Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 06:25

Brandalarm met lege batterij _-:(

Hier ook 1 grijze haar. Precies voorop in het midden. Ik vind haar ( :+ ) wel leuk, ben 31.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 07:19

Die rotkat van de buurt zat weer in het trappenhuis. Beest sproeit de boel onder, wordt maar niet gecastreerd, en deelde een tik uit aan Jarvis (ik had Jarvis los toen we het laatste stukje naar huis liepen, omdat ik in een afgesloten ruimte als dat geen kat verwacht en ik wist dat we niemand verder trgen zouden komen).
Ik doe de deur boven open voor hem zodat hij eruit kan, maar hij blaast flink tegen mij en valt bijna uit. Dat beviel Jarv niet, waarna hij er achteraan ging. Op de galerij vind ik dat oké (want als de kat daar weer eens een keer goed geschrokken is, komt ie een tijdje niet terug. Anders wordt elk raampje en deur ook besproeid). Schijnbaar zat het Jarv hoog dat de kat zich zo tegen ons "roedeltje" gedroeg (ik had Parker in m'n armen namelijk) dat hij naast het rennen uiteindelijk begon te blaffen. Dat doet ie normaal gesproken niet, dan is het rennen tot aan mijn deur en klaar. Om 6 uur smorgens. Sorry buurtjes :o

Bloemetje75

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 07:23

Al wakker sinds 5:30. Nergens voor nodig….

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 07:53

pimaude schreef:
Beterschap fjordjes.

Ik erger me aan het feit dat mijn man's oom al een dikke week op sterven ligt en hij zo lijdt.. duim alsjeblieft met ons mee dat hij morgen niet meer wakker wordt :-(

Wat ontzettend naar. Ik hoop dat hij snel geen pijn meer heeft. Veel sterkte :(:)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:17

De verwarming moet nog steeds ontlucht worden en inmiddels word ik gek van die tikken die uit de verwarming komen.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:39

Vanaf dinsdag al een onwijs zere kaak, kan amper eten en mag bijna geen pijnstillers (pril zwanger). Kan woensdag pas terecht bij de fysio, als ze mij al kunnen helpen |( Kan niks anders doen dan de hele dag janken op de bank en ben zo bang dat de pijnprikkel slecht is voor de baby :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:16

Helpt iets warms er tegen houden niet? Ook even vragen of een verdovende creme niet mag. Dit werkt erg lokaal.

Mijn ergernis: Aangetrouwde in de familie van mijn man die al jaren niet naar de jaarlijkse familiefeesten komt want hij moet werken. Kan daarvoor ook nooit even vrij krijgen. Laatste familiefeest hebben ze last minut een weekend weg geboekt (kon hij opeens wel verlof voor vragen :+ ) dus ze waren er niet.
Tot hier: Geen ergernis voor mij. Het is niet mijn type volk dus hoe minder ik ze moet zien hoe liever :D Ik heb het niet op mensen die zich constant beter voelen dan een ander en dan afgunstig reageren naar ons omdat wij een boerderijtje hebben gekocht 4 jaar terug :')

Soit: De effectieve ergernis: Dit jaar gaan wij voor het eerst uit eten met het familiefeest. 3 keer raden wie nu jammert dat ze er moeten bij zijn maar boehoe, hij kan geen verlof krijgen dus: Alles moet verzet worden! Niemand wou dit, behalve zijn schoonmoeder en dat mens heeft weken lopen hakken en sakkeren tot de datum en tijd nu effectief is verzet naar een moment dat voor velen veel slechter uit komt, behalve voor hun! Ik heb echt zo een zin om te sturen: Kun je niet opnieuw een weekendje weg? Dan is het probleem ook opgelost. Maar ik ben aangetrouwd, dus ik zwijg… Maar wat gek. Jaren zie je hem niet op een familiefeest met pistolets, beleg en taart (simpel feestje dus) Maar als we uit eten gaan, ho maar!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:47

deksel schreef:
De verwarming moet nog steeds ontlucht worden en inmiddels word ik gek van die tikken die uit de verwarming komen.

Ben vanochtend op punt gekomen dat ik besloot er iets aan te gaan doen. Zo’n sleutel gehaald, past dat fiets ding niet op m’n verwarming. appelflap, echt ik ben nu zo chagrijnig.

Edit; ben ook nog ziek dus echt geen puf om nog een keer een ander ding te gaan kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:32

xPabloBokt schreef:
pimaude schreef:
Beterschap fjordjes.

Ik erger me aan het feit dat mijn man's oom al een dikke week op sterven ligt en hij zo lijdt.. duim alsjeblieft met ons mee dat hij morgen niet meer wakker wordt :-(

Wat ontzettend naar. Ik hoop dat hij snel geen pijn meer heeft. Veel sterkte :(:)

Dankjewel. Vannochtend is hij godzijdank overleden na een veel te onrustige nacht:-(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:33

Pfff....als leven lijden wordt is de dood een verlossing.....
Hoe letterlijk was dat deze keer weer.
Veel sterkte :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:35

Gecondoleerd, pimaude. :knuffel:

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:54

Gecondoleerd pimaude en nog bedankt voor je beterschap wensen.

Koorts is weer verdwenen, echt heel raar. Wel heb ik het steeds ontzettend warm en koppijn. Ook zeer slecht geslapen vannacht. Denk dat ik vanavond niet naar het concert ga om m'n energie te sparen voor morgen voor de verjaardag.

En m'n hond pieste ineens midden in de woonkamer, nog meer extra werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:55

Nou, ik heb hier donderdag mijn ergernis gedeeld over mijn moeder. Ze belde vandaag over het groot feest. Het was geen waar, ze had dat niet gezegd, ze waren gewoon in de frituur wat gaan eten. Ze hebben goede redenen om de families uit elkaar te houden en ga zo door. Ik heb vriendelijk aangegeven dat ik het gewoon asociaal vind dat ze ons niet willen leren kennen. Dat, als het inderdaad een misverstand was van mij, dit geen enkel probleem is. Een groot feest komt op mij anders over dan een spelletjes avond met enkele genodigden thuis. Ook direct aangegeven om het gesprek te beëindigen want het lag gevoelig bij ons beiden en ik wou ruzie voorkomen. Ok, was ok voor haar. Ik leg neer en word per direct terug gebeld dus ik dacht: Ze wil nog wat zeggen. Dus ik neem op en hoor dat ze heeft terug gebeld zonder het te beseffen en ze bezig is over mij. Dat ze nooit is bezig geweest over een groot feest tegen mij. dat ik dat er in mijn hoofd weer van heb gemaakt ( ik heb nadat ze bezig was over dat groot feest direct gezegd dat wij ook wel wouden komen waarop zij dus afkwam dat de familie ons niet wou leren kennen) Dat dat weer een typisch voorbeeld is van die achterdocht van mij waar ze haar hele leven al mee te maken heeft. Dat ze constant moet wikken en wegen wat ze zegt en hoe ze het zegt want dat ik hoor wat ik wil horen en alles maar verdraai en ga zo door. Kortom: Alles was weer mijn fout en zij was weer het slachtoffer in deze —> persoonlijkheidsstoornis. Ik heb uiteindelijk geroepen: Mama! En dat heeft ze gehoord. Ze stopte direct, nam de telefoon: Oei oei, jij hebt dat gehoord? En ik heb geantwoord: Ik ga het hierbij laten en heb afgegooid. Ik snap wel waarom die familie mij niet wil leren kennen als ik op deze manier wordt weggezet. Ik ben er helemaal klaar mee.

Pimaude: Gecondoleerd met dit verlies. :(:)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:15

Gatver moestuin! Jakkie! Daar wordt je toch moe van ...!!

Zo vond mijn vader het toen nodig om de hele wereld te verkondigen dat hij mij met 18 jaar uit huis heeft gezet.

Want ik was een rot puber, luisterde nooit, altijd tegen zijn gezag in. Dus er uit met dat kind.

Werkelijkheid was ... Ik ben toen gaan samenwonen in overleg met jeugdzorg die toen nog kwam.

Lang geen contact gehad. Uit eindelijk relatie uit, toch weer proberen. Maar hij probeert hier in huis de stemming te maken. En durfde zelfs ruzie te maken.

Bij confrontatie is vader boos vertrokken en hangt nu overal de zieligheid uit, over hoe wij heb behandeld hebben.

Nee. Ik probeer het niet meer.
Mijn moeder is welkom...

Mijn ergenis...

Mijn auto is toe aan een nieuwe accu.
:') wordt spannend deze week!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:19

Gecondoleerd pimaude, fijn dat hij is heen kunnen gaan zonder nog meer te lijden.

Vreselijk Moestuin en niet eerlijk om zo'n moeder te hebben. Ik weet helaas hoe lastig het is om jezelf te beschermen tegen een ouder met psychische problematiek en verdraaide kind-ouderrol, dat helemaal los kunnen laten is mijn inziens onmogelijk, het raakt je zo in je kern elke keer. :(:)

Mijn ergernis is dat ik al sinds 8 uur s'ochtends aan mijn paper probeer te zitten en er weinig nuttigs uitkomt maar het me ook niet lukt om dan maar even wat anders te gaan doen terwijl ik weet dat dat waarschijnlijk wel helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:25

Bizar dat er echt ouders zo met hun kinderen kunnen omgaan :n Ik hoop vaak dat ik de enigste ben maar als ik dat rond mij hoor en zie, zo zonde :n

Ze heeft mij nu een analyse door gestuurd dat ik zoekende ben naar haar bevestiging van haar liefde voor mij en ga zo door. Dat ik haar heb beschuldigd van uitsluiting en hoe ik kan denken dat ze mij ooit zou uitsluiten (omdat je dat zo vaak hebt gedaan misschien? :') ) Toen ik zei niet te komen naar het ‘feestje’ kreeg ik een duimpje omhoog en nog een kwaad bericht erachter. Prima. Duidelijk voorbeeld van een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken.

Soit, ik ga mij even een uurtje zielig voelen en dan moet ik het van mij zelf afsluiten. Ze heeft mij al verdriet genoeg bezorgd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:28

:knuffel:
Nee dat is het ergste, je bent niet de enige daarin.
Ik "schrok" pas ook toen ik mijn ergernis betreft mijn moeder plaatste met hoeveel bokkers het herkende.
Echt zo verdrietig, zoveel mensen.
Ergens weet je dat ook wel, maar hoop je idd van niet. Je gunt dat niemand.

Helaas kan iedereen kinderen krijgen. En de kinderen moeten er daarna maar mee dealen....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:29

Gecondoleerd pimaude :(:)

Wat een akelig gebeuren Moestuin. Misschien denk ik te makkelijk, maar waarom wil je haar überhaupt nog in je leven hebben? Iemand die zo over je denkt en praat.. wil je die negativiteit en kans op meer verdriet echt steeds weer aangaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:35

Ik heb 2 jaar geen contact gehad. Tegen het einde van die 2 jaar begon ze mij eigenlijk te stalken en kon ik of een stap verder gaan: Contactverbod en ga zo door. Of kiezen om af en toe contact te hebben. Ik heb toen voor het laatste gekozen omdat mij dat toen meer rust gaf. Ik was ook zwanger dus hormonen zullen ook wel mee gespeeld hebben. Ze bleek toen wel positief wat veranderd en het was eigenlijk wel ‘houdbaar’ op enkele incidenten (en als ik er nu over na denk zijn sommige incidenten echt wel enkele bruggen te ver geweest maar goed) Maar de laatste tijd is die evolutie weer aan het om slaan en glijd ze terug in haar oud gedrag. Dus ik zal die keuze waarschijnlijk binnenkort we weer moeten maken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:43

Moestuin schreef:
Ik heb 2 jaar geen contact gehad. Tegen het einde van die 2 jaar begon ze mij eigenlijk te stalken en kon ik of een stap verder gaan: Contactverbod en ga zo door. Of kiezen om af en toe contact te hebben. Ik heb toen voor het laatste gekozen omdat mij dat toen meer rust gaf. Ik was ook zwanger dus hormonen zullen ook wel mee gespeeld hebben. Ze bleek toen wel positief wat veranderd en het was eigenlijk wel ‘houdbaar’ op enkele incidenten (en als ik er nu over na denk zijn sommige incidenten echt wel enkele bruggen te ver geweest maar goed) Maar de laatste tijd is die evolutie weer aan het om slaan en glijd ze terug in haar oud gedrag. Dus ik zal die keuze waarschijnlijk binnenkort we weer moeten maken.

Super lastig en heel erg naar.
Maar voor jouzelf waarschijnlijk wel beter. :knuffel:

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:46

M'n halfzus is weer eens stront vervelend aan het doen. Ze belt mij bijna dagelijks met vaak de meest onnozele vragen die je ook kunt googelen of een rekenmachine voor kunt gebruiken maar dat is bij haar een aanleiding om te kunnen bellen want mw die heeft geen baan geen hobbies en weinig vrienden dus belt ze bijna elke dag. Heb al zo vaak gezegd dat ze voor zulke vragen ook kunt appen maar helaas dringt dat niet door.
Had ze mij donderdag gebeld maar ik had gewoon geen zin om op te nemen dus laten gaan. Belde ze eind vd middag weer maar ik had niet opgenomen. 's avonds appte ze me met waarom ze belde, ze zocht servetten met 65 jaar erop in zwart goud want ze organiseerd het feest van mijn oom die 65 wordt. Nou toen ze me appte was ik aan het eten en dacht kijk morgen voor die servetten. Appt ze me de volgende dag waarom ik niet opneem en dat ik nergens op reageer.
Ik had niet op dat appje gereageerd.
2 uur later Appt ze me weer met 'moet ik even bellen?'
Ik reageerde er weer niet op en toch belt ze me, ik nam niet op.
Dan kruipt ze in de slachtoffer rol met pff laat maar en tot zondag (verjaardag van m'n man) en daarna zegt ze met: weet niet waarom je niet reageert maar anders kom ik liever niet, zal het ook met m'n vriend bespreken.

Nou ik dacht echt als het daar van moet afhangen dat ik niet meteen reageer ben je wel erg triest bezig.
Had uiteindelijk gister middag een appje terug gestuurd want toen had ik tijd ervoor maar daar heb ik geen reactie op gehad.

Het is altijd bij haar alles of niets en ik heb al vaak zat gezegd dat als ik niet meteen reageer er niets is maar dat ik geen tijd/zin heb.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:49

Gecondoleerd pimaude :knuffel:

Neee wat vreselijk Moestuin! Is volledig contact verbreken niet misschien mogelijk en beter? Ik snap dat je dat niet zou willen en het een lastige keuze is. Maar misschien voor jezelf toch wel beter.
Veel sterkte!

Ik heb weer totaal geen motivatie -O-
Ik zit hier maar naar de tekst te staren zonder ook echt wat te doen…

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:51

poedersuiker zooi, dik 2 en een half jaar de dans ontsprongen van corona, en nu heb ik het...
Leuk morgen een verjaardag van m'n man, denk dat als ik zeg dat ik corona heb de helft al niet meer komt..
M'n moeder en zus zijn er panisch voor

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:53

De helft?! Ik mag toch hopen de volle 100.

Man man man.. een verjaardag vieren als je corona hebt. Goed plan. +:)+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:57

Zelfs al had je gewoon griep en geen corona wil je toch ook niet iedereen besmetten? :') Ik vind het niet meer dan normaal dat als iemand ziek is van het huishouden een verjaardag even wordt uitgesteld of de zieke persoon blijft thuis en de rest viert het elders ofzo, maar dat is natuurlijk minder gezellig.