Destination schreef:Sassy schreef:Het heuvelland afsluiten wordt in sommige dorpen wel heel letterlijk genomen:
[ [url=m/4W6EIz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb gelukkig alle dringende boodschappen in huis, ik hoef hier niet zo nodig het dorp uit, ik zou wel graag wat plantjes en potgrond willen hebben, maar alles wat niet dringend is schuiven we op.
En in de tuin hier is het goed toeven verder, dus we klagen niet.
Maar het is wel een beetje beangstigend, dat men om dagjesmensen te weren tot dit soort maatregelen overgaat
Ik vind het niet beangstigend, maar vooral erg dat het noodzakelijk is om het op zo’n manier af te sluiten.
Grens is wel niet officeel dicht, maar nadat er blijkbaar klappen uitgedeeld werden nadat hondertallen fietsers via de Akerstraat richting Nederland gingen heeft de gemeente Simpelveld besloten om op NL grondgebied deze wegversperring te plaatsen.
Daarvoor is er dan een noodverordening.
En dat is inderdaad heel erg dat zulke maatregelen ingezet moeten worden, geen woorden voor

Hier staan wegversperringen en verkeersregelaars aan het begin van ons dorp, nog even en dan moeten we een uitreksel van het bevolkingsregister bij ons moeten hebben om nog naar huis te mogen na het boodschappen doen, of na je werk