Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:51

Imaginearum: klinkt niet goed. Of een pathologische leugenaar of een getrouwde man die niet wil dat zijn naam bekend wordt. Ik zou hem afkappen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:52

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:57

Het voordeel van Bokt als paardencommunity en zijn hele leven in de springsport, maakt dat iemand hier hem wellicht herkent en mij per PB even in kan lichten of er daadwerkelijk vuur is waar ik nu rook ruik. Een soort Bokt-peer review. :P
Maar het neemt niet weg dat ik me er erg rot over voel, en ik maar denken dat ik na al die jaren vrij goed was in mezelf inbouwen met muurtjes. En hij appt me letterlijk nu. %)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:59

Waar is hij dan bang voor? Blijkbaar voor mindere goede verhalen want anders was er niks om je voor te schamen.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:03

Ik snap het ook echt niet, hij is ontzettend intelligent en echt hilarisch, maar blijkbaar is er toch iets (of meerdere dingen?) aan de hand om dingen achter te houden. Ik kan me daar dan weer veel te druk om maken, daar moet ik echt mee ophouden.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:04

Imaginaerum schreef:
Bij mijn ex bestond er vanaf dag 1 niemand anders meer in mijn hoofd, dat was zo bijzonder mooi om mee te maken.

Ik hoop dat je inmiddels wel inziet dat dit totaal niet gezond is? Ik herken het hoor, maar ik weet inmiddels dat dit mijn alarmbellen waren die ik verwarde voor vlinders..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:36

Chickyy schreef:
Imaginaerum schreef:
Bij mijn ex bestond er vanaf dag 1 niemand anders meer in mijn hoofd, dat was zo bijzonder mooi om mee te maken.

Ik hoop dat je inmiddels wel inziet dat dit totaal niet gezond is? Ik herken het hoor, maar ik weet inmiddels dat dit mijn alarmbellen waren die ik verwarde voor vlinders..

Hm ja. Voor mij kwam later meer het besef dat het eigenlijk een gevoel was van invulling en geen echte aanvulling. Het was echt een deel van mij en dat is niet gezond.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:25

Ik snap wat jullie schrijven. :j

Hij appte me vanmiddag met "Heeft de winterdepressie nu definitief toegeslagen?", wat vast grappig bedoeld is, maar misschien ook geen onschuldige grap is. Alsof hij voelt dat ik afstand neem en in plaats van zelf initiatief te nemen of concreet te worden, maakt hij het luchtig en legt hij het subtiel bij mij neer. Alsof ik “ineens somber” ben.
Ik weet oprecht niet wat ik erop moet zeggen, want ik heb onbedoeld ook wel eens teveel een bek als een vlammenwerper. :+ Dus het blijft maar even mooi stil.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:27

Kan je niet gewoon even hard en eerlijk zijn tegen hem? Als hij echt de juiste intenties heeft, zou hij dat moeten accepteren en daar met je in gesprek over moeten kunnen gaan.

Ik zou gewoon aangeven hoe jij je erover voelt en dat je enige vorm van teleurstelling hebt dat er geen initiatief van zijn kant komt en hij erg geheimzinnig overkomt...

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:56

Dat zijn dus precies de opmerkingen waar ik na een toxische relatie een enorme radar voor heb. Zo'n opmerking is kleinerend en legt het probleem bij jou neer, gewoon niet ok.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:32

Ik heb ooit een hoefsmid gedate. Ook vage shizzle en zat mensen die hem hier vast kennen. Kwam altijd naar mij, ik was een geheim, verdween vaak op vreemde tijden van de aardbodem, werd weggebeld als ie bij mij was maar net toevallig als ie buiten stond te roken. Je onderbuik heeft altijd gelijk. Dus gewoon zeggen waar het op staat of afkappen. Ik wilde 3 maanden het mysterie oplossen wat niet lukte. Ik heb zelfs gedacht dat hij in zn auto leefde, mogelijk drugs….? Ik weet het nog steeds niet.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:41

Dat heb ik idd zelfs met mijn ex gehad terwijl we samenwoonden.. je wil alles verklaren, wat ie deed met wie en wanneer.. Maar het gaat er alleen maar om dat er iets niet klopte, dat je dát weet en dat je zijn gedrag niet accepteert, dat zou genoeg moeten zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:53

Imaginaerum schreef:
Ik snap wat jullie schrijven. :j

Hij appte me vanmiddag met "Heeft de winterdepressie nu definitief toegeslagen?", wat vast grappig bedoeld is, maar misschien ook geen onschuldige grap is. Alsof hij voelt dat ik afstand neem en in plaats van zelf initiatief te nemen of concreet te worden, maakt hij het luchtig en legt hij het subtiel bij mij neer. Alsof ik “ineens somber” ben.
Ik weet oprecht niet wat ik erop moet zeggen, want ik heb onbedoeld ook wel eens teveel een bek als een vlammenwerper. :+ Dus het blijft maar even mooi stil.

Hij legt de schuld bij jou neer dat t ongezellig is.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:50

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 17:59

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 18:06

Hier geen toxische relatie maar wel een huwelijk van 12 jaar dat stuk loopt omdat mevrouw besloten heeft dat het gras misschien wel groener is bij iemand anders.
Na een hele zware diepe dip en maanden lang afwachten (lang verhaal in het kort) toch maar besloten om er gewoon weer voor te gaan dus begin van het jaar alles in mn hoofd 160 graden omgedraaid en mezelf op tinder aangemeld ( wat een bagger app) maar het was een begin.
Een paar leuke mensen leren kennen via Facebook dating ook waar ik regelmatig contact mee heb maar is geen relatie materiaal :+

Tot ik een tijdje geleden toevallig iemand tegen kwam die niet perse is waar ik naar op zoek was :+
Maar de klik is er, hebben bijna de hele dag contact op whatsapp (tussen het werk door uiteraard) en ben mn oude record "bellen" ruimschoots gepasseerd :+
Volgende week een eerste date/ontmoeting gepland en heb er ondanks de spanning heel veel zin in.

Ben met haar ook gewoon heel eerlijk geweest over de situatie waar ze zich in werpt :Y) zo ben ik op papier gewoon nog getrouwd :')
(Dus wat hier boven over getrouwde mannen staat.. :+ in principe ben ik er ook een 8)7 )

Wanneer bepaald je of je klaar bent voor iets nieuws? Geen idee, maar in mijn geval voelt het goed en ga ik er gewoon voor. Mensen roepen dan weleens dat ik rustig aan moet doen etc maar als ik kijk naar hoeveel uur we eigenlijk al "samen" doorbrengen dan is dat al meer dan dat ik voor al mn vorige 1e dates heb besteed :+ en heb bijna al langer met haar gebeld dan in die 12 jaar met mn vrouw _O-
Nouja zo kan ik nog wel even doorgaan :+

Dus ben ik er dan aan toe? We gaan het meemaken volgende week *\%/* *\%/*

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 18:14

Benzz schreef:
https://decorrespondent.nl/16761/hoe-on ... 83a2f5dc4c

Dit is wel een interessante column die door een man geschreven is en wat steeds meer voorkomt.

Even in een los bericht :+

Ik heb alleen de eerste paar zinnen gelezen en toen dacht ik eigenlijk al ja je hebt eigenlijk wel gelijk.
Zo heb ik aan het begin van de breakup weleens gezocht op scheiding en wat te doen met de kinderen en dat soort dingen.

Spontaan verschijnen er tal van filmpjes over welke aandoeningen je wel niet kunt krijgen na een scheiding die niet zo glad verloopt ptss, depressie etc etc wordt je mee om je oren geslagen alsof je erom gevraagd hebt. Je zou er Spontaan depressief van worden.

Het zal misschien van je zoektermen op Google afhangen maar ik had niet veel vrouw hatend materiaal. Nou ben ik er ook echt niet gevoelig voor dus ze kunnen me bombarderen met die onzin wat ze willen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 18:16

Soms lijkt het of je jezelf aan het overtuigen bent. :+

Appen bellen en afspreken is geen graadmeter is mijn ervaring.

Uiteindelijk als het te dichtbij komt dan blijkt dat ze er niet aan toe zijn. Zo ook mn laatste date. Is nu een jaar uit elkaar, nog getrouwd, wilde heel veel afspreken maar achteraf is het gewoon afleiding en tijdverdrijf en aandacht voor hem. En wellicht een goed gevoel krijgen. En ik denk vooral vergelijken van z’n vreselijke ex met mijn lieve aardige voorkomen. Tot er meer verwacht wordt dan is het meteen klaar. Hij was helemaal niet eerlijk over zijn gevoel naar zichzelf en zeker niet naar mij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:25

Zolang je eerlijk en open bent naar de ander dan is het prima om het te proberen vind ik. Je weet het pas als je het probeert. Dan weet de ander waar ze aan toe is en of ze dat risico wil nemen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 19:57

Op de vraag wanneer weer toe aan daten en relatie..

Nu 2 jaar uit elkaar maar wanneer ik toe was aan een nieuwe relatie. Denk het besef pas vorig jaar augustus. Eerste jaar vooral tijd en energie nodig gehad met verhuizen, m'n draai vinden, nood gedwongen door de breuk van werk gewisseld en had echt wel een teleurstelling in hoe hij dingen aan haf gepakt. Was echt wel klaar met mannen. Vooral qua binding. Ben juist na een paar maanden weer gaan sjansen en daten maar vooral als vermaak en weer een beetje gezien te voelen en een duidelijke afstand qua gevoel.

Merk nu dus sinds een half jaar echt de behoefte weer om m'n leven met iemand te willen delen. Maar het moet echt wat toevoegen anders blijf ik liever vrijgezel. Helemaal happy ook zonder kerel en de laatste 5 jaar in m'n ongezonde relatie zou ik niet nogmaals willen. Maar het daten voor gezelligheid heeft mij wel laten ervaren dat er ook echt nog wel fijne mannen zijn en heeft me ook wel weer hoop gegeven dat het ook wel fijn kan zijn.

M'n ex daarentegen was na 4 maanden al volle bak verliefd en dat werd ook al meteen met mij gedeeld. Vooral omdat kind er snel in betrokken werd was ik er niet blij mee. Ze zijn nog wel samen (arme meid haha). Voor m'n zoontje vind ik het wel heel fijn nu.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 20:13

capopjekop schreef:
Zolang je eerlijk en open bent naar de ander dan is het prima om het te proberen vind ik. Je weet het pas als je het probeert. Dan weet de ander waar ze aan toe is en of ze dat risico wil nemen.

Dat inderdaad. Als je in het begin al niet eerlijk kan zijn dan beloofd dat niet heel veel goeds voor daarna.
Gezien de nogal speciale situatie hier ben ik daar ook gewoon eerlijk over, vanaf dag 1. Zo krijg je niet alleen mij maar ook mn kinderen, mn bedrijf maar ook mn ex waar ik gewoon nog samen het bedrijf mee run. Daar zal niet iedereen op zitten te wachten.

Ik heb dan nu iemand die daar gewoon doorheen kan kijken en dat vraagt ook wel enige lef en je moet toch wel enigszins serieus zijn om je daarin te willen storten. Als ze dat al wil proberen kan ik dat alleen maar heel erg waarderen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:43

Toppertje is het. Wees er maar zuinig op

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:49

Ga ik ook zeker doen <3

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:26

listiglistje schreef:
Een hoop Cat lady's in de toekomst :+ ik heb er al 3....
Wat is daarvan de mannelijke equivalent? Want dat klinkt als een goed idee! Eind maart komt sowieso weer een tweede kat/kitten en als de fokker een beetje schappelijk wil zijn ook nog eentje erbij. :))

Steenbok12 schreef:
Ze zijn nog wel samen (arme meid haha).
One person's trash is another person's treasure. :')

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:32

Ik heb ondertussen een hond en ik maak ook heel makkelijk de afweging tussen me klaarmaken voor een of andere kerel of lekker met de hond chillen op de bank ;)