Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 04:48

enzino schreef:
Of als je een bod op een item doet van 100 euro, waarna iemand anders over je bod heen gaat met 1 cent (100,01 euro dus).

Vervolgens maak je 110 euro van je bod, waarna die persoon er doodleuk 110,01 euro van maakt.

Die mensen hebben toch ook wel door dat je op deze manier niet serieus genomen gaat worden als bieder en het dus niet zo werkt dat het hoogste bod het item krijgt?

dat heb ik als koper gehad.
een mailtje gestuurd dat ik bod dus niet siriues kon nemen.
maar hij vond dat hij het hooste bod had gegeven dus dat hij het kreeg. en tja met afronden wordt het dan toch BV 110. :=
helaas voor hem ben ik niet verplicht te verkopen dus de persooon die wel normaal bood een mailtje gestuurd dat hij het product mocht komen halen :o

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:05

enzino schreef:
Of als je een bod op een item doet van 100 euro, waarna iemand anders over je bod heen gaat met 1 cent (100,01 euro dus).

Vervolgens maak je 110 euro van je bod, waarna die persoon er doodleuk 110,01 euro van maakt.

Die mensen hebben toch ook wel door dat je op deze manier niet serieus genomen gaat worden als bieder en het dus niet zo werkt dat het hoogste bod het item krijgt?

Wat is hier mis mee dan? Als verkoper zou ik hier blij mee zijn want het brengt de prijs omhoog toch?

Dav

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:19

Die ene cent zal hem niet van de armoede redden... Doe dan gewoon 1 euro.
1cent vind ik echt zo penny en onzettend kinderachtig.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:31

Hahaha, het gaat ook niet om die ene cent, maar de "concurrent" zal dan toch ook weer moeten bieden. In feite is het niet veel anders dan de omgekeerde versie met prijzen. 9,98 i.p.v. 10 euro, 79,99 i.p.v. 80. Schijnt toch te werken al vind ik ook dat flauwekul.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:35

Ik zou het dan nooit aan degene van 100,01 verkopen, maar aan die van 100,00!
Neem 0,01 echt niet serieus.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:46

Dat vind ik toch raar. Stel iemand biedt 50 euro. Dan komt iemand met 50,01.. 60, 60,01 enz. tot 100,01. Was die 1 cent bieder er niet geweest had je misschien maar 50 euro gehad.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:56

Als ik zelf op iets zou bieden en iemand gaat daar met 1 cent over heen, zou ik daar ook echt niet meer overheen gaan bieden. Als ik het artikel heel graag zou willen, zou ik een direct mailtje naar de aanbieder sturen dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:09

Kentaro schreef:
Als ik zelf op iets zou bieden en iemand gaat daar met 1 cent over heen, zou ik daar ook echt niet meer overheen gaan bieden. Als ik het artikel heel graag zou willen, zou ik een direct mailtje naar de aanbieder sturen dan!

Inderdaad. Als iemand over mijn bod heen gaat met 1 cent dan ga ik geen nieuw bod uitbrengen.
Lijkt me dat niemand dat doet, of misschien daar weer met een cent overheen (maar dat is wel erg kinderachtig).

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:25

Wij hebben eens gehad dat we 2 kittens op marktplaats hadden en daar werd binnen tien minuten al op gereageerd met deze persoon waren we gaan mailen bleek hij de kittens voor de slangen wilde hebben. Later gelukkig nog een reactie van een jong stel die de kittens samen wel wouden hebben.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:30

enzino schreef:
Kentaro schreef:

Inderdaad. Als iemand over mijn bod heen gaat met 1 cent dan ga ik geen nieuw bod uitbrengen.
Lijkt me dat niemand dat doet, of misschien daar weer met een cent overheen (maar dat is wel erg kinderachtig).

Waarom niet? Je hebt hetzelfde bedrag geboden dus je wilt het graag hebben blijkbaar. Dus, tenzij dit het hoogste bod was wat je in gedachten had, waarom niet meer bieden? Je doet daarmee jezelf en de verkoper te kort.
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet eens :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:39

Stel dat iemand 50,00 biedt. Jij hebt voor het product ongeveer 70,00 in gedachten. Weet je hoe lang het dan duurt eer je daar bent wanneer er steeds 0.01 wordt overboden... :P

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:53

Hoho.... JIJ hoeft dat toch niet te doen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:15

IK zou daar dan op moeten wachten :P

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:03

Gerda20 schreef:
Dat had ik ook in mijn hoofd. €16,75 incl.

Er is €2,- geboden :\

Je kan ook invoeren dat ze bijv, vanaf 15 euro kunnen bieden,
en dat je in de advertentie zet, dat het Ex. Verzendkosten is. ;)
en dat bijv, 15 euro je min. bod is
dan heb je dat ook niet..

ik noem maar ff een bedrag hoor ... ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:05

Dat scheelt zeker, maar dan nog heb je mensen die dan een direct mailtje sturen met 'Ik bied 2,00'... }:0

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:09

als je in je advertentie neerzet dat ( laten we 15 euro aanhouden. ) 15 euro je min. bedrag is Ex. verzendkosten,
dan kan je in de mail nog zetten dat je toch echt niet lager gaat als 15 euro..

Maargoed, ik heb via bokt, en marktplaats een neusriem te koop staan, omdat hij te groot is voor mn VZ-pony.. ( inmiddels staat ie onder voorbehoud verkocht ;) )
kreeg ik een bod via mail nadat ik had doorgegeven, dat ie in de brievenbus past...
later via mail kreeg ik weer een bod.. die stukkenhoger was,
dus ik via bokt, de persoon gemaild.. dat ik een hoger bod had gekregen, met t bedrag erbij.. en gevraagd, of ze hoger ging, of dat ze hem liet gaan,

Kreeg ik een pb terug, dat ze t zelfde ging bieden, want zij was eerder met t bod, en dat ik hem aan haar moest verkopen...

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:20

Moeten, moeten.... woord nemen ze dan graag in de mond. Er zit nog altijd een element van "gunnen" bij.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:58

Dat met die 1 cent over de prijs heen bieden: ik denk dat die personen iets te vaak bij Ebay spullen kopen, zou de hele situatie uitleggen en da's helemaal niet raar.

En het woord "moeten" en "gunnen"... niks "moet", op MP is de verkoper helemaal vrij om te doen wat ie wil. Ik "gun" niemand wat, en ik "moet" al helemaal niets. Op belachelijke mailtjes reageer ik gewoon niet, maar ik zet dan ook wel "bieden vanaf" in de advertentie of een vaste prijs neer. Als je dat niet doet, heb je niks te mekkeren, dan vraag je er om om zo'n laag bod of rare mailtjes te krijgen. Zo simpel is het. MP is nog steeds een rommelmarkt online en er zijn veel mensen die koopjes proberen te krijgen. Niks mis mee. Als je je zo ergert omdat je zelf denkt er rijk van te worden, dan zit je op de verkeerde site.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:40

Toch ben ik dat niet met je eens. Het heeft m.i. niets met marktplaats te maken maar met de mentaliteit van de mensen die zulke achterlijke biedingen doen (0.01 cent). En of je er nu bieden vanaf bij zet of niet, dat soort biedingen slaan nergens op.
Ergeren doe ik me daar niet aan, maar het zijn dingen die je 'mee maakt' en hier dan deelt :D
Zelf zie ik marktplaats ook niet alleen als rommelmarkt! Heb er al een paar dingen gevonden die ik echt niet zou weten waar in de winkel te kunnen kopen en dan betaal ik daar ook een gewone prijs voor!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:47

Kentaro schreef:
Toch ben ik dat niet met je eens. Het heeft m.i. niets met marktplaats te maken maar met de mentaliteit van de mensen die zulke achterlijke biedingen doen (0.01 cent).

Als je nou even leest: als deze mensen vaak op Ebay te vinden zijn, dan is het logisch dat ze dit soort biedingen doen. Als dat het geval is, heeft dat niets met mentaliteit te maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:03

Ik reageerde daarmee op het stukje: Als je dat niet doet, heb je niks te mekkeren, dan vraag je er om om zo'n laag bod of rare mailtjes te krijgen.
Ik handel op marktplaats en niet op ebay. Wist ook écht niet dat het daar 'normaal' was om biedingen met 1 cent te verhogen. (even voor de goede orde, ik heb het in de zo'n 5 jaar op marktplaats maar 1 keer gehad dat iemand een bieding van 1 cent hoger deed, maar gaf alleen aan dat ik daar niet op in zou gaan :) )

Het kan toeval zijn, maar het is de laatste dagen heel erg met dat ik geen enkele reactie terug krijg op mailtjes die ik stuur naar mensen naar aanleiding van een bod!? (het gebeurd altijd wel eens, maar nu heb ik nog geen enkele reactie terug gehad?!) Hebben meer mensen dat (zou het aan marktplaats kunnen liggen dat mailtjes niet door komen??)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:19

Bij ebay krijgt volgens mij de hoogste bieder het product, ongeacht met hoeveel je de vorige hoogste bieder hebt overboden. In dat geval heeft het ophogen van een bod met een cent dus wel zin.
Maar blijkbaar snappen mensen dus niet dat marktplaats zo niet werkt.

Wat ik trouwens ook wel vaak tegen kom zijn mensen die via mailtjes willen bieden. In deze thread komt het ook al een paar keer voor.
Dus ipv een bod uitbrengen op de site sturen ze je een mail met hun bod. Nadeel is dan natuurlijk dat niemand anders dit weet en ze dus ook niet hoger gaan bieden. Of moet je dan alle andere bieders die wel netjes via de site een bod hebben gedaan hiervan op de hoogte stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:22

Een andere ergenis op marktplaats:
Een hoog bod doen waarna de aanbieder je een mail stuurt dat ze akkoord zijn.
Dus dan schrijf je het geld over, maar het duurt meestal wel 1-2 dagen voor ze dat binnen hebben (bevestigd hebben dat ze het hebben). In die tussentijd staat de advertentie nog online en doet iemand anders een hoger bod.

En dan hoor je na een aantal dagen opeens dat ze toch akkoord zijn gegaan met het bod van die ander, en dat je je geld terug zal krijgen. Wel vervelend, want ze hadden al aangegeven het product aan jou te verkopen dus jij rekent er al op.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:24

Enzino, heel herkenbaar! Belachelijk ook. Je hebt het toch al afgesproken. Eikels zijn dat.

Ik had van de week wat vissen op marktplaats. (Levende aquarium vissen :') ).
Kreeg ik een mail. Of ik ze wilde opsturen. :Y) O mijn god.... wát een vraag. :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:26

Dat is gewoon walgelijk! Niet om 'heilig' over te komen, maar bij mij is verkocht ook écht verkocht! Als ik er meer voor had willen hebben, had ik moeten wachten met akkoord gaan met een bod! Ik heb het best een paar keer gehad dat het gebeurde dat er na mijn akkoord iemand hoger bood, dat is dan even slikken, maar jammer dan

@Chasey, moet je vragen of de visjes bij elkaar mag verpakken of apart .... :D