jaar zijn 8)7 ).
Dus dat valt af helaas...
Nu moeten we of particulier huren, of kopen of in de buurt van zijn huis of in de buurt van mijn huis gaan huren..
Erg lastig allemaal.
Hebben jullie tips :)
Vind het lastig.. zie ook door de bomen het bos niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:05

Facebook?Marktplaats? Of een andere woonplaats? , hmm ik ben dan als Fries ook vrij verwend :P

Off Antikraak

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:13

Ik zou vooral Funda op je telefoon installeren en misschien bij makelaars daar in de buurt eens informeren of zij je ook op de hoogte kunnen houden.
En misschien wel een briefje in de supermarkt daar hangen. Klinkt misschien heel suf en ik weet niet of het werkt, maar hier in de omgeving zijn vaak mensen die een veredelde garage verhuren als woning, maar die zijn altijd zo snel weg dat je dat echt via-via moet horen.

Tv-meubel vind ik ook erg lastig! Ik wil eigenlijk graag een kast waar je de tv in kunt stoppen, kastje dicht, tv weg. Dat je niet altijd naar dat achterlijk plat, zwart ding zit te kijken :') (ik vind een tv geen mooi object, wel functioneel af en toe).
Gelukkig heb ik nog een half jaar.

Tancreda heeft ook nuttige kerstcadeaus gekregen :+ Ik ook, een strijkplank, dinerborden die ik heel graag wilde (heeft mijn moeder drie dorpen voor langs moeten rijden, omdat ze overal maar 2 of 3 borden in het grijs op voorraad hadden, en ik moest er 6 hebben :') ), theedoeken, handdoeken, puddingschaaltjes, pollepel en een eiersnijder van mijn zusje :D Ben er allemaal heel blij mee. En nu zitten ze me alweer nieuwsgierig te maken met 'We hebben al een verjaardagscadeau'.
Ik moet ook nog steeds een lijstje maken met wat ik voor mijn verjaardag aan nuttige dingen kan vragen als mensen naar mijn cadeauwensen vragen.

Met kerst had ik nog iets best wel liefs. Moeder van mijn vriend vroeg aan mij: 'Heb je al een bestek? Want hier (de kinderen) krijgen allemaal een bestek voor hun verjaardag als ze uit huis gaan.' Eh, ja die heb ik al :* 'Oh, nou dan krijgt T. iets anders voor zijn verjaardag!' Niet zo grappig op zich, maar een paar dagen van te voren had ze nog een opmerking gemaakt van 'We zullen nog wel zien of ze echt gaan samenwonen.'
Dus ik was best blij dat ze toch wel gewend is dat we de kans toch best groot is dat haar kleine manneke bij mij intrekt :o

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:18

Ik kom even bij jullie binnenvallen, ben een stille meelezer.
Ik heb geen concrete plannen om op mezelf te gaan wonen nog maar vindt het wel interessant om al wat dingen te lezen en te weten, kan nooit kwaad. :D
Nu kom ik zelf uit een klein dorp in Overijssel, en ik was wel benieuwd hoe bij jullie de huurprijzen ongeveer liggen. Hier betaal je voor een appartement met 1 slaapkamer in het centrum al gauw 700 euro kale huur. Is dan wel een heel nieuw appartement en pal in het centrum maar toch. Ik vind dit redelijk prijzig en daarom was ik benieuwd hoe de prijzen bij jullie ongeveer liggen?
Wat meer buitenaf is hier goed te doen maar zijn vaak oude appartementen en in slechte buurten dus ook niet echt te doen. Hier moet je het hebben van particuliere huur merk ik..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:27

Hoi Maai_ke,
Hier is dat met huurprijzen wel redelijk vergelijkbaar. Ik woon in een dorp bij Eindhoven en daat betaal je ook al snel 650 euro kale huur voor iets waar je in kunt wonen. Van de woningstichting is wel iets goedkoper, maar daar is echt niet tussen te komen.
En volgens mij geld dat ook voor in Eindhoven zelf.
Hier in t dorp staan geen nieuwe appartementen, allemaal minimaal 20jaar oud.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:36

Ik woon in België dus aan mij heb je waarschijnlijk niet veel, maar ter vergelijking: ik woon in een drukke stad met veel vraag naar appartementen (veel studenten en beginnende werkmensen die nog blijven hangen na hun opleiding omdat het centraal ligt en dichtbij Brussel is) en ik huur voor €510 kale huur. Geen meubels, maar het appartement is behoorlijk nieuw met mooie nieuwe keuken keuken, woonkamer, balkon, 1 slaapkamer en badkamer. Met €25 onderhoudskosten + internet, elektriciteit, verwarming en water kom ik uit op ong €600 per maand.

Ik weet niet hoe de prijzen in NL liggen maar 700 kale huur voor 1 slaapkamer vind ik echt duur :oo Is het op z'n minst een groot appartement waar je zo'n prijzen voor betaalt? Hier vind je ook wel appartementen met 1 slaapkamer voor €700 maar dat zijn dan erg ruime, moderne appartementen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:42

Dank voor jullie reacties!

Renske: Hier geldt dat hetzelfde inderdaad. Woningstichting is niet te doen voor mensen zoals mij, teveel inkomsten en anderen hebben voorrang met urgentie. Dat ligt dus wel redelijk gelijk bij ons.
Yasmine: Wauw, dat is echt niet duur, hier komt er gauw 100 euro overheen aan gas water licht etc. Zijn best wel ruime appartementen hoor, en heel nieuw en in het midden van het centrum. Met balkon, slaapkamer, douche, wc, bergruimte, keuken. Dat geld wat jij betaald kan hier alleen particulier en dat is dan inclusief. Maar om daar tussen te komen moet je echt geluk hebben. ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 07:52

maai_ke schreef:
Ik kom even bij jullie binnenvallen, ben een stille meelezer.
Ik heb geen concrete plannen om op mezelf te gaan wonen nog maar vindt het wel interessant om al wat dingen te lezen en te weten, kan nooit kwaad. :D
Nu kom ik zelf uit een klein dorp in Overijssel, en ik was wel benieuwd hoe bij jullie de huurprijzen ongeveer liggen. Hier betaal je voor een appartement met 1 slaapkamer in het centrum al gauw 700 euro kale huur. Is dan wel een heel nieuw appartement en pal in het centrum maar toch. Ik vind dit redelijk prijzig en daarom was ik benieuwd hoe de prijzen bij jullie ongeveer liggen?
Wat meer buitenaf is hier goed te doen maar zijn vaak oude appartementen en in slechte buurten dus ook niet echt te doen. Hier moet je het hebben van particuliere huur merk ik..

Ik betaal €650,- all in voor een kleine bovenwoning op ong 5 minuten fietsen van het centrum. :)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 09:47

Rebecca schreef:
Facebook?Marktplaats? Of een andere woonplaats? , hmm ik ben dan als Fries ook vrij verwend :P

Off Antikraak

Ja, dus eigenlijk toch particulier dan...
Vaak zitten daar wel weer meer haken en ogen aan, maarja dat leg je natuurlijk wel weer vast in een contract.

renskep schreef:
Ik zou vooral Funda op je telefoon installeren en misschien bij makelaars daar in de buurt eens informeren of zij je ook op de hoogte kunnen houden.
En misschien wel een briefje in de supermarkt daar hangen. Klinkt misschien heel suf en ik weet niet of het werkt, maar hier in de omgeving zijn vaak mensen die een veredelde garage verhuren als woning, maar die zijn altijd zo snel weg dat je dat echt via-via moet horen.

Ja die heb ik idd al op mijn telefoon :)
Maar makelaars doen alleen koop toch? Geen huur?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:12

Ik betaal 311 per maand aan kale huur, is wel een studio en 3,5 km van het centrum af haha. Maar er zit wel een groot winkelcentrum op 50 m afstand met 150 winkels :)