[INFO] Cadeau topic - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:35

Bij gebrek aan creativiteit, even een berichtje hier. Misschien kan iemand mij helpen iets leuks te verzinnen :)

Een aantal maanden heb ik leuk contact met een jongen uit Amerika, reisjes heen en weer zijn we al aan het plannen maar dit gebeurd begin 2017.

Nu wil ik hem een klein, lief soort van kerstpakketje sturen, met wat kleine dingetjes er in.
Ik wil niet teveel etenswaren er in stoppen, want ik weet niet hoeveel er toegestaan is. Ik wil sowieso roze koeken er in stoppen, want die wil hij heel graag proberen :)
Maar ik wil ook wat orginele dingetjes er in stoppen, alleen ben ik niet zo orgineel :')

Heeft iemand ideeën? :D

mirriezz

Re: [CENTRAAL] Cadeau topic - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:17

Hoi Just Sanne!

Ten eerste: ik neem aan dat je met Amerika de USA bedoelt?
Je mag daar -mits je het aangeeft- vrij veel naartoe sturen. Wapens zijn een beetje lastig, eten is vaak Ok. Extra zekerheid heb je met eten in verpakking en door melkproducten te mijden. Kaas kan bijvoorbeeld ivm mkz een probleem geven.

Dingetjes als (niet zelfgemaakte) stroopwafels in verpakking, wilhelmina-pepermunt, pepernoten en dropjes moeren dus geen problemen opleveren.

Daarnaast wil je originele dingen erin stoppen... Wat versta jij onder origineel? Is dat iets zelf geknutseld, of iets typisch Nederlands dat niet zo vanzelfsprekend is als tulpen en klompen, of zoek je naar iets origineels gewoon algemeen als kerstcadeautje?

Ik zou er in elk geval een kaartje hij doen met een leuk berichtje. Misschien is het ook grappig om hem zo'n touristenboekje met Nederlandse woordjes en zinnetjes te sturen?

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:30

Help...
Wat moet ik voor kerst voor me vriend kopen.
Hij weet niet wat die wilt. ik weet het ook niet wil iets speciaals geven maar niet al te duur...
Iemand tips...

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 01:27

kimberlyve schreef:
Help...
Hij weet niet wat die wilt. ik weet het ook niet wil iets speciaals geven maar niet al te duur...
Iemand tips...

Willekeurig bericht aan iedereen die tot oud en nieuw zo'n vraag stelt: wij, aan de andere kant van Bokt, kennen jouw vriend/vriendin/oma/opa/buurvrouw/vage kennis niet, dus tip 1: Specificeer.

Hieronder onderwerpen die helpend zijn voor mensen die tips willen geven:
-leeftijd van de ontvanger
-relatie tot de ontvanger (vriendje is duidelijk, maar hoe aardig je je buurvrouw vind wisselt van persoon tot persoon)
-werk/studierichting van de ontvanger
-hobbies van de ontvanger
-gezamenlijke interesses ontvanger en gever
-prijs van het cadeau
-gelegenheid waarbij het gegeven wordt
-insteek van de gever (lief gebaar,grapje/geintje, waardering laten blijken etc)
-moet het een voorwerp zijn of is een dagje weg/ervaring samen/hotelovernachting oid ook een optie?

Duss... Vanaf nu kan ik mijzelf totaan kerst quoten.

Sorry dat ik dit nav jouw bericht plaats kimberly, het komt misschien over alsof ik je niet wil helpen. Dat wil ik juist wel graag, maar op deze manier ga ik een voetbal roepen, waar jouw vriendje veel liever tennist of iets dergelijks.
Wat voor jou niet te duur is is ook moeilijk in te schatten, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 09:58

mirriezz schreef:
kimberlyve schreef:
Help...
Iemand tips...

Willekeurig bericht aan iedereen die tot oud en nieuw zo'n vraag stelt: wij, aan de andere kant van Bokt, kennen jouw vriend/vriendin/oma/opa/buurvrouw/vage kennis niet, dus tip 1: Specificeer.

Hieronder onderwerpen die helpend zijn voor mensen die tips willen geven:
-leeftijd van de ontvanger
-relatie tot de ontvanger (vriendje is duidelijk, maar hoe aardig je je buurvrouw vind wisselt van persoon tot persoon)
-werk/studierichting van de ontvanger
-hobbies van de ontvanger
-gezamenlijke interesses ontvanger en gever
-prijs van het cadeau
-gelegenheid waarbij het gegeven wordt
-insteek van de gever (lief gebaar,grapje/geintje, waardering laten blijken etc)
-moet het een voorwerp zijn of is een dagje weg/ervaring samen/hotelovernachting oid ook een optie?

Duss... Vanaf nu kan ik mijzelf totaan kerst quoten.

Sorry dat ik dit nav jouw bericht plaats kimberly, het komt misschien over alsof ik je niet wil helpen. Dat wil ik juist wel graag, maar op deze manier ga ik een voetbal roepen, waar jouw vriendje veel liever tennist of iets dergelijks.
Wat voor jou niet te duur is is ook moeilijk in te schatten, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

Klopt!
Hij is 30 jaar en echt mijn alles om het zo maar te zeggen. Hij werkt als verhuizer... hij heeft niet echt hobby's alhoewel onze gezamenlijke interesse toch paarden is. ik had qua kosten max 30 Euro ongeveer en wil hem iets geven als lief gebaar...

Voorwerp of dagje weg mag allebei.
Voorwerp is makkelijker omdat wij beide heel druk zijn.
Maar een dagje weg is ook wel leuk en maken we wel tijd voor.
Dus beide mag

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:48

Help! ik heb geen inspiratie meer :')
Ik zoek een leuk kadoo voor mijn vriend om met kerst te geven.
Ik wil geen geurtje of iets van douche pakket geven, zo saai en heeft hij al genoeg van :+
Hij houdt van voetbal en gadgets. Ook gaan we graag een weekend weg, maar dat heb ik hem 2 maand terug ook al gegeven voor zijn verjaardag. Word anders ook wel een beetje duur voor mij :')
Hij is niet van de sieraden zoals ringen, kettingen. Horloge's daar in tegen wel maar daar heeft hij er ook al 4 van.
Ohja hij is 31 en heeft niet echt hobby's :') En prijs maakt me opzicht niet veel uit.
Iemand goeie ideeen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:21

Vindt hij koken leuk?Anders een keukenset van schort,pannenlappen enz.Of een zaklamp.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:51

Een pakketje waarmee je thuis bier kan brouwen misschien? Als hij dat graag drinkt.

Of een tshirt van zijn favoriete voetbalclub of tickets voor een wedstrijd?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:21

@britta31
Mijn vriend houdt totaal niet van koken :') helaas anders wel een goed idee.

@mirriezz
Hij lust graag een biertje. leuk idee! ga eens kijken of dat wat is

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:17

Help! Iemand tips voor mij?

Ik zoek een cadeau voor mijn vader, hij houdt van;

- Oude treinen
- Oude Peugeot's
- Sokken
- Chocolade
- Lezen
- Racefietsen (en zwemmen)
- Uiterlijke verzorging

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:26

Suus__ schreef:

- Oude treinen
- Oude Peugeot's
- Sokken
- Chocolade
- Lezen
- Uiterlijke verzorging

In dat geval zou ik zeggen.. Sokken, chocolade, een boek en aftershave? Evt autowaspakketje of mooie boekenlegger.

Ik heb dit weekend een dobbelavond met mijn schoonfamilie, waarbij iedereen 3 kleine cadeautjes moet meenemen. Maar... Die moeten dus leuk zijn voor zowel puberjongens als dames op leeftijd.

Wat vinden jullie leuke 'allround' cadeautjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:49

Een notitieboekje met harde kaft is hier altijd een gewenst cadeautje! Of een set bruynzeelstiften, ook altijd handig. Een (familie)spel of wat lekkers zoals een doosje truffels. Plantjes vind ik ook erg leuk! Zowel groente als sierplanten

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:15

ik ben van plan een tijdschrift bij de primera te kopen voor de vader van mijn vriend. hij wordt 60, is schilder maar verder ken ik hem niet heel goed, maar ik kan het opzich wel met hem vinden. weet iemand een leuk tijdschrift of evt een ander cadeau? (moet gewoon een kleinigheidje zijn rond 5 euro) de quest gaf mijn moeder als suggestie maar die uitgave van december is niet echt toepasselijk dus geef ik die liever niet

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:40

Ik zoek een klein kerstcadeau voor iemand. Hij is 46 jaar en houdt van natuur en reizen (reist niet veel ivm financiën, dus geen reisdagboek oid), hij is ook wel een beetje spiritueel en doet aan yoga. Hij heeft absoluut een hekel aan kerst, maar aangezien we voor iedereen cadeautjes kopen, wil ik hem ook iets geven (Engeland, dus kerst is best groot hier)

Iemand enige ideeën?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:05

Mijn eerste ingeving mingming: een scheurkalender met voor elke dag een positieve/spirituele quote/zin/uitspraak?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:14

mirriezz schreef:
Mijn eerste ingeving mingming: een scheurkalender met voor elke dag een positieve/spirituele quote/zin/uitspraak?

En dan zou ik meteen de volgende aanraden: Happinez
Die heb ik dit jaar gehad... echt een aanrader!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:57

Hey wat een leuk idee zeg! Eens kijken of ik een leuke engelse kan vinden :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:18

Sowieso vind ik de Dille&Kamille echt een aanrader voor cadeau's :j
Ik vond het eerst vreselijk (die naam, echt te zoetsappig :') ) maar kom er nu bijna elke week :o
Had voor mijn verjaardag een cadeaubon gekregen en daar was ik heel blij mee!

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:30

Hi!

Ik zal al een paar avonden het internet af te struinen, maar ben er nog niet uit..
Wat geef ik mijn vriend voor kerst??
Ik ben benieuwd of ik hier nog goede inspiratie op kan doen :D

Wat achtergrond informatie:
- 31 jaar, Spaans (kan dus niet Nederlandstalig zijn, wel Engels of uiteraard Spaans)
- Hij is een engineer en in zijn vrije tijd erg sportief (tennis, voetbal, basketbal, fitness)
- Beetje een geek, gamen (Starcraft), strips
- Daarnaast geïnteresseerd in filosofie, yoga en Boeddhisme
- Totaal niet materialistisch (geeft niet om dure/mooie spullen) leeft juist graag minimalistisch
- Prijs van €10 - €100

Mijn laatste cadeau was een weekend weg en we gaan met kerst ook al een week cityhoppen, dus liever iets anders dan dat. Verder heb ik gekeken naar tickets voor tenniswedstrijden, interessante boeken (altijd goed bij hem), games en nog wat dingen.

Wie heeft er leuke ideeën?? :D
Het mag van alles zijn, romantisch, actief, gek, spannend, noem maar op!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:12

Mss kunnen jullie me helpen...

Een vriendin die dit jaar mee het feestje voor oudjaar organiseert, is op het briljante idee gekomen een cadeautje te kopen en dit dan te verloten. :')
Aangezien er jongens en meisjes zijn (allemaal rond de 21-22 jaar), moet het dus een 'unisex' cadeau zijn. Prijsklasse 5 euro.
Ik zit momenteel al te stressen want ik weet totaal NIKS. Kunnen jullie me helpen?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:55

Ik zou niet teveel vasthouden aan het unisex. Er zullen altijd mannen en vrouwen cadeautjes zijn en meestal komt dat wel goed.

Anders kun je altijd nog voor chocolade of iets anders eetbaars of een coole assesoire voor op het feestje gaan. Bijvoorbeeld zon Happy new year haarband.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 06:47

Een fles Jip en Janneke champagne :P

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 18:44

Suus__ schreef:

- Oude treinen
- Oude Peugeot's
- Sokken
- Chocolade
- Lezen
- Uiterlijke verzorging

Heb je al wat? Anders kun je 'm misschien een tegoedbon geven om samen naar het spoorwegmuseum te gaan.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 07:59

Tips gevraagd!

Ik ben op zoek naar een cadeau voor mijn schoonbroertje, 18 jaar en houd van voetbal en bier drinken met zijn vrienden.
Mijn andere schoonbroertje, 22 jaar en ken ik niet zo goed.
En mijn schoonouders, vader houd wel van gezelligheid, een biertje op zn tijd etc.
En moeders houd van leuke spulletjes, maar het huis staat al vol genoeg dat er niet nog meer echt bij kan :=

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:34

Dus kellie, ik begrijp dat je voor eigenlijk het hele gezin van je vriend cadeautjes zoekt?
Wat is je budget daarbij? Eventueel verschillend voor schoonbroers en schoonouders?
Heeft je vriend misschien een idee wat je ze kunt geven?