Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:49

Ik zei vorige week nog hoe lekker ik in Limburg op vakantie was ( fietsen/mtb wandelen en af en toe buiten op een terras) zijn we op de terugweg en krijg ik telefoontje dat m'n hulp in de huishouding Corona heeft. Ik heb haar twee weken geleden voor het laatst gezien maar onze dochter een week gele den nog....

Afin dochter met de auto met haar vriend samen uit huis gegaan voor wij thuis kwamen en dochter morgen testen. Ik hoest sinds gisteren en ook al heb ik hooikoorts ik ga morgen ook testen.

Baal zo. Hulp is maanden niet geweest en kwam sinds drie weken weer. Uiteraard met afstand, maar toch.

Ik had het risico niet moeten nemen.
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 17-07-20 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:49

@astorga ik heb al een keer een gastroscopie overleefd zonder roesje (eens maar nooit weer) dus dit overleef ik vast ook :+ Toch is het wel geruststellend om even te horen dat het vervelend is, maar wel te doen. Dankjewel <3
Dan maar duimen dat het geen Corona is want als alleenstaande moeder met 2 kids met autisme weet ik nog even niet hoe ik 2 weken volledige quarantaine ga doen. Maar goed, dat is voor nu op de zaken vooruit lopen.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:10

Koekie73 schreef:
@astorga ik heb al een keer een gastroscopie overleefd zonder roesje (eens maar nooit weer) dus dit overleef ik vast ook :+ Toch is het wel geruststellend om even te horen dat het vervelend is, maar wel te doen. Dankjewel <3
Dan maar duimen dat het geen Corona is want als alleenstaande moeder met 2 kids met autisme weet ik nog even niet hoe ik 2 weken volledige quarantaine ga doen. Maar goed, dat is voor nu op de zaken vooruit lopen.

Het is onvergelijkbaar met gastroscopie
T is echt zo voorbij en ik vind alles eng haha
Wat zijn je klachten? ( kan even je bericht niet terug vinden)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:41

@tokedri ik ben al heel lang erg vermoeid (lichamelijk) en kortademig; als in verlies van conditie en spierkracht. De laatste 3 weken wat meer. Ik heb echter een schildklierziekte én 3x dagen pw migraine. Er was wat gesleuteld aan mijn medicatie dus heb meer het idee dat het daarmee te maken heeft. Toen ik de ha belde voor een afspraak bleek hij nog op vakantie en vond de assistente het een goed plan om een corona test te doen.

Wistaire

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 00:15

Hier al sinds eind April keelklachten... tijdje terug negatief getest op Corona. Nu weer een afspraak gemaakt met de huisarts voor aankomende week, maak me wel zorgen dat het nog steeds niet over is :\

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:00

Wistaire schreef:
Hier al sinds eind April keelklachten... tijdje terug negatief getest op Corona. Nu weer een afspraak gemaakt met de huisarts voor aankomende week, maak me wel zorgen dat het nog steeds niet over is :

Een negatieve test zegt niet zo veel zegt mijn huisarts en de arts op de coronapoli

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:02

Ik ga eind Augustus een ruime week naar de provincie Groningen, op een huis en hun dieren passen. 3 IJslanders, een hond en een kat.
Heerlijk, heel veel ruimte daar en bos <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:30

Morgen hier in België vervroegd terug Veiligheidsraad door de sterk stijgende cijfers.
Misschien worden er weer wat versoepelingen ingetrokken...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:37

Pandora2 schreef:
Morgen hier in België vervroegd terug Veiligheidsraad door de sterk stijgende cijfers.

Ik ben benieuwd. Voor mij voelen sommige versoepelingen (zoals jullie bubbels) al best vroeg als je zag waar jullie vandaan kwamen.
Jullie mochten van begin juni al met Max. 10 mensen aan een tafel in de horeca zitten terwijl dat hier nog ondenkbaar was en jullie van veel strenger kwamen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 18-07-20 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:48

lenaa_tje schreef:
Pandora2 schreef:

Ik ben benieuwd. Voor mij voelen sommige versoepelingen (zoals jullie bubbels) al best vroeg als je zag waar jullie vandaan kwamen.
Jullie mochten van begin juli al met Max. 10 mensen aan een tafel in de horeca zitten terwijl dat hier nog ondenkbaar was en jullie van veel strenger kwamen.

Precies zo in Spanje! En ook daar veel besmettingen weer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:49

De Zomervakantie zorgt toch wel voor veel meer besmettingen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:52

Ja echt hé. Zo zonde dit weer. Hadden ze vooraf wel kunnen bedenken.
Maar nee, de 1e juli kwam in zicht en opeens moest alles snel snel weer open en werd alles op 2 weken tijd weer mogelijk.
Want hé, de mensen moesten op vakantie kunnen en feestjes houden.
En niet onbelangrijk, de politiekers gingen ook op vakantie :')

Maar zo'n virus denkt helemaal niet in termen van vakantie :7

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:55

Gisteren las ik in een Frans bericht dat op sommige plekken ook weer (lichte) stijgingen te zien zijn waaronder Bordeaux. Dat laatste heeft met feesten te maken, hetgeen gewoon nog verboden is hier in Frankrijk.
In een Nl artikel las ik dat heel veel toeristen naar een huisje rijden in Frankrijk, daar neerstrijken en genieten in en rond het huisje. Mij viel dat natuurlijk op (klein stukje in een groot artikel) omdat mijn toeristen dat ook doen.
Op TV gisteravond bij NPO1 werd door de virologen verteld bevestigd door de mensen die zich bezig houden met riool onderzoek, dat het in NL goed gaat. Soms stijgt het weer een beetje dan daalt het weer. Ze zijn op heel veel plekken rioolwater onderzoek aan het doen waaruit blijkt dat het OK gaat. Het wordt niet minder maar ook niet meer.
Frankrijk gaat komende week de verplichting invoeren van overal binnen mondkapjes dragen. Dat was eerst voor 1 augustus verplicht gesteld maar nu een week vervroegd en in Noord Frankrijk op bepaalde plekken is het met ingang van vorige week verplicht ingegaan (Mayenne), daar de stijgingen daar weer te hoog werden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:01

Mijn zoon en zijn vriendin zijn vanochtend om vier uur naar Frankrijk vertrokken. Heb gisteren nog maar snel een lading wegwerp mondkapjes gekocht. Ze hadden wel al stoffen. Vannacht overnachten ze op camping, vanaf morgen in een huisje met haar familie. Voor een week. Tweede week rijden ze rustig terug met steeds drie nachten op een camping. Hoop dat het die periode rustig blijft. Ze zijn zelf wel verstandig genoeg om geen mensenmassa's op te zoeken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:04

Hier wilde we toch naar Frankrijk met de tent maar we gaan het toch niet doen. Willen we ook echt lekker weer zit je flink lang in de auto en we willen juist binnen een dag weer thuis zijn. (Wij komen uit noord Nederland en zijn dus in Nederland al minimaal 3 uur onderweg)
Het voelt niet juist maar ik was er wel verdrietig om ..
En ik snap dat een virus zich niet laten tegenhouden door zomervakantie maar dat is nu eenmaal mijn vakantie. :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:07

Heb net met nichtje in Geneve gebeld en aangegeven dat we wel komen, maar niet uit eten zullen gaan..
Wil geen mensenmassa's opzoeken aangezien ze daar al weer met grote groepen uit mogen..

Neem gewoon eigen bubbel mee

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:08

tokedri schreef:
Wistaire schreef:
Hier al sinds eind April keelklachten... tijdje terug negatief getest op Corona. Nu weer een afspraak gemaakt met de huisarts voor aankomende week, maak me wel zorgen dat het nog steeds niet over is :

Een negatieve test zegt niet zo veel zegt mijn huisarts en de arts op de coronapoli

Wat heeft het testen dan nog voor nut als het niks zegt? Ik snap daar echt niks van

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:10

lenaa_tje schreef:
Hier wilde we toch naar Frankrijk met de tent maar we gaan het toch niet doen. Willen we ook echt lekker weer zit je flink lang in de auto en we willen juist binnen een dag weer thuis zijn. (Wij komen uit noord Nederland en zijn dus in Nederland al minimaal 3 uur onderweg)
En ik snap dat een virus zich niet laten tegenhouden door zomervakantie maar dat is nu eenmaal mijn vakantie. :')

Dat is jammer. Tegen mijn gasten vertel ik, dat ze het beste voorbij Orleans kunnen rijden voor de 1ste stop. Mondkapjes op, geen apparaten gebruiken om handen mee droog te laten blazen en voordat ze in de auto stappen na handen goed wassen/ drogen met eigen handdoek, hun handen en die van de kinderen goed desinfecteren. In Noord Frankrijk zijn nl de besmettingen hoger. Als je dan rijdt naar de Limousin dan kom je in een gebied waar de besmettingen vergelijkbaar zijn met Groningen in NL. Amper of niet dus nog steeds op dit moment. En als je dan de voorzorgsmaatregelen neemt kun je veilig op vakantie. Het is even het doorkruisen van België en Noord Frankrijk waar je voorzichtig mee moet zijn als je naar de WC gaat.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-07-20 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:11

Pien en via luxemburg dan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:11

Echwel schreef:
Pien en via luxemburg dan?

Ik ken de situatie niet in Luxemburg en volgens mij is dat wel heel erg om als je onze kant op komt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:12

nee moet dus naar Geneve en misschien dat jij iets meer weet, vandaar.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:13

Ja, vraag ik me ook af, doen de kinderen nu ook, via route du soleil naar Saint Tropez.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:16

pien_2010 schreef:
lenaa_tje schreef:

Dat is jammer. Tegen mijn gasten vertel ik, dat ze het beste voorbij Orleans kunnen rijden voor de 1ste stop. Mondkapjes op, geen apparaten gebruiken om handen mee droog te laten blazen en voordat ze in de auto stappen na handen goed wassen/ drogen met eigen handdoek, hun handen en die van de kinderen goed desinfecteren. In Noord Frankrijk zijn nl de besmettingen hoger. Als je dan rijdt naar de Limousin dan kom je in een gebied waar de besmettingen vergelijkbaar zijn met Groningen in NL. Amper of niet dus nog steeds op dit moment. En als je dan de voorzorgsmaatregelen neemt kun je veilig op vakantie. Het is even het doorkruisen van België en Noord Frankrijk waar je voorzichtig mee moet zijn als je naar de WC gaat.

Dat is voor ons denk ik 11 uur rijden. We gaan vandaag eerst een camping in Nederland bellen kijken of die plek hebben. Zo niet misschien toch overwegen. Zo klaar met deze net niet zomer in Nederland :') En anders helaas. Volgend jaar weer een kans.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:18

Echwel schreef:
nee moet dus naar Geneve en misschien dat jij iets meer weet, vandaar.
Nee, zou ik net als jij moeten uitzoeken. Ik hou alleen bij want voor ons en mijn toeristen belangrijk is, reden ook dat ik in dit topic zit zodat ik alle nieuwtjes en ontwikkelingen wat kan volgen. Tot nu toe lukt dat aardig want TV brengt mij meestal oud nieuws.

Saint Tropez ligt aan de cote d'azur https://goo.gl/maps/1zDWdDzQD8MdRLHY9 dus helemaal in het Zuid Oosten en dan is het wel slim om dat te doen. Magnac Laval ligt veel meer in het midden westen van Frankrijk
https://www.google.com/maps/place/87190 ... 4d1.166048

en dan is het vreselijk om.

Lenaatje, als je 's ochtends vroeg vertrek, 5.00 uur en je doet het op je gemak, neem lekker een ontbijt mee in de auto die je eet op de parkeerzones zonder restaurant of wellicht nog beter rijd een klein stadje in (village etappe) en strijk daar ergens neer op het dorpsplein en zoek dan de openbare toiletten op (heeft bijna alle stadjes in Frankrijk) , dan ben je rond 17.00 - 18.00 uur op je plaats van bestemming en kun je gaan genieten. Pak een regio met weinig besmettingen en strijk daar neer. Neem wel mondkapjes mee want die zijn overal binnen verplicht volgende week in Frankrijk!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 18-07-20 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:19

Ik zie geen probleem in Luxemburg. Ook niet in België trouwens als het gaat om doorkruisen.
En ook niet op de Autoroute du Soleil.
Je moet natuurlijk niet aan elk tankstation stoppen om bij het buffet te gaan eten :D

Met 1 stop rij je van België door tot het zuiden van Frankrijk, dus risico is echt heel miniem denk ik zo.