Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:02

Je bedoelt een submenu? Weet eigenlijk niet of je daar een plugin voor nodig hebt, of dat je dat bij je pagina's in kunt stellen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:07

Snel even een site genomen die dat heeft. Ik bedoel van die kopjes zoals home, fashion, beauty,...... met hun onderverdelingen.
Geen idee of het een submenu is, daarom dat ik het zo even plaats nog :)

Zou dit mogelijk zijn om ook te plaatsen of vereist dat andere maatregelen :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:09

Volgens mij heeft wordpress de mogelijkheid om subcategorieën aan te maken. Dus dat je een categorie dieren maakt en in die categorie dieren krijg je de categorieën paarden en honden. Hoe zich dat dan uit in je pagina weet ik niet, ik heb er nog niks mee gedaan.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:11

aan een balkje in de zijkant, had het graag bovenaan een uitklapbaar gehad :)
Zal even doorzoeken :)

Bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:12

Ik heb wel verschillende kopjes voor mijn blog, wishlist en info, maar weet niet of dat helemaal is wat je bedoelt...

*zucht*
Ik wil mijn post voor morgen alvast schrijven en heb tig swatches, maar ik kan maar niet besluiten welk lakje ik wil posten morgen _O-

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:13

Bovenaan in je menubalk? Ik weet dat je die kan aanpassen, maar weet niet wat daarin de mogelijkheden zijn. Misschien kan je daar eens mee gaan spelen?

Edit: je kan inderdaad categoriën aan je menubalk toevoegen. Dan krijg je dus naast Home en About me ook de categoriën die je aanvinkt te zien.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:18

Dorus schreef:
Bovenaan in je menubalk? Ik weet dat je die kan aanpassen, maar weet niet wat daarin de mogelijkheden zijn. Misschien kan je daar eens mee gaan spelen?

Edit: je kan inderdaad categoriën aan je menubalk toevoegen. Dan krijg je dus naast Home en About me ook de categoriën die je aanvinkt te zien.

Hoe dan :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:21

In je dashboard in die lijst met opties links staat een optie menu's, in dezelfde groep als waar je je lay-out kan aanpassen, daar kan je je menu zelf inrichten. Ik kan het even niet uitgebreid uitleggen, want ik zit op mijn werk, maar het is heel eenvoudig te vinden. Ik gok dat als je zelf even gaat zoeken je hem vanzelf vind.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:24

Dank je wel :)
En zeker bedankt voor de moeite !

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:36

Jeetje weer helemaal bij gelezen hier. Zelf ook weer een blog geplaatst ook al heb ik niet heel erg veel inspiratie. Hoe doen jullie dat? want ik heb nu al meer dan een week niets meer geplaatst dus vond dat ik weer wat moest doen maar wist het echt niet meer.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:39

Ik haal mijn inspiratie overal vandaan, wat ik dit weekend gedaan heb, hoe de vakantie was. Hoe het op sportgebied gaat, wat mijn favoriete quotes zijn. Enz. Veel zie je ook al op andere blogs, maar origineel zijn is tegenwoordig nogal moeilijk en uiteindelijk is het toch wat jij het liefste kwijt wilt. Althans zo denk ik erover. ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:44

Ik ben niet echt op zoek naar inspiratie, maar heb soms van die momenten dat ik gewoon begin te typen. vaak tussendoor op het werk, dus dan plak ik het in een Word bestanden op een stick en zet ik het thuis online. Ik ben er ook niet naar op zoek origineel te zijn, ik doe gewoon mijn ding, omdat ik dat leuk vind. En ik ben van mening dat je ook niet een origineel onderwerp hoeft te hebben om op te vallen, je valt op door je schrijfstijl en alles wat er omheen zit.
Ik heb wel heel veel ideeën in mijn kop zitten van dingen die ik wil doen en wil uitwerken in een blog, maar tot nu toe ontbreekt het mij aan tijd daarvoor. Ik moet ook nog iets verzinnen om mooie foto's te maken. We hebben wel een hele mooie tafel tegen een witte muur aan, maar die staat vaak helemaal volgebouwd dus zo handig is dat nog niet.
Binnenkort gaan we waarschijnlijk de computer- en logeerkamer verbouwen en dan kan ik misschien ook een hoekje inrichten om foto's voor bij mijn blog te maken.

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:45

Dorus schreef:
Ik ben niet echt op zoek naar inspiratie, maar heb soms van die momenten dat ik gewoon begin te typen. vaak tussendoor op het werk, dus dan plak ik het in een Word bestanden op een stick en zet ik het thuis online. Ik ben er ook niet naar op zoek origineel te zijn, ik doe gewoon mijn ding, omdat ik dat leuk vind. En ik ben van mening dat je ook niet een origineel onderwerp hoeft te hebben om op te vallen, je valt op door je schrijfstijl en alles wat er omheen zit.
Ik heb wel heel veel ideeën in mijn kop zitten van dingen die ik wil doen en wil uitwerken in een blog, maar tot nu toe ontbreekt het mij aan tijd daarvoor. Ik moet ook nog iets verzinnen om mooie foto's te maken. We hebben wel een hele mooie tafel tegen een witte muur aan, maar die staat vaak helemaal volgebouwd dus zo handig is dat nog niet.
Binnenkort gaan we waarschijnlijk de computer- en logeerkamer verbouwen en dan kan ik misschien ook een hoekje inrichten om foto's voor bij mijn blog te maken.

Precies wat jij zegt dus. Voor mij is mijn blog ook echt gewoon 'mijn' plekje.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:40

ahhh bloggen is best veel werk... zeker als je dagelijks iets wilt posten en in mijn geval wil ik het voornamelijk bij het reviewen van artikelen houden en dat kost best even tijd. Ook foto's maken om op je blog te zetten kost best wel even tijd. Hoe combineren jullie bloggen met jullie andere bezigheden als studie en baan? Besteden jullie er veel tijd aan?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:06

's Avonds als ik klaar ben met studeren schrijf ik de artikels en als pauze (als ik niet op school zit en thuis studeer) maak ik de foto's. Maar op mijn blog zie je nooit echte foto's omdat het mij niet lukt :P
Maar ik oefen ;)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:05

Ik blog wanneer ik tijd heb. Dat betekend dat ik soms drie blogs per week heb en soms niet één per week.
Ik vind het ook leuk om blogs bij te lezen. Andere ideetjes op te doen, of mee leven met andere bloggers die ik inmiddels beter heb leren kennen en die bloggen over het "thuisfront, hun ziekte, of hobby" Daar gaat ook veel tijd in zitten.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:33

Handig die plugin Chans! Jammer dat je zoiets bij blogger niet hebt..

Murthul, fijn dat alles weer goed werkt nu!

Polivy, haha leuke post! Herkenbaar!

Ik had ook weer inspiratie na een klopjacht gisteravond :D
Mr.Dork - Hij, ik en onze klopjacht op muggen.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:19

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:35

Leuke post weer Mear. Maar ik vroeg mij af hoe heb jij dat Facebook icoontje bij je blog gekregen. Ik heb nu al zoveel geprobeerd en het lukt maar niet.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:38

Ik heb er 3 staan, welke bedoel je Geerte :D?

Oh thanks Chans! Zal dat eens op mijn gemakje uitzoeken :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:38

Die grootte aan de rechterkant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:40

Ik krijg dat ook voor geen meter voor elkaar... had een hele stap voor stap beschrijving gevonden, maar het lukt gewoon niet...

Ik heb ook weer een post online :D
Mijn favoriete lak

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:59

Oke hier een uitleg er van :)

Je gaat naar: https://developers.facebook.com/docs/re ... /like-box/

Die gegevens vul je in, height staat op 200 bij mij, maar heb ook de stream uitstaan.
Dan klik je op -Get code- en dan kopieer je de iFrame code.

Bij Blogger ga je gewoon naar je 'Indeling' en dan 'Een gadget toevoegen'. Bij het kopje Algemeen staat, als je naar beneden scrollt, 'HTML/JavaScript'. Die moet je aanklikken, het een titel geven en je iFrame inplakken.

That's it :D

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:01

Oh, leuk kleurtje Anc! Heb een reactie ook achtergelaten :) Heb besloten niet meer alleen hier te reageren op Blogs, maar ook op de blogs zelf. Da's toch veel leuker om daar een reactie te ontvangen :)

Vind wel dat je blog zwaar oogt door de donkere kleuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:06

Thanks, leuk!

Ik weet het, maar dat is expres ;)
Kan moeilijk een blog DarknTwisty noemen met een roze lay out...
:')

En dat heb ik geprobeerd, maar dat pakt hij dus niet bij mij.
Edit: en nu dus wel...
Maar is hij dan wel gelijk aan je FB pagina gekoppeld?