Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:08

Oei ik vind je reactie op bieder 1 wel wat overdone eerlijk gezegd. Al kan ik begrijpen dat je, je irriteert aan het gedrag en het niet meer reageren. Persoonlijk had ik dit op een nettere manier aangepakt.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:15

Je bedoelt de laatste reactie naar haar toe?
Ben de eerste keren gewoon netje's geweest (dus je zal wel de laatste bedoelen);)
Zulke mensen zorgen er wel voor dat andere mensen die lager willen bieden weg blijven.
Zulke mensen verpesten het voor mij en voor een ander.

Je mag het overdone vinden,ik hoop dat ik die persoon nu wat afgeschrikt heb en voor een ander wel een 2e keer gaat nedenken of ze weer zo gaat lopen kwallen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:17

Nou daar kan je in ieder geval wel zeker van zijn. Maar dat iemand moet opsouten? Ik vind dat nogal wat om tegen een vreemde te zeggen. Maargoed, ieder zo z'n eigen aanpak natuurlijk.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:40

Trouwens, geen reactie op mail maar wel weer een nieuw bod kan er op duiden dat de bieder je mailtje niet heeft gekregen (je wilt niet weten hoe vaak mailtjes via MP automatisch in mijn spambox verdwijnen).

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:45

Na 5 berichten na haar te hebben gestuurd heb ik die optie opzij gezet.
Het was ook heel structureel bieden,zodra iemand bood ging zij er binnen een dag overheen en ook al stond ze meerdere dagen als hoogste bieder dan kwam er nog geen reactie ook niet van haar kant.
Ik ga niet over 1 nacht ijs als ik iemand zo de pan uit veeg. ;)
Via een wederzijdse kennis hoorde ik dat de kans heel groot is dat dit om een ex verzorgster gaat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:04

Daarbij, als mensen echt interesse hebben, dan kunnen ze toch zelf ook wel mailen? Kijk, prima als je bied hoor, maar na 5x mailen wanneer iemand wil komen kijken en geen reactie, noch de moeite om zelf contact op te nemen? Ga lekker fietsen stelen! :D

Ik zet zelf altijd de biedenoptie uit. word niet goed van al die funbieders.. Mailen doen ze bij interesse toch echt wel :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:30

K heb op meerdere dingen op MP gereageerd via de mail, maar krijg van geen enkele verkoper een reactie.. Jammer ik heb oprecht interesse..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:36

Weet je, ik begin me gewoon af te vragen of het wel goed gaat met de mailtje via MP?! Ik heb nu al 2 dagen helemaal geen mail ontvangen?! (heb toch aardig wat op MP staan en krijg eigenlijk altijd meerdere mails per dag)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:38

Als ik dit zo hoor klinkt het niet 100% in orde :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:39

Dat vermoeden heb ik dus ook al.. Heb een zadeltje gekocht via marktplaats, maar hoor nu niks meer terwijl ik al 2 keer om een T&T code heb gevraagd.. Terwijl ze normaal wel erg vlot reageerde.. Dat marktplaats mail systeem werkt geloof ik voor geen meter..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:39

Ik heb gister nog iets via MP gekocht en is allemaal eergisteren en gisteren via de mail gegaan...

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:45

Als iemand echt intresse heeft doe ik het gewoon via de gewone mail.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:55

Ik heb gister nog e-mail ontvangen via MP, maar heb idd het idee dat het niet altijd goed gaat.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 12:58

Ik lees al lang mee, maar post nu even w.b. de mail. Ik heb net mijn advertentie geplaatst, en mijn emailadres erin gezet. Ik vind het sowieso vervelend dat je je eerst bij MP moet aanmelden om via 'neem contact op' een mailtje naar de adverteerder te kunnen sturen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:00

Ik zit al iets van 5 jaar op marktplaats, dat ik daar nooit eerder aan heb gedacht... :o
Telefoonnummer doe ik nooit, want er zijn ook mensen met 'rare' bedoelingen (als iemand serieus is, kan ik deze altijd via mail geven), maar je mailadres vermelden vind ik een hele goeie! :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:03

Het komt regelmatig hoor dat berichtjes niet aankomen via MP. Ook krijg je niet altijd een mail als er ergens op geboden is.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:04

Telefoonnummer doe ik idd niet, maar hoop dat mensen liever direct het mailadres pakken. Tenminste, als iemand mij ooit gaat mailen daarvoor. ;+

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:22

Ik heb wel eens iets heel liefs gehad op marktplaats.
Ik had een nieuw zweetdeken erop staan, dat was veel te klein voor mijn paard toen.
Stond gewoon op bieden, zonder specifieke vraagprijs.
Kreeg een mailtje van een 14-jarig (ongeveer, in ieder geval een erg jonge meid) meisje dat ze graag het deken van me wilde kopen
voor haar pony. Maar of ik het even kon 'reserveren' want ze wilde eerst nog wat centjes sparen van haar verjaardag etc
en dat wilde ze dan allemaal aan pony-lief spenderen.

Ik was zo gecharmeerd dat ik haar adres heb gevraagd en het zweetdeken gratis heb verzonden. Kreeg daarna foto's
van haar pony met het deken op :) Ze was ZO blij, was echt lief!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:24

Dat vind ik van JOU super lief!!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:25

ik heb vanmorgen nog gemaild via MP dus het lijkt me dat het wel werkt.
maandagavond ging het niet lekker kreeg toen vaak mail delivery mailtjes :(

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:27

Kentaro schreef:
Dat vind ik van JOU super lief!!!

Aaah dankje :) Ze deed me denken aan mezelf toen ik die leeftijd had. Met het minste geld
dat ik kreeg met verjaardagen, ... rende ik ook meteen naar de paardenwinkel :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:28

Ik meen het echt oprecht!!! Vind dat zo ontzettend lief om te lezen!! Dat er nog zulke mensen zijn! +:)+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:36

Alja schreef:
ik heb vanmorgen nog gemaild via MP dus het lijkt me dat het wel werkt.
maandagavond ging het niet lekker kreeg toen vaak mail delivery mailtjes :(

Het is ook niet altijd hoor!
Die delivery mailtjes zijn ook behoorlijk irritant, zeker als ze jouw gemaild hebben want je ka ze dan niet terug mailen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:45

Ik had dat ook eens. Heb toen in m'n advertentie (vet gedrukt) een oproepje gedaan aan de geinteresseerde en ze heeft daarop gereageerd!

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 13:53

chelle_dora schreef:
Dat vermoeden heb ik dus ook al.. Heb een zadeltje gekocht via marktplaats, maar hoor nu niks meer terwijl ik al 2 keer om een T&T code heb gevraagd.. Terwijl ze normaal wel erg vlot reageerde.. Dat marktplaats mail systeem werkt geloof ik voor geen meter..

Dat heb ik nou ook maar dan met een hoofdstel!
Eerst reageerde ze vrij vlot, en had zelf dingen opgemeten en extra foto's gemaild naar mij. Ik een mail gestuurd dat het geld is overgemaakt en mijn adres erbij en nu hoor ik niks meer. Bij mij zat voor het verzenden wel het weekend ertussen maar ik heb nu nog niks binnen. Ook geen mail meer terug gehad of ik de T&T code mocht en of het hoofdstel al is verstuurd.
Mijn indruk van de vorige mailtjes is dat het wel iemand is die geen kwade bedoelingen heeft, ik hoop dat het hoofdstel snel nog komt.

Gister ook nog mail gestuurd naar iemand die een konijnenhok te koop heeft staan, ik gezegd dat ik het voor het minimale bod bedrag wil komen ophalen. Niks van gehoord maar er is opeens wel een bod gedaan op dat hok voor het zelfde bedrag als dat ik hem wil hebben.