Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:45

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:
2 weken na hun vaccinatie? Zo simpel is het niet. De meeste jongeren zullen na de zomer pas volledig gevaccineerd zijn.

Dan wachten ze tot na de zomer met feesten en vakantie, toch?

En dan is dus de vraag moet je dan alles maar open gooien :) leuk voor de 50 plussers dat ze lekker op stap kunnen. Voor deze groep moeten we het dus niet samen doen? Want tja helaas jullie zijn niet gevaccineerd.

Zoals ik al eerder schreef met dit systeem ‘beloon’ je mensen met een Corona besmetting.
En nee zo werkt het niet maar zo voelt het wel voor veel mensen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 05-07-21 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:46

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:
2 weken na hun vaccinatie? Zo simpel is het niet. De meeste jongeren zullen na de zomer pas volledig gevaccineerd zijn.

Precies.
2 weken na de laatste vaccinatie.

Ja het is rot, echt wel, maar het kan hoor...er zijn andere dingen in het leven rotter dan niet feesten....

Maar nogmaals ze gaan hun domme gang maar.
Maar ik kom wel bij de gedachte van, eigen schhuld...hoop dat ze minstens 3 maanden flink ziek zijn, en even lekker na denken over hun egoistische materialistische acties.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:46

Waarom zou je niet 'alles maar opengooien'?

En daarbij, niet alles is toch zomaar open? je hebt dat test gebeuren (oooh jees testmaatschappij bluhh :') ) en vaccinatie bewijzen enzo toch?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:47

Cer schreef:
Waarom zou je niet 'alles maar opengooien'?

En daarbij, niet alles is toch zomaar open? je hebt dat test gebeuren (oooh jees testmaatschappij bluhh :') ) en vaccinatie bewijzen enzo toch?

Ik schreef ook al eerder dat ik het vooral belachelijk vind dat hier dus niet gehandhaafd wordt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:47

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:

Maar dat zijn er niet meer zo veel feesten en is het niet zeker dat iedereen vakantie heeft ;) .
Als ze dit hadden gewild hadden ze beter deze zomer geen feesten kunnen organiseren nog, als je vrienden gaan is het voor de meesten echt heel lastig om thuis te blijven.
Mede daarom hebben ook zo veel jongeren toch voor het janssen vaccin gekozen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:48

en dan de dag van prik met janssen te gaan dansen :roll: 8)7
Dat het kan wil niet zeggen dat het moet....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:49

DuoPenotti schreef:

Tja en daar heeft toch echt de overheid een fout gemaakt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:51

IMANDRA schreef:
HC als 15% van die kinderen long COVID gaat ondervinden dan lijkt me het feit dat de besmettingen zo oplopen toch best verontrustend. Zo’n geneuzel zijn die berichten dus niet.

Zolang jongeren zichzelf net volle bewustzijn met een nep certifikaat in een disco gooien is dat iets wat me persoonlijk weinig boeit dat ze zelf dat risico willen nemen. Ik zorg wel dat ik gewoon op gepaste afstand buurt blijf.
Jongeren die bewust ruig gaan stappen en geen rekening houden met hun ouders…tja…dan ging daar thuis al vaker wat mis waarschijnlijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:52

lenaa_tje schreef:
DuoPenotti schreef:

Tja en daar heeft toch echt de overheid een fout gemaakt

ja eens....maar verstand lijkt ook helemaal foetsie
Alleen vinger wijzen het kan dus doen we het is ook geen normaal gedrag .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:52

Het blijkt dan eigenlijk gewoon dat veel mensen een soort verstandelijk vermogen missen..

Maar goed, hier om de hoek waren dit weekend weer charges en dus jankende mensen, want corona maatregelen .. dus sja

We willen niet heel streng toezicht want vrijheid enzo, maar eigenlijk willen we wel streng toezicht.. ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:53

Als de overheid letterlijk zegt dat het kan dan vind ik het niet gek dat mensen ook denken dat het kan. Dat heeft niks meer met je eigen verstand gebruiken te maken.
De hele Corona crisis luister je naar de overheid en nu opeens moet je daar dan zelf nog kritisch over nadenken? Vreemde omgekeerde wereld

Olympia

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:55

En het is een risico wat volgens de overheid kan, zelfs het OMT vindt dat het risico genomen kon worden.

En misschien moet je ook bedenken dooe het zo in te gieten dat je mensen over de streep trek om je te laten vaccinerne. Dat dit misschien anders mensen zijn of er tussen zitten die zich niet zouden laten prikken. Dan liever meteen dansen met Jansen ipv niet prikken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:56

Ik kan gewoon niet superveel vinden over long covid bij jongeren

En ik denk dat de mensen die perse dingen willen gaan doen, niet perse naar de overheid luisterden, en nu doen ze dat ineens wel... (dat kan natuurlijk ook :+ )

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:57

Meen je dat nu echt lena?
Iedereen weet de site van het RIVM echt wel te vinden en daar staat nog altijd dat het enkele weken duurt voordat het vaccin optimaal werkt.
Maar dan ineens zijn het een stel domme pannekoeken die als het uitkomt niet meer na kunnen denken...kom op zeg.... steeds schoppen tegen regels en nu ineens geweldig volgen :') >;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 10:59

DuoPenotti schreef:
Meen je dat nu echt lena?
Iedereen weet de site van het RIVM echt wel te vinden en daar staat nog altijd dat het enkele weken duurt voordat het vaccin optimaal werkt.
Maar dan ineens zijn het een stel domme pannekoeken die als het uitkomt niet meer na kunnen denken...kom op zeg.... steeds schoppen tegen regels en nu ineens geweldig volgen :') >;)

De overheid heeft letterlijk gecommuniceerd dat je direct los kan na het Janssen vaccin. Dus ja dat meen ik.
Hier zeiden de mensen van de ggd het zelfs na de prik van Janssen. Veel plezier hè?
Hoe naïef ben je dan om te verwachten dat mensen 2 weken wachten. Er is tenslotte gesteld dat het niet hoeft.

Anders kunnen we ook wel stoppen met boetes uitdelen voor te hard rijden. We weten wel dat het gevaarlijk is. Zo werkt het gewoon niet.
En daar worden mensen tenminste nog op afgerekend. Met het prikken worden ze zelfs gestimuleerd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:07

Cer schreef:
Ik kan gewoon niet superveel vinden over long covid bij jongeren

En ik denk dat de mensen die perse dingen willen gaan doen, niet perse naar de overheid luisterden, en nu doen ze dat ineens wel... (dat kan natuurlijk ook :+ )

Gevolgen van long covid.
Niet per se per leeftijdsgroep, wél een goed overzicht van wat er allemaal voorkomt bij long covid.

https://www.google.com/amp/s/www.hopkin ... 3famp=true

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:15

Maar die jongeren kunnen anderen ook aansteken; andere jongeren die misschien niet gaan stappen en wel voorzichtiger zijn maar toch long COVID oplopen.

Ik vind het een beetje onzinnig om te zeggen ‘eigen schuld dikke bult’, gezien de ‘onverantwoordelijken’ niet per se het slachtoffer hoeven te zijn. Zelfde met voorheen, maar omdat het toen over ziekenhuisopnames ging tov long COVID vonden we het wel belangrijker om mensen tegen zichzelf te beschermen, maar nu omdat het niet dodelijk/direct ernstig is en jongeren betreft ineens niet meer?

Ik weet ook niet welke maatregelen in proportie zouden staan, ik zeg alleen dat de opmars in besmettingen wel degelijk iets is om je zorgen om te maken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:19

Alles toestaan behalve de binnen drukke feestjes zonder afstand. En weer de mondkapjes terug bij winkelen om mensen er weer aan te herinneren dat er een virus rondgaat. Ik denk dat je daarmee al heel veel risico wegneemt. Dus eigenlijk de discos en clubs weer sluiten of bijvoorbeeld open tot 2200 uur ipv de hele nacht.

Maar ja gebruik van eigen hersencapaciteit lijkt tegenwoordig ver te zoeken. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:24

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:

En dan die mensen waarvoor wij al 1,5 jaar niks doen lekker met hun reet in Spanje??? Alleen maar omdat zij eerder een vaccin hebben. Slaat echt nergens op.

Ik maak de keuze om niet naar het buitenland te reizen dit jaar. Lijkt me onverstandig. Maar ik ga wel lekker stappen. :wave:

Echt hilarisch hoe de angsthazen in dit topic andere mensen hun eigen, nog strengere, regels willen opleggen. Ga dan zelf lekker de hele dag binnenzitten. Val mij er niet mee lastig met je oordelen. En mensen die wel zonder vaccin gaan feesten 3 maanden hele erge ziektes toewensen? Ben je dan wel helemaal lekker of?
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 05-07-21 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:26

En het zijn natuurlijk niet alleen maar jongeren op festivals etc. :) .
Juist op dat soort feesten komen veel 30+ en 40+ feestgangers! Dat proberen ze wel vaak angstvallig te verbergen, maar ze zijn er echt *\%/* .

Ik snap wel dat er veel naar jongeren gekeken wordt, want die komen nu veel in de media nu er weer veel mag. In mijn omgeving merk ik weinig verschil tussen de jongere en oudere generatie qua doen en laten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:27

Iedereen kan los gaan, gevaccineerd of niet, mits je je laat testen en niet ook dan de regels ontduikt door de QR code door te sturen aan je vrienden , wat waarschijnlijk in Enschede is gebeurt.
Overheid treft geen blaam, die gladjakkers wel. Bijna alle mensen gaan getest en wel naar evenementen in de verwachting dat het veilig is en dan zijn er weer een paar die vinden dat de regels niet voor hun gelden .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:30

MarlindeRooz schreef:
En dan die mensen waarvoor wij al 1,5 jaar niks doen lekker met hun reet in Spanje??? Alleen maar omdat zij eerder een vaccin hebben. Slaat echt nergens op.

Ik maak de keuze om niet naar het buitenland te reizen dit jaar. Lijkt me onverstandig. Maar ik ga wel lekker stappen. :wave:

Ik had moeten aangeven “de jongeren die zich zorgen maken kunnen wachten” :j
Ze hoeven helemaal nergens heen perse toch?

Overigens ben ik ook een 45plusser die naar festivals gaat, maar of ik dit jaar naar lowlands ga, geen idee. Andere festivals heb ik laten gaan, soms koste me dat de ticket. Maar goed ik bepaal dan voor mezelf dat ik dat nog niet handig vind, kan ik :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:31

Femke_Tweety schreef:
Nu begin je wel erg wappie te klinken.

Versus angstpsychose :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:34

MarlindeRooz schreef:

Echt hilarisch hoe de angsthazen in dit topic andere mensen hun eigen, nog strengere, regels willen opleggen. Ga dan zelf lekker de hele dag binnenzitten. Val mij er niet mee lastig met je oordelen. En mensen die wel zonder vaccin gaan feesten 3 maanden hele erge ziektes toewensen? Ben je dan wel helemaal lekker of?

_/-\o_

en als je gezond verstand gebruikt ben je gelijk een wappie ;)

Olympia

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:37

Nou we gaan ook de bossen naar afsluiten, want daar zitten teken en kan je ook enorm ziek van worden en de rest van je leven last houden.

Dus de mensen die door bossen ed wandelen. Dat mag niet meer hoor :n