Destination schreef:Sassy schreef:Het heuvelland afsluiten wordt in sommige dorpen wel heel letterlijk genomen:
[ [url=m/4W6EIz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb gelukkig alle dringende boodschappen in huis, ik hoef hier niet zo nodig het dorp uit, ik zou wel graag wat plantjes en potgrond willen hebben, maar alles wat niet dringend is schuiven we op.
En in de tuin hier is het goed toeven verder, dus we klagen niet.
Maar het is wel een beetje beangstigend, dat men om dagjesmensen te weren tot dit soort maatregelen overgaat
Ik vind het niet beangstigend, maar vooral erg dat het noodzakelijk is om het op zo’n manier af te sluiten.
Grens is wel niet officeel dicht, maar nadat er blijkbaar klappen uitgedeeld werden nadat hondertallen fietsers via de Akerstraat richting Nederland gingen heeft de gemeente Simpelveld besloten om op NL grondgebied deze wegversperring te plaatsen.
Daarvoor is er dan een noodverordening.
En dat is inderdaad heel erg dat zulke maatregelen ingezet moeten worden, geen woorden voor
Hier staan wegversperringen en verkeersregelaars aan het begin van ons dorp, nog even en dan moeten we een uitreksel van het bevolkingsregister bij ons moeten hebben om nog naar huis te mogen na het boodschappen doen, of na je werk

het volksgezondheid . Maar ik denk dat die data (net als al zoveel andere data die gepubliceert wordt), gemakkelijk misbruikt wordt door mensen. Want alle data die gepubliceert wordt moet in een kader geplaatst worden. Enkel losse cijfers heb je niets aan. Maar wat je toch veel ziet op o.a social media is dat data geplaatst wordt met een of andere quote eronder, en dat de data totaal uit z'n verband gerukt is (denk even terug aan dat plaatje van italië vs Nederland met het aantal besmettingen en doden, waarvan er werd gedacht dat NL hard Italië achterna ging). En als dat gebeurt met de data ga je je wel afvragen of het nuttig is dat mensen ervan op de hoogte zijn. Nu is er in ieder geval voldoende data dat de mensen het een beetje kunnen volgen. De rest gaan we later in de raporten nog wel lezen (als men daar nog geïnteresseerd in is). 
. Probleem is dat in de eerdere epidemiefase er heel erg hard naar NL gewezen werd dat het losse beleid van hier ging zorgen voor complete rampscenario's. Daarnaast zijn er hier op bokt een aantal mensen (die ik verder niet bij naam noem), die nogal hard constant het beleid van NL afblaffen (zowel Nl als niet NL), waardoor er soms wat verhitter gereageerd wordt. Maar zolang je een beetje open en genuanceerd naar de kwestie kan kijken, en dat ook zo kan formuleren, valt het volgens mij nog wel mee met hoe mensen reageren