Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:33

Citaat:
Is dat niet een staat vol met racistische rednecks die dol zijn op enorme hompen vlees, hun jachtgeweer en het opzetten van doodgeschoten beesten?

_O-

Haha, ik sta ook op erg veel foto's bedenk ik me nu. Ik werk in een themarestaurant dus ik word nogal vaak op de foto gezet := Alleen krijg ik die foto's zelf nooit te zien. Dan vind ik het prima :D

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:41

ik probeer bij elke brief een paar foto's te doen, van van alles, mijn dieren, de sneeuw, mijn tuintje enz.
en ik kom er dus wel achter dat ik totaal geen foto's van mij alleen heb :o ik sta alleen maar met een paard of hond op de foto!
dus tijd om daar eens verandering in te brengen :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:44

Ook leuk toch? :) Ik heb juist helemaal geen foto's-met-paard. Zou ik wel leuk vinden, kan ik die walgelijke foto die bij mijn ouders op de gang hangt tenminste een keer vervangen _O-

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:53

_O-
ik heb een paar foto shoots gedaan met peards, en dus sta ik elke keer met dier op de foto. of erop of er naast, maar wel steeds met peard, of hond (niet op hond :+ )

ze zijn super leuk!
maar wil ook wel wat andere foto's sturen, net alsof ik ook nog een leven heb naast mijn paarden zeg maar :Y)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 02:49

Isegrim schreef:
Haha, die is al eerder opgemerkt. :P Plaats een topicreport, of hoe heet dat hier. :P

Ja, de eerste post ná de openingspost noemt het zelfs al, maar we zitten nu op p 46 ofzo en het staat er nog steeds..... B-)
Ik heb het het topic al zo vaak tussen de actieve onderwerpen zien staan en steeds ergerde ik me er aan.

Hmmm, dit klinkt nou net of ik een enorme z*ikerd ben hahaha.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:56

Ik heb dat ook :+ ook al vaak op het punt gestaan het te veranderen maar ik mag dat niet O:)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:44

Nou, ik heb er melding van gemaakt. Anders hebben we het straks drie pagina's lang over die stomme n. :')

Gisteren weer een executiedatum van tafel geveegd. *\o/* Ging in dit geval om Larry Swearingen, die hoogstwaarschijnlijk onschuldig is. Forensisch bewijs toont aan dat hij in de gevangenis zat (voor openstaande verkeersboetes) op het moment van overlijden van het slachtoffer.

Jamie krijgt in februari bezoek van een Nederlands TV-team dat een docu aan het maken is. Ik kan er verder niets over vertellen en ik weet ook niet of Jamie daadwerkelijk in de docu zal komen (ze gaan nu in elk geval nog niet filmen, alleen praten), maar ik zou het eigenlijk wel heel tof vinden om ook bewegende beelden van Jamie te hebben in plaats van alleen maar wat polaroids.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:52

Ik ben sinds kort een beetje een meelezer, ik heb van de week part 1 gekeken van de doch, wil nu 2 kijken. Maar ze zijn verwijderd op Youtube? Balen... ben aan het zoeken of ik nog een andere versie kan vinden...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:06

Oh, dat is erg jammer...

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:06

Britt90 schreef:
Ik ben sinds kort een beetje een meelezer, ik heb van de week part 1 gekeken van de doch, wil nu 2 kijken. Maar ze zijn verwijderd op Youtube? Balen... ben aan het zoeken of ik nog een andere versie kan vinden...

ook via bokt? ik heb ze gisterenmiddag nog gekeken namelijk, heel interessant!

edit, ik heb ff voor je gekeken, en deze link doet het nog wel :)

http://www.youtube.com/watch?v=tskdRyca2Qc

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:08

Oh, toppie! Ja, via Bokt lukte niet meer nee.
Deze wel, thanks! :)

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:09

Isegrim schreef:
Gisteren weer een executiedatum van tafel geveegd. *\o/* Ging in dit geval om Larry Swearingen, die hoogstwaarschijnlijk onschuldig is. Forensisch bewijs toont aan dat hij in de gevangenis zat (voor openstaande verkeersboetes) op het moment van overlijden van het slachtoffer.

Hebben ze het nu eindelijk kunnen bewijzen? :)
Zijn verhaal heb ik eerder deze week toevallig gelezen, daar stond ook al in (verhaal dateert van 20-12-2012) dat hij aangaf onschuldig te zijn, met het argument dat hij vastzat ten tijde van de moord. Dit argument werd toen van tafel geveegd.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:23

terlygert schreef:
Hebben ze het nu eindelijk kunnen bewijzen? :)
Zijn verhaal heb ik eerder deze week toevallig gelezen, daar stond ook al in (verhaal dateert van 20-12-2012) dat hij aangaf onschuldig te zijn, met het argument dat hij vastzat ten tijde van de moord. Dit argument werd toen van tafel geveegd.

Dat argument is inderdaad van tafel geveegd door de voormalige rechter. Dat sloeg nergens op, degene die destijds getuige was voor het tijdstip van overlijden had zelfs haar verklaring ingetrokken (en vervolgens onder druk die intrekking weer ingetrokken :') ) en daarnaast hebben diverse forensisch entomologen getuigd dat hij het niet gedaan kán hebben omdat ze nooit zo lang dood kon zijn geweest als werd beweerd. Daarnaast is er een andere, veel aannemelijker verdachte. Als je het hele verhaal rond de zaak wilt weten zou je even (nou ja, 'even' :') ) http://www.skepticaljuror.com/ moeten doorlezen, hij heeft de zaak van voor tot achter uitgeplozen.

Er zit nu een andere rechter en die lijkt wat onpartijdiger dan de vorige. Er is nu toestemming van het testen van DNA van materiaal dat eerder nooit getest is. Of het bewijs van de forensisch entomologen nogmaals ingebracht kan en mag worden nadat die vorige rechter het heeft afgewezen, weet ik niet. Ik ben bang van niet.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:41

Jamie heeft trouwens dezelfde advocaat als Larry Swearingen.

terlygert

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:13

Dankje voor de link! Ik zal er eens voor gaan zitten dit weekend :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:20

Kijk eens aan! :D

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:16

:wave:

Ik heb (jawel!) alle 46 pagina's doorgelezen :P
Anyway ik raakte erdoor geïnspireerd en vind best wel interessant allemaal :) dus ik denk dat ik ook ga schrijven naar iemand... Moet ik eerst even kijken naar wat profielen etc die mij aanspreken.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:20

Alle 46 pagina's? +:)+ Respect!

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:49

Haha ja allemaal! Wel in meerdere dagen hoor :P
Maar vond t gewoon allemaal interessant om te lezen :j

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:12

E-mailtje ontvangen van Jamie's vrouw. +:)+ En ze heeft me zelfs toegevoegd op Facebook! :)

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:30

Dat is fijn! :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:57

Alles doorgelezen, respect!

Fijn Isegrim, ik had gedacht dat ze niks van zich zou laten horen!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:26

Met een beetje geluk komt mijn brief vandaag aan en anders maandag..in elk geval een dezer dagen leest ie mijn eerste brief. Hopen dat er een leuke terug komt!
Een vriendin van mij gaat vandaag haar eerste brief schrijven, die heb ik oon enhousiast kunnen krijgen..hoewel er ook veel mensen zijn die me niet snappen :P

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:46

Ik ben gisteravond naar een bijeenkomst geweest van een ex predikant dit nu werkt als emerituspredikant in de koepelgevangenis in Arnhem. Hij heeft verteld over de gevangenis zelf, en over zijn begeleiding bij geestelijke bijstand van geditineerden. Erg interessant! :) Zeker omdat mijn inmate ook erg gelovig is.
Wel een heel groot verschil hoor... tussen de nederlandse gevangenissen en bijvoorbeeld de gevangenis waar mijn inmate zit (death row, florida).
Werd ook nog gevraagd te vertellen over mijn ervaringen met het schrijven en hoe ik er mee om ging. Erg leuk en een paar mensen enthousiast gekregen om ook te gaan schrijven,dus dat is een goed teken. :)
Zat ook zelf een ex gedetineerde tussen de luisteraars. Een 80 jarige man, die had ook heel erg veel verhalen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:54

Isegrim schreef:
E-mailtje ontvangen van Jamie's vrouw. +:)+ En ze heeft me zelfs toegevoegd op Facebook! :)

_/-\o_