Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:03

Dat ik gewoon niet aangenomen ben voor n flutbaantje :') Ik heb meer kennis in huis dan die hele tent bij mekaar, maargoed _O- Voel mij bescheten HAHA :')

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:03

Mijn ergernis is dat ik het hele weekend mezelf de tandjes heb gewerkt om alles duidelijk te maken voor ouders, filmpjes heb opgenomen waarin alles stap voor stap uitgelegd is waar ze alles kunnen vinden, hoe het online les programma werkt etc etc.
En vervolgens de e-mails je vanochtend om de oren vlogen met daarin geïrriteerd taalgebruik, alles zou niet werken, ze kunnen niets vinden (directeur meteen in CC) en uiteindelijk blijkt dat alles het prima doet maar dat ze soms even moet klikken/scrollen of verder kijken zoals in de video’s uitgelegd is.
Inmiddels al 2 werkdagen qua uren zoet mee geweest terwijl ik morgen pas zou hoeven te starten.
Jongens ik maak de filmpjes niet voor m’n lol maar doe dit om jullie te helpen :wave:

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:04

@MarcoBorsato, Voor kerst stond op alle websites nog de oude info. Op de rijksoverheid stond toen ook een update van 24 december dat ze de info nog moesten aanpassen en de nieuwe update staat er dus op van 31 december al was het de 31ste nog niet zichtbaar overdag want ik heb meerdere keren gekeken. Ik heb het dan gevraagd op smoelboek (fb) maar daar zei de ene van wel en de andere van niet.

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:07

Ik heb het echt ergens gelezen dacht ik. Maar blijft poedersuiker natuurlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:07

Dakbedrijf. Conclusie na vanmorgen. Zij doen iets dat ik niet ok vind. En ik draai er voor op. Ze zijn niet van plan er iets aan te doen. "Want ja zo doen we dat in nederland mevrouwtje u heeft er geen verstand van" :r -:(- stelletje grr.

Dus aanwezig veel koudebruggen en een dampwerende laag als een gatenkaas en 4 cm lange schroeven in uit mijn slaapkamerplafond steken. Mijn laatste spaargeld zit in dat grrrr dak en kan ik er zelf nog extra tijd en geld instoppen om hun probleem op te lossen. Want ja de overkoepelende bond ook ja mevrouw wij in nederland doen dat inderdaad zo. En ja u heeft koudebruggen maar dat valt wel mee hoor mevrouw. Het is beter dan een niet geisoleerd dak. En ja 99% van de tijd ontstaat er geen schimmel. -O- -:(- 8)7

1% zwanger is toch zwanger, %) het is potdorie een slaapkamer geen bedrijfshal.

Bonnetje teruggeven lijkt mij volstrekt normaal en logisch. :j Wil ik ook hebben. En je moeder een wijf noemen. Oef niet zo aardig.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 15:08

Eerste dag na de vakantie en motivatie is alweer op. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:09

MarcoBorsato schreef:
Foaly schreef:
Mijn pot met zwartwitjes is leeg -O-

Pot klinkt niet zo aardig.

_O-
Ik erger mij dat ik zelf zulke droge humor niet kan verzinnen :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:10

Foaly schreef:
MarcoBorsato schreef:
Foaly is mijn ergernis, kan nu geen kütopmerking meer maken na haar vraag :=

Potvriendin, dat wijf. Classy.

Sorry -O-

Ik heb twee ergernissen, om weer on topic te gaan:

1. Mijn pot met zwartwitjes is leeg -O-
2. Mijn huisgenoot die overdadig gebruikmaakt van Axe zodat ik net bijna van mn stokje ging in de gang en op de wc %)

Ohhhh zwartwitjes zijn zo lekker! Nu heb ik zin om me misselijk te eten aan zwartwitjes.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:12

MarcoBorsato schreef:
Ik heb het echt ergens gelezen dacht ik. Maar blijft poedersuiker natuurlijk.

Kan altijd natuurlijk, ik heb echt zowel in het Engels als Nederlands gezocht maar het was voor mij nergens duidelijk. Het is zwaar k*t ik had ruim op tijd besteld en het stond op voorraad tot ik informeerde waarom ik geen verzendbevestiging kreeg. Helaas ken ik ook niet iemand persoonlijk die regelmatig van daar naar BE of NL moet en het is een best groot bedrag om door een "vreemde" te laten meenemen.

Ik ben blij dat dit topic er is, kon er toch even uit zo. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:13

MarcoBorsato schreef:

Foaly heeft je beschermt voor een eventuele OW. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:14

xPabloBokt schreef:
Marije_1997 schreef:
M'n moeder, moet ik wat voor der meenemen, geef m'n pa het betaalverzoek (die regelt financiën) gaat dat wijf lopen zeiken wil bonnetjes blablabla. Als ik zeg is 26 euro, dan is dat toch zo? Verdien m'n eigen geld dus waarom zou ik het meer maken als dat het is.

Sorry dat ik het zeg, maar jij hebt echt een attitude check nodig.

Wauw Marije, ik irriteer me ook echt enoooorm aan je posts.... :7

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:15

Mijn contract loopt 12 januari af, maar ik heb nog steeds niets gehoord. Ik weet dus niet of ze me nog een jaartje willen houden of niet en ze hebben niet aan de aanzeggingsplicht van een maand voldaan.

Als ze me eruit gooien zonder dat ook maar een week van te voren aan te geven.. ik kan me haast niet voorstellen dat een bedrijf zoiets banketstaaf zou doen. Gewoon echt niet. Maar ik zit alsnog in onzekerheid, want ze hebben ook niet gesproken over verlenging.

En ik erger me eraan dat we, omdat nu alles online is, "minder tijd gaan besteden aan het bespreken van de stof". Oftewel, we moeten meer zelf gaan doen en hebben een uur korter les. Twee lessen van 1 uur per week, en hier heb ik 2000 euro voor betaald?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:16

Lestrange01 schreef:
Als ze me eruit gooien zonder dat ook maar een week van te voren aan te geven.. ik kan me haast niet voorstellen dat een bedrijf zoiets banketstaaf zou doen. Gewoon echt niet. Maar ik zit alsnog in onzekerheid, want ze hebben ook niet gesproken over verlenging.

Believe me het gebeurd, maar mocht het zo zijn dan heb jij als ik het goed heb wel recht om een periode (?) extra uitbetaald te worden omdat zij zich inderdaad niet aan die plicht hebben voldaan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:17

__Sannne schreef:
Foaly schreef:

Ik heb twee ergernissen, om weer on topic te gaan:

1. Mijn pot met zwartwitjes is leeg -O-
2. Mijn huisgenoot die overdadig gebruikmaakt van Axe zodat ik net bijna van mn stokje ging in de gang en op de wc %)

Ohhhh zwartwitjes zijn zo lekker! Nu heb ik zin om me misselijk te eten aan zwartwitjes.

Ja!! Heb standaard een zak in mijn nachtkastje en een aangebroken erop.. elke avond lekker wat snoepen :Y) Al vier jaar een verslaving 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:20

Princess_ schreef:
Marije_1997 schreef:
M'n moeder, moet ik wat voor der meenemen, geef m'n pa het betaalverzoek (die regelt financiën) gaat dat wijf lopen zeiken wil bonnetjes blablabla. Als ik zeg is 26 euro, dan is dat toch zo? Verdien m'n eigen geld dus waarom zou ik het meer maken als dat het is.

Het is toch vrij normaal dat als je iets voor een ander haalt van diegene hun geld, je zorgt dat je een bonnetje krijgt. Of ben ik nou gek :=
Ik heb echt nog nooit een bonnetje mee hoeven nemen voor iemand voor wie ik iets haalde, niet voor goede vrienden en al helemaal niet voor m'n ouders. Die vragen zich eerder af of ik wel helemaal lekker ben als ik het wel zou doen. :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:20

karuna schreef:
Dakbedrijf. Conclusie na vanmorgen. Zij doen iets dat ik niet ok vind. En ik draai er voor op. Ze zijn niet van plan er iets aan te doen. "Want ja zo doen we dat in nederland mevrouwtje u heeft er geen verstand van" :r -:(- stelletje grr.

Dus aanwezig veel koudebruggen en een dampwerende laag als een gatenkaas en 4 cm lange schroeven in uit mijn slaapkamerplafond steken. Mijn laatste spaargeld zit in dat grrrr dak en kan ik er zelf nog extra tijd en geld instoppen om hun probleem op te lossen. Want ja de overkoepelende bond ook ja mevrouw wij in nederland doen dat inderdaad zo. En ja u heeft koudebruggen maar dat valt wel mee hoor mevrouw. Het is beter dan een niet geisoleerd dak. En ja 99% van de tijd ontstaat er geen schimmel. -O- -:(- 8)7

Bonnetje teruggeven lijkt mij volstrekt normaal en logisch. :j Wil ik ook hebben. En je moeder een wijf noemen. Oef niet zo aardig.

-O-. Kan je hier rechtsbijstand op loslaten? Want een dak vervangen is een duur geintje wat gewoon goed moet gebeuren. En als vrouw zijnde durven ze je vaak een grote giechel te geven en hun eigen gelijk voorop te stellen ipv jouw kritische vragen en twijfels. Sterkte ermee in ieder geval, ik vind het heel rot voor je :(.

Ik twijfel of ik een beeldscherm moet kopen of niet, ik merk toch wel dat ik het mis. 13" is fijn voor naar school en werk, maar thuiswerken begint inmiddels toch echt vervelend te worden voor mijn nek.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:24

Sicayes schreef:
Lestrange01 schreef:

Believe me het gebeurd, maar mocht het zo zijn dan heb jij als ik het goed heb wel recht om een periode (?) extra uitbetaald te worden omdat zij zich inderdaad niet aan die plicht hebben voldaan.

Klopt, ik heb dan recht op een maand extra salaris. Maar ik vind het gewoon poedersuiker omdat ik nu niet al een maand lang naar een andere baan kan zoeken, omdat ik gewoon niet weet wat ze gaan doen

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:25

Arethe schreef:
Mijn ergernis is dat ik het hele weekend mezelf de tandjes heb gewerkt om alles duidelijk te maken voor ouders, filmpjes heb opgenomen waarin alles stap voor stap uitgelegd is waar ze alles kunnen vinden, hoe het online les programma werkt etc etc.
En vervolgens de e-mails je vanochtend om de oren vlogen met daarin geïrriteerd taalgebruik, alles zou niet werken, ze kunnen niets vinden (directeur meteen in CC) en uiteindelijk blijkt dat alles het prima doet maar dat ze soms even moet klikken/scrollen of verder kijken zoals in de video’s uitgelegd is.
Inmiddels al 2 werkdagen qua uren zoet mee geweest terwijl ik morgen pas zou hoeven te starten.
Jongens ik maak de filmpjes niet voor m’n lol maar doe dit om jullie te helpen :wave:

:(:)

Bij ons zitten de klassenouders er tussen als schakel. Vragen komen eerst in de appgroep en als daar geen hulp gegeven kan worden dan pas gaat het door naar de juf/meester. Je hebt er altijd wel eentje bij zitten die dat wil omzeilen, maar het scheelt wel heel veel bagger voor de juf/meester.

Mijn frustratie: de meester die pas uitleg doorstuurt als alles al lang en breed gedaan is. Juf had gelukkig wel haar zaakjes op orde. Heel blij dat ze terug is, want ze pakt hem aan zoals ik wel zou willen maar niet mag.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:25

Amandavd schreef:
MarcoBorsato schreef:

Foaly heeft je beschermt voor een eventuele OW. :')

Zal het even melden in het andere topic.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:26

Lestrange01 schreef:
Mijn contract loopt 12 januari af, maar ik heb nog steeds niets gehoord. Ik weet dus niet of ze me nog een jaartje willen houden of niet en ze hebben niet aan de aanzeggingsplicht van een maand voldaan.

En ik erger me eraan dat we, omdat nu alles online is, "minder tijd gaan besteden aan het bespreken van de stof". Oftewel, we moeten meer zelf gaan doen en hebben een uur korter les. Twee lessen van 1 uur per week, en hier heb ik 2000 euro voor betaald?

Ik zou het gewoon vragen, wie weet is het gewoon een stilzwijgende verlenging. En anders als ze het niet stilzwijgend hebben verlengd, gewoon duidelijk maken dat je weet waar je recht op hebt!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:35

Mijn wat oudere buurvrouw die mij verkeerd begrijpt. En ik kreeg geen kans meer om het goed uit te leggen.

Ik weet nog steeds niet of ik nou moet hinniken van het lachen, janken om het misverstand of janken van het lachen... :') |( :') _/-\o_

Ze belt op om te vragen hoe het gaat. Wat erg lief is, er speelt een hoop momenteel bij mij en iemand die even informeert, dat waardeer ik echt.
Ergens aan het eind van het gesprek zegt ze dat als er wat is, ik rustig mag bellen. Ook als het laat op de avond is, of midden in de nacht.
Ik antwoord dat ik mij wat later op de avond eigenlijk meestal prima vermaak, omdat ik dan spelletjes speel.
Ik hoor een wat stamelend vrij geschokt "Dat wil ik helemaal niet weten" en ze hangt ook vrijwel meteen op.

Oh help. Hoe kom ik hier nou weer met goed fatsoen uit. := :wow: :oo _O-

Ik heb haar een week of wat geleden verteld dat ik momenteel met een vrij internationaal gezelschap regelmatig online spellen speel. Blijkbaar had ik dat nog mooi vers in mijn geheugen. En mijn buurvrouw niet...

Whoops....

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:35

De verwarming op het werk is uitgevallen en het is nu zo koud dat ik mijn vingers niet goed meer kan bewegen als ik typ. :brr:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:39

Loeky01 schreef:
karuna schreef:

-O-. Kan je hier rechtsbijstand op loslaten? Want een dak vervangen is een duur geintje wat gewoon goed moet gebeuren. En als vrouw zijnde durven ze je vaak een grote giechel te geven en hun eigen gelijk voorop te stellen ipv jouw kritische vragen en twijfels. Sterkte ermee in ieder geval, ik vind het heel rot voor je :(.

Ik twijfel of ik een beeldscherm moet kopen of niet, ik merk toch wel dat ik het mis. 13" is fijn voor naar school en werk, maar thuiswerken begint inmiddels toch echt vervelend te worden voor mijn nek.

Scherm is beter voor je nek :j

Tjsa ik heb voor de kerst het gemeld per mail. Ze overvielen me met de isolatie al. Mazzel dat ik de bus zag rijden. Geen melding gehad dat ze zouden komen. Dat weekend aan het worstelen geweest met een tijdelijke isolatie zelfs. Affijn mijn oude dak was perfect waterdicht maar ongeisoleerd. Want voorheen fietsschuur. Te koud om te slapen.

De man zei nog mooi we kunnen de oude bedekking als dampwerende laag gebruiken. Dat scheelt kosten. :j En wat doen ze vervolgens schroeven door die mooie waterdichte laag iedere 10 cm een dikke schroef. :oo -O- Met als gevolg elke schroef is een koudebrug en elk gat van binnenuit een potentiel vocht en schimmelgevaar. Warme lucht stijgt op, slaat neer op de koude schroef, condenseert en geeft vocht. Ik ben geen leek, heb wel eea aan opleiding gehad en ik heb altijd geleerd ga nooit door je dampwerende laag heen. Of het nu vloer muur of dak is. De muren zijn heel grondig elke mm afgetaped om koudebruggen te voorkomen. Alleen dak lukt gewoonweg fysiek niet zelf. En dan doen ze dit -:(- {:)-:(

Schimmel in een slaapkamer is gezondheidsrisico. -O- Nu moet ik alsnog van binnenuit plafond eruit wat al zit, schroeven afbreken, aftapen van de gaten. Isolatiemateriaal ertegen om koudebrug weg te werken. Weer vochtdicht aftapen. Plafond er weer in, pottorie zeker twee dagen werk. %)

Femke _O- *D wel lief van haar.

Lau brr sterkte :(:)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:48

Planners die liegen over het tijdstip dat mijn vrachtauto gerepareerd is....
De planner zegt half 5 is hij klaar.
Maar ik weet waar de vrachtauto staat, en ik ken de planners...
Dus heb ik net zelf even gevraagd.
Ze hebben vanmorgen de planners meegedeeld dat hij om half 6 klaar is... Echt jongens.... Whyy

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:13

MarcoBorsato schreef:
Amandavd schreef:

Zal het even melden in het andere topic.

:') Super bezigggggggg.