Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Ayasha
Blogger

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:11

Ik ben sowieso niet voor het eindeloos rekken dus hoef geen organen van vreemden. Als ik mijn gezin kan helpen, graag, kan daar ook het zelfde van terug verwachten. :D

Maar ik moet dus speciaal naar de gemeente om te melden dat ik niet wil dat men met zn tengels aan MIJN lichaam zit? :+ Da's toch omgekeerde wereld? Vroeger moest je het ook nog eens jaarlijks hernieuwen hier, geen idee hoe dat nu zit eigenlijk.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:14

eindeloos rekken? Het is maar hoe je het ziet, eenhele goede vriend van mij (37) viel ineens neer omdat zijn nieren ermee waren gestopt, heeft jarenlang moeten dialyseren waardoor hij heel veel dingen niet meer kon, maar hij heeft afgelopen jaar een donornier gekregen en hij is weer helemaal de oude, fantastisch vind ik dat... Zelf ben ik er ook voor dat mensen donor moeten zijn mits zij aangeven het niet te willen.. Ik zou er zelf ook geen moeite mee hebben als ze mijn organen gebruiken als ik er niet meer ben, als daar levens mee kan redden lijkt me dat een prachtig geschenk om achter te laten...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:15

Het is inderdaad maar hoe je het ziet. Ga daar dus verder ook niet op in gaan. Ik heb ook niet het idee dat ik iets moet/wil achterlaten op deze wereld. :) Maar goed, dat ik heel anders in het leven sta dan de meeste is me al langer duidelijk. :')

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:21

8nnemiek schreef:
Maar Christenen zien het geloof over het algemeen minder serieus, zien het gewoon als een richtlijn. "Braaf zijn, niet stelen, respect voor ouderen" en alles wat niet logisch klinkt wordt genegeerd. Hoeveel Christenen zijn er nu helemaal tegen homo's, tegen seks voor het huwelijk, tegen condooms.. hoeveel christenen doen er serieus nog vasten en gaan elke zondag naar de kerk?
De Islam wordt veel te serieus genomen. Daar komen problemen van. Gebeurt al duizenden jaren, en dat zal nu echt niet vanzelf stoppen als er niks wordt gedaan.

Interessant. Hoe kom je aan deze info? Heb je misschien cijfers? :) Ben ik wel benieuwd naar. :j

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:22

Ayasha, over wat je zegt 'dat is toch omgekeerde wereld' snap ik ergens wel, en het is ook een lastig punt hoor, maar ergens denk ik dat mensen sneller zullen aangeven dat ze GEEN donor willen zijn, dan dat mensen aangeven het WEL te willen, dat wordt makkelijker vergeten of uitgesteld.. Dus met die 'omgekeerde wereld' zullen er wel heel veel meer mensen gered kunnen worden denk ik dan.. vandaar dat ik denk dat het nog niet zo'n slecht idee is, al snap ik de gevoeligheid bij de optie hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:25

Een betere oplossing zou ik vinden dat je het aan geeft als je je identiteitskaart gaat ophalen. :) Dan is het geen "ik ga er vanuit dat je donor wil worden" of "ik ga er van uit dat je geen donor wil worden". Dan kiest iedereen bewust en wordt niemand overgeslagen of benadeeld in zijn of haar keuze. :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:26

ook een goede optie.. ik stem voor! :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:30

Moet je wel heel veel aandacht besteden aan het feit dat je die beslissing dán moet maken. Anders komen mensen half of helemaal onwetend aan en zo'n beslissing maakt niet iedereen zomaar even. Dan wordt er uit gemak/twijfel ''nee'' gezegd.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:32

Ik krijg er trouwens wel een beetje zo'n gevoel van ''je rijbewijs bij een pakje boter'' bij := :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:32

Maar als je moet rekening houden met mensen die het niet nodig vinden zich te informeren dan is vrijwel elke regel slecht. :)
Wat heeft aangeven of je donor wil zijn op je identiteitskaart te maken met je rijbewijs bij een pakje boter krijgen? :?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:34

Zo van: een identiteitskaart aub. En oja: doe ook maar donor. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:35

Eh... Snap het gevoel niet maar goed, dat zal aan mij liggen. Het gaat niet om "doe mij maar een donor" het gaat er om dat je gewoon kan aangeven wat je wil en dat je daar niet speciaal voor je recht moet gaan claimen dat je die wil hebt, maar dat men in de gemeente gewoon zegt van "je hebt het recht om te kiezen". IPV "als je wat anders wil kiezen kom je er maar flink achteraan zitten ook."
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-06-10 17:37, in het totaal 2 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:36

Mpepers schreef:
Zap stelt helemaal niets! Zap VROEG naar de reden van jouw felheid tov (potentiele) pvv stemmers. Zei nogal wat afkeuring uit jouw reacties te proeven en wilde graag van jou horen of dat klopt.

Jij hebt je mond wel vol over andere mensen die over jou oordelen, maar zelf doe je constant niet anders!

"ik zie" is een constatering, geen mening!

Ga jij me nu vertellen hoe goed of slecht ik mij verdiept heb in de partij programma's?? Lekker objectief en respectvol!
Elke partij heeft overeenkomsten, maar het is een pakket van programmapunten waar je als kiezer voor wilt gaan.
Wat ik uit deze stelling opmaak is dat jij impliceert dat men alleen op pvv stemt vanwege zijn immigratie standpunten want anders, zo zeg jij, kun je op een even aantal andere partijen stemmen.

Wat wil je nu horen dan: dat ik of andere pvv stemmers zich schamen omdat ze vinden dat Wilders gewoon gelijk heeft op een heel aantal punten? Ik ben niet bang om voor racist uitgemaakt te worden, ik weet dat ik er absoluut geen ben.

Weet je, ik probeer dit soort discussies inhoudelijk te houden. Jij blijkbaar niet. Zap en ik hebben het gewoon uitgepraat, dus waarom jij er nu mee moet bemoeien weet ik niet...
Je legt me allerlei dingen in de mond die ik nooit gezegd heb. Sorry, maar voor dit soort discussies pas ik *zoekt negeerknop*

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:38

Miepie1980 schreef:
Maar de PVV vind dat de geestelijke gezondheidszorg versobert moet worden, daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens.

Dat vind ik ook niet zo'n goed idee.. En nee, niet omdat ik dan geen werk meer heb (ik kop hem alvast in :P) maar omdat ik vind dat psychische en lichamelijke aandoeningen evenveel aandacht moeten hebben omdat ik ze even belangrijk vind.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:43

Ayasha schreef:
Eh... Snap het gevoel niet maar goed, dat zal aan mij liggen. Het gaat niet om "doe mij maar een donor" het gaat er om dat je gewoon kan aangeven wat je wil en dat je daar niet speciaal voor je recht moet gaan claimen dat je die wil hebt, maar dat men in de gemeente gewoon zegt van "je hebt het recht om te kiezen". IPV "als je wat anders wil kiezen kom je er maar flink achteraan zitten ook."

Er flink achteraan zitten valt vast wel mee. Daarmee maak je het direct een stuk negatiever.
Je hebt bij zo'n systeem net zoveel keuze. Als je niet wilt, kun je dat aangeven. Alleen er is een x aantal mensen die er gewoon niet bij stilstaan en niet omdat ze niet willen maar omdat ze er geen zin/tijd voor hebben. Imo is het prima dat zij dan gewoon als donor geregistreerd staan. In de praktijk zal zeer waarschijnlijk blijken dat de mensen die daar echt iets op tegen hebben, hun registratie gauw genoeg gewijzigd hebben.

Overigens vind ik het idee van aangeven bij ophalen identiteitskaart wel een stuk beter dan het huidige systeem. Omdat je dan de mensen wat actiever maakt in het nadenken hierover. Dat is het grootse probleem/oorzaak van het tekort denk ik; mensen zijn er niet echt mee bezig

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:47

Tjonge we moeten woensdag al! Ik weet het echt niet meer hoor..
Ik twijfel tussen Pvda, d66 en pvv.. Pvda en D66 komen steeds als uitslag bij stemwijzers, maar Pvv heeft een paar dingen waar ik echt voor ben.

Ik wil namelijk dat de stufi blijft! = pvv.
En dat de bio-industrie afgeschaft wordt = pvv, D66 wil de groei stoppen?
Maar ben ook voor km heffing, dus weer tegen pvv en voor pvda en d66.
Belasting op vlees ook voor, dus voor D66
Maar dierenrechten in de grondwet ook voor = Pvv..

Help! :+

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:49

pvv :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:50

Ik moet nog even wat pagina's bijlezen maar ik zag dat Heino schreef dat er partijen zijn met dezelfde standpunten als de PVV maar dan zonder dat geleuter over immigratie. Noem er dan eens 1 want die partij zoek ik!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:59

xSiep schreef:
Tjonge we moeten woensdag al! Ik weet het echt niet meer hoor..
Ik twijfel tussen Pvda, d66 en pvv.. Pvda en D66 komen steeds als uitslag bij stemwijzers, maar Pvv heeft een paar dingen waar ik echt voor ben.

Ik wil namelijk dat de stufi blijft! = pvv.
En dat de bio-industrie afgeschaft wordt = pvv, D66 wil de groei stoppen?
Maar ben ook voor km heffing, dus weer tegen pvv en voor pvda en d66.
Belasting op vlees ook voor, dus voor D66
Maar dierenrechten in de grondwet ook voor = Pvv..

Help! :+

Dat je het niet op alle punten eens bent met één partij, is logisch. Dan ga je voor punten die voor jou het belangrijkste zijn. Als ik even mag... :D

Stufi blijven = SP
Zorgplicht voor dieren in grondwet = SP
Hardere straffen dierenmishandeling = SP
Bio-industrie sterk terugbrengen en uiteindelijk verdwijnen = SP
http://www.sp.nl/standpunten/cd_124/sta ... lzijn.html

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:01

Jildau schreef:
Ik moet nog even wat pagina's bijlezen maar ik zag dat Heino schreef dat er partijen zijn met dezelfde standpunten als de PVV maar dan zonder dat geleuter over immigratie. Noem er dan eens 1 want die partij zoek ik!

De SP heeft best wat overeenkomsten. :j

Maar toch schelen ze (imo gelukkig) ook wel veel hoor. ;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:07

@Toekie: Dat niet alles overeenkomt is inderdaad logisch, maar dit waren al mijn belangrijkste punten :+ Sp heb je inderdaad ook nog.. eigenlijk niet eens serieus over nagedacht. Heb andere standpunten van hun ook even bekeken, denk dat het zo maar eens SP kan worden :j Bedankt voor je info!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:09

Jildau schreef:

Het zijn uiteraard niet exact dezelfde punten, maar het gedachtegoed komt wel heel sterk overeen. PVV is stiekem best links, en sommige linkse partijen hebben best rechtse standpunten. Ik vind PVV en SP bijvoorbeeld vrij veel overeenkomsten vertonen.

Zo zijn zowel SP, GL als PVV voor meer inspraak van burgers. GL en PVV willen allebei de eerste kamer afschaffen. Ook willen ze alledrie minder mensen in de politiek.

SP en PVV willen dat van het huidige ontslagrecht afgebleven wordt, de stufi blijft zoals ie is en beide willen dat de hypotheekrente aftrek blijft zoals ie is.

SP en PVV zijn tegen de kilometerheffing, PVV, GL en SP zijn voor opnemen dierenrechten in grondwet en zijn tegen bio-industrie

Alledrie willen kleinschaliger zorg en geen hoger eigen risico

Even in een vogelvlucht de belangrijkste overeenkomsten :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:20

xSiep schreef:
@Toekie: Dat niet alles overeenkomt is inderdaad logisch, maar dit waren al mijn belangrijkste punten :+ Sp heb je inderdaad ook nog.. eigenlijk niet eens serieus over nagedacht. Heb andere standpunten van hun ook even bekeken, denk dat het zo maar eens SP kan worden :j Bedankt voor je info!

Graag gedaan. *D :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:21

Heino schreef:
Jildau schreef:

Het zijn uiteraard niet exact dezelfde punten, maar het gedachtegoed komt wel heel sterk overeen. PVV is stiekem best links, en sommige linkse partijen hebben best rechtse standpunten. Ik vind PVV en SP bijvoorbeeld vrij veel overeenkomsten vertonen.

Zo zijn zowel SP, GL als PVV voor meer inspraak van burgers. GL en PVV willen allebei de eerste kamer afschaffen. Ook willen ze alledrie minder mensen in de politiek.

SP en PVV willen dat van het huidige ontslagrecht afgebleven wordt, de stufi blijft zoals ie is en beide willen dat de hypotheekrente aftrek blijft zoals ie is.

SP en PVV zijn tegen de kilometerheffing, PVV, GL en SP zijn voor opnemen dierenrechten in grondwet en zijn tegen bio-industrie

Alledrie willen kleinschaliger zorg en geen hoger eigen risico

Even in een vogelvlucht de belangrijkste overeenkomsten :)

GL gaat mijn stem sowieso niet naar. Ik ben echt heel erg tegen de kilometerheffing want we betalen al per kilometer (benzine) en als dat er ook nog eens bij komt wordt autorijden voor mij, en ik denk meerdere met mij, straks onbetaalbaar.

SP had ik zo mijn twijfels over, ik zal hun programma zeker nog even doorlezen! Ik denk nu namelijk dat ik VVD ga stemmen maar misschien is de SP ook wel wat..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:48

SP is idd. ook goed,[ik mag die Roemer wel] alleen doen die weinig tot nix voor de dieren.
Een dier is machteloos,en wij mensen moeten opkomen voor hen.
Keihard aanpakken de dieren mishandeling en verwaarloozing.
Maar ook het punt v.d. PVV,minder geld naar het buitenland vind ik ook heel goed.En dat wil de SP nou weer niet.