Konstantine schreef:Wat een handig lijstje! Ik zal kijken welke artikelen uit mijn kerstpakket bruikbaar zijn, het onbruikbare eruit halen en dan aanvullen.
Ik bedenk me net dat wij wel iemand kennen die het niet heel breed heeft, maar net niet zo weinig heeft dat ze recht op de voedselbank heeft.
Dat is lief/leuk en zal diegene vast blij mee zijn (maar onthoud dat het voor iemand ook heel moeilijk kan zijn zoiets te accepteren/schaamte ed, dus niet te teleurgesteld zijn als je een wat lauwere reactie krijgt als je verwacht had van tevoren).
Ook leuk is daarin bijv. zaadjes te doen van keukenkruiden, bij de action/xenos kon je ze vinden, weet niet of je ze nu nog hebt want het is totaal buiten het seizoen, dan kan diegene over een paar maandjes zelf keukenkruiden kweken (en tja keukenkruiden zijn smaakmakers dus daar heeft diegene dan lange tijd plezier van).
Bij een tuincentrum/bouwmarkt kun je ze ook wel vinden maar dan zijn het vaak wat grotere verpakkingen (meer zaadjes dus ook wat duurder).
Bij de action was het afgelopen jaar 70 ct voor 6 zakjes zaad en daarin hadden ze 2 verschillende soorten, dus 12 kruiden in totaal (basilicum, bieslook, rozemarijn, rucola, koriander, salie, tijm, munt, oregano en nog wat
)
Wil je het goed doen haal dan ook een zak tuinaarde erbij (en potjes als je verwacht dat diegene het niet heeft).
In het voorjaar kun je ook denken aan zaden/zaadjes voor tomaten/courgette/paprika's etc, kunnen allen ook op het balkon gekweekt worden in een (grote) pot en kan toch schelen in de wekelijkse terugkerende kosten voor verse groenten