Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Relaxed schreef:Ik wil best even naar de verjaardag van mijn neefje, maar niet met 7 volwassenen en een verkouden kind in 1 woonkamer. Dus ik ga nu smiddags heen als er verder niemand is en nog even overleggen dat mijn ouders hetzelfde doen. Als gezin zien we elkaar nog doordat we allemaal deze periode jarig zijn, buiten dat zie ik niemand.
Zou gewoon helemaal niet gaan als er één gezinslid zit te snotteren. Doe gewoon even videobellen. Dat kadootje komt een week later dan wel.
Relaxed schreef:
Relaxed schreef:
Zebrastreep schreef:Relaxed schreef:
En dan moet je voorstellen dat Rolde een klein dorpje is, maar er wonen wel veel ouderen. Nou ja het is er altijd wel heel druk moet ik zeggen veel sluipverkeer.
Mijn vader daarintegen heeft gisteren in een andere plaats de prik gehaald. Heeft heel kort gewacht. Alleen stonden heel veel oudere mensjes te zeuren dat het zo lang duurt want oh die hadden zo'n haast.
Zebrastreep schreef:Relaxed schreef:
En dan moet je voorstellen dat Rolde een klein dorpje is, maar er wonen wel veel ouderen. Nou ja het is er altijd wel heel druk moet ik zeggen veel sluipverkeer.
Mijn vader daarintegen heeft gisteren in een andere plaats de prik gehaald. Heeft heel kort gewacht. Alleen stonden heel veel oudere mensjes te zeuren dat het zo lang duurt want oh die hadden zo'n haast.
lenaa_tje schreef:Zebrastreep schreef:
Zo klein is Rolde toch niet?
Wel de opkomst wat onderschat denk ik.
Ik heb de prik 3 week geleden al gehad en was gewoon bij m’n huisarts. Ze hadden vakken gecreëerd met stoepkrijt verder 4 prik kamers en je kon door de nooduitgang doorlopen. Was echt prima.
Mijn vriendin moest vorige week. Haar moeder en broer hadden een prik maar zij moest s morgens naar het ziekenhuis en s middags waren de prikken op.
secricible schreef:Ik vermoed dat het alleen valse veiligheid is want die mensen gaan waarschijnlijk na de negatieve sneltest wel weer aan het werk moeten.
Ik zie in de zorg nu sl plekken waar men in afwachting vd uitslag gewoon door moet. Wel met PBM maar toch
rien10 schreef:secricible schreef:Ik vermoed dat het alleen valse veiligheid is want die mensen gaan waarschijnlijk na de negatieve sneltest wel weer aan het werk moeten.
Ik zie in de zorg nu sl plekken waar men in afwachting vd uitslag gewoon door moet. Wel met PBM maar toch
Wat vind je daar valse veiligheid aan? Negatief is negatief, toch?
secricible schreef:rien10 schreef:
Wat vind je daar valse veiligheid aan? Negatief is negatief, toch?
Blijkbaar niet als men wil dat je na een negatieve test nog een PCR test doet toch? Dan ga je er vanuit dat een deel van die mensen alsnog positief is lijkt me.
Ineke2 schreef:Blussem schreef:Ik snap niet dat ze nog geen avond klok hebben ingevoerd in Rotterdam. Het zou alleen al goed zijn om de hoeveelheid vandalisme en illegale feesten terug te dringen.
O als je er zelf niet woont dan mogen nog strengere maatregelen van jou wel? Lekker makkelijk praten zo.
mag schreef:ik heb begrepen dat ze wel eens fout positief geven maar niet snel fout negatief, daarom bij positief nog een reguliere test.
Citaat:Ik ben negatief getest met een antigeentest, wat nu?
Een positieve antigeentest is betrouwbaar. Een negatieve uitslag is dat niet. Je denkt dat je niet besmet bent, maar dat hoeft niet zo te zijn. Een antigeentest is minder gevoelig dan een PCR-test. Dat betekent dat als je minder virusdeeltjes hebt je onterecht een negatieve uitslag krijgt.