Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 16:33

Toch nog vlot mee weg. Stallen zijn leeg. Paarden ook maar naar binnen gedaan. In de stal zelf was het redelik te doen. Denk wel dat ik een schuursponsje mee moet nemen de douche in straks :+
Afbeelding

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 16:38

denisesilver schreef:
We hebben het op mijn stage plek weleens gehad met de groep pinken. Tot twee keer toe 's nachts door de draad. Waren er gelukkig geen 100.

Het paste net niet, heb er vijf kunnen laden :=
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

G-e-w-e-l-d-i-g :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 16:43

MyWishMax schreef:
Merrie die uit het niks struikelde en door die stomme ijzers volledig op de grond belande. We hebben wel genoeg pech gehad dus kunnen zulke dingen gewoon stoppen aub? Meteen 1 kogel open en paar plekken haar eraf. Vanmiddag maar kijken hoe het er dan uit ziet. Ze lag echt met borst volledig op de grond en raakte nog in paniek ook. Beest is die ijzers niet gewend maar kan nu niet zonder...

Wel meteen alles gekoeld, gewassen met betadine en ingesmeerd en nu hopen dat het meevalt en ze niks verrekt of kapot gemaakt heeft...

Waren de takken van de ijzers niet wat te lang? Dat het paard met de achterhoef erop gaat staan. Sommige paarden trekken dan het ijzer los en anderen vallen gewoon op hun snuit :+ . Takken iets korter of iets naar binnen slaan wil dan goed helpen.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:43

Ik had dus horren gekocht voor m’n vliegenplaag. Want ze kwamen vast binnen door m’n ramen.

Alles zit nu potdicht ivm het weer. En opeens zaten er 6 ofzo op m’n gordijn.

Ze komen dus binnen ergens vandaan. Heb m’n rattenkooi al opgefrist maar ik kwam geen maden tegen. Morgenvroeg voor de hitte maar helemaal alles goed leeghalen. -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:50

Ze hebben maar een heel klein gaatje nodig...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:51

Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Omdat m’n zonnescherm ook m’n hele raam blokkeert.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:53

Mee naar binnen genomen bij het openen van een deur?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:56

Bellatrix schreef:
Mee naar binnen genomen bij het openen van een deur?

Nee ben niet buiten geweest en opeens zaten ze er. :P

Vermoed gewoon dat ze uit de kooi komen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:58

Dat is natuurlijk ook een optie.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 18:05

Heb vanmiddag weer wat uurtjes gemist vanmiddag, was weer eens in slaap gevallen.
Maar dan echt 2,5-3 uur..maarja met dit weer kan je niks dan is slapen ook wel lekker.. _O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:47

Hoofdpijn... Na de non stop migraine nu weer al dagen gewone hoofdpijn... Dit weer doet daar echt geen goed aan natuurlijk

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 20:54

Nog een groot nadeel als het zo warm is. Mensen gaan op hun balkon en tuin lekker luidruchtig doen. (Zelfs 's nachts).

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:05

Vanuit m'n appartement kijk ik uit op de kleine privé parkeerplaats voor bewoners uit m'n gebouw, afgesloten met een beugel (waarvan we allemaal de afstandsbediening hebben).
Woon aan de kust, dus lekker druk vandaag.

Toen ik vanmiddag thuiskwam zag ik een busje staan wat ik niet ken en de beugel schever dan normaal.
Busje van een verhuur bedrijf. Er zijn mensen net komen wonen, dus dacht eigenlijk dat die van hun was om spullen over te zetten. Vond het wel gek dat die er al vanaf begin van de middag stond en niks mee gedaan werd.

Net kwamen er 3 mannen/jongeren (type schoudertasje, petje en lak aan regels) aangelopen, die de parkeerplaats opliepen. Die ik niet ken. We zeiden nog tegen elkaar die gaan vast pissen bij de trap, kan niet met een goede reden zijn dat je deze parkeerplaats oploopt als je er niks te zoeken hebt.

Helaas was de reden niet wildplassen...
Ze hoorde bij het busje.. vanuit de achterbak halen ze 2 stoeptegels, trappen de beugel omlaag en leggen deze stoeptegels er op.
Rijden het busje van de parkeerplaats af en leggen de stoeptegels weer in het busje.

Mooi gratis geparkeerd voor hun, schade aan de parkeerbeugel voor ons -O-
Dat er een camera hangt en er meerdere keken vanaf het balkon maakte ze niet uit. Ze zwaaide nog naar ons -:(-

Kan daar echt zo boos om worden!
Snap dat een dagje strand leuk is, maar waarom moet je daarvoor spullen van bewoners slopen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:16

Ik liet net even de hond van een vriendin uit. Kinderen wilden haar aaien. En die golden retriever vindt dat prachtig dus prima.

Een meisje (gok 4-6 jaar) vroeg wat dingen over de hond en daarna of ik een baby had. Dus ik zo “nee ik heb geen baby”. Denkende dat ze een puppy bedoelde. Want ze had al gevraagd of de hond al nog groter werd.

Ze zei iets van “nee ik bedoel want je buik is zo bol dus of jij een baby hebt”. Inclusief bolle buik gebaren.

Die vader ging zowat door de grond. _O-

Ik werd op straat bezwangerd door een kind!!! _O-

Nu wist ik al dat ik te zwaar was, was ik wat opgeblazen door het eten en had ik een wijde jurk aan.

Ik twijfelde nog of ik daarna nog zelf wilde wandelen. Dus heb net toch maar even 5km gewandeld. _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:25

imaudy schreef:
MyWishMax schreef:
Merrie die uit het niks struikelde en door die stomme ijzers volledig op de grond belande. We hebben wel genoeg pech gehad dus kunnen zulke dingen gewoon stoppen aub? Meteen 1 kogel open en paar plekken haar eraf. Vanmiddag maar kijken hoe het er dan uit ziet. Ze lag echt met borst volledig op de grond en raakte nog in paniek ook. Beest is die ijzers niet gewend maar kan nu niet zonder...

Wel meteen alles gekoeld, gewassen met betadine en ingesmeerd en nu hopen dat het meevalt en ze niks verrekt of kapot gemaakt heeft...

Waren de takken van de ijzers niet wat te lang? Dat het paard met de achterhoef erop gaat staan. Sommige paarden trekken dan het ijzer los en anderen vallen gewoon op hun snuit :+ . Takken iets korter of iets naar binnen slaan wil dan goed helpen.

Nee, ze zijn juist extreem kort. Steekt niet eens een cm uit. Speciaal op de kliniek laten doen met allerlei aanpassingen. Maar ze stond absoluut niet op ijzer, kan niet en ze stond stil naast me en zette net 1 pas voorwaarts mer 1 voorvoet omdat ik zei dat ze box in mocht.

Zou ook aan de kunde twijfelen van een smid als ze zo beslaan dat een paard in stap het af trapt := Los in het land of de paddock of tijdens gek doen, oké. Dat hadden wij paar jaar geleden en door het medische lag het net anders en kon er niks aan veranderd worden. Daarom eronderuit gehaald
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 21-06-25 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:26

Oh en dat het zo lang licht (en warm) blijft. Van mij mag het om half 10 wel donker worden. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:29

Meliaforever schreef:
Nog een groot nadeel als het zo warm is. Mensen gaan op hun balkon en tuin lekker luidruchtig doen. (Zelfs 's nachts).

Sowieso is het bizar hoeveel herrie mensen maken. Gewoon in het algemeen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:31

Ik stoor me er zelf ook altijd aan maar we hadden visite gisterenavond en dat is een latertje geworden. :o onszelf dus ook schuldig aan gemaakt. En omdat het een latertje werd ben ik nu stuk en ga ik hopelijk minstens 9 uur slapen. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:35

_San87_ schreef:
Meliaforever schreef:

Sowieso is het bizar hoeveel herrie mensen maken. Gewoon in het algemeen.

Ja mensen zijn heel irritant.

Ik ging wandelen buiten het dorp. Was er keiharde muziek bij de voetbal. Van die Hollandse schlager achtige zooi. Dreunde enorm ver door. Ik woon hier voor m’n rust ja. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:46

MarlindeRooz schreef:
Ze zei iets van “nee ik bedoel want je buik is zo bol dus of jij een baby hebt”. Inclusief bolle buik gebaren.

Nu wist ik al dat ik te zwaar was, was ik wat opgeblazen door het eten en had ik een wijde jurk aan.

Ik twijfelde nog of ik daarna nog zelf wilde wandelen. Dus heb net toch maar even 5km gewandeld. _O-

:') :oo _O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:09

De hitte in huis. 30 graden
Dit is de eerste zomer in dit huis, maar jeetje wat wordt het hier warm. Volgend jaar maar voor een airco kijken ofzo.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:17

MyWishMax schreef:
imaudy schreef:

Nee, ze zijn juist extreem kort. Steekt niet eens een cm uit. Speciaal op de kliniek laten doen met allerlei aanpassingen. Maar ze stond absoluut niet op ijzer, kan niet en ze stond stil naast me en zette net 1 pas voorwaarts mer 1 voorvoet omdat ik zei dat ze box in mocht.

Zou ook aan de kunde twijfelen van een smid als ze zo beslaan dat een paard in stap het af trapt := Los in het land of de paddock of tijdens gek doen, oké. Dat hadden wij paar jaar geleden en door het medische lag het net anders en kon er niks aan veranderd worden. Daarom eronderuit gehaald

Balen zeg! Is het ijzer niet teveel afgerond aan de voorkant? Opzich kan het een keertje gebeuren dat ze vallen. Als het vaker voorkomt dan aan de smid vragen. Ik heb wel ijzers gezoen van kliniek smeden dat ik dacht omg.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:37

MarlindeRooz schreef:
Ik liet net even de hond van een vriendin uit. Kinderen wilden haar aaien. En die golden retriever vindt dat prachtig dus prima.

Een meisje (gok 4-6 jaar) vroeg wat dingen over de hond en daarna of ik een baby had. Dus ik zo “nee ik heb geen baby”. Denkende dat ze een puppy bedoelde. Want ze had al gevraagd of de hond al nog groter werd.

Had de kop van die vader wel willen zien :')

Weet je wat naast pennen en aanstekers nog meer veel te vaak wordt gejat? Die koppelstukken voor de tuinslang. En dan niet om op het mondje van de kraan te zetten, maar die dingen om twee slangen te koppelen. Vorig jaar nog drie meegenomen, en ze zijn allemaal foetsie. En ik erger me aan het feit dat de tuinslang niet lang genoeg is om naar de achterkant van de wei te trekken. Morgen maar even langs de gamma. Kost wat, maar hooi moeten bijvoeren in de zomer, is echt van de zotten. Zandgrond is leuk voor het begaanbaar houden van de bak, maar dat weide onderhoud is echt een gekloot.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 23:31

Het was hier onder de 24 graden, maar katten wilde naar buiten om uiteindelijk 5 minuten buiten geweest weer klagend naar binnen te gaan.

Baal nu dat het 27 graden is binnen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:46

Ik sliep net, gaat de mobiel.Ik dacht gelijk aan mijn vader van 91, belt mijn zwager wanneer we op bezoek komen, hij had duidelijk een borrel op.Nou ja, hij bedoelt het goed.