Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:52

Joonsel schreef:
Ons pap zegt dat je dat gewoon kan zien in je linkerspiegel, maargoed, die heeft al wat jaartjes ervaring :Y)

Moet zeggen dat met kijken ik in het begin binnenspiegel buitenspiegel schouder 'keek' maar niet bewust keek... beetje raar misschien, maar nu zie gebruik ik de spiegels ook echt nuttig, terwijl het in eerste instantie een gewoonte moest worden. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ;)

Helderder

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:54

Ik zie wel echt wat in de spiegels maar toch vind ik het lastig inschatten. Heb wel geleerd dat hij bij twijfel vaak op de voor mij verkeerde baan zit. Maar vind over de schouder kijken toch 't betrouwbaarst. :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:59

Snelweg is leuk! :D Zeker omdat je op het examen 120 moét, om te tonen dat je weet hoeveel je max. mag :Y)

Over de schouder kijken heeft mij al een paar keren van een ongeluk bespaard. Op de snelweg, als een auto je net voorbij steekt en dan al naast je is en dus niet echt zichtbaar in je zijspiegels. Dan verschiet je wel ff :=

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:59

Ja ik gebruik de spiegels ook al vanaf het begin heel bewust. Denk doordat ik scooter rijd van te voren. En schouder doe ik ook veel.. is mijn instructeur erg blij mee dat ik dat automatisch doe :D

Pluspunt haha :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:10

Pasamba schreef:
Zo werd mij vandaag verteld dat je bij het invoegen op de snelweg de hele invoegstrook moet gebruiken tot het einde. Ik dacht altijd dat je er wel gewoon op mocht wanneer het vrij was. Maar dat is dus niet zo, ook al komt er niks aan, ik moet door blijven rijden tot het einde. Dus dat vond 'ie niet zo leuk dat ik dat niet wist. := Maar verder ging het wel oke.

zo staat het idd ook in het theorieboek.
ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit zo op let, en commentaar over krijg, ga idd gewoon als het kan :o

kreeg laatst wel op mijn donder toen ik op de snelweg reed, en denk ga even lief opzij zodat andere auto's konden invoegen, nou dat mocht niet dus... alleen bij vrachtwagens ofzo :+ pff.. :Y)

snelweg vind ik verder niet moeilijk of eng ofzo, maar 't gaat best wel hard hoor 120 :D

Nagini schreef:
Ja ik gebruik de spiegels ook al vanaf het begin heel bewust. Denk doordat ik scooter rijd van te voren. En schouder doe ik ook veel.. is mijn instructeur erg blij mee dat ik dat automatisch doe :D

Pluspunt haha :D

dat heb ik ook heel erg hoor, ik kijk best veel in de spiegels onder het rijden, puur om te kijken wat er achter mij gebeurd enz, natuurlijk niet zo veel dat je niet meer op de weg let, maar even een blik erin af en toe :j
en idd dat over de schouder kijken gaat ook vrij automatisch, maar komt idd denk ik door de scooter, dan moet je je hoofd wel opzij doen, anders zie je niks :Y)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:18

vandaag me eerste rijles gehad,
en ik vond het echt leuk, voor mijn gevoel ging het ook echt goed :Y)
nu mag ik volgende week donderdag weer 1,5 uur heb er nu al zin in :):)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 21:21

Pasamba schreef:
Zo werd mij vandaag verteld dat je bij het invoegen op de snelweg de hele invoegstrook moet gebruiken tot het einde. Ik dacht altijd dat je er wel gewoon op mocht wanneer het vrij was. Maar dat is dus niet zo, ook al komt er niks aan, ik moet door blijven rijden tot het einde. Dus dat vond 'ie niet zo leuk dat ik dat niet wist. := Maar verder ging het wel oke.

Dat had ik dus met mijn TTT! Ik moest invoegen op de snelweg, heb altijd geleerd om de gehele strook uit te rijden zeg maar. Dus tijdens mijn TTT rijd ik die hele strook af en voeg netjes aan het eind in. Kreeg een bult commentaar dat andere automobilisten dan denken dat jij twijfelt en dat daardoor gevaarlijke situaties ontstaan. Moet dus altijd invoegen wanneer het kan. Ik werd gek. :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:54

Das wel vreemd. Ik heb er eigenlijk nog nooit wat van gehoord..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:54

heb je het theorieboek wel al doorgelezen dan? :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:55

Ik heb mijn theorie al :')

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:56

foei toch, dan moet je het toch weten :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:58

Ik heb zelfs 2 keer mijn theorie gedaan!
kon er geen genoeg van krijgen.. :')

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 22:58

Hihi :D
Over theorie gesproken, ik zal nog even beetje leren wil ik de 21e ervoor gaan :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:02

Toch ben ik het nergens tegen gekomen :P al moet ik zeggen adt ik het stuk 'wegen' niet zo goed heb geleerd. Dat kon ik al.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:03

Ja ik ook al, dat was voor mij alleen kwestie van doorlezen, maar 95% wist ik al wel van praktijkervaring, of gewoon door het scooterrijden :+
ik had/heb meer moeite met de laatste hoofdstukken, al die 'technische' dingetjes enz.. :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:06

ja had ik ook.. vooral lading vond ik erg moeilijk onthouden. Al die lengtes, zwaarten, uitsteeksels..
En ik bleef foutjes hebben bij voorrang.
Achja uiteindelijk heb ik het wel ruim gehaald.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 01:06

Elessar schreef:
Dat had ik dus met mijn TTT! Ik moest invoegen op de snelweg, heb altijd geleerd om de gehele strook uit te rijden zeg maar. Dus tijdens mijn TTT rijd ik die hele strook af en voeg netjes aan het eind in. Kreeg een bult commentaar dat andere automobilisten dan denken dat jij twijfelt en dat daardoor gevaarlijke situaties ontstaan. Moet dus altijd invoegen wanneer het kan. Ik werd gek. :+

Lekker verwarrend. := Dan weet ik het ook niet meer hoor..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 08:56

Ik heb mijn theorie ook al eeuwen, ook nooit tegen gekomen. Ook in het boek weer opgezocht, staat er bij mij toch echt niet in. :n

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 08:57

magic_lover schreef:
heb je het theorieboek wel al doorgelezen dan? :D

Ik? Heb mijn theorie al in the pocket.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:54

Ik heb net mijn eerste les gehad, vond het wel spannend hoor, en best pittig!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 09:59

Ik meld me hier ook!
Ben maandag 18 geworden en ook gelijk m'n eerste rijles gehad.
Ik was eerst heel zenuwachtig, maar toen ik eenmaal aan het rijden was viel het wel mee.
Heb donderdag m'n volgende, blokuur.
Zal m'n theorie binnenkort ook maar eens gaan plannen..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:06

Als het goed is krijg ik vandaag mijn nieuwe afrijdatum te horen, ik ben benieuwd... Wordt wrs weer een maand wachten. :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:18

siskeh schreef:
@joonsel: ik moest in mn linkerspiegel én mn binnenspiegel kijken, zo krijg je nl. een beter beeld...

Ja ik ook ;) Maar ik had het er met m'n vader over dat ik niet goed kon inschatten op welke baan een auto reed. Toen zei hij dat je dat als het goed is in je buitenspiegel moet zien ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:51

Net voor de laatste keer echt gaan oefenen, ging weer super. Ben echt benieuwd naar m'n examen maandag :D Zo nog even heen en terug naar de stad en morgen naar stal rijden, maar het echte oefenen zit erop. Examenparcours dat we een keer hebben meegekeken ging feilloos, keren in smalle straat en achteruit inparkeren ook :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:17

Mientjeuh schreef:
Jullie lachen er wel mee, maar er zijn zat mensen die niet weten hoe ze het oliepijl moeten meten.

Oh maar ik was ook bloedserieus hoor :') Zou het niet weten _O-