Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:12

Banjer schreef:
Handdoekje of dekentje op de stoel leggen... doe ik ook met mijn honden :D (13 en 4 kilo)

Ik heb het Skip nét afgeleerd *\o/*

De grond is zijn plekje en dat weet hij ondertussen.

Alleen in bepaalde situaties zou hij wel op een stoel mogen. Stel de grond is heel erg nat/ vies, dan ga ik hem daar natuurlijk niet laten liggen in de bagger.

Skip is 25kg.

topsylover

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:31

Ach, ja het was een bus. Dat heb ik niet goed gelezen en dat zijn hele vervelende trappen inderdaad. Maargoed je kunt ook niet verwachten dat de hele bus voor jou omhoog springt als je roept "wie wil er voor mij opstaan." Iets met bystander effect + ik zou er ook niet voor opstaan als iemand zichzelf zo aankondigt.

Vanmorgen in de trein zat een vrouw alleen in een vierzits met haar koffer in het gangpad. Iedereen moest er overheen klimmen en toen had ze ook nog het lef boos te worden op een meisje omdat ze tegen haar koffer aan knalde :roll: Zet hem dan ook niet midden in het gangpad, dom konijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:42

Tja, niet alle beperkingen zijn zichtbaar. Die van mij bijvoorbeeld zie je niet. Voor ouderen en mensen op krukken bijvoorbeeld sta ik (afhankelijk hoeik mij voel) op, voor zwangeren echter niet. Je hebt zelf voor die zwangerschap gekozen en ik erger mij eraan dat mensen denken dat ze ziek of beperkt zijn als ze zwanger zijn. Het is maar een paar maanden.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:43

fohadie schreef:
Tja, niet alle beperkingen zijn zichtbaar. Die van mij bijvoorbeeld zie je niet. Voor ouderen en mensen op krukken bijvoorbeeld sta ik (afhankelijk hoeik mij voel) op, voor zwangeren echter niet. Je hebt zelf voor die zwangerschap gekozen en ik erger mij eraan dat mensen denken dat ze ziek of beperkt zijn als ze zwanger zijn. Het is maar een paar maanden.

:')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:47

Als je genoeg zwangere vrouwen laat omvallen op de bus, kom je vanzelf aan die gehandicapten :+

Nee maar serieus... Een beetje begrip is wel op zijn plaats.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:56

SinneJ schreef:
Als je genoeg zwangere vrouwen laat omvallen op de bus, kom je vanzelf aan die gehandicapten :+

Het ligt ook wel aan hoe ver de zwangerschap al gevorderd is.

Iemand in zn laatste maand heeft meer "recht" op een zitplaats dan iemand die pas 4-5 maanden onderweg is vind ik. Met 5 maanden is je buik echt nog niet zo enorm dat staan een hele opgave is.

Dat je dan misschien moe bent ofzo, is te begrijpen.

Maar iemand die na een lange zware werkdag onderweg is naar huis, is op dat moment ook moe....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:57

mvdende schreef:
SinneJ schreef:

Iemand in zn laatste maand heeft meer "recht" op een zitplaats dan iemand die pas 4-5 maanden onderweg is vind ik. Met 5 maanden is je buik echt nog niet zo enorm dat staan een hele opgave is.

Maar iemand die na een lange zware werkdag onderweg is naar huis, is op dat moment ook moe....

Maar je kan niet alle complicaties zien.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:59

Al mijn ergernissen op het OV verbleken altijd als ik dit topic open, want dan ontstaan er nieuwe (grotere) ergernissen over sommige reacties. :')

Overigens hier (nog) geen ergernis, behalve dat ik me echt afvraag waarom er een sprinter al de hele dag op station Meppel staat in z'n vieze glorie. :') Dat is gewoon vragen om bepaalde 'kunstwerkjes' en mensen die 'vies' gaan schrijven op de trein. :P

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:11

Destination schreef:
mvdende schreef:

Maar je kan niet alle complicaties zien.

Nee, maar lichamelijke ongemakken kan je bij heel veel mensen niet zien.

Aan mij is ook niet te zien dat mijn enkel er na een dag wandelen mee op houdt. Zelfs als ik er heel "sportief" uit zie, met mn wandelschoenen aan, wandelkleding en wandelstokken.... Dan zijn er waarschijnlijk genoeg mensen die denken: laat die sportieveling maar gaan staan....

Wat je niet ziet, is dat mijn enkel het na 18km hiken wel een beetje gehad heeft en aan rust toe is....

Het blijft een beetje hangen bij Wat is "fatsoen"? Iemand op krukken heeft duidelijk een zitplaats nodig, maar bij alles en iedereen waarbij niets zichtbaar is, is het toch regelmatig een beetje zo van "Ik vind mijn kwaal erger, dus ik blijf zitten"

En als iedereen dat denkt, en de bus/tram/trein is vol, dan gaan er toch mensen moeten blijven staan, hoe banketstaaf ook.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:30

fohadie schreef:

Wauw. Ik val van de ene verbazing in de andere in dit topic. Van 'like, wtf' naar dit...

Wat voor beperking heb jij? Ik heb een vermoede maar die mag ik niet uittypen... Sterkte iig. Ofzo.

Verder altijd grappig dat iedereen zich verdedigd om maar niet te hoeven staan. Ja er zijn 1001 redenen waarom mensen moeite hebben met staan en niet opstaan. En het gros die zo'n reden heeft zal compleet terecht zijn. Maar dan hou je nog meer dan genoeg mensen over die wel kunnen staan voor dat stukje, en kunnen opstaan voor mensen die daar meer moeite mee hebben. Dat we inmiddels in een aso samenleving zitten waar het niet meer normaal is om dat te doen 'want ze kiezen er zelf voor om zwanger te zijn, moeten ze maar buiten de spits reizen, of met een auto of taxi gaan ze kiezen er zelf voor in de spits te reizen...... " vind ik wel echt heel naar en word ik wel verdrietig van.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:57

Ik heb al twee keer mn knie uit de kom gehad in een bus omdat ik stond en hij te hard remde en ik sta nog steeds op. Als een zwanger iemand of een oud iemand hard valt kan het letterlijk de dood als gevolg hebben. Die knie overleef ik wel. Egoistische mensen in dit topic zeg %) Als jij later ècht slecht ter been bent wil je ook dat iemand op staat.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:12

Afbeelding

"Het is maar een paar maanden", "na 18 kilometer wil mijn enkel ook rust", ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen. En ik dacht dat ik antisociale neigingen had :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 03:45

mvdende schreef:
SinneJ schreef:

Wat knap dat jij kunt zien hoelang mensen zwanger zijn.

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:04

Ik sta altijd op voor ouderen/gehandicapten en zwangeren maar moet er wel eerlijk bij zeggen dag sommige vrouwen bijna verwachten dat je kan ruiken dat ze zwanger zijn. Ooit een leuk gesprek over gehad in de bus omdat iemand (met hooguit een klein buikje) verwachtte dat ik aan haar kon zien dat ze zwanger was en of ik daarom op wilde staan.
Sorry maar dat gaat me dan wel te ver, ik heb nu eenmaal geen röntgenogen.

Maargoed dat liever dan iemand bestempelen als "zwanger" die dat niet is :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:35

Ik heb zwanger nog in in A'dam gewerkt, moest een stukje met de tram. Oh wee als er dan niemand voor me opstond, die tramchauffeurs zijn daar best wel vinnig op.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:41

Haha, je zou bijna een tramchauffeur als zwangerschapstest nemen zo nu en dan. Bespaart weer. :D

(Geen ergernis, ik moest alleen lachen om MarcoBorsato's opmerking en NS is aardig lief voor mijn reisje naar A'dam elke dag de laatste tijd. :D)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:47

Geheel ongerelateerd maar ik vroeg ooit (3 jaar terug) aan mijn opa hoe ze vroeger wisten dat een vrouw zwanger was want er waren nog geen testen en mijn grootouders woonden in de jungle.

Mijn opa keek me aan en zei:" oma stopte met menstrueren".

Oh ja.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:54

MarcoBorsato schreef:
Mijn opa keek me aan en zei:" oma stopte met menstrueren".

Oh ja.

:') :') :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:29

Dat er de hele avond geen problemen zijn, maar net de trein die ik wilde nemen, is gecanceld.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:30

Van die mensen die hun mondkapje pas op doen als ze instappen of ze verkeerd op hebben in de trein. Ik kan me dan zo vreselijk opvreten van binnen.
Gelukkig word er ik de Keolis trein wel goed op gehandhaafd.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:51

maava schreef:
Van die mensen die hun mondkapje pas op doen als ze instappen of ze verkeerd op hebben in de trein. Ik kan me dan zo vreselijk opvreten van binnen.

Wat is daar verkeerd aan?

Ik zet ook mn mondkapje pas maximaal 5 seconden voor ik instap op mn neus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:26

Ik denk dat het gaat om het moment. Als de mensen al ingestapt zijn en hem dan op de neus zetten of dat ze hem voordat ze de trein instappen hem opzetten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:01

Heb woensdag voor het eerst een mondkapje op moeten doen. Was bij de kapper... Ik krijg het echt stikbenauwd ermee en moet bijzonder goed op mijn ademhaling letten anders raak ik gewoon in paniek...
Dat word nog wat volgende week zaterdag in de metro en trein voor zo’n 1,5 uur enkele reis ( en dus later ook weer terug)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:47

Ineke2 schreef:
Heb woensdag voor het eerst een mondkapje op moeten doen. Was bij de kapper... Ik krijg het echt stikbenauwd ermee en moet bijzonder goed op mijn ademhaling letten anders raak ik gewoon in paniek...
Dat word nog wat volgende week zaterdag in de metro en trein voor zo’n 1,5 uur enkele reis ( en dus later ook weer terug)

Zet hem wat vaker op, dan went het gewoon. ;)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:00

mvdende schreef:
maava schreef:

Wat is daar verkeerd aan?

Ik zet ook mn mondkapje pas maximaal 5 seconden voor ik instap op mn neus.

Heb het er niet duidelijk genoeg neer gezet maar ik heb het er over dat ze al in de trein staan en dan pas het kapje op doen. Dus al in de trein en op weg naar de stoel, niet op het perron.