Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:56

Wat vinden jullie ervan dat je geen kindermenu mag bestellen?
Het was hetzelfde eten als 'volwassenen' alleen dan een kleinere portie, maar ons werd verteld dat we dat niet mochten. Heb toen wel een 'volwassen' gerecht besteld, maar heb de 3/4 laten staan omdat dat mij gewoon te veel is.

Anoniem

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:02

Van wie mag dat niet dan? Ik doe dat wel vaker, ik heb meestal wel zin en minstens 3 gangen maar krijg niet altijd alles op. Bestel wel vaker een kindermenu (ook voor die prijs dan) als dat is wat mij op dat moment lekker lijkt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:07

Dat ligt aan het restaurant zelf hoor :) Ik mocht ook geen kindermenu verkopen aan een klant/gast :+ Goeie reden was er niet voor, zal de prijs en het kinderverrassingdinges er bij wel zijn. Maar ergens vind ik het vreemd dat je uberhaubt een kindermenu besteld. Dat is 9 vd 10 keer patat met een snack. Ga dan naar de snackbar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:10

Tja patat met kip en appelmoes bestel ik ook niet dan. :+ Maar bij sommige restaurants zijn er ook keuzes voor een kleine portie pasta of pizza's. Dat vind ik vaak wel een fijne keuze en wordt lang niet altijd moeilijk over gedaan.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:11

ja, maar als het hetzelfde is als wat op de kaart staat, en je weet dat je het 'volwassenportie' niet op krijgt, wáárom dan niet het kinderportie bestellen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 19:15

Omdat dat soms blijkbaar niet mag, al zou ik dat wel raar vinden in een pasta of pizza restaurant. Dan heb je gewoon keuze uit klein of groot. Maar in een ander restaurant heb je bij de kindermenu's vaak alleen patat met kroket oid, ergens snap ik dan wel dat ze geen zin hebben om als een veredelde snackbar te werken. Je zou maar 10 man hebben die dat zo bestellen :=

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:51

Rintah schreef:
ja, maar als het hetzelfde is als wat op de kaart staat, en je weet dat je het 'volwassenportie' niet op krijgt, wáárom dan niet het kinderportie bestellen?

Dat mocht dus niet :P
Als ik patat wou ging ik wel naar de snackbar :+ Dit waren gewoon nachos met groenten :=
Ik vond het wat vreemd, en ook zonde want er werd veel weggegooid.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:23

Bij ons gaat kindermenu maar tot 12 jaar inderdaad, dit omdat het goedkoper is. Nu zijn de meeste porties bij ons obv gratis bijhaal (als je nog extra aardappeltjes of iets anders wil kan je dat 2x krijgen), dus we zetten sowieso wat lager in met de eerste gang. Als je daarna niet meer hoeft, prima.
Wel stom ja dat het soms niet zo gaat! Aan de andere kant, kan je niet bijvoorbeeld een voorgerecht bestellen als zijnde hoofdgerecht? Dat is vaak een stuk minder

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:07

Magrathea schreef:
Bij ons gaat kindermenu maar tot 12 jaar inderdaad, dit omdat het goedkoper is. Nu zijn de meeste porties bij ons obv gratis bijhaal (als je nog extra aardappeltjes of iets anders wil kan je dat 2x krijgen), dus we zetten sowieso wat lager in met de eerste gang. Als je daarna niet meer hoeft, prima.
Wel stom ja dat het soms niet zo gaat! Aan de andere kant, kan je niet bijvoorbeeld een voorgerecht bestellen als zijnde hoofdgerecht? Dat is vaak een stuk minder

Dat doe ik dus vaker, echter bij 1 restaurant werd het betreffende voorgerecht 1,5 keer zo duur als op de kaart stond.
En de reden? Ik bestelde het als HOOFD gerecht, niet als voorgerecht.
Daardoor was het restaurant genoodzaakt om de portie groter te maken en er aardappeltjes bij te serveren :x |o |o

Goh, misschien bestel ik HEEL BEWUST een voorgerecht als hoofdgerecht???
En het was echt niet zo dat ik alleen dat kwam eten. We waren met een gezelschap van 6, allen een voorgerecht en alleen ik een gewoon voorgerecht en een voorgerecht als hoofdgerecht. De smoes van de aardappeltjes was dus ook onzin, dat moest voor mijn tafelgenoten ook neergezet worden

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:21

Bij ons in het restaurant mag je wel een kindergerecht nemen als je aangeeft niet veel op te kunnen :j Word ook door oudere mensen vaak besteld. Nu zijn onze kindermenu's ook vaak volwassene menu's in het klein en wat minder gekruid. Zelfs het kinderijsje mag je nemen als volwassene ivm de kleine portie. Maar dan zonder de kinderverassing. Het kan toch gewoon zijn dat je niet veel op kan. Dan is het ook niet fijn en gastvriendelijk om je een grote portie toe te dwingen toch?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 01:17

Vind 't bezopen als je dan zoiets weigert. Ik neem normaal alleen de kinderkaart mee wanneer er daadwerkelijk kids zijn, maar mocht hierom gevraagd worden, no problem :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 11:19

Wij weigeren het ook. De kindergerechten zijn heel kinderachtig en bestaan meer uit friet dan iets anders. De volwassengerechten zijn tegen een kleinere prijs eventueel wel in kleinere porties beschikbaar. Bij oudere mensen doen we niet moeilijk over het kindermenu. Maar dan hebben ze dus wel een kinderachtig menu.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:23

Bij ons bestaat 't kindermenu uit keuze tussen Kipfilet, Scholfilet of een Runderburger :)
Niks kinderachtigs aan lijkt me zo?
Ik kan best begrijpen als je bijv. bij een restaurant een kindermenu hebt wat gelijk staat aan gezichtjes tekenen op de pannenkoek enzo dat 't een beetje raar is voor volwassenen / ouderen.
Maar 't is toch een kleine moeite voor de keuken om zoiets even aan te passen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:30

't Is trouwens voor de kinderen die wel van verschillende dingen houden ook leuk als er een alternatief is. Dus de keuze voor kleinere porties van normale gerechten lijkt me voor kleine eters van alle leeftijden een goede optie.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 11:38

Bij ons kun je bijvoorbeeld slibtongen krijgen bij het kindermenu. Dat is dan gewoon 1 slibtong met friet, mayonaise en appelmoes. Kun je toch beter een slibtong zo bestellen in een kleinere portie? Maar ach, ik bepaal het menu en de "regels" erbij niet. Heb er nooit een conflict over met een gast want ik denk altijd wel mee aan andere oplossingen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:03

Alleen als kids een frikandel o.i.d bestellen krijgen ze er mayonaise en appelmoes bij. Anders is het eigenlijk een klein gerechtje :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:05

Bij ons (waar ik ooit werke) konden mensen ook tegen extra betaling een voorgerecht als hoofdgerecht krijgen.
Het argument van mijn 'baas' was dat mensen toch ook stokbrood, salade, frietjes en aardappels zoveel als ze wilden op tafel kregen bij het andere hoofdgerecht.
Het is schijnbaar in het begin nogal eens voorgekomen dat mensen dan een goedkoop voorgerecht namen en zich tegoed deden aan friet, sla, brood, enz. van de persoon met het hoofdgerecht.
Daar is de prijs van het voorgerecht niet op gebaseerd.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:09

Nicolletje schreef:
Bij ons (waar ik ooit werke) konden mensen ook tegen extra betaling een voorgerecht als hoofdgerecht krijgen.
Het argument van mijn 'baas' was dat mensen toch ook stokbrood, salade, frietjes en aardappels zoveel als ze wilden op tafel kregen bij het andere hoofdgerecht.
Het is schijnbaar in het begin nogal eens voorgekomen dat mensen dan een goedkoop voorgerecht namen en zich tegoed deden aan friet, sla, brood, enz. van de persoon met het hoofdgerecht.
Daar is de prijs van het voorgerecht niet op gebaseerd.

Opzich snap ik dat Nicolletje, maar dan moet het er wel bijgezegd worden of moet het op de kaart staan!
Voor mij was het een hele nare verrassing. Mijn portie was (ongevraagd) groter gemaakt (en dus veel te veel) + dat het inplaats van 17 euro ineens 25 euro was.
Wanneer dit aan mij gemeld zou zijn, dan had ik wat anders genomen (bv het goedkoopste hoofdgerecht, wat rond de 20 euro was)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 12:21

Precies. Ik communiceer alles wat extra geld kost meteen door. Extra friet kost bij kortingsmenu's geld, dat vertel ik meteen. Evenals een petfles spa blauw. Kost ook geld en vertel ik er meteen bij. Mensen reageren wel eens in de trant van "dat is toch logisch!" Maar dan leg ik uit dat ik het liever nog eens vertel, zodat niemand voor een verrassing staat bij de rekening.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:46

Als iets extra kost communiceer ik dit altijd naar de gast door inderdaad :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 12:48

ik eet eigenlijk altijd een voorgerecht als hoofdgerecht omdat ik niet zoveel op kan en de hoofdgerechten vaak echt veel te groot zijn. Nog nooit problemen mee gehad.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:29

Mri schreef:
Opzich snap ik dat Nicolletje, maar dan moet het er wel bijgezegd worden of moet het op de kaart staan!

Oh ja wij zeiden het er natuurlijk bij. Wel raar inderdaad dat ze dat ongevraagd deden :j

Ik vind trouwens een voorgerecht van 17 euro al flink aan de prijs :o wat zat erop, een gouden randje? :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:52

Nicolletje schreef:
Mri schreef:

Oh ja wij zeiden het er natuurlijk bij. Wel raar inderdaad dat ze dat ongevraagd deden :j

Ik vind trouwens een voorgerecht van 17 euro al flink aan de prijs :o wat zat erop, een gouden randje? :=

Nou, inderdaad! :wow: Ben benieuwd wat je gegeten hebt? :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:27

Dat kan toch best, iets van carpaccio of zo?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 00:32

Wijhebben ook carpaccio maar bij ons is dat niet zo duur :p