Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:19

Jeetje, afdeling domme vragen is ook weer aanwezig :=

Echt balen van mondkapjes in OV idd. Maar ja, is wel te overleven. En niemand heeft m toch op en wordt nooit wat van gezegd :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:21

Ik zie de meeste mensen gewoon met mondkapje in de trein hoor. Maar ik zet hem vanaf nu gewoon af als ik alleen in een vierzits zit. Ik hield hem altijd op om andere mensen niet ongemakkelijk te laten zijn. Maar die kunnen in een rustige trein dan prima ergens anders gaan zitten. :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:22

Oh echt? Ik zag al steeds alleen mensen met dat ding onder de neus of onder de kin of aan één oor :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:23

Ja hoor en ik reis écht op 3 trajecten (driehoek Zwolle-Nijmegen-Utrecht) wekelijks. En regelmatig Ommen-Zwolle. Dus ik denk dat ik best een goed beeld heb. Idem dito voor de bussen in Zwolle en Utrecht.

Edit: mijn diepe excuses voor mijn typgebrek, ernstig slaaptekort it is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:28

Ik vind het spijtig voor de mensen die zich er nog niet of niet meer prettig bij voelen, maar ik ben heel blij dat we weer bijna helemaal terug naar normaal gaan *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:29

verootjoo schreef:
Oh echt? Ik zag al steeds alleen mensen met dat ding onder de neus of onder de kin of aan één oor :=

Dat zijn de nieuwe baarden

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:31

Ik zag tijdens dier persco zelfs een persfotograaf staan met een masker onder z’n neus :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:43

MarlindeRooz schreef:
Ja hoor en ik reis écht op 3 trajecten (driehoek Zwolle-Nijmegen-Utrecht) wekelijks. En regelmatig Ommen-Zwolle. Dus ik denk dat ik best een goed beeld heb. Idem dito voor de bussen in Zwolle en Utrecht.

Edit: mijn diepe excuses voor mijn typgebrek, ernstig slaaptekort it is.

Mijn ervaring ook ik reis traject emmen-zwolle en zwolle-utrecht. Iedereen draagt hem gewoon en je word ook aangesproken bij het niet doen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:54

Al miste ik Rutte wel de laatste keer dat een persco voor 8 uur afgelopen was was die ene die om 1 uur was. Kuipers was erg duidelijk en bleef maar braaf zeggen dat hij geen nieuwe cijfers had als er weer een journalist om vroeg. Hij deed het netjes zo in zijn eentje.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:08

friezenfan2 schreef:
Al miste ik Rutte wel de laatste keer dat een persco voor 8 uur afgelopen was was die ene die om 1 uur was. Kuipers was erg duidelijk en bleef maar braaf zeggen dat hij geen nieuwe cijfers had als er weer een journalist om vroeg. Hij deed het netjes zo in zijn eentje.

Ik snap wel dat hij niet meer met cijfers komt. Was niet helemaal z’n ding :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:18

Ik vond dat hij een duidelijk en goed verhaal had.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:45

Helaas heb ik de persconferentie niet gezien.
Persoonlijk ben ik blij dat de maatregelen er af gaan.
Sommige dingen, zoals massaal carnaval vieren, lijkt me te vroeg komen, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

Wat kwetsbaren betreft, genoeg kwetsbaren die gewoon werken en met het OV moeten reizen.
Ik begrijp wel, dat zij bang zijn.
Het is heel gemakkelijk om tegen iemand te zeggen: ga lekker leven, neem wat risico, anders is je leven zo saai. Tot het jezelf treft en je misschien nog wat langer wil genieten van je partner, kinderen of kleinkinderen. Dan blijken feestjes of verre reizen minder belangrijk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:48

Nog los van het feit dat feestjes en verre reizen misschien sowieso niet zo van iedereeen een ding is. Er zijn leukere manieren om je tijd te besteden in mijn ogen.

Gelukkig blijft de mondkapjesplicht in het OV wel bestaan tot half maart. Dat geeft nog enige bescherming voor de kwetsbaren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:54

SusanH schreef:
Ik vond dat hij een duidelijk en goed verhaal had.

Beetje kort wel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:55

Even een tip voor alle mensen die in beroepen werken waarbij contact met anderen niet te vermijden is, zorg( alle zorg) onderwijs, buschauffeur, voel je je niet helemaal fit en denk je dat het Corona kan zijn: Laat je altijd testen bij de GGD.
Je zal maar diegene zijn die wel long-covid oploopt en zeer langdurig uitvalt. Dan is bewijs heel belangrijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:00

bigone schreef:
Even een tip voor alle mensen die in beroepen werken waarbij contact met anderen niet te vermijden is, zorg( alle zorg) onderwijs, buschauffeur, voel je je niet helemaal fit en denk je dat het Corona kan zijn: Laat je altijd testen bij de GGD.
Je zal maar diegene zijn die wel long-covid oploopt en zeer langdurig uitvalt. Dan is bewijs heel belangrijk.

Wanneer gaat het long-covid worden.

Laat maar google geeft al antwoord. :o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:07

Mijn collega’s gaan ook niet naar de ggd heb het ook al een aantal keer benoemd dat het voor bewijs heel belangrijk kan zijn

Ik ga daarom zeker een ggd test laten doen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:07

Ik ben benieuwd of men nu ook actiever gaat uitvragen op blijvende klachten na griep of Pfeiffer. Ik kan in mijn omgeving zo vijf mensen opnoemen die na Pfeiffer nooit meer de oude zijn geworden. Daar is een stuk minder begrip voor dan Long-COVID en volgens mij heeft dat vooral te maken met het verschil in aandacht dat er voor is.

Aan de andere kant denk ik dat het niet goed is er teveel bij stil te staan. Het verandert de klachten immers niet. Je moet er mee leren leven en in verreweg de meeste gevallen kun je nog prima functioneren, hetzij aangepast.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:10

Wanneer ik in het andere topic kijk waar jij ook inzit zijn er al een aantal op weg. Maar het gaat vooral om het tweede jaar, dat zijn er misschien over het totale aantal niet zoveel maar je valt dan wel 30 % terug in salaris en een jaar verder kom je op 50 %. Er gaan stemmen op om de periode te verlengen voor je terug valt maar bewijs dat inderdaad Corona de oorzaak is lijkt me wel handig.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-02-22 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:17

Mijn tante heeft long covid. Heeft het overigens niet op haar werk opgelopen

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 07:53

Morrie schreef:
Ik zag tijdens dier persco zelfs een persfotograaf staan met een masker onder z’n neus :x

Joh, serieus? :D , net een gemiddelde nederlander. Hij liep vast vooruit op de versoepelingen denk ik.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:05

Oostenrijk gaat de inentingsplicht wellicht toch niet controlleren (niet de plicht afschaffen maar de geen controle doen). Wat een soap.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:09

Sizzle schreef:
Oostenrijk gaat de inentingsplicht wellicht toch niet controlleren (niet de plicht afschaffen maar de geen controle doen). Wat een soap.

Fantastisch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:11

Onderzoekers denken een stapje dichter bij de verklaring voor long-covid te zijn: schade aan de "vagus nerve" (een zenuw in je gezicht) die je oploopt tijdens covid.

Afbeelding
https://www.jpost.com/health-and-wellne ... cle-696452

Met een beter begrip wat de klachten veroorzaakt kan er in een later stadium gekeken worden of er een oplossing voor is. Maar dat zal nog wel een flinke tijd duren (complexiteit van het zenuwsysteem, en vooral deze zenuw, plus meer onderzoek nodig of dit daadwerkelijk de verklarende factor is).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:14

De nervus vagus loopt helemaal door naar de ingewanden en innerveert ook (een deel van) de longen, dus dat zou best eens een goede verklaring kunnen zijn. Ik hoop dat daar meer onderzoek naar komt!