Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 07:57

Lynn_Nikita schreef:
Een verwarming te koop, alleen een prijs erbij en is nieuw
ik vraag: wat is het aantal watt en de afm.
antw: Centrale verwarmimg
Ik reageer: Dat begrijp ik maar wat is de opbrengst
antw: warmte

_-:( _-:( _-:(

Hahaha hier moest ik stiekem wel heel hard om lachen :') :') :') Sorry. Sommige mensen ook 8)7

Suzanne F.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:01

Hier iemand die een vraagprijs noemt en ik doe een bod van de vraagprijs incl verzendkosten. Zegt ze: nee ik wil er de vraagprijs voor ex verzendkosten.
Pffff, noem het dan geen vraagprijs. Houd het dan maar hoor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:40

Lori schreef:
Had ik net iemand met interesse in mijn kaptoom ze ging het bespreken, krijg ik een bericht vanavond dat ze 'm goedkoper kan krijgen. Mijne is van FRA komt ze af met eentje van harry horse 8)7 . Dat is appels met peren vergelijken. Ik ga ook geen hoofdstel van 30 euro met eentje van 150 gaan vergelijken als poging tot prijs afpitsen.

Ik denk dat een heleboel mensen niks met merken hebben... een kaptoom is een kaptoom :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:42

Lynn_Nikita schreef:

Jeetje... wil je verkopen of wil je er mee blijven zitten, vraag ik me dan af! :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:43

Suzanne F. schreef:
Hier iemand die een vraagprijs noemt en ik doe een bod van de vraagprijs incl verzendkosten. Zegt ze: nee ik wil er de vraagprijs voor ex verzendkosten.
Pffff, noem het dan geen vraagprijs. Houd het dan maar hoor.

Er schijnt een meningsverschil te zijn over wat "een vraagprijs" is... in mijn ogen (en dat van het woordenboek :D ) is dat een prijs waarmee je gaat handelen. Voor heel veel mensen is dat de prijs die ze er voor willen hebben.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:55

Voor mij is de vraagprijs in principe ook wat ik er voor wil hebben. Maar nog wel ruimte tot onderhandelen. Anders zou ik er bij zetten. Vaste prijs.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 12:11

Dat laatste dus. Bij een vraagprijs van 100 euro ga je geen 15 euro bieden. Maar 90 zou wel weer ok zijn als bod.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:39

GamblersCup schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Jeetje... wil je verkopen of wil je er mee blijven zitten, vraag ik me dan af! :D

Dat was echt mijn antwoord hahaha

Nu kan ik als Nederlandse wel een inkoppertje maken want de woonplaats was een dorp in Belgie, maar ik hoef het al niet meer zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:27

Hij kon 'm steken waar de zon niet schijnt? (Reet?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:38

Nou da's ook lekker lynn_nikita... Dan denk ik altijd; wil je het nu verkopen of niet?

Vorige week vrijdag kwam iemand hier iets gratis afhalen. Waren ze zoo blij mee (en daarna een 4-sterrenrecensie geven). Vervolgens kom ik het gewoon weer op marktplaats tegen, ze hebben het gewoon de volgende dag al op marktplaats gezet, vraagprijs €50. Zo jammer dat je de recensies niet aan kan passen. Nouja, dan hoop ik maar dat diegene het geld goed kan gebruiken. :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:45

xJitskee schreef:
Nou da's ook lekker lynn_nikita... Dan denk ik altijd; wil je het nu verkopen of niet?

Vorige week vrijdag kwam iemand hier iets gratis afhalen. Waren ze zoo blij mee (en daarna een 4-sterrenrecensie geven). Vervolgens kom ik het gewoon weer op marktplaats tegen, ze hebben het gewoon de volgende dag al op marktplaats gezet, vraagprijs €50. Zo jammer dat je de recensies niet aan kan passen. Nouja, dan hoop ik maar dat diegene het geld goed kan gebruiken. :j

Dat is echt diep triest. :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:49

Marktplaats had ooit de optie "vaste prijs" toch? Want die mis ik wel enorm.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:50

xJitskee schreef:

Echt? Dat is best sneu eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:54

Waarom dan? Als je het zelf weggeeft is een ander toch vrij om ermee te doen wat hij wil? :+ das gewoon handel voor sommigen..

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:38

Het mag ook, maar dan nog is het triest. Dan moet je niet doen alsof je er enorm blij mee.

Ik heb het weleens gehad bij een stationsfiets, had ik gratis op marktplaats gezet. Meteen veel reacties en een man kon meteen komen, dus prima. Die begon een verhaal dat de fiets voor zijn dochter was blabla. Intussen had ik via zijn marktplaatsadvertenties allang gezien dat hij tweedehands fietsen verkoopt. En die van mij stond er een paar dagen later ook opgeknapt te koop op.

Vond ik in dit geval niet erg, want de fiets stond me in de weg. Maar ik snap niet dat je dan een verhaal begint over je dochter, terwijl dat niet nodig is.

Het is niet verboden, maar gewoon niet zo netjes om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:41

Erover liegen is idd triest, maar iets verkopen wat je gratis hebt gekregen is niks mis mee..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:56

Relaxed schreef:
Erover liegen is idd triest, maar iets verkopen wat je gratis hebt gekregen is niks mis mee..

En iets wat je kado hebt gekregen van een vriend/kennis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:04

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

En iets wat je kado hebt gekregen van een vriend/kennis?

Daar gaat het hier toch niet over? :? Maar ja, iets wat je hebt gekregen is van jou, als jij het lelijk vindt of ooit zat bent mag je toch zelf weten wat je ermee doet? Weggooien, weggeven, verkopen.. ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 22:46

Eens met Relaxed. :)
Dat is ook de reden dat ik zelden iets weggeef wat niet enorm in de weg staat. :) Vang ik er liever geld voor dan iemand anders.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:09

Ik vind ook dat je het gewoon mag verkopen. Het is dan van jou dus je mag zelf weten wat je ermee doet, vind ik dan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 23:55

Werkelijk waar... Je biedt 20 euro boven het laatste bod omdat je iets erg graag wilt hebben. Je hoort 2 dagen niets. Reageert ze blijkbaar niet op pb's, gewoon pertinent niet... Wil je verkopen of niet? Als ik aan geef het te willen hebben en bewust zo hoog bied, reageer dan tenminste. -O-

Even mijn hart luchten, sorry.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:24

upendo schreef:
Dat is ook de reden dat ik zelden iets weggeef wat niet enorm in de weg staat. :) Vang ik er liever geld voor dan iemand anders.

Ik vind zelf dat als je iets van een vriend/kennis krijgt, je dit niet verkoopt met het doel er veel geld voor te krijgen.
Ik ken iemand die een zeldzame oude draaitafel had, een vriend van hem had al vaker aangegeven hem zo mooi en bijzonder te vinden en hij was zeker 4 tot 5 duizend euro waard. Deze meneer heeft hem bij het verhuizen toen cadeau gedaan aan die vriend die er erg blij mee was. Om er vervolgens een jaar later achter te komen dat hij deze verkocht had.

Nou dan kunnen jullie zeggen dat dit heel normaal is, maar dan zal ik wel heiliger dan de paus zijn want ik vind dit niet kunnen. Dat doe je gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 09-06-19 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:30

Het is netter de betreffende vriend vragen of die hem terug wilt want het artikel past niet meer in je leven/ is niet handig meer.

Ik heb bijv van meerdere personen tweedehands babykleding gekregen, ik zal het straks eerder weer doorgeven dan dat ik het te koop zal zetten. Dus ik snap jou wel Suzanne.

Maar spullen gratis ophalen met een leugen om binnen 1 dag te verkopen vind ik erger dan iets verkopen wat je 10 jaar geleden een keer gekregen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:35

Ik dacht ook meer in de categorie van prullaria voor in huis :+ die betreffende vriend heeft gewoon gelogen en misbruik van een vriend gemaakt, dat is iets heel anders.

Ik had bijvoorbeeld een vriendin die ieder jaar met zeeppakketjes aankwam, van die cadeausets.. Daar zat ook steevast een bodylotion oid on en dat gebruik ik niet. Ik had er op een bepaald moment tig flessen van staan dus die heb ik op een weggeefhoek gezet. Dat ga ik heus niet aan diegene voorleggen :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:41

Suzanne F. schreef:
upendo schreef:

Ik vind zelf dat als je iets van een vriend/kennis krijgt, je dit niet verkoopt met het doel er veel geld voor te krijgen.
Ik ken iemand die een zeldzame oude draaitafel had, een vriend van hem had al vaker aangegeven hem zo mooi en bijzonder te vinden en hij was zeker 4 tot 5 duizend euro waard. Deze meneer heeft hem bij het verhuizen toen cadeau gedaan aan die vriend die er erg blij mee was. Om er vervolgens een jaar later achter te komen dat hij deze verkocht had.

Nou dan kunnen jullie zeggen dat dit heel normaal is, maar dan zal ik wel heiliger dan de paus zijn want ik vind dit niet kunnen. Dat doe je gewoon niet.

Vriend/kennis bedonderen vind ik iets heel anders dan iets ergens ophalen van marktplaats.

En ergens.. Als hij tipt dat het geld waard is had hij hem ook gewoon dat bedrag kunnen vragen.