Het Kleding Topic - Deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Re: Het Kleding Topic - Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:47

Ik heb ook 2 broeken van only, 2 zwarte. Maar toch vind ik dat die minder mooi aansluiten dan echt een goede spijkerbroek, helemaal als je ze de 2e dag aan doet. Ik draag die only broeken dan ook alleen met iets langs, zodat je de bovenkant niet ziet. Als ik kortere shirtjes aan heb dan eigenlijk altijd een goede spijkerbroek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:53

Vind je post redelijk snobbistisch klinken eigenlijk :')
Zara broeken van 40/50 euro zitten mooier om mijn kont dan mijn levi's curve id. Hele goedkope denim wordt snel lelijk ja, maar middenklasse doet bijna niet onder hoor.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:58

Ik kreeg gisteren ook 2 h&m broeken binnen. Zelfde model, alleen in een andere kleur. Nou de ene zit rete strak en de ander sluit nergens aan. En ze zijn allebei 26/32. Dus wat pasvorm betreft ben ik het eens met Dewi, bij h&m kan je nergens op vertrouwen :')
Mijn Zara en Pull&Bear broeken zitten zoals jij zegt Rebecca het fijnste, mijn 1e Zara heb ik letterlijk kapot gedragen :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:00

Heb je gekeken naar de samenstelling vd stof vd broek Lauren? Wel een heel gek verhaal dat het aan de kleur zou liggen.

& ik ga met Rebecca mee, je post valt een beetje verkeerd Dewi :+

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:03

Nou, het is gewoon precies hetzelfde model. Ik heb op de lichtblauwe versie en daarna op dat zwarte 'bolletje' in dezelfde rij geklikt. Maar ze zitten gewoon totaaaaal anders. De lichtblauwe zit om de benen goed, maar gaat erg strak dicht (zacht uitgedrukt :+) en de zwarte zit om de heupen goed maar sluit niet aan om mijn benen. Je zou toch inderdaad zeggen dat kleur niet uit maakt?
"79% katoen, 19% polyester, 2% elastaan. ".
Deze broek, http://www.hm.com/nl/product/00984?arti ... le=00984-D.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:05

Nou dat valt wel mee hoor, het is maar net hoe je het leest. Het valt mij gewoon op dat bij veel h&m broeken en ook bijv broeken van de only bij veel mensen wat uitlubberen bij de kont. Bij mezelf vind ik ook dat ik er met die broeken meer last van heb dan bij echt goede spijkerbroeken, terwijl ik ze wel gewoon strak koop. En er zit ook nog wel verschil tussen een broek van 20,- of 50,-.

Tuurlijk zal het niet bij iedereen en bij elke 'goedkopere' broek zijn. Maar dat is gewoon mijn mening en ik val er niemand persoonlijk mee aan. Want ik geloof best dat die super stretch broeken wel strak zitten. Maar ik vind dat je op straat gewoon best veel mensen ziet met van die losse broeken om de kont en dat vind ik gewoon zonde.
Laatst bijgewerkt door DewiRox op 03-03-15 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:06

Leuke bestelling Doubtless! Ben benieuwd naar die jurk :j

Over broeken, ik draag vooral H&M en Bershka.
Voorheen had ik weinig keus en kon ik alleen merkbroeken (van over de 100 euro) vinden in mijn maat, nu is er veel meer keus en ben wat aangekomen. Voor mij alleen nog goedkope broeken *\o/*
Zara ben ik trouwens niet tevreden over. Had een hele mooie mintgroene broek gekocht, één keer in de was en helemaal verneukt. Het leren plaatje achterop bleek af te geven :(

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:11

DewiRox schreef:
Nou dat valt wel mee hoor, het is maar net hoe je het leest. Het valt mij gewoon op dat bij veel h&m broeken en ook bijv broeken van de only bij veel mensen wat uitlubberen bij de kont. Bij mezelf vind ik ook dat ik er met die broeken meer last van heb dan bij echt goede spijkerbroeken, terwijl ik ze wel gewoon strak koop. En er zit ook nog wel verschil tussen een broek van 20,- of 50,-.

Tuurlijk zal het niet bij iedereen en bij elke 'goedkopere' broek zijn. Maar dat is gewoon mijn mening en ik val er niemand persoonlijk mee aan. Want ik geloof best dat die super stretch broeken wel strak zitten. Maar ik vind dat je op straat gewoon best veel mensen ziet met van die losse broeken om de kont en dat vind ik gewoon zonde.

Ja, ik ben het met je eens dat sommige broeken uitlubberen en lelijk aan de kont worden na dragen. Alsof je een hoop stront op je kont heb zitten :+

Maar nee! Dit is niet afhankelijk van het merk en de prijs. Ik heb goedkope.broeken gehad van een turkenwinkel voor 10 euro en die zaten zo mooi om mijn kont! Zelfs na 2 dagen dragen. Maar ik heb ook duurdere broeken gehad waar je een luierkont in kreeg na dragen. En dan praat ik over het merk levis en g star. Dus. Zo.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:15

Ik draag veel Vila en vero moda broeken. Heb nu voor het eerst h&m besteld dus ben benieuwd. Heb er nooit laat van dat ze uitlubberen oid.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:25

Ik geloof ook graag dat er zat mensen zijn bij wie ze wel goed zitten en dat jullie ook niet met broeken gaan lopen die uitlubberen. Maar het is gewoon wel een beetje mijn ervaring en wat mij opvalt op straat. Ik merk gewoon dat mijn spijkerbroeken over het algemeen veel mooier aansluiten dan de paar only en h&m broeken die ik geprobeerd heb.

Ik val hier verder niemand persoonlijk mee aan in dit topic.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:26

Ik heb ook een rothekel aan de broeken van de Only.
En dat zegt wat, want ik heb er gewerkt :D heb er dus een stuk of 4/5, verschillende modellen, en állemaal lubberen ze uit, en dan bij voorkeur ook minstens een hele maat ofzo. :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:45

Mijn bestelling komt vandaag eindelijk *\o/*
De buurvrouw zal wel denken want het is echt een enorme bestelling, met colberts enzo voor vriendlief :+

Ik heb nu een broek van Only aan en die zit echt perfect :j Lubbert ook helemaal niet uit. Maar ik herken het probleem inderdaad wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:55

Ik zie dat lubberprobleem vaak bij mannen. Dan hangt die broek ook nog halfweg de kont. Als ze bukken zie je een prachtige gleuf en verder lijken ze met een k*kpak rond te sloffen.
De enige spijkerbroek die hier na 6 maanden stuk ging was die van Ralph Lauren. Best sneu voor 150,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:00

ik draag veel broeken van de H&M en de Monki, de broeken van de monki vind ik zo mooi <3

mijn outfitje van vandaag, zal jullie stijl vast niet zijn :P maxi rok met vintage look a like dr martens.. ketting komt uit amerika, van mn oma geweest :)
Afbeelding

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:55

Spijkerbroeken koop ik ook altijd van een vast merk hoor :j H&M, Only etc hoef je bij mij niet mee aan te komen, want die zijn binnen een maand door. (Mijn bovenbenen schuren helaas behoorlijk tegen elkaar.) Primark gaat overigens wel aardig lang mee, daar koop ik mijn zwarte broeken altijd. Voel wel duidelijk dat de kwaliteit een stuk minder is dan de broeken die ik normaal draag.
Dus nee, prijs zegt niet alles. Maar tot op zekere hoogte vind ik het wel een goede indicator. Al zal er weinig verschil zitten tussen een broek van 50 en een broek van 200 euro, denk dat de kwaliteit vanaf dat punt aardig gelijkt blijft... :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:13

Ik heb ontzettend veel moeite met het kopen van een broek die mooi zit, of ie nu 10 euro is of 100. Ik heb nu een broek van de Only en een broek van Zara die mooi zitten, maar ik hoop er nog wel meer te kunnen kopen :+

Grease, ik vind je schoenen echt niet mooi, dat is totaal mijn smaak niet. Maar de rest van je outfit vind ik juist wel leuk :j

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:30

Leuke bestelling Laura!

Herkenbaar verhaal Davinia. :+ Heb twee broeken van Only die heel mooi zitten en eentje van Zara, verder is 't nog een beetje zoeken haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:11

Davinia_ schreef:
Ik heb ontzettend veel moeite met het kopen van een broek die mooi zit, of ie nu 10 euro is of 100. Ik heb nu een broek van de Only en een broek van Zara die mooi zitten, maar ik hoop er nog wel meer te kunnen kopen :+

Grease, ik vind je schoenen echt niet mooi, dat is totaal mijn smaak niet. Maar de rest van je outfit vind ik juist wel leuk :j

heb nu deze er bij aan gedaan :)

Afbeelding

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:12

Ik vind je outfit heel gaaf Grease, en inderdaad, die Monkibroeken zweer ik ook bij! _/-\o_ H&M zit absoluut verschrikkelijk...

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:14

Broeken heb ik altijd bij de hm vandaan.

Vandaag outfit:
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:36

Leuke outfits hierboven!

En Dewi ik vind jouw ondertoon ook heel vervelend. Je generaliseert nogal.

Ik heb een vrij dikke kont dus daar slobbert nooit wat, bij mijn kruis en onderbenen weer wel.
Toen ik nog heel dun (en 1.80) was vond ik only en G-star broeken heel fijn. Bij mij gaat altijd alles kapot dus ik koop alleen broeken onder de 50 euro. Zeker nu ik af wil vallen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:39

Ik vind eerlijk gezegd dat Dewi het allemaal heel netjes en neutraal verwoord en dat het duidelijk om haar mening gaat. Maar zal wel de enige zijn dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:47

Ik pas alleen broeken van de Monki, heb met mijn dikke reet absoluut geen last van het uitlubberen :+

Gave outfit Grease! Ik vind je creepers er ook heel mooi onder staan <3

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:48

xSwanHeart schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat Dewi het allemaal heel netjes en neutraal verwoord en dat het duidelijk om haar mening gaat. Maar zal wel de enige zijn dan.

Nee hoor, ik ben het met je eens.

Ze verteld volgens mij alleen een persoonlijke ervaring met de Only broeken en dat ze liever een echte spijkerbroek (wat dat is weet ik niet precies, maar ik denk een broek zonder stretch e.d. en de wat stevigere spijkerstof) heeft. En ergens kan ik dat alleen maar beamen.

Ik heb nu ook een Only aan en die zit echt perfect, maar ik heb er nog 1 en die zit echt waardeloos. En dat heb ik ook met de H&M broeken wel gehad.
En daarnaast is het zo dat het bij zowel H&M als Only kan voorkomen dat je een broek maat 40 koopt en dat deze dan misschien net iets te groot is en dat je dan ruilt voor een 38 en dat je deze net (of niet) over je bovenbenen krijgt. Of ze vallen allebei precies hetzelfde.

Dat heb ik met bijvoorbeeld Replay of G-star nog niet meegemaakt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 12:50

Toffe outfit Grease! Ziet er alleen frisjes uit bij de benen :=