Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:24

En toch blijft het haar eigen keuze en haar eigen gevoel, Mindim.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:24

Dat is zeker waar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:24

_Skess_ schreef:
Nee, hij heeft niets met haar gedaan, behalve dan hand in hand gelopen en misschien 3 kusjes bij het afscheid. Hij is niet te ver gegaan nee.

Sorry, maar dat vind ik al respectloos genoeg naar jou toe.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:25

Bij hand in hand lopen en samen wat gegeten te hebben vraag ik me af of ze echt niet gezoend hebben. Maar dan nog, soms wordt je relatie er alleen maar sterker van, en voor ze wat gingen eten had haar vriend haar al wel ingelicht dat hij t niet meer wilde. En dan nog, is het de TS haar zaak. 4 jaar lang is moeilijk ineens te veranderen, doorgaan zonder degene waar je van houdt. En als hij met haar weer verder wil, dan heeft hij er wel van geleerd denk ik. Laten we gewoon voor haar hopen dat hij goed voor haar blijft. Vergeven kan in een relatie, maar vergeten hoeft niet perse. Denk ook niet dat de TS t uit haar hoofd heeft gebannen, en het er moeilijk genoeg mee heeft.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:26

Mindim schreef:
Jibbel schreef:
Niet iedereen over een kam scheren Mindim, soms is zoiets juist even nodig om de relatie sterker te maken. En volgens mij heeft hij haar niet écht bedonderd. Voor zover ik begrepen heb, heeft de vriend van TS niet gezoend of gesext met de zgnmd 'vriendin'.

Zal misschien allemaal niet, misschien ook wel. Hij heeft iets gedaan waar van hij heel goed wist dat het zijn vriendin zou kwetsen, dat op zich is al erg zat.

Het is niet de bedoeling iedereen over een kam te scheren, maar het grootste deel valt helaas wel in herhaling. Gecombineerd met bovenstaande, vind ik hem geen knip voor de neus waard en zou ik hem resoluut de deur wijzen.

Ik ben het volledig met je eens Mindim (zat stiekem al te wachten totdat er iemand langs kwam met het zelfde idee erover). Die kerel heeft haar zomaar opzij gegooid toen hij iets anders leuks zag aankomen. Dat valt echt niet goed te maken hoor, en ook ik denk dat dit helaas toch weer gaat gebeuren. Wat als dat meisje wel echte interesse in hem had getoond?
Dit was niet zomaar even flirten met iemand anders, maar hij heeft jou echt zomaar laten barsten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:27

Zolang jij je goed voelt bij deze beslissing moet je er gewoon voor gaan. Super dat hij toch heeft ingezien wat hij bijna had weggegooid met zijn misstapje.
Wat al eerder is gezegd: iedere relatie kent ups en downs en dit is dan zo'n down geweest.
Voordeel hiervan is wel dat je weer goed beseft wat je had en hoe het nu met je gevoel zit!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:29

Hij heeft zeker beseft wat hij heeft weggegooid...Hij weet zeker hoe dom hij is geweest en hoe dom hij heeft gehandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:31

Tuurlijk is het TS haar zaak, er wordt hier al 46 pagina's over gepraat, dus ik zet ook rustig mijn mening neer.
Ik zet niemand het mes op de keel hoor.

Wordt je relatie versterkt doordat je vent met een ander zoent? Het wordt versterkt omdat ze er zo'n spijt van hebben en je toch de enige voor hen bent? Dat versterkt een relatie?
Weet je wat een relatie versterkt? Vertrouwen en respect, vertrouwen en respect is nodig om de basis te leggen voor een goede relatie. Als dat er niet is, gaat het vroeg of laat mis. Ik zie volgens de berichten hierboven geen van beide naar TS.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:32

_Skess_ schreef:
Hij heeft zeker beseft wat hij heeft weggegooid...Hij weet zeker hoe dom hij is geweest en hoe dom hij heeft gehandeld.

Skess, is dat jouw idee, of het zijne?
Soms wil je iets zo graag geloven, dat je het ook gaat geloven...
Been there, done that... helaas....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:32

meggiemeg schreef:
Zolang jij je goed voelt bij deze beslissing moet je er gewoon voor gaan. Super dat hij toch heeft ingezien wat hij bijna had weggegooid met zijn misstapje.
Wat al eerder is gezegd: iedere relatie kent ups en downs en dit is dan zo'n down geweest.
Voordeel hiervan is wel dat je weer goed beseft wat je had en hoe het nu met je gevoel zit!

Totdat de volgende korte rok langs komt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:33

Hoho, niet zo kort door de bocht.

Vanachter een schermpje kunnen wij niet de visie van die jongen beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:35

Ben niks kort door de bocht en ik loop lang genoeg mee om dat te weten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:36

Storm76 schreef:
_Skess_ schreef:

Skess, is dat jouw idee, of het zijne?
Soms wil je iets zo graag geloven, dat je het ook gaat geloven...
Been there, done that... helaas....

Dat is zijn idee, we hebben een heel lang gesprek gehad en daarin is dit naar voren gekomen. Het waren zijn woorden en hij is er geheel uit zichzelf over begonnen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:37

Mindim schreef:
Tuurlijk is het TS haar zaak, er wordt hier al 46 pagina's over gepraat, dus ik zet ook rustig mijn mening neer.
Ik zet niemand het mes op de keel hoor.

Wordt je relatie versterkt doordat je vent met een ander zoent? Het wordt versterkt omdat ze er zo'n spijt van hebben en je toch de enige voor hen bent? Dat versterkt een relatie?
Weet je wat een relatie versterkt? Vertrouwen en respect, vertrouwen en respect is nodig om de basis te leggen voor een goede relatie. Als dat er niet is, gaat het vroeg of laat mis. Ik zie volgens de berichten hierboven geen van beide naar TS.

Daar moet ik je gelijk in geven. Persoonlijk had ik teveel zelfrespect gehad om hem terug te nemen. Maargoed, ik ben er niet bij geweest, dus kan over haar situatie niet oordelen. Alleen voor haar hopen dat het een goede keuze is, en ze er geen spijt van krijgt. En dat hij daadwerkelijk weet wat hij haar heeft aangedaan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:39

Dat geloof ik best. Ja

Het is de relatie van de TS-er en haar vriend en dat zal het blijven. En ik neem aan dat geen van de bokkers die hier heeft gereageerd er een goede, realistische kijk op heeft, omdat we er allemaal niet bij zijn geweest.
Zoals het hier geschreven staat, komt het misschien heel anders over als dat het gegaan is. (no offence, TS)

En nee, ik denk ook niet dat ik hem had vergeven als ik de TS was.
Maar iemand handelt uit emoties en uit ervaringen.
4 jaar met iemand gaan is niet niks, je hebt iets opgebouwd en da's lastig weg te gooien.
Jongen piepte er in dit geval even tussenuit om te neuzen bij z'n ex en kwam tot inzien.
Blijkbaar hebben de TS en vriendlief(/stout Haha!) hier serieuze gesprekken over gehad.

Al zegt heel bokt 'NIET DOEN', als mijn gevoel zou zeggen 'WEL DOEN', dan konden alle bokkers me de rug op.
(best gezellig, lijkt me. Haha! )

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:41

We zouden allemaal wel graag in een ideale wereld willen leven waar vriendjes als ze eenmaal voor je gekozen hebben, voor altijd zonder enige twijfel bij je blijven. Andere vrouwen niet eens zien langslopen. Maar in de echte wereld gebeuren er nou eenmaal wel eens dingen die de boel even door elkaar schudden. Waarbij je allebei weer even moet bedenken of je voor elkaar kiest, en samen verder wil. Als de TS en haar vriendje daarvoor kiezen, dan is dat toch prima. Misschien komt het helemaal goed, en gaan ze trouwen en kinderen krijgen, en misschien gaat het over een maand wel weer mis. Je weet het allemaal nooit. Ik wens de TS (en vriendje) in ieder geval veel succes!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:42

Hieruit blijkt dat het onderschrift van Anoeska weer helemaal klopt Haha!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:45

Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 21:49

hahahhaha!!! Huilen van het lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:51

ik denk dat je voor jezelf die afweging moet maken. kan je hem nog vertrouwen met andere meiden, of vriendinnen?
en later, ik denk dat je een toekomst samen met hem ziet op dit moment, maar als je kids krijgt en getrouwd bent en hij flikt het je weer... sja..

ik wens je veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:51

Het is altijd erg jammer dat meisjes zich zo laten behandelen. En TS, ik vind dat hij je schandalig heeft behandeld. Het praatje over dat hij er zo'n spijt van heeft en dat hij nu weet wat hij heeft, tja.
Als hij volgens zijn idee niets verkeerd heeft gedaan, wat spijt hem dan? Ik zie het meer als zoethouden, maar goed das mijn mening.
Ik heb jaren in de kroeg gewerkt, waar veel mensen van rond jouw leeftijd kwamen. En ik kan je verzekeren, dat er heel wat zijn die hun meisje belazeren aan de andere kant van de kroeg. De meisjes weten het vaak wel, maar zijn tot over hun oren verliefd en geloven heel goedgelovig wat vriendjelief zegt.

@Misshaffie, als TS hier geen reacties op wil of wil dat mensen haar naar de mond praten, moet je er geen topic over openen op Bokt.

Meid, ik hoop voor je dat hij een uitzondering op de regel is. Ik zou me niet zo laten behandelen. Ik kom op nummer 1 bij mijn kerel en als hij denkt dat het gras ergens anders groener is, gaat hij daar maar grazen, maar dan hoeft ie niet weer terug te komen.

En Anoeska, zo'n ideale relatie kan heel goed. En kijken mag best, aankomen is een andere zaak. Ik zie ook best eens een kanppe vent, waar ik mijn hoofd eens voor omdraai, maar dan kijk ik weer voor me en ben het ook al weer kwijt.

Veel succes iig TS, als het niet goed voelt, gaat er vanzelf iets knagen en luister daar dan naar, voorkomt een hoop ellende.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:59

Skess, ik had nog een vraagje voor je. Hoe zit het met je vertrouwen in hem, moet dat weer groeien of is dat alweer (bijna) volledig terug? Of nog iets anders?

Ik vraag me altijd al afgevraagd hoe dat werkt (niet aanvallend bedoeld hoor). Als ik mezelf in jouw situatie stel, zou dat altijd het grote probleem zijn. Vergeven zou wel lukken denk ik. Maar dat vertrouwen, ik zou bang zijn dat dat nooit 100 procent terugkomt...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:00

Het vertrouwen is aardig terug door middel van heel goed praten. Dit heeft heel veel geholpen en we zijn echt eerlijk geweest tegen elkaar. Volledig terug is het nog niet, maar we willen er allebei keihard voor werken.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:02

nou ja, weet je wat het ook is: hij is nu al een keer over de schreef gegaan. dat DOE je gewoon niet als je een serieuze en respectvolle relatie hebt in mijn ogen. als hij zich nu zo makkelijk laat verleiden, wat dan als julle 10 jaar bij elkaar zijn? moet je hem altijd proberen te plezieren uit angst dat hij het anders wéér ergens anders gaat zoeken??
denk heel goed na, dit zijn belangrijke dingen..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:03

ik zou ook huilen en 100 x sorry zeggen, als ik geen plek meer had om terug bij te gaan. maar werkt dat voor jou?