Tiggs schreef:Snotterigheid hoort juist niet bij corona toch?
Precies de reden dat ik aan hooikoorts denk nu de laatste 2,3 weken alles in bloei springt...
En omdat ik het bij mezelf herken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Janine1990 schreef:Tienus, allereerst veel sterkte. Ik vind het mooi om te lezen dat je er zo sterk mee omgaat en eigenlijk heel positief ermee omgaat: dit is de situatie en zo gaan we het doen... Mooi!
Wat jij aan symptomen hebt, heb ik ook voornamelijk
Hoofdpijn, verstopte neus... Alleen die droge keel aan het eind van de dag niet.
Ik denk wat de hoofdpijn betreft ook aan stress, wat terecht is in mijn geval. Maar voor de rest zie ik het als hooikoorts achtig. Ik heb geen echte hooikoorts, maar net als een heel groot deel van de bevolking heb ik echt wel last van pollen. Is het dat niet ook bij jou?
Hooikoorts kan zich ook ontwikkelen, net als elke allergie. Bij mij wordt het ook elk jaar een stapje erger, ik ben nu op het punt dat ik me er echt al weken beroerd door voel..
Janine1990 schreef:Tienus, allereerst veel sterkte. Ik vind het mooi om te lezen dat je er zo sterk mee omgaat en eigenlijk heel positief ermee omgaat: dit is de situatie en zo gaan we het doen... Mooi!
Wat jij aan symptomen hebt, heb ik ook voornamelijk
Hoofdpijn, verstopte neus... Alleen die droge keel aan het eind van de dag niet.
Ik denk wat de hoofdpijn betreft ook aan stress, wat terecht is in mijn geval. Maar voor de rest zie ik het als hooikoorts achtig. Ik heb geen echte hooikoorts, maar net als een heel groot deel van de bevolking heb ik echt wel last van pollen. Is het dat niet ook bij jou?
Tiggs schreef:Snotterigheid hoort juist niet bij corona toch?
Citaat:Heeft u verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Blijf thuis. Ziek uit.
Citaat:The most common symptoms of COVID-19 are fever, tiredness, and dry cough. Some patients may have aches and pains, nasal congestion, runny nose, sore throat or diarrhea.
LadyMadonna schreef:Toch wringt het bij mij wel een beetje.....
Ik werk 1 op 1, nooit meer mensen in de salon. Na elke klant wordt alles gedesinfecteerd, altijd!
Als ik dan kijk dat winkels als kruitvat, action, tuincentra etc open zijn, waar niet na elke klant alles gedesinfecteerd wordt, waar het soms zo druk is dat je echt geen 1,5 meter afstand kunt houden (of het kan wel maar men doet het niet)....
Dat kan ik niet rijmen met mijn verplichte sluiting....
Marie_Anne schreef:Tiggs schreef:Snotterigheid hoort juist niet bij corona toch?
Zeker wel. Het RIVM zegt thuisblijven bij neusverkoudheid, daar valt snotterig toch onder voor mij.Citaat:Heeft u verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Blijf thuis. Ziek uit.
Dit zegt de WHO:Citaat:The most common symptoms of COVID-19 are fever, tiredness, and dry cough. Some patients may have aches and pains, nasal congestion, runny nose, sore throat or diarrhea.
Verstopte neus of een loopneus dus.
Janine1990 schreef:Marie_Anne schreef:
Zeker wel. Het RIVM zegt thuisblijven bij neusverkoudheid, daar valt snotterig toch onder voor mij.
Dit zegt de WHO:
Nah, dan moet ik ook thuisblijven dus... Mogelijk de rest van de zomer?
Peetstap schreef:LadyMadonna schreef:Toch wringt het bij mij wel een beetje.....
Ik werk 1 op 1, nooit meer mensen in de salon. Na elke klant wordt alles gedesinfecteerd, altijd!
Als ik dan kijk dat winkels als kruitvat, action, tuincentra etc open zijn, waar niet na elke klant alles gedesinfecteerd wordt, waar het soms zo druk is dat je echt geen 1,5 meter afstand kunt houden (of het kan wel maar men doet het niet)....
Dat kan ik niet rijmen met mijn verplichte sluiting....
Dat rijmt inderdaad niet helemaal als je zo om je heen kijkt, maar dat geldt voor meerdere sectoren.
Vandaar dat ik het vliegen ter discussie stel![]()
Denk wel dat je met creatieve ideen een heel eind gaat komen, zijn jullie in de sector daar al mee bezig ?
Kan me voorstellen dat je bv looplijnen in je praktijk extra kort gaat maken, of met een doorzichtig scherm op je hoofd kunt werken ?
Popstra schreef:Willl65 schreef:Jammer dat iedereen nu ons gebied komt bezoeken. De bollenstreek. Ik snap mensen echt niet hoor, alles voor een foto midden in het veld, wat nou afstand bewaren. Mijn man reed er langs van de week onderweg naar huis, gewoon file he? En mensen die uitstappen pal op elkaar staan. Edit
Alle wegen rondom ons dorp zijn nu afgesloten voor motorisch verkeer. Wielrenners en mountainbikers. Zitten we dus compleet opgesloten. Allemaal omdat mensen massaal naar onze bollenvelden komen. Wat een waanzin.
Maar Jij moet toch ook thuis blijven? Wat boeit dat dan dat het afgesloten is!
Sassy schreef:Het heuvelland afsluiten wordt in sommige dorpen wel heel letterlijk genomen:
[ [url=m/4W6EIz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb gelukkig alle dringende boodschappen in huis, ik hoef hier niet zo nodig het dorp uit, ik zou wel graag wat plantjes en potgrond willen hebben, maar alles wat niet dringend is schuiven we op.
En in de tuin hier is het goed toeven verder, dus we klagen niet.
Maar het is wel een beetje beangstigend, dat men om dagjesmensen te weren tot dit soort maatregelen overgaat
Janine1990 schreef:Tiggs schreef:Snotterigheid hoort juist niet bij corona toch?
Precies de reden dat ik aan hooikoorts denk nu de laatste 2,3 weken alles in bloei springt...
En omdat ik het bij mezelf herken.
Marie_Anne"
[quote="Janine1990 schreef:Marie_Anne schreef:
Zeker wel. Het RIVM zegt thuisblijven bij neusverkoudheid, daar valt snotterig toch onder voor mij.
Dit zegt de WHO:
Nah, dan moet ik ook thuisblijven dus... Mogelijk de rest van de zomer?
LadyMadonna schreef:Tiggs schreef:Ik heb het inderdaad ook al en tranende ogen, hoewel het bij mij eigenlijk de grassen zijn en die nog geen klachten horen te geven.
Op dit moment is vooral de berk erg vervelend. Daar geen last van?
bigone schreef:Ik weet niet of het geluid van het verkeer , echt heel veel, nu mensen zijn die rondtoeren of ergens op visite gaan maar met het laatste dan ben ik toch bang dat er veel mensen zich niet aan de voorschriften houden. Afgelopen tijd was het extreem rustig maar nu? Gaat aan één stuk door met auto’s en motoren.
Bo_Y schreef:Marie_Anne schreef:
Of gewoon iets innemen als het pollen zijn... Gewoon rond gaan lopen snotteren en maar hopen dat het hooikoorts is lijkt me persoonlijk niet zo'n strak plan.
In geval van hooikoorts was trouwens aangeraden om al op voorhand medicijnen in te nemen om te voorkomen dat je loopt te snotteren.
Ik heb 3 soorten medicatie voor mijn hooikoorts 12 mnd per jaar en het haalt het ergste eraf, maar ik snotter van feb/mrt t/m sep/okt.
Ik ga echt geen maanden in mijn huis zitten....
Ik ga wel wandelen met de hond, naar stal en geen winkels ect, als dat moet gaat mijn man voor de zekerheid en geruststelling van mensen...
Sunnda schreef:Iemand een idee waarom het in NL niet lukt om het aantal patienten dat met covid in het ziekenhuis gelegen heeft en naar huis mag te registreren? Het lijkt mij dat zo'n systeem is een paar dagen opgezet is, ik voorzie geen enkel probleem.