Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:19

Kwam een keer een neger bij mijn werk. Hij wilde 4 broodjes Pisch.
Euh wat? Pisch ofzo lijkt op vis dus ik dacht zalm ofzo. Nee, geen zalm!
Ging hij zijn vriend op bellen, zodat hij mij kon laten weten dat ze broodjes tonijn wilden hebben.
Hij dacht zeker dat hij in de praktijk zo'n mannetje wel even tonijn kon laten halen? die man spreekt niet eens nederlands!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:22

juline schreef:
zo ben ik toen ik tijdje achter de kassa stond regelmatig aangesproken met hoe lang moet je nog...

heb een beetje een buikje en lijkt wel alsof ik zwanger ben maar dat is totaal niet zo.

en als je dan zegt dat je niet zwanger bent weten ze niet hoe snel ze moeten afrekenen en de winkel uit moeten

Ik zou zeggen ''Tot 5 uur, mevrouw''.

Foulplay_

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:28

Hahaha, ja ik ken dat, buitenlanders die geen Nederlands kunnen en dan op allerlei manieren proberen duidelijk te maken wat ze willen :')

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:46

Heb er nog een paar... We waren in Italie en mijn moeder wilde pinnen, maar die automaat was buiten gebruik. Zegt ze tegen de medewerker van de bank in gebrekkig Engels: '' Yesterday he did het wel''.
Of in gebrekkig duits vragen of we in het restaurantje konden eten en die vrouw in het Nederlands zei dat dat wel kon.

En ik hou ook neit zo van bellende mensen. Ik werk bij een bakker en we hebben een aparte afdeling voor broodjes en koffie ed. Staat daar iemand telefonerend te kijken welk broodje ze wilde nemen en ze hing niet op. Tja, toen ben ik verder gegaan met mijn werkzaamheden waarvoor ik betaald wordt. ;) Aan de kassa help ik ze wel.
Of mensen die in de winter met een zonnebril oplopen en hem niet willen afzetten. Maargoed, das niet mijn probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:56

wij hebben een klantentoilet in de winkel, geen gezeur met wel of niet naar de wc dus :+ wc's voor het personeel zijn boven..

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:12

Mijn mama vroeg eens in Frankrijk op een markt; "Cinq chicken s'il-vous-plaît" :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:14

En dat betekent? Ken geenf rans..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:34

5 *engelse woord voor kippen* alsjeblieft.
Ze gebruikte dus engels en frans door elkaar ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:05

Renee__ schreef:
Of mensen die in de winter met een zonnebril oplopen en hem niet willen afzetten. Maargoed, das niet mijn probleem.

Wat is daar mis mee? Ik loop zomers en 's winters met zonnebril. Ben nogal overgevoelig voor licht en krijg anders hoofdpijn. Doe hem niet af ook, hij is op sterkte dan zou ik nog minder zien dan met bril.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:19

Ik snap best dat er mensen zijn die hun zonnebril niet af doen, maar ook ik vind het aardig vervelend als er iemand aan de kassa staat met een zonnebril op. Je kunt geen oogcontact maken en dat is gewoon heel vervelend als je in gesprek bent. Als het een hoi, alsjeblieft, dankjewel, doei is, oke.. Maar heb vaak genoeg gesprekken van 20 tot 30 minuten met klanten mét zonnebril, en dan is het wel vervelend. :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:41

Ik snap niet echt dat je je daar aan stoort. Zoals nu spreek ik bijna alleen maar mensen met zonnebril op. Mensen zijn heus niet minder aardig ofzo.

Vind het zo storend als mensen dan gaan roepen, doe je zonnebril af. Ik wil voor niemand hoofdpijn hebben en dus hou ik hem op. Bovendien zijn er brillen met meekleurende glazen waarbij je niks te kiezen hebt.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:04

Ik vind het niet echt netjes staan, tijdens een gesprek kijk je elkaar meestal wel in de ogen en nu kun je dus ook geen oogcontact maken. Ook al is het maar voor een paar minuten, is het wel zo beleefd om je zonnebril af te zetten. Ik vind het ook erg storend.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:32

zonnebril verhaal, ik vind het ook irritant, ik krijg zware migraine van dat licht.. maar als ik met iemand sta te prate, doe ik hem meestal 2telle af, endan vraag/zeg ik "ik doe even weer mijn zonnebril op hoor, beetje sterk licht" dat begrijpen mense ook.. maar ook ik vind het irritant alsik met iemand sta te praten die zijn zonnebril ophoud...

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:33

waarom hebben jullie 2 joyce's
dat is niet bepaald handig vind je niet

dit zij een onwijs bekakte vent aan de telefoon

uhh ja alsof we naar namen gaan kijken ipv wat die gene kan

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:47

prom schreef:
zonnebril verhaal, ik vind het ook irritant, ik krijg zware migraine van dat licht.. maar als ik met iemand sta te prate, doe ik hem meestal 2telle af, endan vraag/zeg ik "ik doe even weer mijn zonnebril op hoor, beetje sterk licht" dat begrijpen mense ook.. maar ook ik vind het irritant alsik met iemand sta te praten die zijn zonnebril ophoud...

Dat betekend dus dat ik me zonnebril af moet zetten, me gewone bril op moet zetten, om na een halve minuut dat weer te herhalen?

Hmm... beetje veel van het goeie voor een gebaar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:52

Ik ben benieuwd wat het volgende is. Kleding die niet mooi genoeg staat, haren die niet netjes zitten etc etc etc. De meeste meiden achter de kassa kijken je toch niet aan omdat ze veel te druk bezig zijn met scannen (en ik weet dat die niet in dit topic zitten, want iedereen hier is heel goed in zijn werk en heeft een baas die er bijzonder op let.) om je uberhoubt aan te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:53

hier kunnen trouwens best veel vakkenvullers kassa draaien :j die kunnen we ook gewoon bijroepen als het druk is, ze staan zelfs wel eens op het servicepoint of slijterij, het moet niet te moeilijk worden maar ze kunnen iig wel afrekenen.. wel heel handig als het druk is op zaterdag en je zit met de pauze's.
de meisjes helpen hier ook met vullen en spiegelen. die worden ook wel ingeroosterd om te vullen..
dat maakt hier niet zoveel uit, ik sta zelf op de vleeswaren, en op servicepoint, kan ook kassa draaien, er staan hier ook vrouwen/meisjes op de slagerij, o.a. een jongen op de bakkerij enz.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:56

Ik heb totaal geen problemen met bezonnebrilde klanten. Ze komen ook regelmatig met een motorhelm op binnen, vind ik - in tegenstelling tot sommige ministers etc. - ook geen probleem. Zolang ze de klep maar wel even open doen, zodat je tenminste nog iets van een gezicht ziet.

Ik had gisteren weer een leuke trouwens :') Er werd gebeld door een meneer.

Meneer: Goedemiddag, verkopen jullie per ongeluk misschien houtskool?
Ik: Nou, dat doen we niet per ongeluk, dat doen we geheel expres 8-)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 17:10

Pas was er zo'n jongen met muziek in,
die stond dus heel hard want je hoorde hem buiten zn ipod nog!
Maar hij vroeg dus iets. Ik geantwoord zegt die dat die me niet verstond.. Dus ik wat harder nog een keer zeggen
vraagt die of k t weer kan halen..'K wouw bijna die oortjes uit zn oren rukken..
Maar heb maar in ''gebaren taal'' gewenkt dat die mee moest lopen en waar het lag wees k hem de plek aan..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:12

Vjestagirl schreef:
Ik ben benieuwd wat het volgende is. Kleding die niet mooi genoeg staat, haren die niet netjes zitten etc etc etc. De meeste meiden achter de kassa kijken je toch niet aan omdat ze veel te druk bezig zijn met scannen (en ik weet dat die niet in dit topic zitten, want iedereen hier is heel goed in zijn werk en heeft een baas die er bijzonder op let.) om je uberhoubt aan te kijken.

Nu heb je het over supermarkten, maar het gaat ook over andere winkels hier. ;)
Wij hebben een winkel in een 'volksbuurtje', altijd heel gezellig, veel klanten komen even langs om te kletsen, sommige klanten blijven lang hangen etc... Als ik al zon 20 tot 30 minuten met iemand sta te praten met een zonnebril op, vind ik dat idd niet echt fijn. Het is en blijft altijd je eigen keus, ik zal er ook nooit iets van zeggen, maar prettig is anders!
Wat iemand aantrekt of hoe hij zijn haar doet, dat moet je helemaal zelf weten... Maar een gesprek met iemand met een zonnebril is gewoon niet handig, je maakt geen oogcontact en dit geeft mij een oncomfortabel gevoel op de 1 of andere manier!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:17

Nathalie schreef:
Vjestagirl schreef:

Nu heb je het over supermarkten, maar het gaat ook over andere winkels hier. ;)
Wij hebben een winkel in een 'volksbuurtje', altijd heel gezellig, veel klanten komen even langs om te kletsen, sommige klanten blijven lang hangen etc... Als ik al zon 20 tot 30 minuten met iemand sta te praten met een zonnebril op, vind ik dat idd niet echt fijn. Het is en blijft altijd je eigen keus, ik zal er ook nooit iets van zeggen, maar prettig is anders!
Wat iemand aantrekt of hoe hij zijn haar doet, dat moet je helemaal zelf weten... Maar een gesprek met iemand met een zonnebril is gewoon niet handig, je maakt geen oogcontact en dit geeft mij een oncomfortabel gevoel op de 1 of andere manier!

Maar zeker in zo'n volksbuurtje kun je dat toch gewoon zeggen?

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:21

Ik loop al een tijdje stage bij een dierenwinkel en natuurlijk
kom je daar ook weleens in aanraking met 'leuke' klanten..:')

Zo is er bijvoorbeeld deze meneer die regelmatig langskomt:

• 'Hallo'
• 'Goedemiddag meneer'
• 'Mag ik van u een tropisch waterplantje?'
• 'Ja hoor'

- na het afrekenen

• 'En een muis kost 2 euro hè?'
• 'Ja, een muis kost 2 euro meneer'
• 'Doe de groeten aan de dieren hè!'
• 'Zal ik doen meneer'
• 'En een muis kost 2 euro toch?'
• 'Ja meneer'
• 'Tot ziens hè, en doe de groeten aan de dieren'
• 'Ja, tot ziens'

- helemaal dubbel :)) _O- Komt ie weer terug:

• 'Heeft u al de groeten aan de dieren gedaan?'
• 'Ja meneer'
• 'En een muis kostte 2 euro?'
• 'Ja'
• 'Oke, tot ziens en doe de groeten aan de dieren hè, niet vergeten!'
• 'Ja, tot ziens'

:') _O-
Laatst bijgewerkt door x_Charlie op 06-07-09 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:22

Dat vind ik weer te ver gaan. ;) Van mij mag je zelf weten of je je zonnebril ophoud of niet, want sommige mensen zullen er idd ook wel een goede reden voor hebben. Maar het is en blijft wel een beetje vervelend, niet zó vervelend dat ik daar mijn klanten mee lastig ga vallen. Daarbij is het wel een volksbuurtje, maar wij proberen wel een bepaalde afstand te behouden tussen klant en ons, eerder deden we dit niet, en werd er 100 x per dag om korting gevraagd.... Dus ook even vriendschappelijk zeggen dat je die zonnebril vervelend vind is het ook niet.

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:27

Of dan heb je van die 'leuke' Chinezen die precies díe algeneter willen hebben en niet die andere 39...Heel vervelend als je weet
hoe moeilijk algeneters te vangen zijn :=.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:27

Mensen... het gaat over rare opmerkingen van klanten... Er staat een hoop offtopic tussen wat het topic er niet leuker op maakt...