Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik mocht ook geen kindermenu verkopen aan een klant/gast
Goeie reden was er niet voor, zal de prijs en het kinderverrassingdinges er bij wel zijn. Maar ergens vind ik het vreemd dat je uberhaubt een kindermenu besteld. Dat is 9 vd 10 keer patat met een snack. Ga dan naar de snackbar.
Maar bij sommige restaurants zijn er ook keuzes voor een kleine portie pasta of pizza's. Dat vind ik vaak wel een fijne keuze en wordt lang niet altijd moeilijk over gedaan.
Rintah schreef:ja, maar als het hetzelfde is als wat op de kaart staat, en je weet dat je het 'volwassenportie' niet op krijgt, wáárom dan niet het kinderportie bestellen?

Dit waren gewoon nachos met groenten 
Magrathea schreef:Bij ons gaat kindermenu maar tot 12 jaar inderdaad, dit omdat het goedkoper is. Nu zijn de meeste porties bij ons obv gratis bijhaal (als je nog extra aardappeltjes of iets anders wil kan je dat 2x krijgen), dus we zetten sowieso wat lager in met de eerste gang. Als je daarna niet meer hoeft, prima.
Wel stom ja dat het soms niet zo gaat! Aan de andere kant, kan je niet bijvoorbeeld een voorgerecht bestellen als zijnde hoofdgerecht? Dat is vaak een stuk minder
Word ook door oudere mensen vaak besteld. Nu zijn onze kindermenu's ook vaak volwassene menu's in het klein en wat minder gekruid. Zelfs het kinderijsje mag je nemen als volwassene ivm de kleine portie. Maar dan zonder de kinderverassing. Het kan toch gewoon zijn dat je niet veel op kan. Dan is het ook niet fijn en gastvriendelijk om je een grote portie toe te dwingen toch?

Nicolletje schreef:Bij ons (waar ik ooit werke) konden mensen ook tegen extra betaling een voorgerecht als hoofdgerecht krijgen.
Het argument van mijn 'baas' was dat mensen toch ook stokbrood, salade, frietjes en aardappels zoveel als ze wilden op tafel kregen bij het andere hoofdgerecht.
Het is schijnbaar in het begin nogal eens voorgekomen dat mensen dan een goedkoop voorgerecht namen en zich tegoed deden aan friet, sla, brood, enz. van de persoon met het hoofdgerecht.
Daar is de prijs van het voorgerecht niet op gebaseerd.
Mri schreef:Opzich snap ik dat Nicolletje, maar dan moet het er wel bijgezegd worden of moet het op de kaart staan!

wat zat erop, een gouden randje?

Nicolletje schreef:Mri schreef:Opzich snap ik dat Nicolletje, maar dan moet het er wel bijgezegd worden of moet het op de kaart staan!
Oh ja wij zeiden het er natuurlijk bij. Wel raar inderdaad dat ze dat ongevraagd deden
Ik vind trouwens een voorgerecht van 17 euro al flink aan de prijswat zat erop, een gouden randje?
Ben benieuwd wat je gegeten hebt?