Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:08

Haha ja die vond ik ook lief!

1234 schreef:
Mijn oma koopt vaak meer dan 90 blikjes Courmet kattenvoer :')
maar die stapelt ze dan per smaak op , zodat je het gewoon per 10 kan doen ofzo xD
maar sommige mensen die heel veel kattenvoer ofzow hebben, hebben álle smaken door elkaar staan, zodat je ze allemaal moet gaan scannen := dat is echt vervelend :P

Dat ken ik ook inderdaad _O-

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:04

Ymke schreef:
Gisteren nog wel een leuke gehad :D . Ik werk bij de BoerenBond en we hebben dus een levende have in de winkel. Kwam er gisterenavond een meisje van een jaar of 9-10 naar me toe: 'Mevrouw, hoe heet dat konijntje met die vlekjes?'
Ik: 'Het konijntje heeft geen naam...'
Meisje: 'Hoezo niet?' *geschrokken ogen*
Ik: 'Omdat het nieuwe baasje altijd de naam mag verzinnen.'
Meisje: 'Is het niet gewoon omdat ze anders alleen maar naar jullie luisteren?'

<3 <3

Denicee_x

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:59

vandaag had ik een rare man in de winkel, ik dacht dat hij een grapje maakte.
Hij had 2 paar schoenen voor zijn vrouw, komt hij naar mij toe 'Zeg, krijg ik dan ook korting? als ik 2 paar koop?'
Ik dus uitgelegd dat wij geen korting mogen geven, dat we onze prijzen hebben en dat we daar niet van mogen afwijken (meneer zeurt een beetje van 'Nou ik werk ook in een winkel en wij doen dit niet blabla, waarom mogen jullie dat niet?' dus ik weer geantwoord dat dat niet mag van onze baas en dat we dan ook riskeren ontslagen te worden := begint hij te schelden op onze baas, 'Wat een baas dan, jullie mogen toch zeker wel korting geven als een klant 2 paar koopt?!' Ik dacht echt serieus dat hij een grapje maakte, ik bedoel, voor 2 paar laarzen die bij elkaar 60 euro zijn, ga je toch niet echt voor korting vragen?
Dus toen riep mijn leidinggevende van die dag naar de meneer of zij hem kon helpen, bleek dus dat hij serieus was en zich ook al groot was aan het maken en dat mijn leidinggevende daarom op hem riep, om mij veilig te stellen :=

Joh, bij de van haren ga je toch niet bij 2 paar om korting vragen ze.. :+

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:43

Pff dan denken ze met een stem verheffen of zichzelf groot maken dat ze dan ineens wel korting krijgen?!
Vragen oke...maar er dan nog zo lang over door drammen nadat er gezegd wordt dat er niet aan korting wordt gedaan,.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:03

milatje schreef:
Pff, nou wat ik gister toch weer heb meegemaakt. Ik viel in voor een collega 's avonds. Normaal werk ik ook nooit 's avonds en ik heb er ook wel een beetje een hekel aan o.a. omdat er zoveel buitenlanders aan je kassa komen die geen fatsoenlijk woord tegen je kunnen zeggen (uitzonderingen daar gelaten :)).

Dus ik zat gister achter de kassa en ik kreeg een buitenlandse (Marokaans/Turks) jongen aan de kassa. Daarom heen stond nog een hele groep.
Een product wou niet gescand worden dus ik moest even bellen voor de prijs en ik word me toch uitgescholden in het Arabisch.

Spreek je arabisch dan dat je weet wat ze aan t zeggen zijn!? Dan had je ook wel iets terug kunnen zeggen lijkt me ;)
Maar als je niet eens weet wat ze nou eigenlijk zeggen, hoeft t natuurlijk niet meteen schelden geweest te zijn.

Ik werk in een ijssalon en wij verkopen ook ijstaarten. Was er een mevrouw in de winkel en zegt tegen mn collega dat ze de ijstaarten van de andere ijssalon in de stad veeeeel mooier vond! Nou dan ga je toch lekker daarheen joh stom mens :Y)

Verder nog een leuke opmerking:
Gast had een barbietaart besteld (bovenkant van een barbie en de jurk is dan van ijs + fondant), maar daar zitten dus geen benen meer aan. Dus ik zeg dat tegen die meneer en er zat een mevrouw op de bank met haar dochter al een ijsje te eten en die schoot me toch keihard in de lachen: hihihihahahaha er zitten geen benen aan! Wat een grap :D
Nja toen moest k ook wel even lachen natuurlijk.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:06

Gister bij de Jumbo kwam er een oude vrouw bij mij aan de kassa wat boodschappen afrekenen, en ik heb haar hele levensverhaal naar mn hoofd gekregen :=
Eerst begon ze over dr hand, dat die zo'n pijn deed, en ze er moeilijk dingen mee kon doen, en toen begon ze over dr andere arm, want ook daar was iets mee, maar de artsen deden er niets aan,en ze kon dus ook heel moeilijk de bus/tram in (waarom zou je je handen nodig hebben om een tram/bus in te stappen :+)
en ze was ook geopereerd aan haar ogen, waardoor ze alles dubbel zag,
en toen begon ze nog over dat zij wat mee moest nemen voor dr zusje, terwijl die jonger was en beter kon lopen, dat vond ze echt schandalig! Zij was 78 en dr zusje 70 :+
En daarna begon ze ook nog over de oorlog-tijd, nja toen dacht ik ook van Hooo maar mevrouw, zoo is het al genoeg }:0

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:13

haha jaa dat zijn van die levenloose personen;) haha komt me bekend voor ik heb dat ook bij de Albertheijn.. bij ons komen vooral oudere mensen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:16

Gisteren, op mijn werk, weer eens me kapot geërgerd. K had n groepje, man of 35, waaronder 1 echtpaar met een tweeling van een jaar of 3. Mama was ongeduldig (hadden zelf tafels aan elkaar geschoven en vonden dat we niet snel genoeg met placemats kwamen terwijl er andere tafels voor ze ingedekt werden) en papa opvliegend en bijdehand (hele discussie gehad met mijn baas). En de meisjes waren dus zowel ongeduldig (begonnen al te krijsen als hun ijsje niet snel genoeg uitgepakt werd), als opvliegend (er begon er 1 om zich heen te trappen omdat haar moeder haar boter openmaakte terwijl zij dat wilde doen) als bijdehand (zelluf doen hoor!).

Om je rot te irriteren...

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:17

Specials schreef:
Zo ,komt jij even binnen vallen met een opmerking die nergens over gaat :')

ghehe Mijn broertje word neit verwend hoor:P

Even voor de duidelijkheid, Ik ben een egyptish meisje _o-

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:05

WillemYntJee schreef:
milatje schreef:
Pff, nou wat ik gister toch weer heb meegemaakt. Ik viel in voor een collega 's avonds. Normaal werk ik ook nooit 's avonds en ik heb er ook wel een beetje een hekel aan o.a. omdat er zoveel buitenlanders aan je kassa komen die geen fatsoenlijk woord tegen je kunnen zeggen (uitzonderingen daar gelaten :)).

Dus ik zat gister achter de kassa en ik kreeg een buitenlandse (Marokaans/Turks) jongen aan de kassa. Daarom heen stond nog een hele groep.
Een product wou niet gescand worden dus ik moest even bellen voor de prijs en ik word me toch uitgescholden in het Arabisch.

Spreek je arabisch dan dat je weet wat ze aan t zeggen zijn!? Dan had je ook wel iets terug kunnen zeggen lijkt me ;)
Maar als je niet eens weet wat ze nou eigenlijk zeggen, hoeft t natuurlijk niet meteen schelden geweest te zijn.

Ik spreek geen Arabisch nee maar aan de manier waarop iets gezegd word kan je al veel opmaken.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:44

Naja Arabisch of niet, als mij dat gebeurt (en dat gebeurt heel af en toe) dan denk ik van heb het lef eens om dat in het NL te zeggen. Nu kunnen ze je uitschelden zonder dat ze weerwoord krijgen en dat vinden ze prachtig.
Enyaa; En dan nog zou je zoals iedereen hier normaal kunnen reageren toch?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:17

Kwam gister een klant..
Ze vroeg van; ja, ik heb een bonuskaart... Maar ik ben mijn pinpas vergeten, kan ik dan alsnog de boodschappen mee naar huis nemen?
Ik stond even zo van: :?.. maar volgens mij dacht mevrouw OF dat ze met een bonuskaart kon betalen, OF dat als je een bonuskaart hebt je gewoon alle boodschappen gratis mee kan nemen :? ehhh... nee.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:25

hmm misschien dacht de vrouw omdat je voor n bonuskaart je gegevens moet geven dat ze het daarom wel mee kon krijgen om later te betalen?

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:55

Ik werk sinds heeel kort op zat bij de Panos, en ofwel heb je de liefste klanten van de wereld, ofwel zitten er gigantische eikels bij...
Bij ons staan we met 3 of 4 achter de toonbank, waarvan er 2 of 3 continu broodjes smeren en warme hapjes doen enzo en 1 dan de kassa afrekent. De klant bestelt dus bij 1 van ons en rekent af bij de collega aan de kassa. Soms gaan we sneller dan de kassa (hangt af van degene die daar staat :P) maar soms ook wat trager. Feit is wel dat we allemaal zo snel mogelijk proberen te werken. Er was dus een oudere man die 2 Hot Panizza's bestelde. Ik pak ze, leg ze in de oven, geef de bestelling door aan mijn collega aan de kassa en wil de volgende klant bedienen. Roept die man ineens tegen mij:"Hey, en ik dan! mijn broodjes, waar zijn ze!" maar op een redelijk onbeschofte toon. Dus ik antwoord hem dat het Hot Panizza's zijn en die dus warmgemaakt moeten worden....men....
Maar dan hebben we ook hele lieve oude mensen :D
Een oud dametje dat een redelijk speciaal broodje vroeg met wat extra's enzo en toen ik klaar was, zei: ' een eersteklasbroodje!" oh, zo lief :)
Nu nog een grappige opmerking :+
Wij hebben een paar broodjes waarbij we aan de klant moeten vragen of hij een bruin of een wit broodje wilt. Er kwam dus een jongen (17 met een vriend) die zo'n broodje bestelde en toen ik hem vroeg of hij bruin of wit brood wou, antwoordde hij:"Nee, doe maar blanco....euhm....een wit broodje dus" en hij keek daar heel beteuterd bij, terwijl zijn vriend hem vierkant aan het uitlachen was :D

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:50

Ik stond laast in de rij bij de xenos
daar had een vrouw een vaas gekocht stond ze daar met een zak scherven en zegt die vrouw zo ..
ja ik zette hem in huis en toen knapte hij ineens..
zegt zo`n klein jongentje (haar zoontje) mamma je mag niet liegen je had hem gewoon bij de auto laten vallen

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:05

1234 schreef:
Gister bij de Jumbo kwam er een oude vrouw bij mij aan de kassa wat boodschappen afrekenen, en ik heb haar hele levensverhaal naar mn hoofd gekregen :=
Eerst begon ze over dr hand, dat die zo'n pijn deed, en ze er moeilijk dingen mee kon doen, en toen begon ze over dr andere arm, want ook daar was iets mee, maar de artsen deden er niets aan,en ze kon dus ook heel moeilijk de bus/tram in (waarom zou je je handen nodig hebben om een tram/bus in te stappen :+)
en ze was ook geopereerd aan haar ogen, waardoor ze alles dubbel zag,
en toen begon ze nog over dat zij wat mee moest nemen voor dr zusje, terwijl die jonger was en beter kon lopen, dat vond ze echt schandalig! Zij was 78 en dr zusje 70 :+
En daarna begon ze ook nog over de oorlog-tijd, nja toen dacht ik ook van Hooo maar mevrouw, zoo is het al genoeg }:0

_O- arm vrouwtje, ze was waarschijnlijk al lang blij dat ze een gesprekspartner had. Maar ik ken het hoor, 80-en-nog-wat-jarigen die hun levensverhaal willen vertellen terwijl er een boel werk op je ligt te wachten. Maar soms zijn ze wel boeiend! :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:26

Momo2 schreef:
Ik stond laast in de rij bij de xenos
daar had een vrouw een vaas gekocht stond ze daar met een zak scherven en zegt die vrouw zo ..
ja ik zette hem in huis en toen knapte hij ineens..
zegt zo`n klein jongentje (haar zoontje) mamma je mag niet liegen je had hem gewoon bij de auto laten vallen

Heb je die ook op www.notalwaysright.com gepost? Daar had ik m ook al gelezen!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:29

Het is ook een over het algemeen bekende mop :') maar het kan best zijn dat het echt zo gebeurd is hoor Momo2! haha.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:40

Ik wou al zeggen, in het vorige topic heeft-ie ook een keertje gestaan maar dan een meisjes variant :').

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:41

kinderen zijn altijd eerlijk :Y)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:45

Ik werk bij een juwelier en wij hebben een klant die elke 2 weken een nieuw horloge komt kopen :D

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:00

Zeker geld teveel :+ ?

Ik heb toen straks op mijn werk nog even een afsnauwende opmerking van een klant gehad..

Ze kwam een pakket brengen die verstuurd moest worden, maar het was duidelijk dat hij niet door de brievenbus kon (er moest dus een pakketzegel op van 6,75). Ik probeer het voor de zekerheid nog even door het ''kunstbrievenbusje'' te doen en ze zegt meteen al van ja hij past wel door de brievenbus hoor!
Het was echt duidelijk dat hij er gewoon niet door heen kon..
Ik zeg dus tegen haar van mevrouw het is duidelijk dat er een pakket zegel op moet.
Waarop ik vervolgens afgesnauwd krijg; Jawel hoor! Want ik weet het wel, ik heb hem nl zelf ingepakt.
Waarop ik weer zei; Oke mevrouw, dan word hij verstuurd op eigen risico en loopt u kans dat u die 6,75 alsnog moet betalen.
Vervolgens word ik vies aangekeken en werd gezegd wie ik wel niet dacht dat ik was om haar zo aan te spreken?
Heb afgerekend met haar en haar vriendelijk gedag gezegd.
Ja sorry hoor, ik ga er echt geen discussie meer van maken, al zo vaak gehad.

Zelfde met mensen die een wenskaart kopen en er een postzegel bij willen. Als ze dan te horen krijgen dat er 2x0,44 opgaat, omdat de kaart zwaarder is dan 20gram, word ik ook aangekeken met andere woorden alsof ik gek ben en dan willen ze de kaart omruilen.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:07

Maar ik vind de post ook best duur eerlijk gezegd :j
Toen ik een pakketje naar Amerika heb gestuurt, was nog geen 20 gram(geloof ik, dat het in gram wordt gerekend? ik heb het papiertje nog boven) en ik heb er 55 euro voor moeten betalen. Schrok toch wel behoorlijk daarvan :=

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:11

sharoontje schreef:
Naja Arabisch of niet, als mij dat gebeurt (en dat gebeurt heel af en toe) dan denk ik van heb het lef eens om dat in het NL te zeggen. Nu kunnen ze je uitschelden zonder dat ze weerwoord krijgen en dat vinden ze prachtig.
Enyaa; En dan nog zou je zoals iedereen hier normaal kunnen reageren toch?

Hm ja sorry, kwam er botter uit dan ik bedoelde..

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:12

Denice; Maar hoe heb je het verstuurd dan? Want als je er alleen een postzegel op plakt, dus zonder bewijs is hij een stuk goedkoper dan dat je hem met een bewijsje laat verzenden :) Nu moet ik er wel bij zeggen dat die vrouw al meerdere malen is geweest om wat te verzenden en dus inmiddels weet wat de verzendskosten zijn en toch gaat ze elke keer weer de discussie aan als we alleen maar het kunst brievenbusje pakken..Kijk mij maakt het niet uit, maar het is al eerder gebeurt bij een klant die ik op dezelfde manier gewaarschuwd heb en vervolgens alsnog de 6,75 kon betalen en toen kregen wij de schuld omdat ze niet goed geinformeert was :+
Enya; Ah oke :)