Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:01

Vayo schreef:
Maar kinderen zijn niet de aanjagers van deze epidemie, benadrukt Van den Hof. "Besmetten van volwassenen gebeurt wel, maar in veel mindere mate omdat ouders en grootouders veelal gevaccineerd zijn."

Dit is gewoon niet juist. Ik heb niet eens meer zin om dat allemaal op te gaan zoeken - maar dit is misleiding door de mensen op belangrijke plekken. De besmettingen onder kinderen is hartstikke zorgelijk, er worden veel mensen ziek ook bij de ouders, ook als ze al ingeent zijn. Of ze 'de' aanjager zijn valt misschien niet zo te zeggen, maar besmettingen onder kinderen moeten ook tegengegaan worden.

Citaat:
Ingeënte volwassenen worden nauwelijks door hen besmet.

Dit is volgens mij onzin, en op z'n minst medebepaald doordat ingeente volwassenen helemaal niet getest hoeven/hoefden te worden of thuis hoeven te blijven als ze geen klachten hadden. Dat is vooral een prima manier om de besmettingen lang door te laten gaan, niet een bewijs dat er niets aan de hand is.

Citaat:
Bruijning: "De ziekenhuizen lopen vol doordat er nog te veel mensen ernstig ziek worden omdat ze niet gevaccineerd zijn, niet doordat kinderen besmet raken. Kinderen zijn het probleem niet."

De ouders van de 14 kinderen die zijn overleden, van de 63 kinderen in het ziekenhuis en van alle kinderen die dat lot nog gaat treffen hebben daar vast een iets genuanceerdere mening over. En alle kinderen die een familielid verliezen omdat de besmetting via hen de familie binnengekomen vinden het misschien ook niet zo geweldig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:02

Mizora schreef:
@bigone: zou je een linkje bij/van je screenshots willen plaatsen? Thanks.

Een reden kan zijn dat je het niet van toepassing vindt. Of omdat je tegen de QR-code bent en daarom geen inzicht wil geven in de verdeling wel/niet gevaccineerd. Het kan ook zo zijn dat de systemen batchgewijs vergeleken worden (dus van de rivm en ggd) waardoor voor november een gedeelte van de antwoorden nog niet gecontroleerd zijn en dus nog op onbekend staan.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat van de groep die het niet wil doorgeven relatief veel ongevaccineerden zijn, maar door het niet invullen is dat niet met zekerheid te zeggen.

David Otten op Twitter , geen idee hoe ik daar verder een link van kan delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:04

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:05

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:05

Dit is een wettelijke reden om een partij gedwongen te ontbinden.

IMANDRA

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:15

Jeetje. Weer typisch FvD eigenlijk dit.

Ik vond die man van denk daarentegen wél netjes reageren, met excuses aanbieden en zijn achterban oproepen dat niet meer te doen. Mag imo ook wel gezegd worden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:24

Shadow0 schreef:
Vayo schreef:
Maar kinderen zijn niet de aanjagers van deze epidemie, benadrukt Van den Hof. "Besmetten van volwassenen gebeurt wel, maar in veel mindere mate omdat ouders en grootouders veelal gevaccineerd zijn."

Dit is gewoon niet juist. Ik heb niet eens meer zin om dat allemaal op te gaan zoeken - maar dit is misleiding door de mensen op belangrijke plekken. De besmettingen onder kinderen is hartstikke zorgelijk, er worden veel mensen ziek ook bij de ouders, ook als ze al ingeent zijn. Of ze 'de' aanjager zijn valt misschien niet zo te zeggen, maar besmettingen onder kinderen moeten ook tegengegaan worden.

Citaat:
Ingeënte volwassenen worden nauwelijks door hen besmet.

Dit is volgens mij onzin, en op z'n minst medebepaald doordat ingeente volwassenen helemaal niet getest hoeven/hoefden te worden of thuis hoeven te blijven als ze geen klachten hadden. Dat is vooral een prima manier om de besmettingen lang door te laten gaan, niet een bewijs dat er niets aan de hand is.

Citaat:
Bruijning: "De ziekenhuizen lopen vol doordat er nog te veel mensen ernstig ziek worden omdat ze niet gevaccineerd zijn, niet doordat kinderen besmet raken. Kinderen zijn het probleem niet."

De ouders van de 14 kinderen die zijn overleden, van de 63 kinderen in het ziekenhuis en van alle kinderen die dat lot nog gaat treffen hebben daar vast een iets genuanceerdere mening over. En alle kinderen die een familielid verliezen omdat de besmetting via hen de familie binnengekomen vinden het misschien ook niet zo geweldig.

Dat hoef je ook allemaal niet op te zoeken. Dit is een kinderarts-epidemioloog die dit verteld. Daar durf ik wel op te vertrouwen. Dit zal echt wel onderzocht zijn ;) Dat het iets is dat je misschien niet wil horen is een ander verhaal.

Het is nu eenmaal een feit dat kinderen er vaak mild ziek van zijn, enkele uitzonderingen daargelaten. Kinderartsen bevestigen dat ook.
En het is echt verschrikkelijk van die kinderen. Ieder opgenomen of zelfs overleden kind is er één teveel. Alleen mis ik wel of dit geen kinderen betreft met al ernstig onderliggend lijden die wellicht zonder Corona ook kwamen te overlijden of anders aan een ander verkoudheidsvirus waren bezweken. En dat maakt het voor de kinderen en ouders natuurlijk niet minder erg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:29

Een aanjager ergens van zijn is toch dat je de motor ergens van bent?
Ik heb helemaal niks opgezocht rubber hoor, alleen de besmettingscijfers bekeken, maar 10-19 is nu toch het hoogst? En basisschool is niet eens ingeënt... Het is toch niet gek als heel veel besmettingen op het moment direct of indirect via al die kinderen komen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:34

Nee is niet gek. De basisschoolleerlingen zijn niet gevaccineerd dus daar kan het heel makkelijk rondgaan. Op middelbare scholen ook, daar is een deel gevaccineerd maar ook een groot deel niet.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:43

De zwitsers hebben iets interessant ontdekt.
Citaat:
Nieuwe PCR-test voorspelt ernst van ziekteverloop Covid-19 nog voor besmetting: “Een gamechanger”
Onderzoekers van het universitair ziekenhuis van het Zwitserse Bazel hebben een biomarker ontdekt die kan worden gebruikt om te voorspellen of een Covid-infectie mild of ernstig zal verlopen, zelfs nog voor een besmetting met het coronavirus heeft plaatsgevonden. Met een eenvoudige PCR-test moet iedereen in de toekomst kunnen achterhalen of men tot de risicogroep behoort.

Ik las ook nog iets dat uit studies blijkt dat alle vaccins na 8 tot 10 weken na de 2e spuit minder werkzaam zijn. Na 4 tot 6 maanden zou de bescherming significant afnemen.
Dat is dan weer minder goed nieuws.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:48

Pandora2 schreef:
De zwitsers hebben iets interessant ontdekt.
Citaat:
Nieuwe PCR-test voorspelt ernst van ziekteverloop Covid-19 nog voor besmetting: “Een gamechanger”
Onderzoekers van het universitair ziekenhuis van het Zwitserse Bazel hebben een biomarker ontdekt die kan worden gebruikt om te voorspellen of een Covid-infectie mild of ernstig zal verlopen, zelfs nog voor een besmetting met het coronavirus heeft plaatsgevonden. Met een eenvoudige PCR-test moet iedereen in de toekomst kunnen achterhalen of men tot de risicogroep behoort.

Ik las ook nog iets dat uit studies blijkt dat alle vaccins na 8 tot 10 weken na de 2e spuit minder werkzaam zijn. Na 4 tot 6 maanden zou de bescherming significant afnemen.
Dat is dan weer minder goed nieuws.

In zo'n PCR-test zou ik zeker geinteresseerd zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:51

Ik ook. Maar ze moeten het eerst nog op de markt brengen.
Geduld is een schone deugd zullen we maar zeggen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:51

Dat de vaccins na een bepaalde periode in werkzaamheid afnemen was al even bekend. Niet tegen ernstig ziek worden trouwens. Maar het goede nieuws wat ik vandaag las was dat de boosters voor mensen die met Pfizer of AZ gevaccineerd zijn razendsnel de lucht inschieten na herhaling, waarden zijn dan echt weer ontzettend goed.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 16:53

Zoals ik het lees, gaat het om symptomatische infecties en is dus vooraf moeilijk te bepalen of de ziekte mild of ernstig zal verlopen.
Maar ik kan het natuurlijk verkeerd begrijpen uiteraard :)

Citaat:
De nieuwe studie bekeek het effect van een derde dosis Pfizer bij 50-plussers. De bescherming tegen een symptomatische infectie met het coronavirus bleek bij alle vaccins achteruit te gaan vanaf tien weken na de tweede dosis en significant te dalen na vier tot zes maanden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:00

Die nieuwe studie wijst trouwens op Israël. Daar hebben ze al veel eerder iedereen die het wilde een 3e vaccin gegeven en sindsdien zijn de besmettingen en ziekenuisopnames heel erg gedaald las ik.
Alleen is in Israël slechts 62% van de bevolking volledig gevaccineerd.
Ik veronderstel dus dat in het beste geval ook enkel die 62% een booster gaan halen is.
Kan iemand mij dit uitleggen met zo'n hoog percentage niet-gevaccineerden ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:14

Sheran schreef:
Ik heb helemaal niks opgezocht rubber hoor, alleen de besmettingscijfers bekeken, maar 10-19 is nu toch het hoogst? En basisschool is niet eens ingeënt... Het is toch niet gek als heel veel besmettingen op het moment direct of indirect via al die kinderen komen?

Het is niet gek. Het is gewoon bekend. Van de besmettingen die niet van gezinsleden onderling zijn is een groot aantal te herleiden op school en kinderopvang (zie de cijfers van het rivm, al staan ze nogal verstopt.) En dat is terwijl het bron- en contactonderzoek niet volledig is en lang niet alle besmettingen worden gedeeld aan ouders (of leerkrachten, dat is ook niet zo geweldig) omdat er een aantal uitzonderingen zijn.

Het is vooral heel gek dat er gedaan wordt alsof het niet zo is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:19

Pandora2 schreef:
Die nieuwe studie wijst trouwens op Israël. Daar hebben ze al veel eerder iedereen die het wilde een 3e vaccin gegeven en sindsdien zijn de besmettingen en ziekenuisopnames heel erg gedaald las ik.
Alleen is in Israël slechts 62% van de bevolking volledig gevaccineerd.
Ik veronderstel dus dat in het beste geval ook enkel die 62% een booster gaan halen is.
Kan iemand mij dit uitleggen met zo'n hoog percentage niet-gevaccineerden ?

Meer buiten leven, ander klimaat?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:21

Ik heb echt geen idee. Beter klimaat in elk geval wel.
Maar ze hebben toch ook flinke pieken gehad en 2 ( of 3? ) golven dacht ik.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 17:21

Shadow0 schreef:
Sheran schreef:

Het is niet gek. Het is gewoon bekend. Van de besmettingen die niet van gezinsleden onderling zijn is een groot aantal te herleiden op school en kinderopvang (zie de cijfers van het rivm, al staan ze nogal verstopt.) En dat is terwijl het bron- en contactonderzoek niet volledig is en lang niet alle besmettingen worden gedeeld aan ouders (of leerkrachten, dat is ook niet zo geweldig) omdat er een aantal uitzonderingen zijn.

Het is vooral heel gek dat er gedaan wordt alsof het niet zo is.

Dat lijkt mij ook!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:13

In Oostenrijk wordt inmiddels over avond klok en lockdown gepraat. Ondanks 2G loopt het volledig uit de hand.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:27

Sizzle schreef:
In Oostenrijk wordt inmiddels over avond klok en lockdown gepraat. Ondanks 2G loopt het volledig uit de hand.

Maar daar is 2G toch echt nét ingevoerd en nog maar een 60% volledig gevaccineerd?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:32

Ze doen echter al het hele jaar 3G en haast overal is masker plicht (FFP2).
Zij berekenen overigens het % per gehele bevolking dacht ik, net als in Zwitserland. Wij zijn ook pas bij 65% maar dat is inclusief alle niet inentbare kinderen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:50

Hier vergelijkbare cijfers. Ourworldindata pakt ze over de hele bevolking inderdaad.
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:52

Waarom vergeten ze België altijd in zulke lijstjes ?
Alsof wij niet bestaan... ^) :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:58

Sizzle schreef:
Ze doen echter al het hele jaar 3G en haast overal is masker plicht (FFP2).
Zij berekenen overigens het % per gehele bevolking dacht ik, net als in Zwitserland. Wij zijn ook pas bij 65% maar dat is inclusief alle niet inentbare kinderen.

Oostenrijkse ziekenhuizen zitten op hun limiet: ‘Lijken op de gang’

https://www.destentor.nl/buitenland/oos ... ~a9d3f113/

Snap heel goed dat de medici oproepen tot een lockdown.