Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:KiWiKo schreef:hoezo een dubbel moraal?
Ik zou het niet richting mijn kind kunnen verantwoorden dat ik met een getrouwde man rotzooi, dat is wat ik bedoel.
'Mama doet het ook, dus is het goed.'
KiWiKo schreef:Karin schreef:
Ik zou het niet richting mijn kind kunnen verantwoorden dat ik met een getrouwde man rotzooi, dat is wat ik bedoel.
'Mama doet het ook, dus is het goed.'
Ik snap wat je bedoeld![]()
Sanne weet dat ik met hem omga, maar ik hou ze uit elkaar....... er zit nul toekomst in dit gebeuren, dus heeft het ook niet zo heel veel zin om mijn kind aan hem te laten wennen![]()
Sanne heeft wel heel wat vragen gehad, en ik heb eerlijk gezegd dat omdat ik geen zin heb in een relatie, hij zich wil lenen voor dit, en thuis een vriendin heeft waar hij graag is......... dat hij en ik een verleden hebben, en dus wel om elkaar geven, maar niet een relatie meer willen........
Ook zeg ik haar dat dit een gevolg is van mijn leven, en dat het in de regel niet standaard is dat mensen zo leven als ik
Echwel schreef:Dat zeg ik Kim jij hebt je eigen verantwoording naar haar uit te leggen en hij bij zich thuis..
Maar ik neem aan dat je voor Sanne wil dat ze een fijne vaste relatie krijgt en je haar dat ook zal vertellen
Karin schreef:Ik ben blij te horen dat jij iig een verstandige dochter hebt Kim.
Nicolletje schreef:Zo iemand komt nooit de ware tegen, want hij is altijd op zoek naar meer. En vooral naar zichzelf.
KiWiKo schreef:Karin schreef:Ik ben blij te horen dat jij iig een verstandige dochter hebt Kim.
hihi in sommige dingen een stuk verstandiger dan haar moeder![]()
![]()
daarom heeft het ook geen zin haar een relatie te verbieden, ze trekt haar eigen conclusies en plannen......
natural_ schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens, en dan de reacties van die is er niet voor hem is onzin! Voor iedereen is er de ware, als diegene op je pad komt is zelfs de grootste jager in staat zichzelf te veranderen en dus niet meer vreemd gaan..
Dit bedoelde ik met een stukje missen in je relatie!
Huertecilla schreef:KiWiKo schreef:hihi in sommige dingen een stuk verstandiger dan haar moeder![]()
![]()
daarom heeft het ook geen zin haar een relatie te verbieden, ze trekt haar eigen conclusies en plannen......
Je ondergraaft slechts je eigen geloofwaardigheid. Op grond van welk moreel recht wil jij ook maar íets tegen wie ook zeggen wanneer ze met haar 16e/17e na 2/3 jaar experimenteren besluit een relatie met een (veel) oudere ervaren minnaar, wel/niet gehuwd, aan te knopen.
Zet je dan de morele boter even van je hoofd om met die man een gesprek te voeren? Hoe denk je dat jouw dochter daarop zal reageren? Krijg je die boter dan niet op je brood denk je?
Of moet ze dat dan maar stiekem doen?! Dat is tenslotte wat je als voorbeeld geeft.
hc
natural_ schreef:Voor iedereen is het weggelegd en tja als je het niet wilt is het een ander verhaal, maar hoe verwoord jij ware liefde als ik vragen mag?
Karin schreef:natural_ schreef:Voor iedereen is het weggelegd en tja als je het niet wilt is het een ander verhaal, maar hoe verwoord jij ware liefde als ik vragen mag?
Ware liefde, dat kan ik niet omschrijven. Dat is iets heel persoonlijks dat ik waarschijnlijk nog nooit heb gevoeld, anders was ik wel gelukkig geworden met een van mijn exen.
Ik geloof iig niet in 'de ware'. Ik geloof wél in 'de waarste'. Want wie zegt dat er niet ergens op de wereld iemand rondloopt die nóg beter bij je past? Het is alleen de vraag of je diegene tegenkomt en zo ja, of je daar dan actie op onderneemt of blijft bij degene die op dat moment voor jou 'de waarste' is/was.
Karin schreef:natural_ schreef:Voor iedereen is het weggelegd en tja als je het niet wilt is het een ander verhaal, maar hoe verwoord jij ware liefde als ik vragen mag?
Ware liefde, dat kan ik niet omschrijven. Dat is iets heel persoonlijks dat ik waarschijnlijk nog nooit heb gevoeld, anders was ik wel gelukkig geworden met een van mijn exen.
Ik geloof iig niet in 'de ware'. Ik geloof wél in 'de waarste'. Want wie zegt dat er niet ergens op de wereld iemand rondloopt die nóg beter bij je past? Het is alleen de vraag of je diegene tegenkomt en zo ja, of je daar dan actie op onderneemt of blijft bij degene die op dat moment voor jou 'de waarste' is/was.
KiWiKo schreef:maar wat HC als jij eindelijk een bijmeisje vind......... die ook nog eens een relatie heeft..... doe je het dan maar niet?
KiWiKo schreef:Karin schreef:Ware liefde, dat kan ik niet omschrijven. Dat is iets heel persoonlijks dat ik waarschijnlijk nog nooit heb gevoeld, anders was ik wel gelukkig geworden met een van mijn exen.
ben ik het helemaal mee eens Karin!!!!
natural_ schreef:Nicolletje schreef:Zo iemand komt nooit de ware tegen, want hij is altijd op zoek naar meer. En vooral naar zichzelf.
Hier ben ik het helemaal mee eens, en dan de reacties van die is er niet voor hem is onzin! Voor iedereen is er de ware, als diegene op je pad komt is zelfs de grootste jager in staat zichzelf te veranderen en dus niet meer vreemd gaan..
Dit bedoelde ik met een stukje missen in je relatie!
natural_ schreef:Je hebt vast wel een eigen beeld of fantasie (in ieder geval ooit) gevormt over ware liefde, iedereen denkt het volgens mij over na!?! Zeker vrouwen..
natural_ schreef:Misschien is dat ook jullie fout, door er niet (meer) in te geloven.. Dan zul je het ook nooit vinden!
natural_ schreef:Al was het wel strafbaar houdt dat je denk ik niet tegen en ik denk inderdaad ook niet dat je moet zeggen dat jouw dochter verstandiger is als jou als ze nu 10 is.. Ze kan nu wel haar eigen mening geven, maar zo'n vrije opvoeding zoals ik het zie is niks mis mee alleen denk ik dat je wel op moet letten in haar puberteit.. Ze zal veel gaan experimenteren en met jou als voorbeeld + de rest van de wereld zal er iets fout gaan en kun je haar daar wel op bestraffen, maar zul je het 3 dubbel zo hard terug krijgen!
Huertecilla schreef:KiWiKo schreef:maar wat HC als jij eindelijk een bijmeisje vind......... die ook nog eens een relatie heeft..... doe je het dan maar niet?
Klopt, is nu twee keer voorgekomen.
Ik doe dat niet als er geen openheid is. Punt.
hc