Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:08

abs bedoel je misschien?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:08

Ja kan wel, was iets met een a en kort :+

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:25

Dan heeft de ATB ingegrepen, dat is de automatische treinbeinvloeding. Dat gebeurt als een trein, die harder rijdt dan 40 km per uur een rood sein mist. Dan remt de trein automatisch, soort extra beveiliging om ernstige ongelukken te voorkomen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 22:32

Ja... ABS?? hoe kom ik daar op :P ATB is het :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:24

ABS is bij een auto, anti-blokkerings-systeem. :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:33

Ah ja, ja ja dat is waar ook. (half jaartje geleden naar denemarken geweest, op terugweg 9 uur in auto gezeten met 6 andere jongens.. en raad eens waar ze over hadden?? :D )

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 02:19

Chrissie_ schreef:
Vanmiddag ook iets raars, de trein ging in een keer heeel snel en toen in een 1x stoppen? Dacht meteen dat er iemand voor was gesprongen omdat we langs het plekje reden waar veel mensen voor de trein springen hier.

Conducteur riep iets over een atp om? maar geen id wat dat is.

De machinist heeft dan inderdaad een ATB ingreep gehad. Dat wil niet persee zeggen dat hij te hard reed, het kan ook zijn dat het systeem vind dat hij niet genoeg bijremt, en er zitten ook wel eens storingen in.
Veel machinisten roepen dan ATB of ATB HC over de omroep. Dit doen ze om ons (de conducteurs) te laten weten dat ze een ATB hebben gehad. Eigenlijk moet dit over de portofoon, maar omdat sommige collega's, om begrijpelijke reden, nogal kunnen schrikken van de combinatie snel remmen+portofoonoproep, doen ze het zo.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:27

Okee, bedankt voor de uitleg :)
Volgens mij was het ook een mededeling aan de reizigers waarom we ineens stil stonden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:38

Als er alleen maar ATB word gezegd, is het voor de conducteur. De meeste reizigers weten niet wat een ATB is, en snappen dus niks van die mededeling. Als het voor de reizigers zou zijn, word er verder op in gegaan. Maar omdat 1 ATB remming niet persee (erge)vertraging oplevert, is dat niet echt nodig.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:41

Oke :) Het was iid gezegt in een mededeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:20

Maar sommige reizigers weten wel wat het betekent :j

Althans, wij dan :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 02:31

Ze waren vanavond vergeten om ons en de machinist in te lichten dat we extra zouden stoppen op Amsterdam Bijlmer/Arena. Nu viel het ons op dat ons treintje overvol zat met in kilt gekleede heren, dus leek het ons een goed plan om ze er bij de Arena maar uit te laten _O- .
Vonden de schotten die uitstapten bij de deur waar wij stonden het ook nog nodig om ons allemaal een hand te geven :') .
Ik kan echt niet zeggen dat ik saai werk heb :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 02:32

Whahahaaha geniaal die schotten :D Welke trein had je vandaag dan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 02:51

Jij hebt idd geen saai werk. :D

Wat zijn ze beleefd hè, die Schotten! :))

Ik hoorde idd gisteren al (vanuit Schotland!) dat er dit weekend 20.000 mannen in kilt rondliepen in Amsterdam. Sjit zeg, zat ik nou maar in jouw trein vandaag. :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 03:15

Ik had de intercity Amsterdam-Maastricht/Heerlen van 19.07 tot Utrecht.
En helaas zijn niet alle schotten even beleefd. Eerder op de avond hadden ik en mijn collega wat onenigheid met 2, niet in klit gehulde, schotten die vonden dat ze in de eerste klas mochten blijven zitten omdat hun nu eenmaal niet konden weten dat er een eerste en tweede klas in de trein zat. Laat ze in Schotland nu ook gewoon eerste en tweede klas in de treinen hebben :7 .
Ik had vanuit Utrecht ook nog de trein naar Den Haag. Moest ik nog iemand uit gaan leggen dat een trein die vanwege herstelwerkzaamheden over een afstand van 6 km maar 40 mag rijden ipv 140 nu eenmaal later aankomt op Gouda dan gebruikelijk. Hij snapte er helemaal niks van en wist ook niks van herstelwerkzaamheden :(:) . Dat word gelukkig ook op geen enkel station omgeroepen, staat ook niet op teletext en op internet is er ook niks van terug te vinden. En die ontsporing is ook helemaal niet in het nieuws geweest.
En als toetje vanavond nog een huwelijksaanzoek van een bijna bejaarde man :+ %) _O- . Mijn dag was weer compleet :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 03:33

Whahahaahaha geweldige dag zo te horen _O-

Dan kom je wel vervaarlijk op mijn trajecten met de trein zeg :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:36

Inoterry schreef:
En helaas zijn niet alle schotten even beleefd. Eerder op de avond hadden ik en mijn collega wat onenigheid met 2, niet in klit gehulde, schotten die vonden dat ze in de eerste klas mochten blijven zitten omdat hun nu eenmaal niet konden weten dat er een eerste en tweede klas in de trein zat. Laat ze in Schotland nu ook gewoon eerste en tweede klas in de treinen hebben :7 .
Ik had vanuit Utrecht ook nog de trein naar Den Haag. Moest ik nog iemand uit gaan leggen dat een trein die vanwege herstelwerkzaamheden over een afstand van 6 km maar 40 mag rijden ipv 140 nu eenmaal later aankomt op Gouda dan gebruikelijk. Hij snapte er helemaal niks van en wist ook niks van herstelwerkzaamheden :(:) . Dat word gelukkig ook op geen enkel station omgeroepen, staat ook niet op teletext en op internet is er ook niks van terug te vinden. En die ontsporing is ook helemaal niet in het nieuws geweest.
En als toetje vanavond nog een huwelijksaanzoek van een bijna bejaarde man :+ %) _O- . Mijn dag was weer compleet :D .

In wat waren ze precies gehuld? ;)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 09:45

Haha Ino, jij hebt je avondje wel weer gehad, prachtig! :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 11:21

_Tara_ schreef:
Inoterry schreef:

In wat waren ze precies gehuld? ;)

Bij sommige zat het haar al aardig in de klit :P .
Voor de rest hadden ze zo'n schots rokkie aan :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:40

Joooh,, over schotten in kilt gesproken.

heb gisteren hoop p*kken en konten gezien :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:41

Ben jij onder de kilts gedoken? :oo

En en en? :+

Morgen is het weer treindag :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:44

Nee niet gedoken maar met onze redelijk zatte koppen alle schotten gevraagd of ze er iets onder hadden. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:45

Whha, en toen tilden ze hun kilt op? :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:47

Jep.. (helaas niet iedereen :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:49

Whahahahaha :9
Geweldig, waarom heb ik dat vrijdagavond nou niet gevraagd aan die schotten _O-