Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:09

verootjoo schreef:
enzino schreef:
Weer volledig omgekeerde wereld hierboven.

Dat is als het nieuwsbericht dat een persoon met een allergie voor pinda's eiste dat het hele vliegtuig pinda-vrij voor haar gemaakt zou worden. En volkomen terecht werd ze toen gewoon uit het vliegtuig verwijderd. Je kan niet eisen dat de hele wereld zich aan jou aanpast omdat je kwetsbaar bent.

Gezien pinda-allergie potentieel dodelijk is vind ik het niet zo gek en zou ik het ook totaal niet erg vinden een vlucht pinda-vrij te eten. Hoeveel moeite is dat helemaal :?

Ik zou er geen probleem mee hebben om een vlucht lang geen pinda's te mogen eten, als ik vantevoren weet dat ik daar geen pinda's mag eten en de keuze heb een andere vlucht te nemen als ik wel graag pinda's zou willen eten.

Waar ik wel problemen mee zou hebben is als ik nooit meer ergens pinda's zou mogen eten of kan kopen. Als ik altijd als ik ergens naar binnen ga een epi-pen op mijn gezicht moet dragen voor het geval dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:30

Shadow0 schreef:
_lauraaa_ schreef:
Dan ken jij niemand met een echte allergie. Die mensen worden al ziek als eten met gluten in dezelfde magnetron warm gemaakt wordt. Of op een zelfde aanrecht heeft gelegen. Mensen kunnen doodziek worden van ook maar 1 kruimeltje gluten. Personeel die voedsel met gluten heeft vastgepakt en vervolgens glutenvrij voedsel moeten serveren.

Zelfde magnetron is bij een normale magnetron vrij onwaarschijnlijk, de rest: ja, dat gaat allemaal om contaminatie van oppervlakken maar daar kun je rekening mee houden. (En misschien is het een teleurstelling maar in de meeste vliegtuigen vliegt er geen chefkok mee die ter plekke de maaltijden snijdt. (Probeer anders een beetje meer te lezen wat ik bedoel, in plaats van net doen alsof je het niet begrijpt.)

Als een persoon coeliakie heeft (dat is meestal de heftigste reactie, en dat is eigenlijk geen allergie) kan iemand naast diegene wel een maaltijd met gluten eten (maar bv niet per se een kruimelig stokbroodje, pal naast je in krappe vliegtuigstoelen.) Bij een zware pindaallergie kan dat niet - de pinda-allergenen zijn ook door de lucht voldoende om mogelijk een anafylactische shock op te roepen.. De aanpassingen zijn dus anders.

En nogmaals: die aanpassingen zijn er ook allang. We kunnen dat gewoon.

Ziek worden door een zelfde magnetron is helaas wel degelijk mogelijk! Net zo als het gebruik van dezelfde pannen (ook al zijn ze schoongemaakt).

Ik kan prima lezen hoor, dankje! Dat hoef jij mij niet meer te leren. Wellicht dat jij ook eens iets kan aannemen van mensen die ergens ervaring mee hebben in plaats van te verkondigen dat iets onwaarschijnlijk is :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:36

Maar glutenintolerantie is geen allergie. Het is een intolerantie. Daar kun je heel ziek van worden, maar een allergie kan dodelijk zijn. Dat is niet het geval bij een intolerantie. Dat is wel een fundamenteel verschil.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:41

Met of zonder pinda's, de verplichte vaccinatie voor het zorgpersoneel lijkt bij ons nu toch uiteindelijk niet door te gaan.
Eerst was het 1 april, dan uitgesteld tot 1 juli en nu in de '' gereedschapskist '' zoals de politiek het noemt.
+:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:44

Mooi!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:47

SusanH schreef:
Maar glutenintolerantie is geen allergie. Het is een intolerantie. Daar kun je heel ziek van worden, maar een allergie kan dodelijk zijn. Dat is niet het geval bij een intolerantie. Dat is wel een fundamenteel verschil.

En ik heb zo'n idee dat een vliegtuigmaatschappij een iets groter probleem heeft als een passagier overlijdt ten gevolge van een pinda allergie in hun vliegtuig, dan van het afwijken van hun eigen bedachte regel dat het verplicht is om noten te serveren in de eerste klas.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:05

Waar is HC eigenlijk? Zou ie geveld zijn door omicron? Of van z’n berg gevallen? :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:15

Morrie schreef:
Waar is HC eigenlijk? Zou ie geveld zijn door omicron? Of van z’n berg gevallen? :=

Het is net zo lekker rustig...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:22

Morrie schreef:

Hm ja, al meer dan een week niet online geweest. Niks voor HC. Hopelijk zit hij lekker met Bubbly op een terrasje wat te drinken en gaan ze daarna op de motor van de zonsondergang genieten.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:30

HC was geband tot gister en komt hier vast snel weer terug.

Waarom is Rutte er zo niet bij?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:33

Verplichtingen elders.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:36

Morrie schreef:

HC is wederom geblokt omdat mensen hem niet kunnen accepteren hoe hij is.

Hij had immers niets schokkend gezegd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:37

Was hij weer geband? Echt? Waarom dan? -O-

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:40

Ja geen idee. Censuur wellicht?
Iemand die moeite heeft met zijn persoonlijkheid? Ik snap het niet. En word er inwendig echt wel boos over. En vind het vooral triest hoe bokt er mee om gaat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:54

jeetje alweer geband...... hij wordt nog es recordhouder..... -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:57

Wat een gezever om een zakkie pindas zeg!
Of je op een vlucht van 2 a 3 uur om zou komen van de honger :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 19:59

Ik denk dat HC geband is door een combinatie van persoonlijke aanvallen en oftopic blijven gaan na waarschuwingen. Maar ik ben natuurlijk geen mod.

Ik zit weer klaar voor de persco :):)

Edit: Laat maar, NPO site ligt eruit...

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:00

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:02

Dank je... Kunnen we na de zorg aub wat geld pompen in de NPO app/website. Wat een vreselijke doffe ellende. :')

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:06

Wow … we gaan gewoon echt weer aardig terug naar normaal!!! Wat een verademing is dit. Ik ben zo blij. Ik hoop echt dat dit zo blijft en we nooit meer terug gaan naar maatregelen.

:+ Wel duidelijk dat Kuijpers geen carnavalsvierder is. Ga lekker naar het café, maar blijf grote groepen mijden :') Ik denk niet dat dat een optie is met carnaval. Volgens mij gaat het hier helemaal los *\o/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:08

Wel zonder mondkapje in de fiets kroeg maar nog wel met mondkapje in het OV. Shoot me. :roll:

Ik mag wel carnaval vieren maar niet zonder mondkapje in het OV.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:10

Ik keek er ook van op. Had er zo naar uit gekeken

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:11

Ja klinkt misschien ondankbaar maar ik zit denk ik 8 tot 10 uur per week in de trein. Dat is gewoon vet storend. Denk ook niet dat mensen zich er aan gaan houden. Ik zeker ook niet als de trein half leeg is zoals gewoonlijk. :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:13

Dat vind ik dan wel weer logisch nog op dit moment.
Carnaval vieren is een keus waarbij je voor je eigen risico‘s kiest, met het OV vaak niet (werk en zo).
Dan zit je wellicht naast zo‘n vierder terwijl je zelf nog voorzichtig bent.

Of dat dan ook daadwerkelijk veilig is laat ik maar even in het midden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:14

Ja klopt, het is gewoon extra zuur omdat ik 95% van de tijd alleen in een vierzits zit. :=