Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:39

Ik heb ook geen TTT..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:44

Ik ga ook geen ttt doen hoor :n M'n instructeur vind het dikke onzin :+

Ik heb trouwens niet eens achteruit inparkeren geleerd bedacht ik me laatst :=

SuperLiesje

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:48

Zou voor mij niks uitmaken of ik al een keer naast een examinator gezeten heb :P Ben dan 2 keer gestressed en nu maar 1 keer.. hoewel, 2 keer want vandaag ging niet door :=

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:49

Haha inderdaad zo zou het bij mij ook gaan haha

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:51

Stephaniiee_ schreef:
hebben jullie trouwens ook TTT gedaan? :D

TTT vond ik zeker GEEN onzin. Ik heb er zoveel van opgestoken. Ik ben nogal een stresskip ;) Maar doordat ik mijn TTT gehaald heb ben ik al veeeeeeeel minder zenuwachtig voor mijn echte praktijkexamen!

Ik weet nu precies hoe het ging en ik heb met de TTT een aantal kleine zenuw-foutjes gemaakt, waar ik nu dus op kan gaan letten de volgende 4/5 lessen die ik nog heb!

Ik vind de TTT echt een aanrader! En dat je nu vrijstelling hebt gekregen voor die bijzondere manouevres dat is alleen maar mooi meegenomen. Ik denk dat de manier waarop het gaat het leerzaamst is en natuurlijk ook dat je minder zenuwachtig bent!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:54

Dankje :D Dat is nog is een uitleg haha

jij hebt er een hele andere kijk op dan de vorige reacties :P

K geef je zeker gelijk, de andere ook wel eigelijk :=
njaa k moet hem zowiezo doen.. Als het goed is gaan we eind deze maand (bijna dus) bespreken wanneer de TTT komt :D

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:56

SuperLiesje schreef:
Zou voor mij niks uitmaken of ik al een keer naast een examinator gezeten heb :P Ben dan 2 keer gestressed en nu maar 1 keer.. hoewel, 2 keer want vandaag ging niet door :=

Hoe weet je of het niks uitmaakt? :P Als je nu zakt en je moet nog een keer dan ben je toch ook 2x gestresst?

Ik liet 2x mijn richtingaanwijzer aanstaan op de snelweg, dat doe ik met lessen noooooooit. Echt pure zenuwen. Als het mijn echte examen was geweest dan was ik daarop gezakt. Daar gaat je 200 euro voor een richtingaanwijzer. Ik heb mijn TTT ondanks dat wél gehaald en ga nu bij het echte examen sowieso erop letten dat dat mij niet nog een keer overkomt!

Stephanie: Het geld is het enige nadeel. Maar mijn TTT was 135 euro en daar zat nog een rijles bij in. Dus in totaal heb ik 2 uren gereden. En dat uur van mijn TTT was het leerzaamste uur van mijn hele ''rijles'' geschiedenis :P Dus ik zie het zeker als een goede investering. Voor mij zijn de zenuwen de belangrijkste reden dat ik de TTT wel gedaan heb, zodat die toch minder zijn.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:59

Nja het zit in mn pakket dus er zit zowiezo een investering in..

Zoals ik jullie hoor is het idd handig om het te doen, en zeker die vrijstelling op je echte examen is heeerlijk :D

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:08

Op richtingaanwijzer zak je echt niet hoor! Ik doe het ook regelmatig en heb het heel nadrukkelijk aan mijn instructrice gevraagd.. tenzij je elke keer je richtingaanwijzer fout doet is dat niet iets waar je op zakt :)

En hoe ik dat weet, ik ken mezelf heel goed ;) Ik heb ooit eens 4 keer voor hetzelfde vak een tentamen moeten maken op school en was elke keer net zo zenuwachtig als de keer daarvoor :P Mijn zenuwen komen omdat ik het zo graag wil halen en van mezelf eigenlijk niet mag zakken.. niet omdat ik de gang van zaken o.i.d. spannend vind :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:22

Ik ga ook geen TTT doen!
Instructeur zegt dat hij me liever in een keer klaarstoomt voor het examen, hij zegt dat ik dat wel in een keer kan halen
Dus daar vrtrouw ik op :D
(Moet ik het op het examen natuurlijk nog wel goed doen :') )

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:24

Joosiien schreef:
Stephaniiee_ schreef:
hebben jullie trouwens ook TTT gedaan? :D

TTT vond ik zeker GEEN onzin. Ik heb er zoveel van opgestoken. Ik ben nogal een stresskip ;) Maar doordat ik mijn TTT gehaald heb ben ik al veeeeeeeel minder zenuwachtig voor mijn echte praktijkexamen!

Ik weet nu precies hoe het ging en ik heb met de TTT een aantal kleine zenuw-foutjes gemaakt, waar ik nu dus op kan gaan letten de volgende 4/5 lessen die ik nog heb!

Ik vind de TTT echt een aanrader! En dat je nu vrijstelling hebt gekregen voor die bijzondere manouevres dat is alleen maar mooi meegenomen. Ik denk dat de manier waarop het gaat het leerzaamst is en natuurlijk ook dat je minder zenuwachtig bent!

Mijn instructeur vind het dikke onzin voor de mensen die niet zenuwachtig zijn (had ik er even bij moeten zetten om boze reacties te voorkomen misschien :+ ), hij laat alleen mensen die veel last hebben van stress TTT doen. Ik val daar gelukkig niet onder, heb liever alles in een keer, haha.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:27

haha ik heb het ook liever in 1 keer denk ik..

Maar aan de andere kant ook weer niet.. zo heb je het lekker gesplitst en toch alvast een voorproefje op het echte examen..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:29

TTT lijkt me wel leerzaam, vind het alleen een erg groot nadeel dat het alleen maar voor een eerst volgend examen geldig is.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:31

Mandyy schreef:
TTT lijkt me wel leerzaam, vind het alleen een erg groot nadeel dat het alleen maar voor een eerst volgend examen geldig is.

Dat is idd een enorm nadeel :=
Vriendin van me heeft het ook gedaan, zakte finaal op alle onderdelen (ze heeft niet één keer in d'r spiegels gekeken := ) en die is nu dus haar geld voor TTT kwijt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:33

Ik heb ook geen TTT gedaan. :n Is me niet gevraagd en had het sowieso ook niet gewild. Geef mij maar in één keer die stress en niet twee keer. :) Denk dat het voor mijn zenuwen echt niet uitmaakt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:46

TTT was voor mij wel fijn. Ik was toen doodzenuwachtig, waardoor ik stomme foutjes ging maken. Met het echte examen ging alles stukken beter (behalve dat ik zakte dus..)

Anyhow, ik werd vanmiddag gebeld (ik stond in een pashokje kleding te passen :D ) over een nieuwe datum. Eerst zou het morgen al kunnen, maar hij kon dan niet. Nu is het volgende week woensdag geworden (3e dus) om 8 uur 's morgens. Maw: om 6 uur eruit, om om 7 uur naar het CBR te rijden :+ Haha, ik heb het er voor over hoor. Lekker in de spits (dus hopelijk veel stilstaan, haha).

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:50

Spannend rebel! alvast veel succes, hopen dat het nu wel lukt :D

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:51

ik heb zin in donderdag, rijd vanaf nu twee uur achter elkaar :D !

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:00

Vandaag TTT gehaald, ging heel slecht maar wel mijn bijzondere verichtingen gehaald!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:03

Super Hinata, dat heb je maar weer dan. ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:14

Gefeliciteerd Hinata!!

Spannend Rebel :)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:24

SuperLiesje schreef:
Op richtingaanwijzer zak je echt niet hoor! Ik doe het ook regelmatig en heb het heel nadrukkelijk aan mijn instructrice gevraagd.. tenzij je elke keer je richtingaanwijzer fout doet is dat niet iets waar je op zakt :)

En hoe ik dat weet, ik ken mezelf heel goed ;) Ik heb ooit eens 4 keer voor hetzelfde vak een tentamen moeten maken op school en was elke keer net zo zenuwachtig als de keer daarvoor :P Mijn zenuwen komen omdat ik het zo graag wil halen en van mezelf eigenlijk niet mag zakken.. niet omdat ik de gang van zaken o.i.d. spannend vind :)

Mijn eximinator zei dat je daar wel op kunt zakken en bij het echte examen had hij dat ook gedaan. Je communicatie is namelijk niet goed met het verkeer en mensen durven je dan niet in te halen op de snelweg. De communicatie met het andere verkeer is heeeel belangrijk.

Aranel: hoezo boze reacties? Ik had niet het idee dat mijn reactie boos was. Heb alleen mijn situatie beschreven. Niet boos bedoeld iedergeval.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:35

Je moet toch altijd richting aan geven, anders weten ze niet waar je naar toe wil!
Mijn les ging lekker kon alleen geen oefeningen doen, dat is wel jammer

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:39

Hinata, goedzo van je TTT! :D

Ik heb morgen ook weer les. :) Om 18:00 uur, weer een keer in het donker.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:59

joke20 schreef:
Je moet toch altijd richting aan geven, anders weten ze niet waar je naar toe wil!
Mijn les ging lekker kon alleen geen oefeningen doen, dat is wel jammer

Klopt, maar daarna moet je hem ook weer uitzetten :P